Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Salut baieti,

 

Sunt nou pe acest forum si imi cer scuze de la inceput daca o sa gresesc ceva!! Sunt posesorul unui Chevrolet Aveo din 2006 , motor 1,4 16V 94CP si 65.000 km. De cateva zile s-a aprins acel bec minune de care se tot vorbeste in acest topic.Am citit relativ cam toate postarile si nu cred ca am inteles in totalitate,bineinteles o sa ma sfatuiti in primul rand sa merg la service pentru tester dar pana atunci sa va explic problema poate ma ajuta cineva cu niste sfaturi. Deci sa incepem: asa cum am spus de 3 zile s-a aprins acel "check engine" dar motorul merge impecabil, nu are nici un fel de tremurat, nici variatii la relantii, porneste la prima cheie fara probleme, trage foarte bine, consumul nu s-a marit, dar acel martor portocaliu s-a aprins si nu vrea sa se mai stinga. Ce parere aveti, care poate fi cauza daca masina nu are nici un simtom din cele descrise de ceilalti "nefericiti" ca mine cu acel check engine aprins? In speranta ca nu o sa-mi ocoliti intrebarea va multumesc anticipat si astept un raspuns!rolleyes.gif

Share this post


Link to post

Atata timp cat nu ai nici macar un simptom de defectiune, nu cred ca cineva iti poate da un sfat. MIL se poate aprinde din mii de motive. Citeste codul de eroare!

Share this post


Link to post

Deci trebuie sa merg la service pt un test. In alta ordine de idei trebuie sa schimb si bujiile, am uitat sa mentionez ca nu au fost schimbate pana acum niciodata, sa fie din cauza asta? Ce tipuri de bujii imi recomandati??

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior !

Share this post


Link to post
Ce tipuri de bujii imi recomandati??

Tipul pe care il ai pe masina, te-a dus fara probleme 65k km !

  • Like 1

Share this post


Link to post

Becul acela se aprinde din 1000 de motive si sute de pagini scrise pe aici...vreti sa stiti de ce se aprinde acel bec MIL ? Malfunction Indicator Lamp, mergeti fratilor la un service, dati 80 lei si veti afla, nu aveti 80 lei...? cautati un prieten care un scaner OBD2, dati-mi un e-mail daca sunteti din Craiova si va citesc eu moka codul...nu scrieti aberatii peste aberatii ... nu va luati dupa aia de la service...va ia banii degeaba...am avut cod P0300 si mi s-a spus ca daca mai apare trebuie sa schimb supapele...de atunci au trecut 3 ani si nu am avut nevoie de asa ceva...era doar o eroare de firmware in ECU...dar pentru un client insemna o gramada de belele...btw...P0300 este multiple misfire..adica probleme de aprindere...si ca remediu se schimba supapele si se rectifica chiulasa...

Iarasi probleme de valva EGR...se rezolva relativ simplu cu un spray de curatat...nu este o inginerie delicata...probleme de clapeta admisie la fel spray de curatat...probleme de ABS...contact imperfet la senzorii de la roti..au mufe pe acolo..te duci la service...iti schimba senzorul si te usuca...degeaba...DEGEABA...dar ce vreti aia sa moara de foame...nu am nimic cu ei daca ar fi corecti sau si-ar da interesul...dar de cele mai multe ori ne ia banii de pomana...ca si statul nostru prea iubit...care ne jecmaneste pe fata...

  • Like 2

Share this post


Link to post

Salut.

Lacetti, 1.6, 2009. La nici 22.000 km, MIL aprins, tremurat. Ma duc la service la tester ( se apropia si revizia de doi ani), baietii : "ca motor subturat, ca benzina, ca nu's ce..".. dau ei o resetarea si gataaaaa, imi dau masina.A doua zi, peste ei: o tin pe a mea, una si buna "nu merge motorul cum trebuie!". Ei tot asa, ca benzina ca motor...Fac si ITP-ul si cand sa plec din service de la ITP pac! MIL aprins. Vine un baiat de la ei, pune testerul, acelasi cod P0300( dar de data asta tremura sesizabil masina). Ma mai iau putin cu ei si in final dau oamenii OK-ul pentru schimbarea supapelor( cu tot ce tine de ele). Au tinut masina cam multisor la reparat ( 24 de zile) dar au facut totul pe garantie.

Testata ieri, OK!

O zi buna.

Share this post


Link to post

Supapele au fost efectul, cauza ti-au spus-o ei, termenul tehnic se defineste ca "rulaj predominant cu o temperatura in cilindri sub temperatura de autocuratare". Incidentul si kilometrajul impunea si schimbarea bujiilor.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Mi s-a aprins CHECK in bord. Am fost la service si mi-au dat cod eroare P135, circuit incalzitor senzor oxigen defect. Au verificat insa rezistanta senzorilor, contactele si totul este OK. Dupa aceasta operatie, manifestarea este urmatoarea: Sta martorul din brd aprins vreo 2 zile, apoi se stinge singur. Dupa inca o zi-doua iar se aprinde, apoi dupa doua zile iar se stinge...

Am facut comanda si de un set nou de fise, deoarece sunt scapari electrice (asa au zis la service). Deci: exista vreo legatura intre fise si eroarea P135? Sa comand senzorii de oxigen sa-i schimbe? Va rog daca ati mai intalnit manifestarea asta, sa ma ajutati cu un sfat.

Multumesc.

Share this post


Link to post
... exista vreo legatura intre fise si eroarea P135?

Nu.

 

Ai un contact imperfect pe traseul de alimentare ale rezistentei de incalzire din sonda lambda #1. Daca intreruperea este exterioara sondei, schimbi sonda (una, nu doua) de pomana.

 

post-402-0-51833500-1302258363_thumb.png

 

Daca esti prieten cu un multimetru, poti verifica potentialele bornelor 3 si 4 de pe conectorul sondei fata de masa. Pe borna 4 fata de masa trebuie sa ai tensiunea bateriei cand contactul de la cheie este pus, iar potentialul bornei 3 trebuie sa fie apropiat de zero dupa ce motorul este incalzit. Intre bornele 3 si 4, cu conectorul demontat trebuie sa gasesti ceva zeci de ohmi.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

fratilor,mai intai scuze ca nu am mai intrat demult pe forum. cei mai vechi stiu ca am dezbatut problema cu gpl pe kalos . acum am o problema pe care nu o pot rezolva si de aceea va rog pe cei in tema sa ma ajutati... dupa 350000 km pe gpl fara probleme am facut o prostioara si anume am bagat in vara un aditiv de ulei care sa transformat in zgura iar in iarna cand am fortato pe zapada sa desfacut de pe int. si mia blocat pompa de ulei. rezultatul in 2 min gripat motor.toate bune de reparat nici vorba piesele costand cam 2000 euro. asa ca am cumparat un motor sh aproape nou fara chiuloasa cu 250.problema care apare e ca dupa resetarea calc atat pe benz cat si pe gpl la drum intins dupa 300 rot min incepe sa pulseze cekul si nu mai trage. bun ma intorc in service, si mia gasit timpi de injectie dubli respectiv benz normal 1.5 gasit 3.5 gpl 2.5 gasit 5.5.bun reglaje si setari din nou schimbat fise,buji ,filtre si... exact dupa doua zile si vreo 300 km iar aceiasi problema.si uite asa ma chinui din feb. stie cineva sau daca sa mai lovit careva de aceasta problema? multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Daca s-a inlocuit motorul, poate fi de la asta:

 

TEC (TOOTH ERROR CORRECTION) Learn Procedure

 

When an ECM is reflashed, initialized or replaced, and driveplate of fly wheel has been replaced, follow these procedures to relearn the crankshaft position (CKP) system variation :

 

Caution : To avoid personal injury when performing the TEC learn procedure, always set the vehicle parking brake and block the drive wheels. Release the throttle immediately when the engine starts to decelerate. Once the learning procedure is completed, engine control will be learned to the operator, and the engine will respond to throttle position.

 

  1. Stay the gear parking or neutral.
  2. Install the scan tool and select "TEC (Toth Error Correction) LEARN" menu.
  3. Start the engine with A/C off.
  4. Keep the engine coolant temperature above 65°C (149° F)
  5. Put the acceleration pedal above 4000 RPM until the fuel cut-off occurs.
  6. Wait 10-15 seconds.
  7. Fulfill this procedure again if the scan tool does not display "OK" message.
  8. Turn the ignition switch OFF.
  9. Turn the ignition swtich ON and then clear the DTC code.

  • Like 2

Share this post


Link to post

multumesc tolin, o sa incerc si aceasta varianta si revin daca se rezolva.

Share this post


Link to post

Buna ziua! Vin si eu cu o problema intervenita cred ca din greseala mea sau din prostia mea. Este vorba de aprinderea MIL-ului dar nu din cauza benzinii. Acum aproximativ o luna de zile am facut schimbul de ulei la 40.000 de km. Am uitat sa precizez detin un Chevrolet Aveo 1,4 , an fabricatie 2006, cumparat in luna februarie. Aici vine partea tare. Si la vreo saptamina am completat cu ulei nivelul la motor pentru ca mi s-a parut ca era la minim. Si am completat de s-a dus nivelul de ulei cu mult peste nivelul maxim de depasise cuvantul MAX si mai urcase inca vreun cm deasupra. Am mers asa cateva zile prin oras pana cand am iesit din oras si iam dat viteza, trecusem de 80 de KM la ora, deodata s-a auzit ca o mica detonare dupa care s-a aprins MIL, si-a ramas intermitent. La o noua pornire a motorului a ramas MIL aprins. Am sperat ca este de la nivelul prea ridicat de ulei, si am procedat la scoaterea uleiului pana am stabilizat nivelul MAX, insa in continuare am MIL-ul aprins si motorul trenura la relanti.

Astept solutia si sfaturi daca v-ati lovit de asa ceva sau ati patit ceva asemanator.

Va mutumesc si astept ajutor.

Share this post


Link to post

Mergi la un scanner sa iti citeasca eroarea. Sunt n coduri de eroare care genereaza MIL.

Share this post


Link to post

Salut! Multumesc frumos lui raresh20.

Am crezut ca daca imi repar greseala, adica daca scot ulei adaugat de mine in plus fara rost , v-a merge din nou fara probleme si nu se v-a m-ai aprinde MIL-ul. Dar de luni incolo, satreaca sarbatori si alte zile libere si ma programez la Radacini sau Gold%platinium ptr scanare si apoi mai vb si va spun si ce cod s-a gasit, si ce danda am facut.

Chiar sincer imi place acest forum sunt persoane serioase si promte care iti citesc mesajele si iti dau sfaturi.

Multam frumos.

 

 

Share this post


Link to post

Mi s-a aprins si mie Check, si am P0135. Mecanicul mi-a zis ca nu-i problema, a scos eroarea si mi-a zis sa-i bag benzina buna si n-ar trebui sa mai apara.

Am citit mai sus de treaba cu contactul imperfect, dar nu stiu fizic unde sa masor. Help

Share this post


Link to post

Mi s-a aprins si mie Check, si am P0135. Mecanicul mi-a zis ca nu-i problema, a scos eroarea si mi-a zis sa-i bag benzina buna si n-ar trebui sa mai apara.

Unde l-ai gasit pe dobitocul ala ? P0135 insemna ca este intrerupt circuitul de preincalzire a sondei lambda #1 ! Nicio treaba cu benzina. Daca nu s-a umblat la conexiuni (sper ca n-ai gpl), n-ai ce sa verifici, se schimba sonda. Daca ai gpl, insemna ca ai fost la niste carpaci, indivizi fara scoala.

Share this post


Link to post

N-am GPL. L-am gasit...p-aici.

Dupa ce am venit ieri de la tester am mai mers cu masina, la fel mergea normal ( ca si inainte de a se aprinde MIL si in timpul cat a stat aprinsa), nu s-a aprins.

Azi dimineata am plecat si in 2 min mi s-a aprins din nou.

 

Azi m-am uitat la cablaj, la cel de la sonda de deasupra catalizatorului. Nu am avut multimetru la indemana, dar contactele erau in stare perfecta, le-am dat si cu spray de contacte.

 

Ce sonda sa schimb? cea de deasupra sau cea de dedesubt? NR1 sau 2?

am gasit pe un site : Modelul si codul GM al produsului: KALOS - 96333009 ( nr1) si 96291099( nr 2)

 

multumesc mult

Share this post


Link to post

Poti verifica pe conectorul scos daca circuitul rezistentei de preincalzire este neintreupt (cred ca intre pinii 3 si 4, vezi manual). Trebuie sa gasesti o rezistenta electrica de ordinul a zecilor de ohmi (10-12ohmi ?). Daca nu, se inlocuieste sonda #1. Pe masina, in mers nu se simte ceva, sonda se incalzeste mai tarziu, ceva, de la gazele de evacuare. Semnalul de la ea este corect doar dupa vreo 360'C. Faptul ca, pana se incalzeste sonda, sistemul de injectie nu este in bucla inchisa, deranjeaza decat la poluare, adica fix la basca.

Share this post


Link to post

O sa verific maine cu multimetrul. Sa inteleg ca nu este urgenta schimbarea ei? Se poate strica orice altceva daca n-o schimb in 500km sa zicem? Consumul este influentat?

Edited by Saint666

Share this post


Link to post

Nu. Nu. Nu.

Share this post


Link to post

Daca schimbi sonda, cauta una NGK.

Share this post


Link to post

O sa verific maine cu multimetrul. Sa inteleg ca nu este urgenta schimbarea ei? Se poate strica orice altceva daca n-o schimb in 500km sa zicem? Consumul este influentat?

 

 

Eu am stat vreo 3 luni mergand cu ea asa... adica fara functionarea incalzirii sondei si iti pot confirma ca nu s-a intamplat nimic...

 

Daca faci drumuri preponderent scurte, 3-5 km, vei sesiza un pic consumul marit; avand in vedere sezonul ce tocmai a venit nu se va mai cunoaste nici asta, deoarece motorul se incalzeste mult mai repede...

Share this post


Link to post

P0135 aprins de doua ori saptamana asta. Dubios de suspect mi se pare faptul ca nu ramane un DTC memorat. Ramane MIL aprins fara nici un DTC. Am gasit P0135 doar in Freeze Frame Data, dupa cum se vede si in poza. M-am gandit ca ma joaca un contact imperfect dar am masurat sonda intre pinii 3-4 cu ohm-etru si rezultatul este zero, adica 1,infinit. Dinspre ECM spre sonda am gasit 11.6 v cu motorul oprit si radio deschis si 14.4 cu motorul pornit. In concluzie trebuie schimbata sonda pentru ca la asta circuitul de incalzire este intrerupt, la doar 58.000 km.

post-2014-0-83413400-1318791431_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...