Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

La colectorul de admisie e mai greu de obturat, pt ca imbinatea nu este plana (gen flansa) conducta de recirculare are o buza de 5-6 mm care patrunde un admisie.

Share this post


Link to post

Atunci la capatul celalalt, acolo-i flansa.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am fost la o tura sa o forjez si dupa vreo 10 minute s-a aprins becul. In continuare merge la fel de rau, chiar as indrazni sa spun ca merge mai rau de cand am schimbat bujiile. Sa incerc sa scot strapul de 95 ?

Share this post


Link to post

Sigur, n-ai ce pierde. Dar de ce merge mai rau cu bujiile noi ? Eu zic sa te intorci la cine le-a montat si sa-i spui ca tremura mai tare cu bujiile noi, nu-i normal.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pudge, cati km are masina ta la bord?

Share this post


Link to post

Am fost la o tura sa o forjez si dupa vreo 10 minute s-a aprins becul. In continuare merge la fel de rau, chiar as indrazni sa spun ca merge mai rau de cand am schimbat bujiile. Sa incerc sa scot strapul de 95 ?

 

 

Poate ai rupt vreo fisa din greaseala...

Share this post


Link to post

A venit iarna si a gafat si Aveo-ul meu. Urc in ea acum o saptamana, dau cheie, porneste motorul foarte greu, dupa care se opreste. Mai incerc o data, a doua oara a pornit normal si-a mentinut turatia, doar ca parca mergea in 3 pistoane si... supriza, se aprinde MIL. Iarna asta la fiecare pornire, de cand a venit frigul, mergea rau motorul pana ajungea la temperatura normala de functionare, dupa care se comporta normal. In timpul in care mergea ca si un tractor, masina avea pierdere de putere, iar motorul statea sa moara. Din pacate masina nu mai este in garantie, dar o sa o pun pe tester saptamana ce urmeaza.

Din ce am citit pe forum, cel mai probabil ar fi o eroare, missfire, in ceva cilindrul nu s-a aprins benzina, obisnuiesc sa bag de 95 (rar de 98) din OMV sau Petrom, mers normal, schimbat viteza cam pe la 3000 rpm, cateodata mai mult.

Cei de la Ecomax din Cluj mi-au cerut 124 lei pt o diagnoza, dar am gasit in alta parte la 70 de lei, mare diferenta.

Share this post


Link to post

La banii aia (120RON) iti cumperi singur interfata (un ELM327)

Share this post


Link to post

Cel mai sigur asa se va intampla. Stie cineva unde se afla mufa pentru conectare?

Share this post


Link to post

OBD2, deasupra de pedale. Cauta si tu informatiile aici pe forum si le vei gasi.

Share this post


Link to post

@sergiuhusca 38000 km

@ tolin Chiar nu inteleg de ce merge asa rau. In fiecare iarna pateam asta dar nu chiar asa. Se mai aprindea becul apoi se stingea singur de capul lui, oricum nu persista problema. Acum o am de mai mult de o saptamana, pur si simplu nu mai stiu ce sa ii fac. Am crezut ca o sa stie electricianul/mecanicul, dar nu a fost asa.

Share this post


Link to post

Cu toate ca dupa numarul de kilometri si simptome se poate banui exact ce are masina, un raspuns sigur il poti afla doar pe tester.

Intr-o alta ordine de idei,inteleg ca problemele acestea le intampini de mai multa vreme.In acest comtext, nu inteleg de ce nu ai apelat la garantie...sau daca masina nu mai este in garantie, la un dealer autorizat?

Share this post


Link to post

O sa caut un tester si revin cu codul/codurile de eroare.

Acum 2 ani cand am mai patit asa ceva am dus-o la reprezentanta, masina fiind in garantie. Habar nu am ce au facut la ea, nu stiam ca este o problema atat de grava pentru ca in acel caz cu siguranta faceam un pic de scandal acolo. Asta este ... in cel mai rau caz tot pe mana lor ajung.

Share this post


Link to post

Cu toate ca dupa numarul de kilometri si simptome se poate banui exact ce are masina, un raspuns sigur il poti afla doar pe tester...

Apare pe tester cuvantul supape ? Sau poate misfire = supape si n-am aflat inca.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@sergiuhusca Eu am garantie si am fost la garantie cu problema MIL check aprins (masina insa mergea bine). Mi-au sters eroarea si am plecat acasa spunandu-mi ca daca mai da de 2-3 ori o ia si-mi schimba supapele. Eu nu vreau sa-mi schimbe supapele (ca poate le schimba degeaba). Si mi-a mai dat de 3 ori MIL check aprins. La mine a fost si utilizare necorespunzatoare. Si am luat problema "in mana" cum se spune sa ma conving eu ca chiar am facut si schimbat tot ce se poate pana sa ajung la faza finala (supape). Azi am fost la service sa schimb bujiile si am vorbit si cu baietii de acolo de problema asta (MIL check aprins). Si ei confirma ca nu e de dorit sa schimbi supapele, ca nimeni nu vrea asta (nimeni in calitate de proprietar). Din ce-am citit aici am tras 2 concluzii: dupa schimbarea supapelor masina pote sa mearga mai rau (decat mergea inainte cand nu dadea probleme de missfire), si ca, chiar in cazul in care este depusa calamina pe supape exista sanse mari ca sa le cureti prin procesul lor de autocuratare (mai ajuti si tu cu un aditiv ceva).

Share this post


Link to post

vin si eu cu o parere la ultimele discutii;verificati daca nu cumva masina trage aer fals.si am o intrebare :o bturarea EGR este benefica si la gpl?stima.

Share this post


Link to post

N-am mai avut probleme, nu a mai dat MIL check aprins (ultimul MIL check aprins in data de 10ianuarie ). Urmati sfaturile din acest topic.

 

PS. Cititi cu rabdare tot topicul incepand cu 2004 (o sa intelegeti mai multe).

 

Multumesc inca odata celor care isi ofera suportul si celor care isi imparasesc experientele pe acest topic.

Share this post


Link to post

Buna seara!

Am si eu o problema asemanatoare cu ceea ce s-a discutat pe aici si inainte de a merge la service (care e la 150 km distanta) poate stiti careva vreo solutie sau un sfat.

Masina este Aveo sedan 1.2 din 2008 cu 26000km.

Ultima revizie s-a facut la inceeputul lui decembrie la aprox.24000 km.

Problema este la pornirea la rece, a inceput cam de o luna si se manifeste prin acea vibratie a motorului ca si cum ar merge in trei pistoane. Daca accelerez usor dispare la peste 1800 rpm dar revine la slabirea acceleratiei.

Dupa aprox. 2-3 minute se aprinde acel bec galben care clipeste apoi se stabilizeaza permanent aprins. Acel mers de tractor dispare si el dupa cateva minute si am observat o chestie interesanta: daca

opresc motorul dupa ce s-a incalzit si il las vreo 5 minute nu se mai aprinde becul galben la urmatoarea pornire. Deasemenea problema apare doar la pornirea la rece de pe o zi pe alta.

Problema nr 2

De 3 zile motorul merge turat la relanti. La punctul mort sta pe la 1300 rpm si coboara daca misc de volan stanga -dreapta dar nu mai putin de 1000rpm iar motorul nu merge constant ,are oscilatii mici de turatie care nu se vad clar pe ac dar sunt perceptibile atunci cand ii ascult mersul. Cand am ridicat capota sa vad daca nu e intins cumva cablul de acceleratie am sesizat un zgomot ca un fasait de cauciuc spart prin care iese aerul cu presiune. Nu reusesc sa-i aflu originea dar pare a se auzi undeva in spatele motorului adica intre motor si habitaclu. Ar putea sa fie vre-un furtun fisurat pe acolo? Totusi mie mi se pare ca acel fasait nu se auzea inainte.

Sau poate nu am ascultat eu bine datile anterioare? La voi se aude asa ceva? Oricum se aude destul de tare chiar si cu capota inchisa. Mai mentionez ca in mers daca apas ambreiajul ca sa schimb viteza, atunci turometrul sare ritmic de la 1000 la 1600 rpm ca si cum ar sari in ritm de bass cam odata la 2 secunde.

Ce am facut pana acum?

Am incercat acel reset ECM-fara rezultat.

Benzina de 98 de la Petrom-fara rezultat

Aditivi adaugati in benzina-nimic. Cred ca am tratat masina asa cum se cuvine ,schimb vitezele la 3100-3200 de la mic la mare si la 2000 retrogradez. Singurele dati cand am condus subturat au fost atunci cand ma deplasez pe un drum de tara cam 5 km unde merg cu a 2-a la 1300-1800rpm dar fara sa accelerez in asa fel incat sa fortez motorul. Drumul e relativ drept dar e plin de gropi si cu intaia ma deplasez prea incet iar cu a doua nu pot sa iau viteza mai mare pt o turatie adecvata. Oare e suficient sa-mi fi distrus supapele? Sper ca nu pt ca de multe ori si in oras daca e aglomeratie cred ca tot asa merg si altii.

La revizie au schimbat si bujiile dar nu am primit nici un material din ce s-a schimbat pe masina. Revizia am facut-o la Sibiu. Acum un an la Timisoara au pus intr-un sac toate chestiile vechi schimbate. Ulei au pus 5W40 dar si la TM au pus la fel. Masina la drum intins merge fara probleme dar chestiile astea cu relantiul ma cam pun pe ganduri serios. Sper ca nu v-am plictisit si poate aveti un sfat. Multumesc.

Share this post


Link to post

"un fasait de cauciuc spart prin care iese aerul cu presiune" cel mai probabil indica o lipsa de etanseizare pe admisie, sau un furtun de vacum spart. Acesta ar explica turatia ridicata la relanti, deasemenea si fluctuatiile de turatie. Insista putin in a identifica locul unde "se pierde vacumul" sau daca tot nu ii dai de cap, fugi la un service.

Share this post


Link to post

La o mai atenta am descoperit ca aerul iese pe aici. Se si vad doua dare fine de afumatura pe acea zona. Faza e ca am strans suruburile acelea doua dar tot sufla. E vreo garnitura speciala care trebuie schimbata acolo? Risc ceva daca desfac suruburile ca sa vad ce se petrece pe acolo? Multumesc. Wwillm, vad ca este service in Arad. Recomanzi? Ai fost pe acolo?

post-25512-038618000 1295941565_thumb.jpg

post-25512-037237100 1295941585_thumb.jpg

post-25512-070059800 1295941605_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Este evidenta lipsa de etanseizare la flansa conductei EGR. In mod normal acolo trebuie sa fie o garnitura din material termorezistent. incearca sa desfaci si sa vezi ce s-a intimplat acolo. Cand EGR este inchis ( la relanti de ex.) pe acolo trage aer fals, iar cand RGR se deschide, pe acolo scapa gaze de evacuare, lasand acele urme de afumare. Neaparat trebuie rezolvata problema!

 

Service-ul din Arad... il recomand, sunt amabili, poti sa stai pe langa masina, eu am nimerit la un inginer tanar care mi-a explicat cum sta treaba cand am avut probleme.

Share this post


Link to post

Salut!

 

Am si eu problema cu Check engine! Este vorba de un Lacetti 2.0 D, 54k km din 2007. Eroarea este cu ”presiune scazuta in rampa” sau ceva de genul asta. Problema e ca incepand de la 20k km, am aceeasi problema. In garantie s-au schimbat urmatoarele: regulator presiune rampa, pompa inalta, inca o data regulator presiune rampa, cele 4 injectoare, un senzor de pe rampa stanga.

De fiecare data cand ajung in service masina este in parametrii, adica merge bine. Mecanicii fac teste si isi dau cu presupusul, mai schimba cate una alta. Totusi nu mai este in garantie asa ca nu vreau sa am rata si la service Chevrolet.

 

Va rog sa-mi dati sugestii cu ce ar putea sa fie.

 

Nu-mi spuneti si voi ca e motorina. Daca nu sunt capabili sa vanda masini pentru motorina din Ro, sa aiba curajul sa o spuna. Vara merg cu petrom cea mai scumpa...iarna cu top nordic de la petrom.

 

Multumesc mult!

Share this post


Link to post

salut,sunt marian..am un aveo 1.2 2008(inmatriculat 2009) sedan...am avut problema becului aprins pe la 15000 de km...am vb la reprezentanta...am fost la ei si la un control mic...mi-au spus sa-mi schimb benzina si s-o turez f tare cand schimb vitezele..la mine a mers...pana la 15000 am mers cu benzina MOL...de atunci cu 95 de la omv merge f bine,din cand in cand cate un plin de la rompetrol...schimb vitezele pe la 3500-4000 cateodata -i dau mai tare...am acum 62000...si e ok...tot ce am schimbat a fost distributia in original (840 ron) si curelele de la alternator si servo( neavand scut...intra pietricele).......parerea mea...motoarele chevrolet-sunt motoare turate...sa nu va fie "mila' de ele ...turati-le cat mai tare...ca atunci se simt ele mai bine...

Share this post


Link to post

La mine s-a rezolvat, am cumparat un Elm 327 si era ceea ce ma asteptam, mai exact missfire.

Share this post


Link to post

Ala este EGR-ul. Daca tot umbli acolo iti recomand sa iti iei o tabla de cutie de bere sa-l obturezi. Da, are o garnitura ( sa-i zic metalica).

 

:wallbanger: :wallbanger: :wallbanger: am postat fara sa vad ca mai era inca o pagina

Edited by Saint666

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...