Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Omul ti-a zis clar: "care nu vreau s-o fac", deci, iese din cadrul unei discutii tehnice.

 

Altfel, nu cifra octanica este problema aici, ci harta de avans inscrisa in ECM, cifra octanica limiteaza doar excursia maxima. Oricum, excursia se limiteaza prin intermediul senzorului de knock. Daca benzina din RO n-are avea CO95, ar aparea cel putin o detonatie pana cand avansul este limitat. Nu cred ca a auzit cineva asa ceva, precis ar fi existat o marturie. De altfel, detonatiile ar aparea la turatii mari, la temperatura ridicata, deci, in alte conditii decat cele relatate.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Din ce am citit aici in topic am inteles ca nu CO-ul benzinei provoaca problemele de missfire ci faptul ca acum in anotimpul rece benzina nu este "tratata" corespunzator de catre distribuitori pentru a fi la fel de "volatila"(nu-mi vine cuvantul exact dar se intelege sper) ca la temperaturile din sezonul cald. Masina mai are garantie pana in aprilie.Daca nu rezolv problemele de missfire cu schimbul de bujii, ma mai gandesc si la baterie (desi a pornit la prima cheie chiar si cand au fost -15 grade) si o schimb si pe aia in cele din urma. Daca nici asa nu rezolv atunci le-o pun in brate la service s-o rezolve, chiar cu schimbat de supape (ceea ce n-as prea vrea - adica sa-mi desfaca motorul - sper sa n-ajung aici). De aia nu veau s-o trec pe CO91 ca trebuie sa mearga pe CO95 (asa cum a fost proiectata). Tot din acelasi motiv nu vreau sa bag benzina cu CO mai mare de 95.

 

LE Si amcitit pe aici ca cineva a trecut-o pe CO91 dar dupa o perioada i-a dat iar MIL check aprins

 

LE2 Remarca anterioara este eronata

Edited by Johnny_L

Share this post


Link to post

De aia nu veau s-o trec pe CO91 ca trebuie sa mearga pe CO95 (asa cum a fost proiectata).

 

LE Si amcitit pe aici ca cineva a trecut-o pe CO91 dar dupa o perioada i-a dat iar MIL check aprins

Rezultatul la cum a fost proiectata l-ai vazut, de 2x. La fel, toti cei care din grija prea mare si nejustificata pentru motor evolueaza sub 2500 rpm, turatie medie, ajung, mai devreme sau mai tarziu, in situatia asta. Alta evolutie a avansului la aprindere este singura solutie pentru a contracara fenomenul. Anvelopa avansului aflata sub setarea CO91 la ECM este singura solutie verificata de mai multi ani. Daca ai gasit o relatare ca nu este asa, sa ne-o arati si noua, eu n-am auzit asa ceva si nici nu cred.

Share this post


Link to post

AB a patit-o pe 26 ianuarie 2009, MIL aprins fara jumper de CO (am recitit acum), dar nu cred ca a avut missfire din ce povesteste, deci greaseala mea.

 

Tolin, daca nu as mai avea garantie trecerea pe CO91 ar fi singura varianta. Poate ajung acolo iarna viitoare. Apropo de jumper, la a mea jumperul se afla la vedere langa "borcanul" de lichid de racire (mai exact in laterala lui), foarte la indemana, prins cu un colier de alt cablu/furtun (nu mai retin exact - daca chiar solicita cineva o sa pun poze)

Share this post


Link to post

Ar fi bine venite...

Astefel mai afla si altii cum arata.

Share this post


Link to post
... daca nu as mai avea garantie trecerea pe CO91 ar fi singura varianta...

Daca ai garantie, stai pe ei, decat sa ti-o rezolvi singur, elegant si intr-un minut.

 

@sergiuhusca > masina ta este plecata de-acasa de trebuie sa vezi cum arata din poze ?

Share this post


Link to post

Pentru cei mai "curajosi" recomand experimentarea obturarii EGR. La mine combinatia CO91 / obturare EGR functioneaza de minune. Si eu am avut ezitari la inceput, tot experimentam, cu si fara obturator. Dar acum am deja in jur de 12000 km rulati cu EGR-ul obturat. Eu cred ca acest motor a fost "fortat" sa indeplineasca normele de poluare E4, prin folosire agresiva a EGR-ului, ceea ce duce la un randament mai scazut al acestuia, combinat cu o utilizare la turatii mai scazute in regim urban duce la acumulare de depuneri in camera de ardere si mai ales pe supape.

Share this post


Link to post

Tolin, incerc singur sa-mi dau seama ce pot sa-i fac pentru ca cei de la service mi-au spus cand mi-a dat MIL check prima oara (jumatatea lui decembrie), daca iti mai da de 2-3 ori, vi cu ea si ii schimbam supapele (si nu prea vreau sa ajung acolo). Si mi-a mai dat de fix 3 ori de atunci. In fine mi-au facut si recomandarile uzuale (mers mai turat etc). Oricum, nici nu am exploatat masina cum trebuie, asa ca ramane de vazut de acum inainte daca mai da (in conditiile unei exploatari corecte si schimb azi si bujiile (care au 3 ani si 28000km) ). Oricum, daca mai face figuri si o sa ajung la concluzia ca sunt supapele de vina, nu o sa ezit in a le schimba (mai ales ca garantia se termina in aprilie).

 

 

@wwillym: ce efecte are obturarea EGR-ului

Edited by Johnny_L

Share this post


Link to post

Am sters eroarea (erorile) la un tester (nu mi-a putut da nici un cod, probabil nu era un scanner prea bun) apoi am schimbat bujiile. Ca urmare, va spun ca acum tremura ingrozitor. Trebuie reset ECM dupa ce am schimbat bujiile ?

Share this post


Link to post

Ce motor ai si ce cod de bujii ai pus ?

Share this post


Link to post

@Johnny_L: EGR, este un dispozitiv de ecologizare a motoarelor, este o supapa electronica care recircula o parte din gazele de evacuare in galeria de admisie. Efectul este de a "strica" proprietatile amestecului de aer/carburant, in asa fel incat arederea acestuia sa nu produca temperaturi mai ridicate de 800grC in camera de ardere. Este cunoscut faptul , ca peste aceste temperaturi azotul din aerul aspirat, are tendinta de oxidare, formand oxizii de azot ( NO - NO2)care sunt substante poluante. Pana aici totul e bine si frumos... DAR: reducand temperatura de ardere, mai ales in conditii de motor partial incalzit (EGR incepe sa functioneze de pe la 40grC al lichidului de racire) se favorizeaza depunerile de calamina in camera de ardere, acumularea acesteia ducand la functionarea defectuasa a bujiilor, iar in cazuri mai grave, colmatarea supapelor => missfifre => MIL aprins, motor care functioneaza neregulat.

 

Obturand EGR, motorul ajunge mai repede la temperatura optima necesara initierii proceselor de autocuratire. Arderile sunt mai "curate" nu se formeaza depuneri, si ca un efect deloc de neglijat, mai ales la turatii din treimea inferioara a plajei unde EGR este foarte activ in mod normal, se simte o imbunatatire semnificativa a cuplului motor. Din experienta mea pot sa spun, ca acum, pot sa o "loganesc" linistit pe la 1800-2000 rpm, in conditii de viteza constanta (bulevarde lungi unde pastrezi o viteza constanta).

 

Probabil emisia de NOx in sarcina este mai ridicata, nu am avut posibilitatea sa verific. ITP l-am trecut cu EGR obturat, noxele se masoara la relanti, unde oricum EGR este inactiv.

Share this post


Link to post

Ar fi bine sa lase 800'C, procesul de autocuratare porneste de la 450'C in sus, cel putin pentru bujii.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@tolin

Motor: 69 kW, an 2006

Bujii: NGK V-Line 14 BKR6E-11

Share this post


Link to post

Bun, o forja i-ai dat ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am mers in treapta a 2-a si a 3-a la 4000 rpm cam 1 km.

Sa incerc un traseu montan cum mi-ai sugerat ieri ? Eventual mers de mai multi km ?

Share this post


Link to post

In sarcina este mai bine, cu turatii cuprinse intre 4000 si 5000 rpm. Apoi, 1 km este putin, 10-15 km este o distanta mai buna pentru o sedinta. Daca aceasta se face in urcare, coborarea in frana de motor ii face foarte bine. Posibil sa nu se rezolve dintr-o sesiune, cum a relatat cineva care a reusit dupa vreo 3-4, dupa care a scapat definitiv, era foarte incantat.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc de ajutor. O sa incerc chiar azi.

In acest caz, mai trebuie sa fac reset ECM, Idle learn etc ?

Share this post


Link to post

Deocamdata nu.

  • Like 1

Share this post


Link to post

coborarea in frana de motor ii face foarte bine.

Folosirea permanenta a franei de motor pe coborari afecteaza in veun fel motorul / cutia de viteze ( folosire fara bruscare si retrogradand consecutiv )? La 4.000 rpm, in frana de motor, se curata injectoarele ( totusi vine ceva benzina prin ele pentru a intretine arderea ) ?

Share this post


Link to post

In frana de motor la 4000 rpm nu functioneaza injectoarele. In schimb turatia ridicata favorizeaza desprinderea depunerilor de pe supape.

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

Pe coborare se foloseste treapta de la urcare, deci, majoritar 2. Cine a vorbit aici despre injectoare ? Frana de motor raceste motorul si evacueaza mizeria din el desprinsa prin incalzire.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pudge Da-i cu a 2-a la 4500 ca n-are nimic. I-am dat si eu citeste mai inainte si da-i mai mult cum iti zic si userii mai priceputi ca mine la problema asta (eu am mers aprox 40 minute in a 2-a la 4500rpm, 65-70km/h). Da radioul mai tare daca nu-ti place ca urla motorul :D

 

Nu trebuie viteza (a treia la 4000), trebuie rotatii multe, asa ca du-te cu a 2-a (Ideea e ca x Km cu a 2-a la 4500 ii vei face in mai mult timp decat x Km cu a 3-a la 4500, poate nici nu poti sa mergi cu a 3-a la 4500 pentru ca e prea mare viteza pentru drumul ales).

 

LE: ... si nu te gandi la benzina, motorul e mai important ( si mai scump :D )

 

Iata poza cu pozitia jumperului de CO la Aveo din 2008 (sedan, 1.4 16v, 94CP). Am curatat jumperul de praf ca sa se vada mai bine. Jumperul se afla la indemana la acest model. Am postat poza deoarece s-a cerut mai sus plus ca e un pic diferit din ce s-a povestit (poate ajuta pe careva).

 

9ut5ea.jpg

Edited by Johnny_L

Share this post


Link to post

Ah, pai la Aveo EGR-ul e la indemana. Se poate obtura usor. Eu daca vreau sa-l obturez la a mea, trebuie sa desfac multe surubururi. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Jumperul de CO la modelul din 2007, arata asa, si este ascuns sub vasul de expansiune.

post-8360-052620100 1295006702_thumb.jpg

Share this post


Link to post

La fel este si la Kalos 2005.

 

... Eu daca vreau sa-l obturez la a mea, trebuie sa desfac multe surubururi.

Tot doua, daca desfaci la celalalt capat al tevii (pe colectorul galeriei de admisie).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...