Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Da asa e , oricum am dus-o in service azi sa vad ce are si pt.alte probleme ca mergea ca o caruta unii ziceau ca e de la benzina , dar mecanicu care imi e si prieten si stie destul de bine meserie a desfacut motoru si am vreo sapte tacheti lesinati au joc destul de mare cand te apesi pe ei aveau joc ce e drept se auzea motoru mai ciudat dar nu prea am dat atentie ce e drept o sa ma coste o caruta de bani 16 tacheti ca ii schimb pe toti nu are rost sa schimb 7 si dupa 20000km sa se auda altii ii fac si dstributia ,curatat injectoare si valva EGR sa speram ca o sa fie o mare schimbare.

Edited by Danny_198777

Share this post


Link to post

Deci, in cateva ore, benzina aia nenorocita a lesinat 7 tacheti din 16... Curat murdar!

Share this post


Link to post

A venit iarna si nimeni nici un MIL check aprins? ciudat :)

 

Eh, a dat la mine, iata istoria:

 

La jumatatea lunii decembrie (aprox) cobor jos dimineata, pornesc motorul si ma dau jos sa curat zapada de pe ea.

Dupa cateva minute bune de curatat zapada ma sui in masina si SURPRIZA: becul galben aprins.

 

Mentionez ca sunt sigur ca nu era aprins cand am pornit motorul, tot timpul ma uit dupa pornire daca se sting toate beculetele in bord.

 

Nu stiam ce inseamna, m-am panicat un pic, din cate stiam despre simbolul respectiv (la acel moment) are legatura cu sistemul de injectie.

 

Deja ma gandeam ca nici nu am apucat un an intreg cu masina fara probleme. Precizez ca masina este din aprilie 2008 si eu o am din martie 2010. Are 27k km (am luat-o la 16k km).

Pana acum nu mi-a facut nici o problema.

 

In fine, sa revenim: am sunat la service chevrolet (masina mai are garantie pana in aprilie) si m-am si dus direct la ei.

 

La service au urmat obisnuitele intrebari (pe care le-am citit si in acest post - mentionez ca l-am citit tot):

 

Mergeti cu benzina putina? : Nu. Cum scade la jumate sau putin sub ii fac plinul.

De unde bagati benzina? : Numai din Petrom de 95

La cat schimbati vitezele ? <= Aici m-au prins - schimbam pe la 2500

 

Acum dupa ce am citit tot topicul inteleg de ce am fost un BAD USER.

 

In fine, mi-au luat masina, au dus-o in service si mi-au adus-o cu becul stins dupa aprox 25 min. I-a dat un reset si ca sa nu mai merg subturat cu ea.

Mi-au mai spus ca daca mai da de 2-3 ori problema asta ajung la schimbat de supape. <= Nu realizam la momentul repectiv exact ce inseamna asta.

 

Am intrebat ce eroare a dat si mi-au spus ca rateu in cilindrul x (nu mai stiu care, parca 2). Acum ma gandesc eu: rateu (caci asa s-au exprimat) banuiesc ca inseamna misfire, adica amestecul nu s-a aprins.

 

In fine am plecat, multumit ca masina e in regula si nu mai are errori. Acum 2 zile mi s-a aprins iar. Urcam o panta usoara si plecasem de cca 5-10 min de pe loc. Becul s-a aprins si a inceput sa licare apoi dupa cateva secunde a ramas aprins. Am plecat si am mers 10-15 km afara din oras in forja, fara nici un rezultat.M-am intors acasa destul de necajit cu gandul ca trebuie sa merg iar la service, iar timp pierdut si ca ceva totusi nu e in regula cu masina. De asemenea m-am gandit sa ma documentez un pic pe net pe acest forum sa vad oare a mai patit cineva ca mine. A doua zi (pe la 10-11) plec sa fac niste cumparaturi pentru revelion si surpriza dupa ce pornesc motorul SURPRIZA: becul galben se stinge, bucurie mare pe mine. Totusi acum era intrebarea in capul meu de ce s-a stins. Pe la pranz (asta se intampla ieri) aproape acelasi scenariu ca prima data: plec de acasa (motorul pornit de cateva minute) si dupa cca 500m se aprinde becul galben, clipeste pret de cateva secunde si apoi ramane aprins. Ok,hotarata treaba ceva sigur nu e in regula cu masina si cum e perioada sarbatorilor (revelionului) la service sigur e inchis asa ca nu-mi ramane decat sa astept si intre timp sa sap pe net.

 

Dupa ce am citit cam jumate din topicul asta, m-am decis. trebuie aditiv pentru benzina si forja (sa vedem ce sa intampla). Cand ma urc in masina din nou becul galben s-a stins dupa pornirea motorului (probabil datorita faptului ca am coxat-o prin oras dupa ce am citit aici pe forum si asa cum au spus si mecanicii). M-am dus la primul Petrom mai mare si am gasit chiar aditiv de curatare Gunk despre care se vorbea si aici (oricum as fi luat orice aditiv de curatare gaseam). L-am turnat tot, am facut plinul si da-i forja in jurul orasului timp de aprox 40de minute, mers numai cu a II-a la 4500 de rotatii (mai tare nu ma lasa inima), viteza de "croaziera" 65-70km/h. Mentionez ca motorul ajunsese la temperatura de functionare (adica acul indicator era la 1mm sub jumate, acolo unde sta tot timpul) inainte sa o coxez (nu-s nebun sa-i dau forja pe motor rece) si deasemenea becul galben era stins de cand pornisem masina. Acum o sa vedem cum mai evolueaza lucrurile.

 

Sunt constient acum de faptul ca am fost un BAD USER, referitor la faptul ca nu am mers cu masina la regimul care ar trebui dar nu o sa mai fiu de acum inainte :)

 

 

Am o intrebare insa: Acum becul galben este stins (si sper sa ramana asa) insa eroarea sigur este memorata in ECU. Am citit in acest topic cum ca pana nu se sterge eroarea din ECU motorul nu functioneaza in parametrii normali ci intr-un fel de fail safe mod ? Este adevarat acest lucru ?

 

Mi-e atat pe timpul cat MIL-ul a fost aprins sau licarea nu am observat nici o comportare ciudata a motorului in mers sau pierdere de putere. La pornire cu motorul rece la relanti am observat si eu acele trepidatii ca si cum motorul ar fi mers in 3 pistoane.

 

In fine, masina mai este in garantie pana in aprilie, insa nu as vrea sa ajung cu ea la schimbare de supape dupa ce am citit aici. Sa vedem cum o sa se mai manifeste in continuare, va dau de stire daca mai da MIL check aprins.

 

Si inca ceva: de unde imi cumpar o interfata pentru ea? Si soft-ul cine mi-l da si mie? :D

 

Salutari si numai bine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Te stresezi prea mult... tu sa fi sanatos :)

Cata vreme masina/motorul merge "rotund", da-i 'nainte (din toata povestea nu rezulta ca ar fi fost alta problema decat... becul galben :D ). Nu te mai auto-flagela ca esti utilizator de k-k-o - schimba cum vrei tu, numai sa "simti" ca si masina/motorul se simt bine. Ca sa stai si tu mai linistit, nu trebuie neaparat sa schimbi ca la F1, doar ca din cand in cand sa o mai "alergi" un pic.

Cat despre interfete, din pacate nu prea mai sunt in tema. Incearca totusi sa iei legatura cu ovi_jer-ul de Valcea ;)

Share this post


Link to post

Multumesc de incurajari AB. Ramane totusi intrebarea: "Am citit in acest topic cum ca pana nu se sterge eroarea din ECU motorul nu functioneaza in parametrii normali ci intr-un fel de fail safe mod ? Este adevarat acest lucru ? " <= Eu unul sincer nu prea cred din moment ce comportamentul masinii nu s-a schimbat pe perioada MIL check-ului aprins si nici dupa, trage bine fuge bine, :D , motorul merge rotund

Oricum o sa studiez problema sa vad de unde imi fac rost de interfata, mi-o cumpar sau mi-o fac (am vazut pe net una la 150RON pe USB cu electronica incorporata in conectorul OBD2 dar am citit pe aici pe undeva ca te poate incurca acest lucru daca vrei sa faci teste in mers (in contextul in care conectorul de diagnostic al masinii este undeva in zona pedalelor (n-am verificat inca asta))).

 

Ovi_jer-ul de Valcea parca are la status mesaj ca nu mai activeaza pe acest forum (din cate tin minte din doua zile de citit intreg topic-ul asta). Gasesc eu ceva torrent poate.

 

Deci cu intrebarea de mai sus va rog daca stiti raspunsul.

Share this post


Link to post

Daca ti s-a stins MIL masina merge normal, nici vorba de fail safe... Eventual codul se va vedea doar in istoric si atat. Incearca sa schimbi si benzina.

 

Cat despre interfata eu am asta si e buna pentru erori ale MIL-ului. Cat despre software astept un mesaj unde sa ti-l trimit.

Share this post


Link to post

salut mcojo.la sfatul dat de tine am cumparat si eu un elm,am stins mil era o eroare de la catalizator.te rog daca ma poti ajuta cu un soft.stima.

Share this post


Link to post
... am stins mil era o eroare de la catalizator ...

Un cod, ceva ?

Share this post


Link to post

din ce mai retin :P 204 sau P402 oricum programul asa a dat eroarea :catalyst si unul din cele doua coduri.

Share this post


Link to post

Ambele coduri nu exista, aveai P0420 = Catalyst Low Efficiency. Oricum, vad ca este putin important pentru tine.

Diagnostic Aids

 

The catalyst test may abort due to a change in the engine load. Do not change the engine load (i.e. A/C, coolant fan, heater motor) while a catalyst test is in progress.

An intermittent problem may be caused by a poor connection, rubbed-through wire insulation, or a wire that is broken inside the insulation.

Any circuitry, that is suspected as causing the intermittent complaint, should be thoroughly checked for the following conditions:

  • Backed-out terminals
  • Improper mating
  • Broken locks
  • Improperly formed
  • Damaged terminals
  • Poor terminal-to-wire connection.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Si eu mi-am luat elm-ul cum a sugerat mcojo (multumesc mcojo pentru suport) (elm327 v1.5a)si am verificat eroarea. Am avut P0300 (random missfire). Mi-a mai dat odata acum cateva zile tot P0300. Era frig, am pornit motorul si am si plecat (n-am stat deloc pe loc sa se incalzeasca un pic) si dupa cateva sute de metri a inceput sa se aprinda intermitend MIL check-ul. Apoi a ramas aprins. Am ajuns acasa (de la servici) si am citit erroarea P0300. Acum mai nou o las sa mearga la relanti cateva minute inainte sa plec si sa coboare acul de la turometru sub 1000rot (cum am citit). Sper sa nu mai dea. Am ramas surprins ca mi-a dat iar mai ales ca am schimbat modul de mers (schimbat viteza la 3500 rot).

 

Acum, eu as banui si bujiile poate ca sunt cele originale (masina are acum aprox 28000km iar la revizia de anul trecut avea 16000km si de la service au zis ca nu e nevoie sa le schimbe). Urmatoarea revizie este in aprilie, ma gandeam sa astept pana atunci ca sa-mi schimbe bujiile dar daca asta ar fi cauza le-as schimba acum.

 

Tot timpul MIL check-ul s-a aprins in aceleasi conditii: motor rece, plecat de pe loc imediat, consumatori multi porniti (proiectoare ceata, dezaburire), dupa cateva sute de metri (poate 2-3 minute).

 

Care sunteti mai priceputi in problema asta aveti vreo idee, sugestie? Va rog!

Edited by Johnny_L

Share this post


Link to post

Schimba bujiile acelea.

Share this post


Link to post

Multumesc tolin.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun.

Share this post


Link to post

Am avut si eu MIL aprins in primele ierni, la fel, conditiile de de misfire au fost identice cu cele prezentate de userul Johnny_L. Am fost la service de fiecare data, au resetat, au plecat cu masina (probabil la o forja, nu am fost cu ei) si mi-au spus ca daca se repeta problema, trebuiesc schimbate supapele. Cu toate ca atunci inca eram in garantie, nu m-am indurat sa las sa desfaca motorul. Am tot citit aici pe forum sfaturi si solutii, si pana la urma am ales sa trec comutatorul de CO pe 91, am obturat EGR. De atunci circul asa, si alimentez doar de la MOL. (MIL s-a aprins de fiecare data cu benzina efix-rompetrol). Nu am mai avut eroare, si motorul functioneaza perfect, merge rotund, fara nici un tremurat, trage bine inclusiv de la turatii mici (beneficiile obturarii EGR). Bujiile au fost schimbate la revizia de 30kkm (29000). Sper ca decizia de a nu schimba supapele sa fi fost una buna, acum daca o sa trebuiasca sa o fac , v-a fi pe cheltuiala mea.

 

LE: Codul de eroare citit de mine cu ELM era P0300( random misfire), codul citit la service pe DAEWOOSCAN (daca tin minte bine numele deviceului) era P0302, adica misfire era localizat la cilindrul nr2, mi-a si arata ca avem undeva la 8sute si ceva de rateuri. inginerul spunea ca valoarea nu e mare, altii veneau cu zeci de mii de rateuri, dar e drept ca eu am mers direct la service cand s-a aprins MIL, nu am circulat cu el aprins.

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

tolin.acel cod care spui ca pentru mine nu are importanta la vazut un mecanic auto care a lucrat si cu interfata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

stingerea mil a facut-o un mecanic auto (fratele meu),de aceea nu am dat importanta codului.

Share this post


Link to post

Azi mi-am facut contul pe forum, deci va rog nu sariti pe mine. Am citit cateva ore bune acest thread si din pacate sunt prea multe raspunsuri la aceleasi probleme.

Ar fi fost de mare ajutor daca se edita primul post al acestui thread astfel incat sa contina toate informatiile necesare pentru cei noi veniti, ca mine.

Ma bucur ca am gasit acest forum, desi ma intristeaza sa vad atatea probleme.

Pe scurt, problema Aveo-ului meu e tremuratul excesiv, aprinderea becului galben. In Zalau nu am gasit un tester care sa indice codurile de eroare motiv pentru care nu pot sa il spun, codul de eroare. Totusi ca o indicatie a unui electrician auto am schimbat azi bujiile, lucru care nu prea m-a ajutat, problema persistand inca.

Am masina de 4 ani, am mai avut aceasta problema acum 2 ani dar atunci era in garantie. Mi s-a spus sa "ii dau in gura" si sa am grija cu benzina. Am facut aceste lucruri, alimentez doar Carera 95 (e cam singura care ii place, exceptand Carera 100) si o tin destul de turata. Accept orice sfat din partea celor avizati si cu experienta, mai ales ca la service-urile la care am fost in orasul meu, nu prea stiu care ar fi problema masinii mele. As vrea sa evit pe cat de mult service-ul reprezentantei pentru ca m-au incaltat cu orice ocazie, dar bineinteles ca voi ajunge acolo daca nu gasesc nici o solutie.

Multumesc !

Share this post


Link to post

Incearca totusi sa pui un tester pe masina, ideal ar fi testerul din serviceul de marca (daewoo) pt a afla macar codul de eroare.

Share this post


Link to post

Problema e ca nu gasesc un tester la mine in oras.

Am gasit un service care are un aparat care odata conectat a raportat ceva erori la cilindri, dar nu apareau anumite coduri ca sa vi le pot relata.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Mi s-a spus sa "ii dau in gura" si sa am grija cu benzina. Am facut aceste lucruri, alimentez doar Carera 95 (e cam singura care ii place, exceptand Carera 100) si o tin destul de turata.

Schimba bujiile, pune alta benzina (efix), pune aditiv de "curatare supape si injectoare" si da-i in gura la o forja (peste 4000 rpm continuu), de preferat in sarcina mare (traseu montan). Daca s-a aprins check-ul, resetezi eroarea din scaner. Daca gasesti comutatorul de cifra octanica (sub vasul de expansiune lichid de racire), il treci pe 91 (scoti strapul de 95) si dai reset ECM.

Share this post


Link to post

Multumesc de ajutor.

Imi poti spune cum sa resetez ECM-ul ?

Share this post


Link to post

N-ar strica nici o curatare a corpului clapeta de admisie inainte de toate acestea.

Share this post


Link to post

Pudge trebuie si codul pentru ca MIL check-ul se poate aprinde din multe motive. Daca poti sa-ti cumperi un scaner isi scoate banii la 1 sau 2 drumuri la service sa-ti puna masina pe calculator si sa-ti citeasca erorile (nu stiu exact cat costa la service operatiunea dar la cateva drumuri sigur isi scoate banii, fara sa mai socotim benzina si timpul pierdut). Eu maine schimb si bujiile si o sa mai vedem daca imi mai da (pana acuma nu mi-a mai dat, asa cum am scris si mai inainte)). Poate ai vazut din ce-am scris ca cam ce ti-a recomandat tolin am facut si eu (tot de aici din topicul acesta am invatat ce sa fac si mai ales ce sa NU MAI fac :) ) (in afara de faza cu strapul de CO91 care nu vreau s-o fac pentru ca trebuie sa mearga pe C95 (iarna trecuta n-a facut figuri)). De luni nu a mai dat MIL check, sper s-o tina tot asa (inainte mi-a dat tot la 1-2 zile).

Share this post


Link to post

...(in afara de faza cu strapul de CO91 care nu vreau s-o fac pentru ca trebuie sa mearga pe C95 ...

 

 

Esti sigur ca benzina de la noi e de 95 ca sa nu merite un macar un test cu comutatorul pe 91?

 

Nota: dupa ce scoti strapul sa ii dai un reset la ECM.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...