Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Distanta excursiei era importanta in contextul efortului zilnic. In absenta unei cauze directe (mecanica/electrica), misfire este un fenomen de acumulare (avalansa).

 

Testul se face pe pachete de 1000 de rotatii ale motorului, iar cadrul se inregistraza la aparitia erorii, dupa unul sau mai multe pachete, deci informatiile din el nu surprind cauza. Eu am remarcat doar perechea 51% sarcina si 38'C temperatura motorului. Interesant mi s-ar fi parut cadrul de la primul misfire. Cum stai cu bujiile (ce model, producator, nr. km cu ele) ? Masina are ABS, cand a inceput balciul parcurgeai o zona alunecoasa, ai trecut peste vreo movila de gheazta sau o zona cu zapada mare ?

Share this post


Link to post

Distanta excursiei era importanta in contextul efortului zilnic. In absenta unei cauze directe (mecanica/electrica), misfire este un fenomen de acumulare (avalansa).

 

Testul se face pe pachete de 1000 de rotatii ale motorului, iar cadrul se inregistraza la aparitia erorii, dupa unul sau mai multe pachete, deci informatiile din el nu surprind cauza. Eu am remarcat doar perechea 51% sarcina si 38'C temperatura motorului. Interesant mi s-ar fi parut cadrul de la primul misfire. Cum stai cu bujiile (ce model, producator, nr. km cu ele) ? Masina are ABS, cand a inceput balciul parcurgeai o zona alunecoasa, ai trecut peste vreo movila de gheazta sau o zona cu zapada mare ?

 

Masina nu are ABS. Bujiile au fost schimbate la 30000 km acum am 35xxx km. Bujiile sunt NGK identice cu ce a venit masina din fabrica.

Problema asta o am de cateva zile, cateodata mai grav cateodata mai putin grav (ma refer la tremurat) dimineata dupa prima pornire. Pana azi insa nu s-a aprins MIL.

 

Deci sa descriu inca odata detailat simptomele: Dimineata, prima cheie, motorul porneste, fara nici o problema, turatia 1200, si coboara incet pana la 1000. acum apar primele vibratii... le simt in maneta schimbatorului de viteze. Pornesc de pe loc, in treapta 1, trebuie sa ies dintre blocuri, pornesc pe bulevard, si dopa aprox 300m am un semafor. Aici deja tremura de toti dracii ! Apas acceleratia, si o tin in aprox 2000 rot. Semafor verde, pornesc... motorul pare a functiona rotund, trage ca de obicei, dar dupa cateva clipe se aprinde MIL. Initial palpaie, apoi dupa aprox 2 minute ramane aprins. Ajuns la servici, motorul functiona impecabil.

Povestea asta s-a mai repetat si zilele trcute, dar fara MIL.

Share this post


Link to post

Din cate am dedus eu din tot ce s-a discutat pe aici si din experienta proprie, procedura de urmat era asa:

- dai o forja (sa zicem un drum de vreo 30km pe autostrada la vreo 5000rpm sau cat te tine inima)

- daca dupa urmatoarea pornire la rece nu mai face, posibil ca ai scapat pentru o vreme, sterge eroarea si mai vedem

- altfel sterge eroarea

 

- daca dupa urmatoarea pornire la rece nu mai face, posibil ca ai scapat pentru o vreme si mai vedem

Acuma vad o tendinta de reluare a problematicii, ceea ce poate relansa interesul asupra topicului :)

Share this post


Link to post

Problema asta o am de cateva zile, cateodata mai grav cateodata mai putin grav (ma refer la tremurat) dimineata dupa prima pornire. Pana azi insa nu s-a aprins MIL.

 

Dimineata, prima cheie, motorul porneste, fara nici o problema, turatia 1200, si coboara incet pana la 1000. acum apar primele vibratii... le simt in maneta schimbatorului de viteze. Pornesc de pe loc, in treapta 1 ...

Importanta descrierii devine evidenta. Problema ta este de cateva zile (benzina noua ?), incepe de la ralanti, fara sa fie masina miscata de pe loc, in procesul de reducere a "socului". Faptul ca se accentueaza dupa plecare, in sarcina si la stop, cand mai contribuie si EGR-ul, este firesc. Tot asa de fireasca este si disparitia fenomenului pe masura ce motorul depaseste o anumita temperatura. Aprinderea MIL depinde doar daca s-a respectat succesiunea de fapte din conditia de semnalizare:

"This test is executed in blocks of 1,000 engine revolution tests. It may take between one to several tests to store a Diagnostic Trouble Code (DTC) and illuminate the Malfunction Indicator Lamp (MIL).

 

Conditions for Setting the DTC

 

The engine speed is less than 4,500 rpm.

The fuel tank level is greater than 20%.

No anti-jerk correction.

No rough road detection.

No crankshaft oscillation detection.

DTCs P0107, P0108, P0122, P0123, P0341, P0342, P0336 and P0337 are not set."

 

Acum, sa scapi de MIL aprins si de eroare, e simplu. Sa afli cauza (bujie cu probleme la rece, benzina slab aditivata ?) e mai greu. Eu as incepe punand un aditiv de "imbogatire" in benzina. E posibil sa faca si bujiile figuri la temperaturi joase, asa cum e posibil sa ai si o tensiune prea mica pe alimentarea lor in primul km. Toate acestea dupa ce as sterge erorile din laptop. Avand pc-scaner te poti uita la parametri dupa ce ai pornit motorul, cand timpul permite.

 

Daca nu te intereseaza cauza si motorul are comutator de CO, scoti strap-ul de 95, dai reset la ECM si poti circula fericit.

Share this post


Link to post

La fosta mea masina s-a rezolvat spectaculos de simplu: sonda lambda schimbata.

Am aflat de curand. Recomandarea a venit de la un service nonChevy/Daewoo, omul a pus-o in practica si ... minune.

Share this post


Link to post

In primul rand doresc sa multumesc D-lui Tolin, si D-lui AbramBurel pt interesul acordat problemei mele.

 

Acum la subiect: Anul trecut , aproximativ tot in aceasta perioada, am avut aceeasi problema. Atunci la service mi-au sters codul de eroare, i-au dat o forja, si mi-au zis ca daca reapare problema, sa revin. De pe atunci mi-au spus de schimbarea de supape. Problema nu a mai reaparut insa pana acum.

 

Azi am vorbit cu inginerul care a facut diagnosticarea (eram acolo langa el, chiar imi explica ce afisa scanerul SCAN100) . Rateul de aprindere era DOAR pe cilindrul 2 cu o rata de repetare de 800 si ceva. Mi-a explicat cum sta treaba cu depunerile, pe supape, etanseizare defectuasa, lipsa de compresie, missfire. A recunoscut ca loturile din 2007 sufera de problema asta.

M-a intrebat cata garantie mai am, i-am zis ca pana in iunie. Mi-a spus ca el ar putea sa mearga la un tur de forja, sa faca o autocuratire, dar ca problema se rezolva doar temporar, si ca daca ies din garantie, reparatia o sa trebuiasca sa o fac pe cheltuiala mea. Propunerea lui a fost ca la urmatorul MIL sa accept schimbarea de supape, atata timp cat sunt in garantie.

 

Acum chiar nu stiu ce sa mai fac... Sa incerc forja+solutii de curatare, eventual comutare pe CO91 ( am comutator, am si circulat o vreme setat pe CO91), scapand de probleme cel putin o perioada? ...sau sa trec la masuri radicale profitand de garantie, si sa accept schimbarea supapelor?

 

PS: De la aparitia primelor semne de tremurat, am schimbat benzina (primul meu gand a fost la benzina), simptomele ramanand aceleasi, deci nu cred ca e strict de la benzina.

Share this post


Link to post
... Anul trecut , aproximativ tot in aceasta perioada, am avut aceeasi problema. Atunci la service mi-au sters codul de eroare, i-au dat o forja, si mi-au zis ca daca reapare problema, sa revin. De pe atunci mi-au spus de schimbarea de supape. Problema nu a mai reaparut insa pana acum...

Daca mai avem rabdare aflam toata istoria.

Mergi si schimba supapele, scapi de o eventuala problema si de regretul ca n-ai facut-o. Dar asta nu te va scapa de eventuale misfire-uri in sezonul urmator. Eu pot provoca un cod de genul P030x la plecarea de pe loc dintr-o parcare inzapezita, dupa o prima pornire, fara ca motorul sa aiba vreo problema cu alimentarea, cu benzina, cu aprinderea sau cu supapele. Raman la parerea ca nu se curata niste scaune de supape, iarna, intr-o excursie urbana la ora de varf de doar 6 km, adica, daca erau supapele de vina, nu mergea motorul perfect la sfarsitul drumului. In plus, cred ca ai si o problema de idle-learn, adica scade "socul" mai repede decat creste temperatura motorului, dupa relatarea ta (motorul tremura fara sa fie in sarcina, la scurt timp dupa prima pornire la rece).

 

Daca tot umbla la motor si il vor curata, pot sa desfaca si EGR-ul (sunt 2 suruburi de desfacut), sa vaza ce gasesc pe acolo.

 

 

@satori > un defect la sonda Lambda se vede pe scaner, fie pe loc, fie in mers. Dar greu convingi un scanerist sa iasa la o plimbare.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Pe loc nu se vedea decat missfire. In mers nu am incercat. Si nu cred ca s-a uitat cineva.

La urma urmei, e aceeasi poveste, castiga mai mult daca umbla la supape.

La urma urmei, un schimb de sonda cu una functionala nu ar fi de ajuns ca sa testezi?

 

PS: Cum provoci un P030x?

Share this post


Link to post

Incercand sa ies din zapada mare cu pneuri de vara imediat dupa ce am pornit motorul rece de-o noapte geroasa. Se aprinde si MIL pe durata aceea. Am provocat intentionat, am pornit A/C si toti consumatorii electrici, conditiile meteo de aici iti permit pe la 4-5 dimineata. Apropo, intreruperile la plecarile la rece ce sunt ? Doar ca, durata lor este prea scurta sa intruneasca toate conditiile. Fenomenul este tipic oricarui MAS cand amestecul este bogat, motorul inghetat, sarcina mare, benzina slab volatila si temperatura aerului foarte scazuta. Evolutia motoarelor spre poluare scazuta ajuta de minune (EGR deschis la plecare, avans scazut). La Matiz euro2 n-am reusit sa aprind MIL din aceeasi cauza.

Share this post


Link to post

Desi probabil ca oricine face pe "doctorul" intampina dificultati de genul asta, cred ca din discutia de aici, mai ales din cele spuse de tolin, rezulta destul de clar cat de importante sunt detaliile circumstantiale legate de aparitia simptomului clamat. Pe de alta parte, nu pot decat sa constat cu regret, ca toata stiinta din jurul tehnologiei, devine din ce in ce mai obscura pentru din ce in ce mai multi. Nu ramane decat sa sper ca raportul de "babisme" va scade, dar ma cam indoiesc. Noroc ca acum se poate eventual eticheta drept... fuzzy :)

Share this post


Link to post

are cineva idee cat costa inlocuirea sondei landa si schimbarea supapelor de evacuare?

Share this post


Link to post

Am tot cautat pe forum dar nu am gasit un tutorial despre schimbarea garniturii de la tacheti. Deci va rog putin ajutor cine stie cum devine problema, ca garnitura mi-am luat deja - ciudata forma mai are!! si mi-e sa nu fie ceva ce nu stiu si sa stric ceva (scuze daca postez aiurea, dar... are legatura cu motorul! :) ) )

Am sunat la GTT si mi-au spus ca doar manopera este de 200 de lei (adica 2 ore de lucru) dar nu au garnitura. La Radacini, era probabil prea complex, mi-au cerut un numar de telefon ca revin ei dupa ce se hotarasc, dar nu au mai sunat. Mi se pare cam exagerat 200 de lei manopera pentru o operatiune pe care pe vremea daciei o faceam cu ochii inchisi.

Share this post


Link to post

E treaba de 10 minute. Desfaci suruburile de la capac cu o tubulara, schimbi garnitura si strangi la loc cu grija.

  • Like 1

Share this post


Link to post

stie cineva care este cauza opriri motorului imediat dupa pornire (nu tine relantiul

 

am facut idle-leam si nimic .Nu face intodeuna ,va rog sa ma ajutati si pe mine

 

 

Share this post


Link to post

Ce treaba au ultimele 5 postari cu subiectul ?

Share this post


Link to post

Ce treaba au ultimele 5 postari cu subiectul ?

 

Scuze dar am cautat si nu am gasit unde "ma incadrez"... si am cautat ajutor aici, in ideea ca are legatura cu motorul. Daca am gresit, scuze si... stau sa ma bati :) )

Share this post


Link to post

E treaba de 10 minute. Desfaci suruburile de la capac cu o tubulara, schimbi garnitura si strangi la loc cu grija.

 

Bun, desfac, schimb garnitura si... este vreo regula anume? adica trebuie strans cu cheie dinamometrica (daca da, cat?) sau altceva...? scuze daca sunt plictisitor dar vreau s-o fac eu si vreau sa strang toate informatiile necesare inainte de a face vreo prostie! poate, cine stie, va fi de folos si altcuiva!!

Edited by nexxus

Share this post


Link to post

Pt. NEXXUS. Eu am schimbat garnitura in service, in urma schimbarii supapelor. De schimbat se schimba relativ usor, dar ai grija pt. ca sunt 15 suruburi care fixeaza capacul, iar sub fiecare surub sunt 15 garnituri care trebuie schimbate odata ce ai desfacut suruburile. Operatia la mine in service nu a reusit pt. ca supureaza putin pe la un colt, este mult de povestit, dar iti recomand ca in momentul in care fixezi garnitura motorul sa fie rece, sa cureti foarte bine locul fara a zgaria, sa folosesti totusi pt siguranta silicon rosu, sa schimbi obligatoriu si garniturile de la suruburi(niste inele din cauciuc). Daca esti atent cred ca poti sa o faci mai bine ca in service. atentie si la strangerea celor 15 suruburi au catare (de care nu mai sunt asa sigur). Totusi daca schimbi garnitura in service lucrarea are garantie si sa stii ca dureaza ceva. Dezavantaj, daca faci tu operatia si gresesti trebuie sa achizitionezi alta garnitura si sa repeti operatia, poate sa curga ulei pe la suruburile interioare si tu sa nu vezi, poti strange prea tare un surub si sa rupi filetul in blocul motor si atunci: ups...

 

Pt wwillym. Iti recomand schimbarea supapelor acum pe timpul garantiei pt ca este costisitoare pt tine dupa iesirea diin garantie in jur de 3000 lei. Eu le-am schimbat cand aveam 8000km acum am 30000km, si, nici o aprindere la engine check. Dar am schimbat stilul de mers, mai turat. In momentul cand iti schimba supapele ai grija ca trebuie schimbata si garnitura de la culbutori inclusiv cele 15 garnituri de la suruburi pt. ca o sa-ti supureze pe la ele daca nu le schimbi, iar cureaua de distributie odata data jos se inlocuie cu una noua. Eu nu am facut asta pt ca am aflat dupa ce s-a facut operatia chiar de la mecanic, deoarece am avut probleme cu garnitura de la culbutori si am revenit in service pt restrangere de doua ori. iar a treia oara am schimbat-o. Garnitura am platit-o, iar manopera a fost gratis pt ca aflasem care a fost problema, nu au schimbat-o cand au dat-o jos la schimbarea supapelor. Cureaua de distributie, ce sa spun avea doar cateva luni si a ramas aceiasi dar nu au fost probleme.

Share this post


Link to post
... Dar am schimbat stilul de mers, mai turat...

Defapt, asta este cheia problemei.

Share this post


Link to post

Supapele noi sunt acelasi model, dar au un "sanfren" (subtiate) la baza este un loc de depunere a calaminei. Pe cele vechi la baza era depusa o pasta neagra care se curata foarte greu si cu obiecte dure(calamina). Probabil cu substante chimice se rezolva mai usor dar sunt interzise in perioada de garantie.

Share this post


Link to post

Pt. NEXXUS. Eu am schimbat garnitura in service, in urma schimbarii supapelor. De schimbat se schimba relativ usor, dar ai grija pt. ca sunt 15 suruburi care fixeaza capacul, iar sub fiecare surub sunt 15 garnituri care trebuie schimbate odata ce ai desfacut suruburile. Operatia la mine in service nu a reusit pt. ca supureaza putin pe la un colt, este mult de povestit, dar iti recomand ca in momentul in care fixezi garnitura motorul sa fie rece, sa cureti foarte bine locul fara a zgaria, sa folosesti totusi pt siguranta silicon rosu, sa schimbi obligatoriu si garniturile de la suruburi(niste inele din cauciuc). Daca esti atent cred ca poti sa o faci mai bine ca in service. atentie si la strangerea celor 15 suruburi au catare (de care nu mai sunt asa sigur). Totusi daca schimbi garnitura in service lucrarea are garantie si sa stii ca dureaza ceva. Dezavantaj, daca faci tu operatia si gresesti trebuie sa achizitionezi alta garnitura si sa repeti operatia, poate sa curga ulei pe la suruburile interioare si tu sa nu vezi, poti strange prea tare un surub si sa rupi filetul in blocul motor si atunci: ups...

 

Multumesc de ajutor. Insa multumita lui Iuiu am rezolvat: am schimbat garnitura si acum astept sa vad daca am nimerit-o sau curge... Nu am schimbat garniturile de la suruburi, nu am stiut de ele si oricum, nu aveam de unde lua (poate data viitoare). Am facut doar 50 km de atunci si pana acum, sa bat in lemn, pare in regula. Vedem de acum in colo!

Ca timp mi-a luat aproximativ o ora, dar pune la socoteala ca habar nu aveam cu ce se mananca si am luat-o usurel, de frica sa nu stric ceva. Oricum, nu pricep de ce la service ia 200 lei?! si cam doua ore!! (se presupune ca aia sunt meseriasi si asta fac in fiecare zi, deci...). Nu sunt carcotas de felul meu si consider ca fiecare meserie are rolul ei si avand in vedere ca stau la curte si am garaj si nu am doua maini stangi... mi se pare stupid sa vina un ghertoi de mecanic care sa-mi ia o rata de leasing doar ca-mi face onoarea sa se uite la masina mea! Parerea mea...

Share this post


Link to post

salut

am un lacetti din 2005, care are 80.000 km , iarna trecuta mi s-a aprins si mie celebrul beculet, am fost la mecanic a pus teserul pe ea si mi-a zis ca e vb de un missfire, din pacate nu imi mai amintesc codul de eroare.

masia se comporta normal, nu avea alte simptome, mi-a zis ca nu e nimic grav ca pot sa merg cu ea fara griji , mi-a sters eroarea si am plecat.

becul se aprindea din cand in cand , dar numai cand motorul era rece.

odata cu tecerea iernii becul nu s-a mai aprins.

iarna asta odata cu intoarcerea frigului a inceput sa se apprinda iar, l-am ignorat pana saptamana trecuta cand motorul a inceput sa se comporte ciudat , parea ca mege in trei .

am fost la alt mecanic , dar acesta nu a gasit nici un cod de eroare, desi a incercat cu doua testere diferite, m-a sfatuit totusi sa schimb bujiile (pt ca am facut f multi km cu ele)

problema nu a disparut, becul se aprinde in continuarre la rece si uneori isi pierde din putere, am de gand sa merg la reprezentata chevrolet de aici .

ma gandeam totusi sa-mi cumpar propriul tester dar nu stiu de care , nu as vrea sa am surpriza ca il cumpar si nu se potriveste, pe internet am vazut ca se gasesc incepand cu 30euro ( mecanicul la mecanic am platit 32 euro /ora).

daca imi poate da cineva un sfat , ce model ar fi indicat.

Share this post


Link to post

Ce iti pot sugera din experienta proprie este sa iti iei unul care sa NU aiba partea electronica in acelasi corp de plastic cu mufa EOBD. Daca mufa de pe masina e deasupra pedalelor, foarte probabil ca nu vei putea sa folosesti interfata in mers in acest caz. Nici mufa standard EOBD (legata printr-un cablu oarescare la interfata propriu-zisa) nu e prea "comoda" si ar putea necesita "rectificari", dar oricum asta e mai simplu. Ar mai fi ceva: eu am Kalos, dar poate seamana si la Lacetti :)

Share this post


Link to post

da,mufa este deasupra pedalelor, voiam insa sa stiu daca pot fi probleme de compatibilitate , adica orice model de tester poate citi erorile oricarui model de masina??

daca e asa de ce la mine nu au reusit , desi era evident ca aveam o problema.

Share this post


Link to post

Poti verifica spusele "mecanicului"?

In principiu orice interfata cu ELM323/327 (de preferat 327) stie sa citeasca si sa stearga codurile de eroare.

Am vazut un anunt pe okazii la 200 RON, ceea ce e destul de decent.

Aici gasesti "la oferta" cu numai 170 RON o interfata de care ziceam ca mie nu mi-ar place.

Si tot asa...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...