Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Supapele, 100%

Share this post


Link to post
Supapele, 100%

 

binenteles ca supapele + tije! + manopera +inca ceva ( n-am mai retinut caci mi-au cazut ochii pe total 3.460 ron!)

Acum am sosit de la celalalt service (Daewoo) unde am o oarece relatie.

Concluzia lor este ca nu exista problema cu supapele- presiunea pe cil >12.In urma verificarilor pe care le-au mai facut mi-au sugerat sa schimb fisele.Se pare ca problema ar fi pe parte de aprindere dupa parerea lor (scanteia de la bujii nu este constanta sau asa ceva) .Am schimbat fisele,bujiile sunt verificate (au 4000 km) si vad ca se comporta mai bine.Sa vedem acum cat o tine.O sa incerc eventual si sugestiile voastre (pt care va multumesc!) si va tin la curent.

 

 

@Abram Burel legat de comutatorul CO-cum am spus am alimentat doar cu 99+.Daca-l gasesc il dau la CO91.

Edited by mariangili

Share this post


Link to post

Solutia este achizitionarea unei interfete obd2 sau tester obd2 cu care sa stergi eroarea si sa stingi martorul de fiecare data cand se aprinde.

Nu exista nicio problema la supape ,exista probleme cu programarea acestor ecm-uri si cu ''desteptii'' din service-urile chevrolet-opel care nu viseaza decit inlocuire supape si o gramada de bani incasati pe aceasta operatiune dupa ce aceste masini ies din garantie.

Daca la chevrolet acest ecm MR140/HV240 inregistreaza P0300 si merge rau, la daewoo acelasi ecm decit aprinde martorul si incepe sa mearga rau fara sa inregistreze vreun cod de eroare.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Ovi, la ECM-urile Sirius D4 de ce oare nu apar aceste probleme, sau in orice caz nu asa de des?

Share this post


Link to post

Pentru ca:

- sunt montate pe alte motoare;

- au alt soft si mape pe ele;

- sunt Siemens si nu DAC.

Share this post


Link to post

Pai nu e chiar alt motor, in afara clapeta cu MTIA n-am vazut vreo diferenta intre F14D3 de pe Lacetti si cel de pe Aveo, atat la exterior cat si la date tehnice. O mica diferenta este doar la cutia de viteze.

Share this post


Link to post

Pai, nu de la dimensiunile mecanice e problema. E de la echiparea sistemului de injectie, in principal, de la controlul ei (ECM).

Share this post


Link to post

Salut.

Aceeasi problema am avut-o si eu(ma refer la MIL).Acum ceva vreme (cred ca anul trecut prin toamna) sa aprins si la mine MIL-ul.Citind informatiile de pe forum si consultandu-ma cu ''batranii''(ma refer la TOLIN , ABRAM BUREL-cine nu-i are sa-si cumpere) am ajuns la concluzia, ca asta este ''boala'' lor, (ma refer la motoare :) )si ca, daca ma voi duce la service, ''doctorii''(mecanicii) or sa-mi spuna sa schimb supapele si catalizatorul(greseala pe care am mai facut-o odata).

Revenind la problema cu MIL-ul, am ajuns la concluzia, ca unele Chevy vin din fabrica fara jumperul de Co(vezi Abram Burel), asa ca ,l-am scos si eu, iar de atunci a disparut problema cu MIL-ul.

In concluzie: pana sa dai o caruta de bani pe o ''problema'' ce practic este minora sau nu exista eu iti recomand sa citesti datele din forum si sa incerci toate posibilitatile(care nu sunt asa de multe :) ).

Eu am procedat asa :( daca-mi aduc bine aminte)

-motor oprit(daca se poate rece-nepornit de ceva ore ptr. a face si Idle Learn)

-scos siguranta F16(eu am scos borna minus a bateriei)

-scos jumper CO

-pus borna baterie

-facut Idle-Learn

Si... gata !

 

Respect si bafta

 

P.S. Chiar daca nu intervin, va urmaresc din umbra :) . Salutati din Slobozia si SARBATORI FERICITE !

 

CIP.

Edited by ciprian_nichita

Share this post


Link to post

Salutare

 

Vinerea trecuta s-a aprins si la mine celebrul beculet, in timp ce ma duceam acasa. Sambata mi-a fost lene sa ma duc la service, asa ca am lasat-o pe luni, pt ca am zis ca poate se stinge.

Tin sa mentionez ca nu merg niciodata subturat, iar inainte sa se aprinda, am bagat benzina de la OMV.

Am fost luni sa ma programez pt tester, iar miercuri dimineata cand trebuia sa ma duc, dupa ce am pornit motorul, beculetul a ramas stins. :)

Probabil s-a speriat, pt ca stia ca o duc la doctor. :) )

In fine, e clar ca a fost de la benzina, desi nu mi s-a parut ca a mers mai prost. Masina merge ca inainte. :)

Share this post


Link to post

Observ că celebrul beculţ galben se aprinde de multe ori când se schimbă benzina. Probabil la diferenţe mari între benzine, ECU se adaptează mai greu la cea nouă motorul merge prost şi se aprinde MILul. Am păţit şi eu la fel de mai multe ori.

Share this post


Link to post

ECM-ul nu se adapteaza la benzina a carui volatilitate nu este suficienta sa se aprinda ! Cand un cunoscator al domeniului spune ca 40% din piata este acoperita prin benzina contrafacuta, nu trebuie sa mai mire pe cineva ca un sistem de injectie proiectat pentru benzina "care trebuie", nu functioneaza in toate zonele RO. Raman la parerea ca exista diferente de exploatare fata intre utilizatori, becul acela nu se aprinde atat de uosr, doar daca insisti in eroare. Pe alta parte, erori de misfire apar la orice motor, doar ca, multe dintre ele nu raporteaza prin aprinderea MIL-ului.

Share this post


Link to post

Salut.

Astazi am cuparat un IAC nou si l-am inlocuit pe cel vechi(ramasese blocat de la mizerie)

Intrebare:acum trebuie sa fac Idle Learn si daca trebuie cum pot sa-l fac daca nu funtioneza AC?(procedura competa in acest anotimp)

Pret informativ: 260 RON de la Daewoo Services.

Multumesc anticipat.

CIP.

Edited by tolin
Offtopic

Share this post


Link to post

revin,

Decand am schimbat fisele am rulat cam 2000 km si surpriza- MIL-ul nu s-a mai aprins (pana acum).Plus ca am alimentat doar 95 (si Petrom si OMV si MOL).

E bine sa cunosti pe cineva la un service care este dispus sa te ajute (nu doar sa te faca de bani).

Revin peste alti 2000 km sau... :)

Share this post


Link to post

Povestea MIL-ului meu: Problema incepe de aprox o saptamana, dar nu am postat pana acum, am asteptatsa vad ce se intampla. Dupa pornire cu motorul rece ,la primul semafor (300m) simt un usor tremurat al motorului, care dispare la o usoara apasare a acceleratiei. "Frig mare in dimineaat asta" imi ziceam,dar dupa asta masina mergea normal. Ziua urmatoare , acelasi tremurat la semafor, dispare la usoara accelerare, dar de data acesta se mai repeta si la urmatorul semafor. Cu motorul incalzit, nici o problema! Seara dupa multe ore de stationare, face la fel... Dimineata fac un reset (siguranta ECM) si idle learn, in speranta ca va fi mai bine, dar nu a fost asa... Tremuratul incepe la relanti si cu motorul cald. Stau cu ochii pe MIL, asteptand in orice clipa sa se aprinda. Ieri dimineata...s-a aprins! Defapt palpaia. Am oprit, am pornit dinou, de data asta aredea continuu! Directia service. Nu aveau timp de mine, (era chiar plin), m-au programat pe azi dimineata.

Intretimp, tremuratul se agraveaza, incep sa simt lipsa de putere la accelerare, mergea tare rau! MIL incepe sa palpaie dinou.

Azi dimineta a pornit greu, MIL arde frumos, nu mai palpie, motorul tremura, si ascultand deafara masina, se aude clar ca da rateuri la aprindere. Astept sa se incalseasca cat de cat motorul, si pornesc la service. Pana sa ajung acolo, motorul deja mergea aproape perfect. Vine baiatul cu scannerul, ...multiple missfire! S-a uitat la multi parametrii, dar se misca foarte repede, nu am reusit sa retin nimic, dupa care a resetar din scanner, si a zis ca pleaca cu masina la o proba de drum.

Eu raman in service, incep sa ma uit imprejur, vad un Aveo cu motorul desfacut, intreb baiatul care lucra la el: asta ce bai are?

-Schimbam supapele...

Asta ma astapta si pe mine?... El ma intreaba : Aveti motor de 1.4? Eu DA!

...zambeste... nu va faceti probleme, se repara.

 

Pe acest forum eu am fost unul dintre cei mai mari Gica contra in ceea ce priveste schimbarea supapelor. Dar dupa discutia cu mecanicul care lucra la acea masina incep sa ii cred! :osanale:

 

Se pare ca problema supapelor este recunoscuta, dar nu se remediaza doar daca clientul vine cu problema. Mecanicul mi-a comfirmat ca supapele noi sunt modificate, si ca nu mai sunt predispuse la acumularea de calamina!

 

Defapt inlocuirea si rodarea supapelor se face la o alta firma (am uitat numele cu toate ca mecanicul mi-a zis) ei demonteasa doar chiulasa , o trimit, revine, si o monteaza la loc.

 

Intretimp dupa circa 15 min, revine masina mea din "proba", baiatul zice ca acum e ok, daca, se mai aprinde MIL sa revin.

Ce o facut in acea "proba" numai el stie, dar eu sunt aproape sigur ca i-a dat o forja...

Il intreb : supapele?

El cu jumate de gura... da , daca se mai repeta, le schimbam. Nu va faceti probleme, totul este gratuit!

 

Ma duc la masina, motorul toarce frumos, MIL stins, plec la servici. Am ales un drum mai lung sa studies comportamentul masinii. Totul OK.

 

La servici, tot timpul gandul la masina... imi aduc aminte ca citisem aici pe forum (cred ca din partea Dl Tolin, daca gresesc imi cer scuze) cum ca trecerea ECM pe CO91 prin scoaterea jumperului, scade riscul acumularii de calamina.

Ma duc la masina. scot jumperul, dau reset din siguranta.

In drum spre casa, masina mergea impecabil, astept dimineata de maine, dupa o noapte de frig sa vad cum se comporta...

 

Nici nu stiu acum ce sa-mi doresc: 1 Sa am grija de motor , cu benzina buna, turatie corecta pt a evita acumularea de calamina, si sa nu mai am MIL, sau : 2 sa am MIL, sa ma duc sa-mi schimbe supapele si sa stiu o treaba?...

 

Masina are 245xx km, un an si 7 luni, si prima data MIL.

Share this post


Link to post

Ai avut benzina proasta, insuficient volatila pentru un motor rece. In plus, asteapta dupa fiecare pornire sa coboare turatia sub 1000 rpm.

 

 

PS depunerile pe supape conduc la neetansietate, pierdere de compresie. In cazul acela incep problemele de la pornire, daca mai porneste. Ca sa ajungi sa depui pe supape trebuie mai intai sa produci, iar pentru asta ai nevoie de misfire. Deci, sa nu incurcam cauza cu efectul.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Deci... nu stiu ce sa mai cred! In seara asta am facut plinul cu Mol 95, si am facut o plimbare prin oras de vreo 15 min, pe bulevardele lungi, masina merge foarte bine, exemplar! Au intrat 35,8L peste ce am avut in rezervor. Ultimele doua plinuri au fost Efix. Sa fi fost chiar asa de proasta ultima benzina...?

 

Am ramas pe setarea CO91. Interesant ca am incercat mai prin vara scoaterea jumperului, cand am citit despre treaba asta pe forum, dar atunci masina a devenit foarte puturoasa, si am repus jumperul. Am relatat atunci despre treaba asta, dar adevarat ca atunci nu am resetat ECM. Acum am facut si reset ECM, si masina merge foarte bine... sper sa o tina tot asa.

 

Acum putim Off Topic: Spuneti va rog, care este concluzia finala legat de folosirea masinii pe CO91? Care sunt diferentele intre cele 2 mape? Intreb asta pt ca dupa logica mea , pe mapa de 91, avansul este mai mic decat pe mapa de 95, care oricum din cauza de EURO 4 , este mic (daca se poate numii avans). Deci daca reducem avansul mic la o valoare si mai mica, in ce fel ajuta asta la ardere mai corecta?

Sa pastrez aceasta setare, sau sa repun jumperul? Cum este mai bine?

Share this post


Link to post

Ramai pe 91, pana in sezonul cald (Mai).

 

Altfel, n-ai ce sa crezi, daca era de la supape, nu conta pe ce mapa esti. Pentru motorul tau, intreaba-l pe ovi_jer, el a studiat problema.

Share this post


Link to post
Spuneti va rog, care este concluzia finala legat de folosirea masinii pe CO91? in ce fel ajuta asta la ardere mai corecta?

 

Pot sa spun decat un singur lucru: dupa 10000 km de mers cu masina (Aveo 1.2) extrem de subturat, de catre nepoata mea (incepatoare), dar cu jumperul in aceasta pozitie, s-a scos la revizie, la rugamintea mea, una dintre bujii, si avea culoarea usor rosiatica, fara depuneri.

Nu pot da explicatii tehnice, ca nu ma pricep, dar se pare ca ajuta destul de mult.

Share this post


Link to post

Un exemplu... pozitiv de "fara jumper" sunt eu :D

Share this post


Link to post

Multumesc! Raman fara jumper , macar pana la primavara... Va tin la curent cu evolutia problemei!

Share this post


Link to post

Nu stiu/cred ca AI jumper...

Share this post


Link to post

Cum sa nu am... L-am scos cu manuta mea... Si cum am mai spus, l-am mai scos si prin vara dar atunci fara reset e ECM si nu mi-a placut cum trage motorul. Acum dupa reset de ECM pare a fi in regula.

 

Acuma plec intr-o excursie "profilactica" pana la TM, ma mai intalnesc si cu un prieten si cu ocazia asta mai plimb putin masina pe extraurban.

Share this post


Link to post

Am cautat la masina lu' taicameu (sedan platinum 2007) si nu am gasit jumperul. Poate n-am cautat suficient.

Spor in teste!

Share this post


Link to post

S-ar putea sa nu aiba jumperul, dar atunci trebuie sa gasesti mufa in care ar trebuii sa fie jumperul... Ceva trebuie sa gasesti! :P

Share this post


Link to post

Sau se cauta un ciocan mai mare...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...