Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Nu, pentru ca presiunea barometrica este citita din senzorul MAP inainte de pornirea motorului. Din informatia asta invatati o lectie: opriti motorul intr-o parcare dupa ce ati ajuns la o altitudime mai mare decat cea de la care ati plecat (sa zicem, de la 0 la 1000 m, cifrele suporta variatii mari) si inainte de un urcus rapid la o altitudine mai mare.

 

Foarte interesant ce spui, tolin. O sa tin seama de treaba asta. Desi, ca si silviu75, am fost si eu la Ranca. Doar ca era iarna, aveam lanturi pe roti (vezi poza) si schiuri pe masina. Si, totusi, n-am experimentat problema lui silviu. Cu toate ca, daca va aduceti aminte, eu am avut aventuri serioase cu becul galben.

Este insa bine de stiut ce spui tu despre altitudine. Mai ales ca inteleg ca e valabil pentru orice tip de masina.

Share this post


Link to post

De 3 zile s-a aprins check-ul si nu se mai stinge , masina merge "in parametrii" normali ... mama lui , aveti vreo idee ce as mai putea sa-i fac , ce ii faceam eu cand se mai aprindea check-ul nu mai are nici un rezultat .

 

Pacat ca check-ul a ramas aprins si dupa un drum de 1000 km Bucuresti -Sofia , unde am alergat-o la greu ,tocmai sa se mai curete un pic motorasul (check-ul era aprins dinainte de drumul asta ) .

Share this post


Link to post

Stii cum e chestia cu Pacala? Ce-ar fi daca apriderea check-ului in cazul tau de acum are alta cauza. Ia da o fuga in service (sau la Ramnicu Valcea :) )si vezi ce eroare e.

Share this post


Link to post

-mai bine la rm valcea ..la service nu mai duc nici batut , dupa ce mi-au spus ca e sonda lamda si dupa ce au schimbat-o si-au dat seama ca nu e sonda lambda , nici nu mai e in garantie masina , iti dai seama ca daca mai dau si bani din buzunar si nu o repara ii iau la bataie acuma , alta solutie nu mai vad

Edited by DMX

Share this post


Link to post

legat de chestia asta cu check-ul...eu unul nu am crezut la inceput pana nu mi s-a intamplat si mie...am 6ooo km cu ea si mi s-a aprins de 3 ori pana acum ...ultima data am fost la reprezentanta si mi-au zis sa nu mai merg cu mai mult de a 3-a prin oras...ultima data cand am fost pe langa faptul ca se aprinsese check-ul mai scotea si fum...de ziceai ca e noneuro :) ...si mi-a zis tipul de acolo ca tot din cauza faptului ca am mers cu ea subturata...aveam si eu grija de ea...acum merg cu ea mai turata...si astept sa vad ce se va intampla

Share this post


Link to post

Cum ai mers cu ea? La ce turatii schimbi? Ce motor ai?

Baga un valve cleaner.

Share this post


Link to post

mersi de sfat...am aveo 1.2..acum nu mai am probleme...inainte mergeam cu a 4-a la 40 km/h...de schimbat schimb la 2700-3000

Share this post


Link to post

Ia sa mai zic ceva ce n-am mai zis de multa vreme.

Subturarea in sine nu e neaparat cauza lui "engine check".

Dupa cum nici benzina "proasta" de 95!

Daca ar fi fost sa fie asa, eu faceam pana acum discoteca in masina :D

Daca ar fi sa ma risc sa mi-o traga Doamne-Doamne ca ma dau mare (ca subturangiu ajuns la peste 40kkm, imi permit :) ), cauza e stilul de condus in conditiile mersului oarecum impus subturat in oras si cu benzina pe care o foloseste fiecare.

Share this post


Link to post

poti merge chiar mai sus cu turele fara probleme...incearca:

3500-4000 rpm.

 

 

II - 30 km/h

III- 50 km/h

IV-70 km/h

V- 110 km/h

 

aaaaa...era sa uit sa te intreb: ce benzina ai bagat? si de unde?

Edited by dadu1976

Share this post


Link to post

E o abureala , habar nu au astia de la service sunt AFONI . Auzi tu sa nu mai schimbi si sa mergi numai cu a 3 in oras .

 

Eu cu a- 3 pot merge pana la 120km.h la 6000 rpm , aprope de rosu . Asa am mers numai cu maxim a 3 in oras , si uite ca tot mi s-a aprins check-ul ,am mers super sportiv , schimbat numai de la 3500 -4000 rpm in sus , pe motiv ca daca schimbi mai jos se depune calamina .

Arunca vina ba pe modul de condus ba pe benzina , e o problema cu check-ul asta . Sunt milioane de masina care nu au problema asta , astia din service gasesc fel de fel de scuze PENIBILE !!!

 

 

Daca se mai aprinde , acuma cat timp mai ai masina in garantie du-te si cearta-te cu ei , nu le mai accepta motivatiile lor penibile , eu am facut ce au spus ei si uite rezultat - check aprins ,masina mea a iesit din garantie . :(

 

 

P.S daca te mai duci la service spune-le ca bagi cea mai buna benzina , si ca mergi cu ea exact asa cum spun ei , si problema tot a aparut si s-o rezolve , si sa nu mai gaseasca ei scuze penibile . Am vazut ca tu ai 1.2 , sa nu mergi cu a 3-a pana la 120 km.h ca omori motorul de tot

 

Daca ar intra vreun oficial de la opel sa vada topicul asta , si cate masini sunt cu problema asta , sunt pe o groaza de forumuri user activ si nicaeri DAR NICAIERI la nici o alta masina nu am vazut atata lumea care sa aibe aceeasi problema cu chek-ul ca la kalos , si atunci imi pun intrebarea ...alea de ce nu au probleme ?? conduc toti sportiv nici unul subturat ...toti baga super benzina de calitate ?? raspunsul este NUUUUUUUUU PUR si simplu acest motor are o mare problema cu acest ckeck

Edited by DMX

Share this post


Link to post
... ultima data am fost la reprezentanta si mi-au zis sa nu mai merg cu mai mult de a 3-a prin oras ...

@DMX > citeste atent inainte, oamenii i-au dat diagnosticul exact si solutia cea mai ieftina, la mana soferului.

 

PS dupa "rodaj" se poate ajunge pana la limitare in treapta a III-a la 135 km/h.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Tocmai asta subliniez E O SOLUTIE PENIBILA , in loc sa rezolve cauza (parerea mea ) Solutie ieftina ??

 

M-am lovit si eu de chestia asta si de atitudinea lor : iti spun ceva de genul : ori iti desfacem motorul sa-l curatam (si atunci nu iti vine asa ceva ,motor nou nout) , ori incercati sa mergeti mai turat si sa nu cumva sa schimbati mai jos de 3000 rpm ca mergeti subturat . ASTA nu e o solutie , data de niste mecanci care reprezinta GM , asta e o solutie data de niste oameni care habar nu au ... sa rezolve adevarata problema .

 

Nici o masina (model de masina ) nu am mai citit sa fie atat de multe care sa aibe problema asta .

 

tolin

 

-sunt miloane de masini ai caror posesori merg subturat si baga benzina "naspa" , de ce la alea nu mai apare problema asta ???

Edited by DMX

Share this post


Link to post

Ma bag, si eu: Totusi, la 40 km/h in treapta a IV motorul ala este cocosat rau de tot. Nu zice nimeni sa mearga numai in 5000-6000 ture, dar nici asa.

Nici taica-miu cu dacia lui din 87 nu merge asa, nu da treapta IV sub 60km/h.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

@DMX > Cauza este clara, au spus-o, mersul subturat. Primul efect este lipsa auto-curatatii si depunerea. Cu cat motorul este facut pentru o norma anti-poluare mai mare, cu atat este daunator mersul subturat. La motorul de 1,2L este mai usor sa nu cobori sub 2000 rpm, dar in cazul motorului tau, din diagramele publicate, eu n-ar trebui coborat sub 2400 rpm ! Asa se explica si numarul mare de MIL-uri aprinse la motorul DOHC de 1,4L. La motorul de 1,2L sunt cazuri rare, in general, cei cu o grija prea mare pentru motor.

 

PS:

A schimba in a IV-a la 40 km/h, la motorul de 1,2L, insemna sa schimbi sub 2000 rpm, curata loganeala. Dupa schimbare, motorul ajunge usor peste 1200 rpm. Probabil ca avea benzina buna in el, daca nu scutura.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

tolin

 

Tocmai asta e , la mine s-a aprins , si crede-ma ca nu se pune vorba de mers subturat .Saracutza a vazut numai extreme , cred ca treapta a 5 nu a mai vazut , cu 4 ma duc pana la 160- 170km/h deci a 5 nu ii mai vad rostul :) peste viteza asta nu mai am siguranta cu masina asta . (glumesc cu treapa a 5 , nu am mai folosit-o in speranta ca o sa merg fff turat sa nu mai am probleme )

 

Acuma mai incitat cu 3 pana la 135 km/h trebuie sa ma duc pe A2 :) , tin minte ca mai mult de 120 km.h maxim ...130 km/h nu am putut sa ii dau cu a 3 .

 

Deci ?? La mine ce sa mai fie ?? Benzina buna mers turat nici nu se pune problema de subturat .

Edited by DMX

Share this post


Link to post

La unele loturi de supape care au echipat motoarele DOHC de 1,4L au fost niste probleme de executie, pana in 2005. Pe alta parte, rulajul in Bucuresti nu sufera calificare, mers excesiv la ralanti si n sarcina la turatii mici. Oricum, din cate retin, esti printre putinii care au scapat fara schimbarea supapelor.

Share this post


Link to post
Nici o masina (model de masina ) nu am mai citit sa fie atat de multe care sa aibe problema asta .

 

tolin

 

-sunt miloane de masini ai caror posesori merg subturat si baga benzina "naspa" , de ce la alea nu mai apare problema asta ???

 

Esti nervos. Te inteleg. Dar lasa aberatiile de o parte.

Vrei probleme? Incearca injectoare infundate cu pilitura din pompa. Si nu trebuie sa te uiti departe, si tu le repari, pe banii tai.

Si, la urma urmei, ce problema? Ca se aprinde Checkul? Pai, dragule, la altii nu se aprinde la astfel de probleme. Pur si simplu. Daca vrei, arde martorul, si o sa ai si tu Renault ("te mint si te simti bine").

Share this post


Link to post

Vedem ,deocamdata nu am nici un simptom , masina merge ok , trage ok , doar martorul e arpins !!

 

Oricum o sa am grija sa merg in continuare la fel de sportiv , o sa incerc cu un injector cleaner si s-o alerg un pic , daca nici dupa asta nu se stinge ,inseamna ca am alte probleme cu masina si nu mai e de la vesnica calamina ...

 

Sunt nervos , pe mecanici , am facut ce au spus ei , si uite ca problema tot a aparut , de asta sunt nervos .

Share this post


Link to post

recunosc ca am "avut grija" :) de ea...cu faza cu 40 km/h in a 4-a ..acum o turez mai mult...insa vad ca parerile sunt impartite cu acest check...in fine...poate ar trebui sa cautam raspunsuri in alta parte...ma refer de vb direct cu vreu specialist GM...Romania sau de ce nu si alta tara...ma gandesc si eu

Share this post


Link to post

DMX, nu vrei sa te uiti in manual sa vezi ce alte cauze mai grave decat calamina dracului poate avea aprinderea martorului ala? Poate in felul asta esti mai putin suparat pe mecanici si incerci sa ai grija de masina...

 

Am putea sa intrebam la... Radio Erevan :D

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post
... NICAIERI la nici o alta masina nu am vazut atata lumea care sa aibe aceeasi problema cu chek-ul ca la kalos...
sunt miloane de masini ai caror posesori merg subturat si baga benzina "naspa" , de ce la alea nu mai apare problema asta ???

Spunea Ovi undeva mai în spate, parcă tot în topicul ăsta, ca la Logan misfire pur şi simplu nu duce la aprinderea check-ului. Probabil că la nici un Renault nu se întâmplă asta. Şi probabil că nici la multe alte maşini. Şi, categoric, nu are rost să ne punem întrebarea asta pentru milioanele de maşini < Euro3...

Ca să nu mai spun de faptul că trebuie întâi să stabileşti dacă codul de eroare este misfire. Poate ai făcut altă buba...

Share this post


Link to post

Incredibil ...dar adevarat , s-a stins check-ul :) chiar acuma o ora am fost nevoit sa ma duc pana undeva , si dau la cheie si vad ca se stinge check-ul :)

 

Se mai aprinde cu siguranta check-ul ... o sa vin sa-mi vars nervii aici :) mersi ptr cei care si-au dat cu parerea :) sper ca nu v-am suparat prea tare !!

 

Apropo de check-ul asta , am un prieten caruia i s-a aprins la Honda Acord , s-a dus in service si i-au gasit sonda lambda defecta , i-au schimbat`o si gata !! La mine daca nu o mai fi de la calamina si o fi sonda lambda , am cam pus-o , costa vreo 15 milioane (la kalos nu stiu cat sa fie dar nu cred sa fie cu mult mai ieftina ) .

Share this post


Link to post

Adică... dezbracă-te că te duc la service, îmbracă-te că nu te mai duc la service.

Eu zic totuşi să te dezbraci, codul (codurile) de eroare au rămas acolo, iar cauza (cauzele) nu se prea înlătură de la sine...

Share this post


Link to post

Eu nu mai mai duc la service OPEL... sunt niste afoni nu am incredere in ei . Nu pot pune un diagnostic corect . Ultima data mi-au spus ca e sonda lamda , am asteptat 2 luni sa vina ca nu o aveau pe stoc , dupa ce au schimbat-o mi-au spus ca nu e sonda lamda ca e depunere de calamina . Asa ca de ce m-as mai duce la ei ??

 

O sa ma mai duc strict ptr revizii , atata , si asta din comoditate , ca mi-as cumpara filtrele uleiul si tot ce mai e de schimbat si l-as face in alta parte :)

Edited by DMX

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...