Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Oare nu i s-o fi dus deja catalizatorul ?

De la un catalizator infundat nu-ti trage masina, se balbaie in relanti etc. Daca a mers peste 200km cu un consum de 25% (mult inecata) e clar ca ii trebuie un set nou de catalizatoare, astea s-au umplut de benzina.

 

PS: O resetare de ECM si o schimbare a jumperului de CO NU au cum sa ajute in aceasta situatie. Tu ai nevoie de n service serios si de un mecanic bun, care sa o ia sistematic si sa verifice masina pas cu pas (de la aprindere, verificare pe tester, la celebrele deja supape).

Share this post


Link to post

Masina are 42 mii km, si face 2 ani in aprilie. Deci mai e in garantie. Sa o las pana ma suna de la service? Totusi ieri cand am facut forja pe autostrada soarelui, am trecut pe la GTT mai intai si i-am intrebat daca e bine s-o fac. Au raspuns pozitiv. Asa ca, eventualele stricaciuni provocate de forja, sa le remedieze in garantie. A cam fost birjarita in cei 42 mii km, benzina de unde se nimerea, dar totusi. O masina noua sa crape in timpul asta, si subit, fara nici un semn prevestitor... ciudat. Parerea mea.

 

Multumesc pentru sfaturi.

Share this post


Link to post

dupa ce am citit acest topic,m-am decis sa scot jumperul de CO,sa-i dau reset la ECM si sa testez putin masina(am facut un plin cu benzina de 95 de la Petrom,adica ca de obicei)

 

stupoare!!! masina trage de parca e trabant in 2 timpi,nu are pic de vlaga,cuplu???cred ca si un scuter are mai mult!nu stiu cum tolin_afc a obtinut performante imbunatatite(cel putin cuplu mai mare la turatie mai joasa),poate are alta motorizare.In treapta a 2-a nu ma mai infinge in scaun si ma rog de masina sa ajunga la 5000 rpm.

 

Drept urmare am pus jumperul la loc , am resetat iar ECM-ul si totul a reintrat in normal(masinutza mea de dinainte).Nu mai fac chestia asta in viata mea...am tras o sperietura zdravana de tot.

 

Nu vreau sa creez polemici dar va sfatuiesc sa lasati acel jumper acolo une ii este locul(daca vreau sa mai fac teste cu siguranta nu mai fac pe masina personala)!

Share this post


Link to post
nu stiu cum tolin_afc a obtinut performante imbunatatite(cel putin cuplu mai mare la turatie mai joasa),poate are alta motorizare.

Tolin are motor de ceas elvetian. La fel au si altii care au incercat si sunt multumiti. Tu ai probleme serioase la motor care nu se rezolva asa.

Tolin era nemultumit de variatia avansului remarcata pe scaner. Dupa monitorizarea lui ovi_jer pe scaner, cu setarea pe CO91 a RON SWITCH, avansul este mult mai stabil si timpul de injectie mai mic. Astfel parametrat, motorul se comporta mai bine cu benzina gasita la pompe. Tolin si-a inlocuit dupa 1000 km bujiile originale (foarte bune, dar probabil ca in anotimpul cald) cu unele DIY pe care le-a experimentat si pe motorul de Matiz. Aceste modificari au fost facute in principal pentru rulajul scurt (< 6km) in urban si in anotimp rece.

Share this post


Link to post

pai eu nu am nici cea mai mica problema cu masina,pur si simplu am vrut sa testez acel switch si acum m-am cumintit

 

P.S benzina de 91 se aprinde mai repede decat cea de 95(contrar a ceea ce cred multi) si e absolut logic ca ECM sa aiba un timp de injectie mai scurt pt acest tip de benzina,iar avansul la aprindere probabil e mai mare sa nu produca detonatie in cilindru.

Share this post


Link to post
pai eu nu am nici cea mai mica problema cu masina

Scuze pentru confuzie.

In cazul tau cred ca se rezolva problema cu o procedura de "invatare a turatiei de ralanti". Dupa descriere pare ca IAC-ul era prea inchis si nu aveai aer suficient. Chiar asa, poate e bine sa te uiti si la filtrul de aer, sa-l scuturi sau sa-l schimbi si sa-i faci procedura amintita.

Share this post


Link to post

e posibil sa fie si filtrul de aer (ma apropii de prima revizie am 13K km si nu am scuturat nici un filtru inca :( )

 

oricum acum cu jumperul CO setat pe 95 merge brici,e posibil sa fi prins un lot bun de benzina si trecerea ecm-ului pe 91 sa fi creeat o diferenta mult prea mare si foarte sesizabila si pt motor si pt mine.

Share this post


Link to post

dupa exact 2 zile de la revizia de 15 k, s-a aprins martorul again (zic again ca a mai fost desfacut motorul odata - depunere calamina). de dimineata pornesc masina sa o duc la service martorul se stinge, dupa ce in prealabil el a stat aprins sambata si dumica. au inceput inevitabilele tremuraturi.

 

am dus-o ala service si am lasat-o acolo.

este a 3-a oara in decurs de 2 luni cand las masina in service (de 2 ori aceleasi simptome engine check si tremuraturi)

Share this post


Link to post

Cand ti-au umblat la motor ti-au inlocuit supapele sau doar ti le-au curatat?

Share this post


Link to post

intrebarea asta e pe un taram nesigur pt mine

dar azi o sa ii intreb

Edited by K-Pax

Share this post


Link to post

Nu este. Data trecuta au indepartat efectele, nu cauza.

Share this post


Link to post

pai si cauza ar fi supapele alea ?

daca da, oare de ce nu le-au schimbat atunci ?

Edited by K-Pax

Share this post


Link to post

Intrebarea nu isi are rostul.Inca nu a fost nimeni curios sa vada ce se intampla cu masina lui in spatele usilor.

Share this post


Link to post
pai si cauza ar fi supapele alea ?

daca da, oare de ce nu le-au schimbat atunci ?

 

Pentru ca ei nu 'tin' cu tine, nu? De ce sa faci o singura vizita si sa scapi?

Share this post


Link to post

Normal... sunt indragostiti de masinile noastre... din fericire la mine nu prea au stat singuri pe la masina, indiferent de problema avuta... :D

Share this post


Link to post
Intrebarea nu isi are rostul.Inca nu a fost nimeni curios sa vada ce se intampla cu masina lui in spatele usilor.

 

Ba isi are rostul, ca daca ii schimbau supapele (lucru pe care nu cred ca nu i l-ar fi spus daca ar fi facut-o) si fenomenul reaparea, atunci era mai grav...

Share this post


Link to post

asskickR, nu ai inteles.

Daca esti interesat de masina, nu stai afara cand ei ii umbla prin mate. Stai langa ei, te uiti, intrebi, te stresezi. Orice alte intrebari sunt tardive.

Din pacate, nimeni pana acum nu a stat langa ei cand au facut aceste operatii.

Share this post


Link to post

no am luat masina

 

prima data mi au schimbat fisele si bobina si au curatat supapele

acum am fost la ei sa imi iau masina, nu ca ar fi facut-o dar tre sa plec din oras. Si am convenit urmatoarele: luni le duc masina si or sa puna..., imi scapa cuvantul, "kestie de aia de se pune inainte in rezervor si pe urma se pune benzina". ca cica le-a venit special din germania pentru asta (calamina, etc)

 

daca nu o sa de-a roade nici cu asta o sa purceada la schimbat supapele. faptul curios consta in faptul ca e singura masina care s-a intors cu aceeasi problema dupa ce in prealabil fusesera curatate supapele. si devine si mai curios deoare chiar nu am menajat masina, "i-am dat in gura"

 

acum ce sa fac, ca nici pe "ei" nu pot sa arunc vina ca din cate am inteles problema sta in benzina

Share this post


Link to post

Cum s-a facut curatarea supapelor?

Share this post


Link to post
Cand ti-au umblat la motor ti-au inlocuit supapele sau doar ti le-au curatat?

 

Am o vaga impresie ca nu i le-au schimbat. De ce? Ptr ca recent, toate service-urile au primit o circulara de la GM (pe care am si tinut-o in mana) in care se specifica a nu se schimba din prima supapele, ci a se folosi nu stiu ce solutie care sa fie bagata la motor. N-am stat la detalii cu el ptr ca eram foarte obosit. Atentie !!! Nu e ceva solutie de cleaner, e ceva mai special. Tocmai am venit din Tg Mures si am oprit pe la service ptr ca Joi am programarea ... in felu asta am aflat de circulara.

Share this post


Link to post
Cum s-a facut curatarea supapelor?

 

te intereseaza procesul tehnologic ?

 

@lucian79: aceeasi chestie si la Sibiu. Asta ma face sa ma intreb. este o problema generalala si nu doar niste cazuri nefericite ?

Share this post


Link to post

Daca era o problema generala se facea un recall. Tind sa cred ca e vorba de niste loturi "nefericite"

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa zic, dar si la dealerul din Craiova, au venit destul de multe Kalos-uri cu aceasta problema. Ei zic ca tine si de mersul subturat, si ca majoritatea era femei ... acum nu stiu daca sa cred sau nu, da' tind sa cred ca nu ar fi doar cateva loturi ...

Share this post


Link to post

Este posibil sa fie loturi este posibil sa nu fie. In acest moment, din cate am inteles, daca iti cumperi un 1,4 16V nu o sa mai ai problema asta. Chiar si asa, dupa rectificarea chiuloasei daca este necesar si curatarea supapelor, experimentul nu se mai intampla.

Share this post


Link to post

Cer scuze de interventie, dar si eu m-am hotarat greu cand a fost sa cumpar: Kalos sau Cielo. Si am ales varianta Cielo, datorita pretului. Vad aici ca problema supapelor la Kalos este oarecum generala. Si nu mi se pare deloc normal sa iti iei masina noua, dupa care sa faci rectificare de chiuloasa si sa schimbi supapele. Nici la Dacie nu se punea problema asa. E bataie de joc. Sper sa nu intre si Cielo la categoria asta ca emigrez :D

 

PS Astia cu Loganul vad ca nu se plang inca de nimic. Te pomeni ca o sa ne para rau ca n-am luat Dacie. Chiar ca emigrez.

Edited by Moshu

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...