Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

Cu Matizescu se simtea la aceeasi benzina. Pe comutator pus pe 95 am atins si 16x km/h, cu greu, dar a luat. Pana la 140 km/h urca voios. Pe comutator pus pe 91 nu mai urca peste 140 km/h. Ramane sa experimentez si pe motorul de 1,15L de pe Kalos.

Share this post


Link to post

Imi pare rau ca am intirziat cu raspunsul dar am vrut sa raspund doar dupa ce am citit tot Topicul asta. Initial am citit doar inceputul si vazind ca e vb. doar de Kalos am deschis altul separat pt. Lacetti dar la sfaturile unor membrii mai vechi am cerut sa fie mutat aici. Din cite am vazut se pare ca sint primul care am patit acest lucru la Lacetti. Motorul e de 1.4 si dupa cum am spus am avut probleme inca din prima luna. Probabil din cauza ca l-am luat iarna. La frig se pare ca apar mai usor problemele. Atunci mi s-a spus ca e din cauza benzinei si ca sa nu-mi fac nici o problema ca au mai fost astfel de cazuri. De atunci am bagat doar benzina de 100 OMV sau citeodata de 98 MOL. In iarna asta bineinteles ca becul s-a aprins din nou si dupa ceva timp am fost si la service si povestea o stiti deja. (pagina 30-31) Acum astept dupa celebrele supape si sper ca in curind sa fie reparata. De 2 saptamini nu am mai scos-o din garaj. Din pacate pina vin supapele alea poate trece sezonul rece si nu mai pot sa vad daca prb. persista. Din discutiile de pina acum nu sint de acord cu stilul de condus ca si cauza a aprinderii deosebitului bec. Am prieteni care au opel, golf, bmw, clio, logan toate nu mai vechi de 4-5 ani si nu au astfel de probleme. Nu se poate ca doar conducatorii de kalos/ lacetti sa nu stie sa conduca. Legat de schimbarea vitezelor pot sa zic ca schimb la peste 2500 de ture, dar daca de exemplu merg in spatele cuiva prin oras chiar la limita pe la 50km/h nu o tin cu a 2-a la 3000 ci bag in a 3-a si merg cu vreo 2000 si un pic . Ca distanta, de obicei merg cam 7km dimineata pina la lucru din care vreo 3 in afara localitatii. Nu stiu ce intelegeti prin distante scurte, dar eu nu am luat masina sa merg doar in concediu cu ea. E masina de oras pina la urma. Legat de benzina, sint curios daca exista jumperul ala si la Lacetti si la ce ar trebui sa ma astept daca as cere asa ceva mecanicilor din service. De ce nu au facut ei chestia asta daca exista? Eu oricum nu sint de acord cu cerinta de a baga benzina de 98 pt. ca totusi sint niste bani in plus bagati pentru o masina care oricum consuma cam mult. M-am conformat totusi pt. a nu avea probleme cu masina. Se pare ca a fost in zadar, si de-aia dupa ce e reparata as incerca sa bag de 95 daca si asa nu conteaza. Doar ca mi-ar trebui niste argumente solide pentru asta. Care ar fi explicatia ca unii care folosesc de 95 si nu au probleme? Eu va multumesc pt. indicatiile de pe aici. Chiar sint mai in tema acum si poate o sa pricep mai multe cind merg in service. Merci si pt. sfatul cu pornirea/oprirea motorului. Sper sa ma tin de el. Eu asa m-am obisnuit de cind aveam Dacia 1400, Solenza si acum am continuat cu Lacetti. Uneori imi amintesc ca am uitat ceva, altadata astept prea mult dupa ciini, altadata le dau si de mincare si de-aia opresc masina pina cind plec cu adevarat de acasa.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca trecerea jumperului pe CO91 ar ajuta cu ceva motorul ori ar preveni aparitia defectiunii cu pricina? Pentru ca in afara de modificarea timpilor de injectie (in sensul maririi acestora) si (eventual) a momentului aprinderii, nu se va intampla nimic. Sau ma insel? Daca benzina are o parte din vina, imbogatirea amestecului ajuta? Nivelul de noxe nu creste? Din relatarile tuturor este vorba de o eroare de constructie. Mipos, tu se pare ca esti printre putinii (sau singurul, dar poate ma insel) care asteapta supape noi. Or fi modificat si compozitia aliajului acestora? La ceilalti era suficienta curatarea si rodarea corecta pe scaune.

Edited by saruman

Share this post


Link to post

Daca benzina e proasta si arde incomplet consideri ca marirea debitului este solutia pentru arderea optima si protejarea motorului?

Share this post


Link to post

Nu, dimpotriva. Dar asta este efectul trecerii comutatorului pe CO91. Acum nu e un moment potrivit pentru calcularea consumurilor, dar la drumuri lungi si temperaturi constante marirea consumului ar putea fi sesizata.

Edited by saruman

Share this post


Link to post
Nu, dimpotriva. Dar asta este efectul trecerii comutatorului pe CO91.

 

Gresit.Efectul trecerii este scaderea duratei de injectie si stabilirea unui avans mai optim.

Share this post


Link to post

La un raport de compresie constant si un combustibil cu CO mai mica, saracirea amestecului duce la aparitia detonatiilor. Calculatorul va lua doua masuri in cazul asta: va modifica avansul si va imbogati amestecul.

Share this post


Link to post
Pentru ca in afara de modificarea timpilor de injectie (in sensul maririi acestora) si (eventual) a momentului aprinderii, nu se va intampla nimic. Sau ma insel?

Si daca te inseli, cum e ? Daca-i pe dos si saraceste amestecul la turatii pana la 3000 rpm ? Eu am mai avut o disputa pe tema CO la benzina, n-are rost s-o continui aici. Ce ar fi sa treci "comutatorul" pe 91 si dupa reset si un rulaj de 1 saptamana, in care sa treci prin diferite situatii sa mai postam ?

 

@mipos > motorul acela de doar 1,4L e cam mic pentru masina aceea, banuiesc ca trebuie sa-l duci mult mai turat.

Drumurile scurte sunt cele pe care motorul ruleaza mai mult sub temperatura de regim.

Share this post


Link to post

Vorbim de un motor euro 4 cu senzor de detonatii , valva electronica EGR si 2 catalizatore nu de unul euro 2 cu un singur catalizator si cu amestec sarac pentru a trece normele euro3.

Share this post


Link to post
Daca-i pe dos si saraceste amestecul la turatii pana la 3000 rpm ?

 

De ce ar face asta? Mi se pare ilogic. Ai si o argumentatie?

Share this post


Link to post

Scanerul.

 

Consideratiile teoretice nu-si au rostul atata timp cat cineva crede ca benzina de CO inferior are si putere calorifica mai mica.

Share this post


Link to post

Astea-s date verificate pe tester cu diferite tipuri de benzina si cu amandoua setarile de CO.

Share this post


Link to post

Eu am vazut tabele de injectie in care era urmat comportamentul descris de mine. Nu cred ca scanerul ar putea indica altceva.

Share this post


Link to post

Depinde despre ce motoare vorbim.Fa diferenta intre cele doua enumerate de mine mai sus.

Share this post


Link to post

Si tu crezi in tabelele acelea si nu crezi in ce spune scanerul ? Benzina de CO inferior are putere calorifica mai mare. E o greseala sa maresti timpul de injectie.

Share this post


Link to post

Intr-adevar, nu era vorba de motorul de Kalos. Poate ca aici lucrurile sa fie diferite, desi mi se pare in continuare ciudat.

Share this post


Link to post

Nu-i legat de motorul de Kalos. ovi_jer are motor de Leganza de 2L.

Share this post


Link to post

O benzina cu CO mai mica are arderea mai lunga.Este necesara saracirea amestecului pentru evitarea arderii incomplete si a eventualelor depuneri pe evacuare.De temperatura in cilindru si eventualele detonatii se ecupa valva egr care are si rolul de reducere a acesteia.

Share this post


Link to post

@saruman > Controlul continuu al reactiei negative prin EEGR, in paralel cu rotatia clapetei de acceleratie, permite rulajul pe o CO inferioara la un avans comparabil cu cel de la o CO superioara. Poate motorul la care ai vazut tabelele acelea nu avea EEGR.

Share this post


Link to post
ovi_jer are motor de Leganza de 2L.

 

Tabelele de injectie erau de la Cielo, varianta euro3.

 

@ovi_jer o benzina cu cifra octanica mai mica nu arde mai lent, doar detoneaza mai repede. Pot apare diferente in functie de impuritatile continute intre benzine cu aceeasi cifra octanica ori cu cifra octanica diferita.

 

Am observat ca mai multi dintre cei cu problema cu supapele foloseau Lukoil (desi nu este o regula). Pana acum si eu foloseam tot asta. Am trecut la Rompetrol 95. Poate efectul de placebo, dar Kalosul pare mai vioi. Sunt curios cum ii va influenta asta consumul.

Share this post


Link to post

@saruman > poate acesta este si motivul pentru care multi se plang de motorul euro3 (versiunea Craiova), atat de pe Cielo cat si de pe Matiz.

Incearca si benzina Petrom.

Share this post


Link to post

Am vrut sa merg pe Petrom, dar, coincidenta ori nu, unui prieten cu Matiz i s-a stricat un injector dupa prima (si singura) alimentare de la Petrom. Nu aveam toate datele (nu i s-a spus ce a patit injectorul, mergea in 2 i l-au schimbat doar) dar nu am mai avut curaj.

Share this post


Link to post

Offtopic: Acel exemplu poate fi exceptia care intareste regula.

Share this post


Link to post

Eu alimentez 70% de la petrom, 28%OMV 2% restul...cad nu am nici o benzinarie petrom sau OMV prin preajama si nu am avut nici o problema niciodata. Si meganul cat si matizul vad doar petrom. Treaba cu injectorul cred ca a fost un defect sau o intamplare.

 

PS

Benzina petrom este f slaba in continutul de sulf (un lucru bun :D ) pt ca rafinariile lor nu prea au capacitatea de a prelucra petrol sulfuros.

Benzina cu ce-a mai mare concentratie de sulf o gasiti la lukoil...in cazul in care doriti :mrgreen:

Share this post


Link to post

Orice titei are un continut mai mic , mai mare sau foarte mare de sulf.

Deci nu tine NUMAI de continutul in sulf al titeiului ci si de calitatea prelucrarii acestuia!

Exista si la Arpechim anumite capacitati care pot prelucra titei sulfuros.

Edited by body

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...