Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Sfaturi la cumpararea unui auto SH

Recommended Posts

pentru akaionut : are carte de service dar pe ea e trecut doar un schimb de ulei pe la 10.000 km. Oricum miercuri ma duc cu ea in service sa-i schimb filtrele si niste fluide ( ulei, lichid de frana, antigel) ca sa fiu eu sigur ca-s puse sub "guvernarea" mea. Ca prima impresie e grozava dar franele sunt de jucarie. Sper ca dupa o aerisire si schimbat lichidul sa fie mai sigure.

 

Pentru Zmeu : proprietarul mi-a zis sa astept pana termina de facut "ding-ding..." si dupa aceea sa-i dau cheie. Si nu numai el mi-a spus. Pentru centura nepusa sta aprins un indicator tot timpul dar fara sonor.

 

Una peste alta ma bucur sa fiu printre voi ca pana acum am bantuit pe la toata lumea (daciaclub, reno,clubopel, etc.) :banana:

Share this post


Link to post

Incearca sa iti pui centura inainte de a porni motorul. O sa ai o supriza. :thumbl:

Share this post


Link to post
Incearca sa iti pui centura inainte de a porni motorul. O sa ai o supriza.  :thumbl:

Daca-i pe asa mai bine sa faca ding-ding... :">

Share this post


Link to post
Una peste alta ma bucur sa fiu printre voi ca pana acum am bantuit pe la toata lumea (daciaclub, reno,clubopel, etc.) :banana:

 

Foarte bine, ding-ding-ule! Acu' te rog, daca se poate, sa scoti "Dacia Liberta" de la auto si sa pui CIELOOOOOOOOOO!!!!!

Share this post


Link to post

Salutare tuturor din acest forum.

In scurt timp o sa intru si eu in clubul "saluparilor" dar as dori sa stiu ce ar trebui sa verific in mod serios la un Espero 1.5DOHC, ma refer la posibile defecte care ar putea aparea.

As dori sa stiu daca se poate verifica in vre-un fel daca masina a fost lovita (in afara de usi care nu se inchid, sau vopsea dubios de lucioasa si/sau umflaturi).

Si as mai dori sa stiu cum pot afla daca acei km sunt reali sau este dat in urma kilometrajul.

P.S. Care e faza cu numerle rosii la unele masini? @-)

Edited by Razor

Share this post


Link to post

Numerele rosii inseamna ca masina a fost radiata si este inscrisa provizriu in circulatie.O verificare atenta si precisa nu o poti face decat in service.S-a scris pe aici ca autovit are un atelier unde in schimbul unei sume de bani iti poate diagnostica destul de bine starea masinii.

Share this post


Link to post
Salutare tuturor din acest forum.

In scurt timp o sa intru si eu in clubul "saluparilor" dar as dori sa stiu ce ar trebui sa verific in mod serios la un Espero 1.5DOHC, ma refer la posibile defecte care ar putea aparea.

As dori sa stiu daca se poate verifica in vre-un fel daca masina a fost lovita (in afara de usi care nu se inchid, sau vopsea dubios de lucioasa si/sau umflaturi).

Si as mai dori sa stiu cum pot afla daca acei km sunt reali sau este dat in urma kilometrajul.

P.S. Care e faza cu numerle rosii la unele masini? @-)

 

Salut . Pai in primul rand daca are numere rosii e clar ca masina e de la un samsar si o tine cateva sapt.( cat sunt valabile numerele) ca sa n-o mai inmatyric87leze si s-o vanda direct .

In al doilea rand cel mai tare conteaza sa nu fi fost lovita . Si nu vorbesc de lovituri superficiale ci de 120 frontal .

In conditiile astea il intrebi pe flacau daca a fost lovita . El o sa zica ca NU .

Apoi te uiti la lufturi ale caroseriei . Bagi destu' la o usa si vezi daca distanta e la fel ca la cealalta . Bagi la portbagaj intr-o parte si vezi daca e egala cu cea din partea cealalta .

Apoi te uiti la bara din fata , la intretaierea cu caroseria .Si vezi sa nu fi fost lovita in fata . O studiezi si la nuantele vopselei , bara corelat cu aripa si capota .

Apoi te uiti la ala sictirit si ii explici ca ai un prieten bun cu un sevice mare si respectabil care are aparat de verificat caroseria .

Adica: iti pune senzori pe toate partile importante ale caroseriei si o baga in diverse vibratii . Crede-ma ca am avut o surpriza cu un BMW seria 5 din 2000 care era facut din doua bucati - 2 bmw-uri :D Era la marea arta insa aparatul l-a detectat . Am inteles ca ar fi in Vitan un astfel de aparat .

Neaparat ii explici ca patronul care are in service acest aparat este unchiul tau sau o chestie de-asta .

Nornal omu' n-ar trebui sa aiba nimic impotriva la chestiile astea . Eu am intalnit unul care s-a taiat cand i-am zis .

 

La motor cel mai bine ar fi sa-i verifici compresia . In general DOHC - ul pana la 250 - 300.000 km n-ar trebui sa aibe probleme , dar daxca a fost vreun dement care a auzit ca-i motor de turatie si a mers numai cu 180 ( am un prieten cu espero care se pune cu motociclete de la semafor si de-asta iti zic ) .

Inca o idee ar fi sa te duci dimineata cand inca n-a pornit-o omuyl si sa-i zici ca vrei sa-i asculti motorul si daca la pronire se aude o bataiue de pana in 5 secunde inseamna ca motorul are ceva km. si ca are un tachet uzat . Bine daca el iti zice de la inceput ca motorul are peste 130.000 km atunci e normal sa bata tachetul si n-ai ce pretentii sa ai .

Dar daca iti zice ca a fost a unui mos , tinuta in garaj si ca are 60.000 km , atunci e clar ca tre' sa fugi...

Share this post


Link to post

io am alte sfaturi: nu cumparati second hand. daca puteti...

Share this post


Link to post

sfatul asta il dau si eu, dupa ce mi-am luat-o in freza cu shalupa, care mai mult a zacut prin parcare decat sa mearga... :mda:

Share this post


Link to post

Da, da' tu nu ai avut forumul sa intrebi in prealabil. :) >-

Share this post


Link to post

Multumesc de sfaturi. Am vazut ceva masini la AutoVit si erau cateva cu numere rosii si aveau 60.000 km din '97. Pretul era pe undeva pe la 4000-4500. Credeti ca este posibil asa ceva sau este tzeapa. Adica m-am tot uitat la masini (Espero) cam pe la acelasi pretz si erau cu 120 ca km. :-?

Share this post


Link to post

Verificati in compartimentul motor (chiulasa,culbutori,baie,delcou) urme de mastic, silicon de etansare; Samsarii rad cu lama materialul in exces. Nu s-a umblat in motor sa moara copii mei.

Share this post


Link to post
Da, da' tu nu ai avut forumul sa intrebi in prealabil.  :) >-

 

pai si forumul ce i-ar fi spus? it spun eu: ia-o domne ca e superbuna, uite eu am una din 1900 toamna cu 250 de mii de km si merge ca in prima zi...

iuzar e primul (si aproape singurul) care recunoaste ca masina lui (daewoo) mergea prost si nasol si ca a fost distrusa...

in afara de cdorob si cei noi cu matizul e3 mai e vreunul?

daca citeste cineva strain ar zice ca cielo/nubira/leganza/etc sunt super masini si la sh si ca nimik altceva nu le sta in fata... :) >-

Share this post


Link to post

Flame?

 

Nimic nu le sta in fata la banii respectivi. Asta e adevarat. Tu crezi ca multi de aici cand s-au gandit sa isi ia masina si-au zis "gata, trebuie sa imi iau daewoo"? Eu, cel putin am analizat tot ce era, inclusiv rate la ceva mai scump.

 

Eu zic sa terminam cu discutiile astea si sa ii dam omului sfat la ce sa se uite sa nu fie pacalit.

Share this post


Link to post

Pe autovit.ro 90% sunt samsari si au dat kilometrajul inapoi. Cel mai bine sa mergi in targ sa vezi mai multe masini(nu poze) sa compari diferitele elemente (volan, tapiterie, pedale, etc) si chiar daca nu te pricepi la motoare o masina intretinuta si cu km putini se poate remarca relativ usor. Nu trebuie sa conteze o vopsea lucioasa tocmai proaspat polishata ci mai degraba elementele care indica uzura si nr de km( joc la usi, pedale uzate, tapiteria uzata, inchidere porbagaj, volan lucios, vinilinul de la schimbatorul de viteza ros, elementele albe de pe semnalizatoare si butoane sterse, etc)

Partea buna cu samsarii este ca poti negocia mai mult pretul fata de un proprietar care nu prea lasa mai ales daca stie ca a intretinut bine masina. In targ poti sa mai scazi la pret 4-500Euro cu conditia sa ai talent de negociator si sa stii sa scoti in evidenta toate micile defecte si imperfectiuni ale unei masini second hand.

Share this post


Link to post

Ar trebui ca la introducerea unei masini spre vanzare in targ sa fie obligat proprietarul sa faca un dynotest si sa-l prezinte protentialului cumparator ca sa ateste cele scrise in anunt. Asa s-ar impiedica frauda. Ca asa pot sa platesc pentru 10 masini testul din Vitan si nici una sa nu corespunda cu cele declarate si asa fac si eu rost de hartie igienica de marca. [-X

Share this post


Link to post
pai si forumul ce i-ar fi spus? it spun eu: ia-o domne ca e superbuna, uite eu am una din 1900 toamna cu 250 de mii de km si merge ca in prima zi...

iuzar e primul (si aproape singurul) care recunoaste ca masina lui (daewoo) mergea prost si nasol si ca a fost distrusa...

in afara de cdorob si cei noi cu matizul e3 mai e vreunul?

daca citeste cineva strain ar zice ca cielo/nubira/leganza/etc sunt super masini si la sh si ca nimik altceva nu le sta in fata... :) >-

 

ALX daca ar fi sa-mi iau masina noua , nu mi-as permite decat max. nubira II , fiat nu stiu cum sau hyundai nu stiu de care ...Loganu' nici nu-l iau inj calcul.

Oricum trist nu?

Eu nu stiu ce masina are Iuzar si ce probleme are , si de unde a cumparat-o , insa daca ai fi avut parte de sfaturile astea iti iei o masina second buna.

In primul rand tre' sa aibe pana-n 60.000 km.

In al doilea rand tre' sa aibe carte de service

In al treilea rand tre' sa-l ameninti cu testul ala de caroserie si daca este un om serios si n-are greturi o sa-ti explice ca nu ii e frica de testul ala.

 

 

Ar trebui ca la introducerea unei masini spre vanzare in targ sa fie obligat proprietarul sa faca un dynotest si sa-l prezinte protentialului cumparator ca sa ateste cele scrise in anunt. Asa s-ar impiedica frauda. Ca asa pot sa platesc pentru 10 masini testul din Vitan si nici una sa nu corespunda cu cele declarate si asa fac si eu rost de hartie igienica de marca. [-X

 

Razor n-=am zis sa si platesti testul ala . dar tu il intrebi a fost lovita serios? Vrei sa facem un test?

Si ii zici asa : daca masina n-a fost lovita serios eu platesc testul . Daca iese ca a fost facuta muci tu il platesti si nuci nu ti-o iau . Cine e om serios o sa i se rupa de treaba asta si o sa accepte .

Eu unul am intentionat sa dau espero , nu-l mai dau , am 160.000 de km cu el si cu toate astea daca mi-ar fi zis un potential cumparator asa , as fi fost de acord.

Share this post


Link to post

expero 16V, da asta era si ideea mea in sensul ca daca masina se dovedeste a fii ceea ce pretinde vanzatorul sunt dispus sa platesc testul dar in caz contrar nu mi se pare corect sa trebuiasca sa platesc n-spe teste pana gasesc si eu ceva care sa fie pe bune. :thumbl:

Share this post


Link to post

hai ma chiar, nimeni nu isi zice parerea...la banii astia imi iau un cielo cat de cat bunicel ??

Share this post


Link to post

Uite aici o statistica cu preturile la Cielo sh, pe ani... :thumbl:

Share this post


Link to post

Pai mai Alex omule. De ce vrei tu sa dai 5400 euro pe o masina romaneasca care nu mai e nici pe departe ce a fost Cielo cand a aparut? Parerea mea e ca mai bine itzi iei una din 95 la vreo 4000 euro, made in Koreea, merita si 4500 daca e f bine intretinuta si iti mai raman si bani ptr jante, sau ce mai vrei tu, sau mai pui putin si iti iei o Vectra B de prin 97 si deja e altceva...parerea mea.

Share this post


Link to post

imi permit sa-ti raspund eu in locul lui:

 

1. pt ca o masina de 10 ani nu are cum sa coste 50% din pretul de nou. e mult prea mult 4000 pt un cielo 95.

2. nu mai gasesti tu cielo bine intretinut de vanzare la ora actuala asa de vechi. numai samsari si masini "preparate de vanzare".

3. cielourile mai recente sunt f ieftine (oare de ce? :D ) cred ca cu cinci mii jumate poate sa ia si de prin 2002...

Share this post


Link to post

Pai Razor , dacva tu ai avea o masina care a fost facuta muci , ai accepta sa-i faci testul ? Deci n-ar accepta , si n-ar fi nevoie sa platesti , decat un om care stie ca n-are nimic pe constiinta

Share this post


Link to post
imi permit sa-ti raspund eu in locul lui:

 

1. pt ca o masina de 10 ani nu are cum sa coste 50% din pretul de nou. e mult prea mult 4000 pt un cielo 95.

2. nu mai gasesti tu cielo bine intretinut de vanzare la ora actuala asa de vechi. numai samsari si masini "preparate de vanzare".

3. cielourile mai recente sunt f ieftine (oare de ce?  :D ) cred ca cu cinci mii jumate poate sa ia si de prin 2002...

Sorry , dar nu e chiar asa !

Eu am dat cieloul meu super intretinut , tinut in garaj , cu km reali 74.000 km din 95 cu linie audio panasonic ( cass , boxe , magazie 8 cd-uri ) , alarma etc cu 3900 dar l-am dat unei rude , cerusem unui tip 4100 si mi-i dadea dar pana la urma l-am dat rudei ( deh ce sa faci).

Tatal meu are un cielo gle din 98 si are 34.000 km , tot la fel tinut in garaj ..etc si a avut un client ( el nu vrea sa-l dea) care dadea banii jos 4600 euro.

Deci depinde ...

Acum , sfatul meu daca gasesti un cielo excelent din 95..96 la 4000 euro ia-l nu sta pe ganduri !

Bafta

Share this post


Link to post

Sunt de acord cu body! Alx uite eu am un cielo din 95 si cu 75 500 km la bord si fara 3800 nu il dau. E excelent intretinut si motorul merge mult mai bine ca la una facuta la noi din 99-00 cat o fi ea..Si nu l-ash da nici cu 3800 daca n-ar fi hatchback. Crede-ma ca stiu ce vorbesc. Am avut Cielo-uri atat facute la noi cat si facute in Korea. Si e o mare diferenta la toate capitolele. Inclusiv la puterea motorului. Asa ca..bafta!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...