Jump to content
Notificare GDPR și date personale Read more... ×

Sign in to follow this  
drishca

sunet bizar la motor espero 1,5 dohc

Recommended Posts

Salut

Am un espero 1,5 dohc din 97.In vara am schimbat toate curelele si de ceva vreme am un zgomot la motor la relanti in zona curelelor .Mecanicul meu spune ca ar exista la tamburul de la A/C un rulment care poate sa faca zgomotul asta infundat din pricina faptului ca am umblat mai toata vara cu aerul la maxim.

In acelasi timp am si o mica bataie in tacheti. si de aia nu pot sa-mi dau sema bine ce se aude. (cineva mi-a spus ca bataia in tacheti e de la ulei - aral 10 w 40 sau 5 w 40 iarna)

 

voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit. Studiez si eu problema si cum am un raspuns coerent, il scriu. Pana atunci poate te ajuta alt coleg cu vapor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... ca sa te convingi daca zgomotul vine de la curele sau de la rulment , torni apa (da apa) pe curele si asculti ... Daca nu mai auzi scirtiit inseamna ca ai probleme cu cureaua de AC(si la mine se auzea chiar si noua) , daca se aude probabil e rulmentul si atunci poti sa-l demontezi cu tot cu curea si vezi daca se mai aude . :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercik mult bajetii.

Treaba cu apa e interesanta.Multumesc frumos.

Insa ideea e ca nu scartaie ci toarce.E mai mult un harait.Iar cureaua e noua de daewoo de fabrica din coreea.

Mutlumesc oricum.

Oricum salupa merge bine.

Si interesant e ca nu papa mult.Cam ca dacia pe care am avut-o , putin mai mult in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai e una:

Asta vara am completat freon la aerul conditionat, pt ca nu fusese completat de noua, si l-am intrebat pe meserias daca a/c-ul are vreun filtru de polen care trebuie schimbat cum stiam ca ar trebui sa fie.Mi-a spus ca nici vorba de asa ceva.Cica are doar tulumba aia care daca se imbacseste trebuie schimbata si reintrodus freon in instalatie.

 

voi stiti altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are filtru de polen si oricum daca ar avea nu are treaba cu instalatia de aer conditionat care e presurizata si etansa .Filtrul de polen filtreaza aerul care este introdus de aeroterma in habitaclu indiferent ca e cald sau rece.

Sfat :Foloseste un spray wd40 sau ceva asemanator pt dat pe curele,fulii si intinzatoare.Zgomotul curelelor pe fulii apare din cauza apei care corodeaza fuliile in zona de contact cu curelele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci.

am mai scotocit pe forum si am gasit un topic bogat in probleme de aer conditionat. e clar ca trebuie sa pun pe cineva sa-mi curete tot ce tine de aerisire sau caldura , operatie care nu a fost facuta niciodata.Cine stie ce dracovenii mai sunt pe acolo, gen frunze si alte alea.Si vorba aia toata vara cu aerul pornit poate mai iau draq si vreo boala.

Am sa incerc cu spray-ul de curele si fulii.

 

E ok uleiul aral 10W40 pentru motor sau e vreunul mai bun?

Cineva spune ca iarna pentru dohc 1,5 doua axe e mai bun 5w40.

Iar altcineva spunea ca aralul e cam teapa ca face depunere si ca ar fi mai bun Castrol. Dar nu a spus de care.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tachetii iti bat si dupa ce e cald motorul ?

Ai mei se aud numai la rece si m-au zis colegii forumisti ca-i normal.

Uleiul 5W40 e recomandat pentru iarna fiind mai fluid. Asa scrie si in cartea tehnica e o diagrama cu specificatii uleiuri si plaja de temperatura!

 

Eu nu fac mai mult de 10 000 km/an din care 2-3 000km iarna asa ca merg tot cu 10W40...

 

Curelele mai scartaie dar tot la rece... la cald toarce ca o pisica :-D :-D :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema asta a tachetilor la motoarele de 1.5 e intr-adevar o problema.

In primul rand trebuie sa deosebim zgomotul de tachet de la pornire ..primele 5 sec. cand ajunge uleiul la ei si se amorseaza si zgomotul de tachet cand masina e calda.Al doilea zgomot e aproape insesizabil cu capoata inchisa la motor si este din cauza uzurii in timp.Tachetul e facut din otel ca sa reziste in timp iar chiulasa e facuta din aluminiu la motorul de 1.5.Uzura in timp face ca tachetul sa-si faca un pic de joc in chiulasa ( ca-i din AL scarba).....Asta este rezultatul uleiului mai slabut si neschimbat la timp si apare cam dupa 100.000 km.Acest fenomen se manifest la toate de 1.5 si solutia este sa schimbati chiulasa pt.ca tachetul nu are nimic... :lol:

Asa ca linistiti-va si faceti-va ca nu stiti! :)

De observat ca in momentul cand schimbi uleiul si pornesti motorul aproape ca nu se mai aude tachetul cu joc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

... mor incet ...

ce inseamna ulei mai slabut?

Pai daca Aral, Mobil, Castrol etc. nu-s bune eu nu stiu ce sa mai zic ?

 

Cineva cu un Espero de 1,5 s-a laudat ca a mers mult si bine cu zgomot de tacheti (banuiesc ca si cu joc) si ca asta nu afecteaza cu nimic motorul.

Oare asa-i?

Eu cred ca daca au joc nu mai apasa cum trebuie pe supape care nu mai inchid bine si dau evacuare in admisie si de acolo incep probleme.

Gandesc apocaliptic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu merg cu zgomot la tacheti. Nu bat foarte tare si de-aia n-am umblat inca la ei. Dar zgomotul este si atat, fara alte probleme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nici n-aveti de ce sa umblati la ei ci la chiulasa...care o fi vreo 10 mil.daca nu mai mult.

Ulei mai slabut inseamna un Aral contrafacut care este tinut 10.000 de km intr-un regim in forta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma ingrijorez usor si ma linistesc greu ...

Eu folosesc Mobil si-l las 10 000 km... desi merg ~50% urban

Asta ce inseamna?

 

PS

Si Mobilul e contrafacut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca o fi contrafacut...Am vazut unul made in CE si altul made in Turkey...It's your choice

 

Eu folosesc uleiul 6000 de km. si cred ca e in regula.Mobil1 10W40.

Cu Aralul mi-am luat teapa..nu mai e ce a fos odata marca asta.

Dar tu de ce iti faci probleme ca parca n-ai DOHC?

Oricum nu ajunge masina asta sa i se strice motorul la mine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-au zis la service ca pot merge 10 000 apoi atat merg ...

Acum nu o sa ma apuc sa schimb la 6000 km ...

 

Ochiometric la 10 000 uleiul nu arata rau si motorul se aude bine so :arrow:

 

Si sper sa nu apuce nici la mine sa se strice ... eu fac max 15 000 km/an si cum o am de noua :arrow: in 10 ani "Bye-Bye"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut all

 

Treaba cu tachetii cica este este de la injectie si tacanitul respectiv este normal(citire de la mecanicul meu care chiar se pricepe).

Eu folosesc ulei Mobil 5W40 si merge unsa(consumul prin Bucuresti cu plimbare bara la bara pe la Unirii si Ghencea,etc a fost 10.95 cu Shell VPower)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salut all

 

Treaba cu tachetii cica este este de la injectie si tacanitul respectiv este normal(citire de la mecanicul meu care chiar se pricepe).

Eu folosesc ulei Mobil 5W40 si merge unsa(consumul prin Bucuresti cu plimbare bara la bara pe la Unirii si Ghencea,etc a fost 10.95 cu Shell VPower)

 

Treaba cu tachetii nu este de la injectie.Un mecanic bun ar putea face diferenta intre tacanitul injectoarelor care la 1.5 e normal si tacanitul unui tachet in "surdina".

Daca nu poate face diferenta e f.usor: cand o treci pe gpl( care are gpl) tacanitul inmjectoarelor dispare si ramane tacanitul tachetului care este intr-0adevar m.mai mic in intensitate.

Concluzia : sunt doua treburi diferite..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×