Jump to content
Sign in to follow this  
ignatius

Butelie Toroidala Pe Un Cielo, In Loc De Butelia Clasica?

Recommended Posts

Sal, asa cum stiti butelia cilindrica de gpl montata din "fabrica" e montata execrabil plus cabluri si conductele ale, impreuna cu pfl si mocheta care acopera roata de rezerva da o nota de tot rahatul. asa ca ma gandeam sa inlocuiec butelia clasica cu un toroidala si apoi sa "prelucrez" tot portbagajul. Ma costa 5,5 milioane si nu stiu daca se merita dpdv al rezultatului final, adica nu va sta urat roata de rezerva in portbagaj? nu sar din lac in put? toroidala are dar 38 de litri si ma gandesc ca la un drum mai lung va trebui sa alimentez printr-un punct inermediar. ce parere aveti?

oare as gasi sa vad butelia veche cu 200 de lei? cu tot cu ceas si suport.

multumesc

Share this post


Link to post

38l capacitate fizica? Cred ca te complici inutil in conditiile in care pastrezi roata de rezerva normala! :rolleyes:

Share this post


Link to post

mai degraba confectionezi un panou cdemontabil mochetat (din pfl sau placaj) care sa mascheze butelia

si eventual daca nu-ti mai place pfl-ul de peste roata de rezerva (cu toate ca in 10 ani pe mine nu m-a deranjat) - pui unul mai "teapan" - intorci si roata de rezerva sa capeti spatiu de depozitat scule etc

oricum e solutie mai buna decat sa se plimbe roata prin portbagaj...

Share this post


Link to post

si daca ii puin rezerva mica? adica roata de rezerva speciala de dimensiuni mai mici?

Share this post


Link to post

Mai castigi un pic de spatiu, problema ramane unde ii gasesti loc de depozitare/fixare!

Share this post


Link to post

Tot o vei avea in portabagaj.

Solutia ar fi sa lasi pur si simplu rezerva acasa si sa umbli la tine cu un spray din ala special care il cuplezi la valva anvelopei si iti m ai tine presiune cit de cit pina la prima vulcanizare.

Sau cel mai simplu sa lasi butelia care o ai. :)

Share this post


Link to post

spray-ul acela este o tampenie...

la pene usoare merge - dar daca iti tai cauciucul mai "profesional" - gen linie de tramvai sau bordura - e degeaba

nu te inteleg de ce te deranjeaza butelia la un portbagaj atat de mare cum este cel de cielo...

Share this post


Link to post

@ignatius, din experienta mea:

1.Am butelie toroidala pe Cielo cu roata de rezerva R13, si am 36 de l capacitate utila de umplere. -Am o autonomide de deplasare suficient de buna ca sa fiu multumit. Am fost in Croatia numai pe GPL si am plimbat rezervoru plin cu benzina de RO, degeaba.

Am constatat ca statiile GPL sunt suficient de dese in RO iar in afara depinde de tara.

2. Roata de rezerva sta bine merci in portbagaj.O port tot timpul cu mine desi in medie fac pana cam odata la 1-1,5 ani.

Temporar daca incurca o bag in interior. Ce ma deranjaza este ca nu i-am facut o husa de care sa fiu satisfacut.

 

3. Dezavantaj: accesul la cric nu este intotdeauna asa de usor -de obicei scot si roata de rezerva , ca sa pot ridica in voie placaju etc ...

 

 

Daca te hotarasti sa faci schimbu ar trebui sa sti ca:

* Noua butelie trebuie sa fie montata la un montator autorizat RAR si noua butelie trebuie musai trecuta in carte de indentitate serie toate alea. Operatia in acte te costa in jur de 100 RON.

Apoi daca vrei sa te scapi de vechea butelie, te rezolva montatorul unde vei face operatia, pobabil parte din manopera...etc ...

* Apoi trebuie sa gasesti o metoda sa astupi gaurile care o sa fie la vedere din pricina suportului vechii butelii. Gandindu-ma ca nu prea ai cum sa le astupi frumos si sa si tina in timp sa nu ia rugina etc eu unul nu m-as baga sa fac o astfel de modificare, da in sfarsit e parerea mea.

Share this post


Link to post

Subscriu ideii exprimate de sorin77.

In plus, daca detii fondurile necesare inlocuirii buteliei, poti face o schimbare a destinatiei, in cazul in care portbagajul ti se pare mic, adica achizitionarea unei "cutii" gen 'Thule' care se monteaza pe plafonul caroseriei.

Share this post


Link to post

Eu nu pricepe: adica sa puna omul butelia in cutie- pe cupola?!

Share this post


Link to post

Cred ca e printre cele mai complicate solutii asta... iar toate pt putin loc in + castigat! Varianta cea mai buna, mi se pare a fi, cea cu butelie toroidala + roata de rezerva de dimensiuni reduse, careia sa ii gasesti un sistem de fixare.

Share this post


Link to post

eventual ca la 4x4 pe portbagaj :drinkers:

sau pe capota motor ca al range rover...

 

nu reusesc sa va inteleg, oameni buni... avem masini a caror solutie de depozitare e rotii de rezerva este foare buna si curata... si voi vreti sa reveniti la solutia de dacia berlina sau supernova/solenza... :scarpin:

Share this post


Link to post

Salut. Am o nelămurire : am un cielo cu gpl fabrica(2006). Cu motorul pornit pe gpl daca scoți mufa care alimentează electrovalva de pe butelie, nu ar trebui sa se oprească motorul? Azi am înlocuit butelia cu una noua,dar a fost păstrată multivalva.va multumesc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...