Jump to content
Sign in to follow this  
zalmoxis

Bujii Matiz - care sint mai bune si de ce?

Recommended Posts

Bujiile potrivite scad zgomotul motorului pentru ca influenteaza randamentul exploziei in cilindru.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Eu am pe motor bujii Eyquem si le schimb la 10.000 km indiferent ca acesti km ii fac intr-un an sau 5. Sunt mai bune decat NGK-urile koreene si la 7 lei/buc nu se merita sa le tin mai mult; sunetul motorului e bun, iar consumul de carburant este mai mic decat cel din carte.

Share this post


Link to post

salut

deoarece dimineaţa când o pornesc nu îmi porneşte din prima în prima fază am zis ca e bateria am fost cu ea şi e descarcata

mi+a yis ca sa descarcat si trebuie reincarcata si mi-au dat alt de la service dar imi face tot la fel si bani ca sunt bujiile din cauza asta intreb pana la urma care bujii sunt cele mai bune? cele pe care le am au 12500 si sunt de la genium

Edited by petre85ct

Share this post


Link to post

Nu am zis ca e greu

Stiu cum sescot si cum se curata doar am intrebat care sunt mai bune

Din ce am citit pe aici am vazut mai multe denumiri iar in cazul in care nu mai sunt bune ale mele vreau sa stiu ce sa cumpar ce firma

Atata tot

Share this post


Link to post

Desi am cumparat bujiile de vreo 5 ani,nu le-am schimbat deoarece atunci cele originale aratau bine si le-am calibrat cu lera la 1.1.cum anul acesta am facut si eu schimbul a mai multor consumabile si anume:antigel,lichid frana,cablu ambreiaj,distributie cu pompa de apa,brat inferior dreapta cu pivot,bucse de sarcina in capul amortizoarelor fata,zilele astea am facut si schimbul de ulei,filtru aer si ulei,dar si bujiile pregatite de un cincinal.cand am scos bujiile vechi, stupoare!erau super uzate,cred ca aveau 1.5.dar aveau o culoare buna.brun deschis.

Share this post


Link to post

din ce mi-au zis si alti posesori de auto cu vechime, bujiile multiscanteie sunt ceva de vis! nu au nevoie de reglaj la distanta la electrozi,se uzeaza mult mai greu si ofera o combustie net superioara bujiilor clasice/cu un singur electrod! am zis ca se tin de "abureli" pana sa-mi cumpar tico si sa fiu uimit de cum trage si de ce, ca doar cred ca are vreo 300000 km...

are bujii BRISK DR-17TC... chiar functioneaza draciile astea cu mai multi electrozi...

 

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

...

 

 

Trebuie sa ma ierti daca nu cred intr-o fitzuica de la o universitate din cairo(infiintata acum 65 ani) scrisa de un arab...

realitatea e mult diferita de ceea ce scrie el p-acolo!

incepand cu "instabilitatea motorului"(trage de rupe indiferent de turatie.) si continuand cu consumul de carburant ce a scazut fata de bujiile normale cu un singur electrod! pot sa introduc in ecuatie si culoarea caramizie deschis a bujiilor cu mai multi electrozi fie si dupa o tura scurta prin oras,dar nu foarte scurta,indeajuns cat sa se incalzeasca la temperatura normala motorul!

In general nu consider informatiile ce vin de la arabi si musulmani foarte "de incredere"! dupa ce te "frigi" o data ,sufli si-n iaurt a doua oara...

fiecare foloseste ce vrea la motorul lui,ba chiar poate sa-si duca motorul la remat daca vrea  <img src= )"> functional sau nu!

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Da, bine punctat.

Am mai vazut si asta https://www.youtube.com/watch?v=53yfHLdn41k de unde am inteles ca in final tot cele sinple ar fi mai OK, dar se refera la iridium.

Oricum la 21 de lei mi se par ieftine BERU, dar Champioanele la 9 lei... Nu vreau sa pun ce-i mai scump, dar in niciun caz ce-i mai ieftin.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mda, nu am avut ce face; imi pare rau ca am poluat topicul. Poate are chef sa-mi stearga cineva postarile :mrgreen:

Mi-am facut timp si am citit aproape tot topicul, desi inainte credeam ca o facusem.
Asadar, personal raman la NGK-uri.
De ce? Uitati-va la pagina 6, post #101 si pagina 8, post #155 :evilfork:

Share this post


Link to post

Nu stiu cum sunt altii, dar eu merg cu aceleasi bujii din fabrica fara a le desface niciodata. Am aproape 90.000 km si nu prea am de gand sa le schimb prea curand. Masina porneste "la sfert" (desi corect este "la o treime" :rolleyes :) , consumul este bun iar dinamica este satisfacatoare.

 

Evident ca daca as avea ceva probleme as trece la inlocuire, dar daca nu am de ce sa-mi bat capul?

Share this post


Link to post

Am auzit de bujii schimbate la 124k km / 8 ani, la SuperNova. Motorul functiona normal.

Cand le schimbi, pune o poza aici sa le vedem :mrgreen:

La mine dupa 2 ani / 12k km, le-am scos greu, din cauza ca ruginise filetul si aveau distanta marita intre electrozi. Dar motorul functiona normal.

Pentru cat de ieftine sunt (13 lei - NGK), eu le-as inlocui, mai ales ca rezista atat de mult.

Share this post


Link to post

Am sa pun si poze cand va veni momentul schimbarii, posibil sa mai treaca ceva timp.

 

Asa cum se spune, piesele originale sunt mai bune decat cele din magazine, chiar daca sunt teoretic identice ca specificatii. Ca idee, consumul mediu pe ultimii 50.000 km (cu 10-15% urban) este de 4,88%.

Share this post


Link to post

Salut,

 

As dori sa cumpar o cheie de bujii pentru un Matiz (am varianta de 1 litru cu 4 cilindri). Mi-ar putea spune cineva ce marime sa caut?

Dar o cheie dinamometrica? M-ar putea ajuta cineva cu un link, va rog?

 

Nu sunt deloc incantat de cum mi-a strans bujiile ultima oara mecanicul, cred ca le-a strans exagerat, motorul e mai zgomotos decat era inainte si cateodata are scapari cand accelerez, se simte ca nu trage liniar. De pornit, porneste fara probleme. Insa as vrea sa le schimb singur pe viitor.

 

Bujiile sunt NGK, o sa radeti, dar le schimb mereu odata cu uleiul (5-6.000 km), la cat costa mi se pare un mizilic (11 lei bucata), de pilda fata de pretul benzinei.

 

Multumesc

 

LE: acum am vazut, bujiile sunt de 21

Edited by chevvy

Share this post


Link to post

Mi-s de parere sa-ti cumperi o cheie serioasa de bujii cu prelungitor (precum aia din video de mai sus) si nu fleacurile alea T-uri ce se vind la tot coltul, ca nu-s bune de nimic.

Cheia dinamometrica se alege in functie de necesitati. In prima faza trebuesc cunoscute valorile in Nm ce urmeaza a fi strinse. Is multple variatii intre chei motiv caruia necesita atentie sporita a compatibilitatilor.

 

Spre ex vrei sa stringi bujiile cu cheia respectiva . Bon. Ce spune manualul, cu citi Nm se string bujiile ? Cu 18Nm (sa zicem , ca sincer ... habar n-am, doar de arunc iute un ochi in manual sa fiu "la zi" :mrgreen: ) iar cheia pe care am pus ochii in ideea de a o achizitiona are valori cuprinse intre 40 - 210Nm. Imi foloseste ? DA, da' cu totul in alte scopuri si nu la strins bujii. Mai sapam. Hop, o alta cu valori intre 5 - 20Nm. E buna ? Ieee ... O cumpar ? Neee ... nu inca, nu inainte de a verifica de se "pupa" cu cheia de bujii (altfel necesita upgrade de legatura intre cele doua) . Merg si variatiile insa, de cheia de bujii ii de 1/2 frumos ar fi ca si dinamometrica tot de 1/2 sa fie.

  • Like 1

Share this post


Link to post

se strange bujiile la mana cu simt de raspundere, nu foarte tare sa nu le mai poti desface pe urma ...

poti avea si o tubulara lunga de 21 cu un prelungitor mic si teu forta 3/4

 

post-44316-0-22634800-1487349770_thumb.jpg

post-44316-0-87822700-1487349780.jpg

post-44316-0-37978300-1487349868_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Daca inca nu v-ati format mana la ce inseamna o saiba elastica...rau. Strangi pana incepe sa scartaie. Acolo te opresti.

Share this post


Link to post

Racsni (cheie cu clichet), T-u, prelungitor, tubulara s.a.m.d

 

1/4 - 6.3mm

 

3/8 - 9.5mm

 

1/2 - 12.7mm

 

3/4 - 19.0mm

 

 

Un 3/8 o consider marime potrivita a unui ansamblu cheie pentru bujii pe care poate fi controlata forta stringerii incluzind rezistenta saibei elastice pina in punct final evitind o eventuala supra-stringere sau (cazuri nefericite) deteriorarea filetului in chiulasa.

3/4 se inscrie deja la categoria grea ce eu unu n-as recomanda-o la strins bujii (mai ales in cazul in care n-ai mina formata) .

 

S'apoi, de saiba elastica se incapatineaza si nu vre sa scirtaie, Ionele, stringem pina graieste ? S'apoi din nou, de bijia in cauza nu-i prevazuta cu saiba elastica, cine ne sopteste ca amfi la capat de cursa, domnu' pistonu' ?

 

Eventual un "poc"? (am comis-o ... :) ) )

 

 

Apropo, poate ne mutam aici, pina sa ne fie luat din par ... :mrgreen:

 

 

 

Edited by Viktor
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cheile dinamometrice pentru cupluri mici am vazut ca sunt foarte scumpe. Am vazut unele vandute fara etalonare, care aia costa ~500 de lei.

Daca vrei sa stai linistit, strangi bujia cu mana cat poti de mult, apoi mai vii cu cheia si o mai strangi jumatate de tura (maxim trei sferturi), adica, daca ai cheie cu clichet, pornesti de la ora 12 si te opresti la 6 (explicatie-de-explicatie :D ). Eu asa le strang si nu am avut probleme.

NGK-urile sunt super, asa ca n-ai nevoie sa le schimbi asa des.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...