Jump to content
Sign in to follow this  
zalmoxis

Bujii Matiz - care sint mai bune si de ce?

Recommended Posts

Am gasit sapt trecuta bujii NGK BPR5EY-11 made in japan de la UNIX , depozitul de pe Preciziei .

Daca mai sunteti interesati mai aveau ...

Share this post


Link to post

Am cumparat ieri de la Bardi Auto bujii NGK BPR5EY-11 made in japan cu 13 ron bucata (zona carrefour militari)

Am fost si la Al Padrino Drumul taberei si nu aveau.

Share this post


Link to post

Intrebare de nestiutor: Cum pot afla ce bujii am montate pe masina? Unde ar trebui sa scrie? Pe coada lor nu scrie nimic, e doar ceramica aceea alba.

Share this post


Link to post

Pai nu dai una jos sa vezi ce scrie pe ea :shock: ?????

Dar mai mult ca sigur ca ai Bosch.

Edited by Gizmo

Share this post


Link to post

Matizul colegului nostru, este din 2006, deci e foarte posibil sa fie cu bujii NGK. Al meu, si al altora de pe acest forum, sunt din 2005 si au bujii NGK din fabrica.

Share this post


Link to post

Da, s-ar putea sa ai dreptate. Nu m-am uitat sa vad din ce an are masina. Singura chestie pe care nu o inteleg: daca dai fisa jos de la o bujie ar trebui sa scrie ceva pe corpul acela ceramic (cel putin in cazul NGK), ori el zice ca nu scrie nimic!!

Share this post


Link to post

Asta era si la mine problema, nu scrie nimic pe coada bujiei, iar cheie de bujii nu am inca. Voiam sa stiu in principiu daca sunt NGK, pentru ca daca nu sunt le schimb oricum.

Share this post


Link to post

Pai, cel putin la NGK, nu scrie nimic pe corpul ceramic. Eu am aflat ca am asa ceva, la revizia de 10 000, cand au fost desfacute.

Share this post


Link to post

Scrie, scrie. Ia vezi postul #122. La mine cel putin scrie cu verde.

Share this post


Link to post

Da, asa este, scrie, m-am uitat si pe ale mele, nu am mai retinut eu exact. :osanale:

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru raspunsuri, inseamna ca am orice in afara de NGK.

Stie cineva codul de la bujiile NGK cu 3 electroz pentru Matiz? In afara de faptul ca cica ar tine mai mult, mai au si alte avantaje?

Share this post


Link to post

Faptul ca tin mai mult nu este un avantaj, platesti mai mult de la inceput.

Share this post


Link to post

Oricum nu am de gand sa le tin 60.000 km, este o aberatie, deci nu ma intereseaza cat de mult zic ei ca tin. Vreau sa stiu daca bujiile cu 3 electrozi au alte avantaje practice in fata celor cu unul singur sau eventual dezavantaje.

Share this post


Link to post

Probabilitatea de aparitie a scanteii se multiplica cu numarul de electrozi de masa.

Share this post


Link to post

Am citit 10 pagini si am aflat ca, desi blamate la inceput, lumea incet incet a descoperit calitatea bujiilor NGK. Un lucru nu am inteles.

BPR5EY-11 sunt cu 1 electrod sau cu 3?

 

Ce cod au bujiile cu 1 electrod? (in caz ca cele de mai sus sunt cu 3)

Bujiile cu 3 electrozi mi se par in general o inventie proasta.

 

Bujii cu electrod de iridiu nu se folosesc la Matiz? Sau nu merita investitia?

Share this post


Link to post

1. sunt cu 2 electrozi, un anod central si un catod la masa;

2. bujiile cu mai mult electrozi de masa sunt bune, daca stii sa alegi pe cele mai potrivite termic pentru motorul dorit ;

3. nu tine cineva un Matiz cat rezista o bujie cu electrod din Iridium.

Share this post


Link to post

Eh, am uitat sa specific, electrod NEGATIV.

 

Tot la fel ca si mai sus, nu intereseaza pe nimeni cat o sa tina o bujie, e vorba de performanta, si mentinerea in timp a acesteia. (timp = cativa ani.. mi se pare suficient) La motociclete de exemplu multi folosesc bujii cu ANOD de iridiu si reclama consum mai mic si comportare generala mult mai buna a motorului. (4 in linie, twin, 2V, etc..)

Daca ar fi asa si la Matiz, pentru un consum general mai mic eu zic ca ar merita. Eu ma intrebam daca exista bujii cu iridiu pentru Matiz, ma refer la cifra termica si dimensiuni mecanice.

Share this post


Link to post

Iridiul este prost conductor electric, deci, materialul, in sine, nu aduce un plus de performanta. Cel mai bun conductor pentru electrozi este Ag si dupa el urmeaza Cu. Ag nu are rezistenta mecanica mare, motiv pentru care electrozii se fac din Cu argintat.

 

Performanta la o bujie consta in forma electrozilor si a spatiului (gap) dintre ele, iar Iridiul poate asigura forma dorita un timp indelungat. Daca vrei performanta la o masina de strada, mai bine schimbi bujiile mai des, la 1/2 - 1/3 din durata afisata de catre producator. In plus, trebuie sa gasesti forma gap-ului care se potriveste geometriei camerei de ardere a motorului. Din acest motiv, bujiile cu mai multi catozi dau un randament mai bun cand sunt montate in capul (top) cilindrului.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Fara sa luam in calcul pretul,care sunt cele mai bune bujii pt. Matiz? Eu am bosch wr78x cu 4 electrozi si nu mi se pare vreo diferenta fata de ngk-urile din fabrica.exista bujii care sa faca motorul ala sa mearga ?

Share this post


Link to post

Pina acuma la toate service-urile la care am fost, am primit urmatorul raspuns:

1-NGK

2-Champion

3-Bosch

Cea ce am observat este ca varianta cu Bosch consuma cel mai mult.Am mers cu toate trei cite 10000 km.

Share this post


Link to post

De Bosch super plus WR 8 de ce+ ce ziceti? Se preteaza la mers pe gpl 99,99% din km facuti de masina? La servicele pt gpl mi le-au recomandat ca fiind cele mai potrivite pt gpl. :scarpin:

Share this post


Link to post

Eu am la Tico , bujii BERU cu 4 electrozi. Cand le-am luat , am cautat inainte pe site-ul lor si am gasit codul ptr. tico . Altfel nu le luam. Sunt multumit de ele.

Share this post


Link to post
Iridiul este prost conductor electric, deci, materialul, in sine, nu aduce un plus de performanta. Cel mai bun conductor pentru electrozi este Ag si dupa el urmeaza Cu. Ag nu are rezistenta mecanica mare, motiv pentru care electrozii se fac din Cu argintat.

 

Performanta la o bujie consta in forma electrozilor si a spatiului (gap) dintre ele, iar Iridiul poate asigura forma dorita un timp indelungat. Daca vrei performanta la o masina de strada, mai bine schimbi bujiile mai des, la 1/2 - 1/3 din durata afisata de catre producator. In plus, trebuie sa gasesti forma gap-ului care se potriveste geometriei camerei de ardere a motorului. Din acest motiv, bujiile cu mai multi catozi dau un randament mai bun cand sunt montate in capul (top) cilindrului.

 

 

Teoretic cel putin, performanta unei bujii cere un electrod cat mai subtire, se stie ca sarcinile electrice se scurg cel mai bine prin varfuri, (efectul Corona) , de aceea s-au creat incredibilele bujii cu anod de Iridium , care au electrodul de 0,4mm grosime. Nu se puteau construi bujii cu anozi asa subtiri care a si tina 10.000km min, Iridiumul se topeste la 6000 grade Celsius. Daca mi-as permite mi-as pune un ser Denso iridium de valoare termica potrivita.

 

eu am o intrebare, am un Golf 1,3 carburator care cere Bosch W7DC , insa nu-mi plac, am impresia ca sunt prost fabricate , motorul e excelent, am pus niste NGK BPR5EY uzate si sunt uimit de aspectul maro-alb al portelanului indiferent de regimul de functionare, pornire,urban,extra sau frig.

Cred ca imi iau un set de NGK ,dar as fi vrut sa stiu care este urmatoarea valoare termica fata de W7DC pt o bujie care sa fie mai incinsa in motorul meu? deci vreau un Bosch mai cald dar nu stiu sa interpretez seria .

Share this post


Link to post

SALUTARI!

EXPERIENTA * 0-20.000 BUJII DE FABRICA, FARA PROBLEME

- 45.000 BUJII RN11YC CHAMPION OK

Trebuie sa fac schimbul - cu ce si la cati km ar fi recomandat?

 

Sfaturi?

 

Multam!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...