Jump to content
Sign in to follow this  
zalmoxis

Bujii Matiz - care sint mai bune si de ce?

Recommended Posts

Da' de ce? tu ai avut Bosch si ai trecut la Champion? detaliaza, te rog ...

Share this post


Link to post

deci am Bosch si ma ceva pe ele ca-mi tremura tot timpul !Odata le-am reglat (aveam 2mm la electrozi) au mers bine un timp acum iar de kko!..Toti mi-au zis Champio sunt bune!!!..Pana mea ca le-as pune sinterom dk ar face alea-s bujii mai !!!

Share this post


Link to post

...poate gasiti Bosch super 4 (4 electrozi). Am avut, dar nu pe Matiz, din pacate... Sunt criminale, mergi de te doare-n pix! Nu se regleaza si tin de te plictisesti... Am fost foarte incantat de ele.

Share this post


Link to post

Extras din manualul de intretinere si reparatii Matiz (ala de la editura KSI):

 

Bujii recomandate pt automobilul Matiz:

 

Producator / Tip bujie

 

Woojin, NGK / BPR6ES

Champion / RN9YC

AC Delco / CR42CXLS

Bosch / WR8DCX

Iskra / FE65PRS

(normal ca alea coreene sunt primele) :)

La toate aceste tipuri de bujii distanta dintre electrozi trebuie sa fie 1,1 mm

 

Share this post


Link to post

:?: Stiam ca le Matiz sunt Champion RN9YC4 (benzina fara plumb, 1,1 mm). Champion RN9YC sunt pe Tico (benzina cu plumb, 0.8 mm). Care sunt pina la urma pt. Matiz, ca sunt in ceata? De asemenea stiu ca YC4 sunt si la Espero.

Share this post


Link to post

Nene, eu am redat ce scrie in cartea de Matiz. N-am pus de la mine (decat fraza cu zimbetu :) ). Nici din auzite.

Share this post


Link to post

Ce manual de utilizare ai? La mine in manual scrie de Champion si NKG. Atit!?

Share this post


Link to post

Mergeti pe Champion!

 

Eu am avut pe Reno Beru, Bosch, AC Delco... Mergea totul OK, insa cand intra turbina se ducea dreaq totul, dadea nishte trepidatzii de ziceam k se rupe. Am verificat aprinderea electronica, fishe, presostatul de taiere a alimentarii de la turbo , alimentare, tot... nimic..

Pana a zis mandea sa puna bujiile date in manual (Champion N3G - platina). Am dat 520mii per bucata anul trecut in iunie, dar din acel moment am alt motor: trage de rupe pana la 5500rpm unde intra limitarea..

 

Mentiune 1: toate celelalte bujii erau din cataloagele marcilor respective pentru modelul meu de reno, asha k erau de kko, ce sa mai..

Mentiune 2: puneti ce scrie in manual, nu o sa va dezamageasca (Champion)

 

Numai bine!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ajutor!!! Sunt in ceata. La mine in manualul de utilizare scrie RN9YC4 si mecanicul zice ca merg mai bine RN9YC. Cea mai misto faza este ca nu am gasit nicaieri in Iasi RN9YC4. Mai misto. M-am dus la magazin si am cerut bujii de Matiz. Mi-au dat RN11YC4. Aveti idee daca merg si astea? Voi ati vazut vreodata RN9YC4?

Share this post


Link to post

Mi-a cazut azi in mina cel mai tare catalog Bosch de bujii. E misto de tot. La Matiz da asa:

 

Bosch normale...WR8DCX (1,1 mm)

Bosch Super 4 (4 electrozi) 130.000/buc...WR78X

Bosch Super Plus (platina)........................................WR8D+X

 

Tot in acest catalod da echivalent pentru Bosch WR8DCX:

 

Champion...RN11YC4 (nu RN9YC4 care apare ca recomandare in cartea Matizului si care corespunde cu WR7DCX de la Bosch)

AC Delco...R44XLS-11

Beru...0002330702

NGK...BPR5EY-11

NipponDenso...W16EXR-U13

Share this post


Link to post
Mi-a cazut azi in mina cel mai tare catalog Bosch de bujii. E misto de tot. La Matiz da asa:

 

Bosch normale...WR8DCX (1,1 mm)

Bosch Super 4 (4 electrozi) 130.000/buc...WR78X

Bosch Super Plus (platina)........................................WR8D+X

Omu' zii si mie un punct de vanzare pt Bosch super 4, ca pe la Metro, Carrefour & Co nu mai exista... Si pe la benzinarii la fel... Agipu' avea super4, da' demult! Vezi si tu p-acolo ca poate e o adresa, ceva...

Mersi! Astept incordat!

Share this post


Link to post

Alemar (Bosch) 313.11.70

Locatzie: Prima pe dreapta cum treci de piatza Pache Protopopescu venind de la ProTv shi mergand spre Moshilor..

 

:beerchug:

Share this post


Link to post

Mersi!

Da' sigur ala nu e magazin de bormasini, surubite si polizoare?

Share this post


Link to post

Ma mai gandesc, poate o fi.. :roll:

Acuma pe bune, eu doar de acolo am cumparat bosch (filtru benzina) shi mai au shi alte marci (Ferodo, etc...)

Sunt dealeri directi :heavydrinker: ...

Share this post


Link to post

Mah, sunteti criminali :!: Ce cautati la Metro si la benzinarii?? Cit e de mare Bucurestiul nu aveti un magazin mare de piese auto? De piese, nu de plastice si televizoare ca Metro :!: Daca nu gasiti va trimit eu de la Iasi. Este un magazin numai de consumabile. Gasesti orice bujie, filtru, etc.

Share this post


Link to post

Gata! Am comis-o si pe asta! Bosch super4 WR78X, pret 178.000 rol/buc. Adjudecate acu' 5 minute!

Pentru consultatii tehnice uitati aici catalogul: http://www.bosch.com.au/productcatalogue/s..._commercial.pdf

 

si... cum sa "cititi" cum va merge motorul dupa aspectul bujiilor:

http://www.bosch.com.au/productcatalogue/s...kplug_faces.pdf

Share this post


Link to post

Baietii! Am montat bujiile. Sunt meseriase! Porneste nitel mai bine (un pic mai repede!), motorul merge mai rotund, te ajuta cand e nitel subturat, iti da senzatia ca e cuplul nitel mai jos, mai ales cand pleci de la stop (n-are cum, da' asta-i senzatia - raspunde foarte misto la acceleratie), pe scurt - motorul e mai vioi.

Bujiile vechi (originale) erau, ca si la voi, tot Bosch - aratau bine, distanta era buna...

@ Flex: Nu mai imi tremura scaunul din dreapta! :wink:

Share this post


Link to post
Baietii! Am montat bujiile. Sunt meseriase! Porneste nitel mai bine (un pic mai repede!), motorul merge mai rotund, te ajuta cand e nitel subturat, iti da senzatia ca e cuplul nitel mai jos, mai ales cand pleci de la stop (n-are cum, da' asta-i senzatia - raspunde foarte misto la acceleratie), pe scurt - motorul e mai vioi.

Bujiile vechi (originale) erau, ca si la voi, tot Bosch - aratau bine, distanta era buna...  

@ Flex: Nu mai imi tremura scaunul din dreapta! :wink:

 

Bosch super4 WR78X sunt reglate la 1,1 mm? Si mie a inceput sa-mi tremure scaunul din dreapta! :cadelnita:

Share this post


Link to post

Distanta la electrozi e reglata din fabrica. Nu umbli la ele, le pui asa cum sunt.

Share this post


Link to post
Distanta la electrozi e reglata din fabrica. Nu umbli la ele, le pui asa cum sunt.

 

Asta inseamna ca sunt deja reglate la 1,1?

si spui ca dupa ce le-ai schimbat merge mai bine si, cel mai important, nu-ti mai vibreaza scaunul din dreapta?

 

Ca daca e asa ma duk sa iau si eu azi 3 bujii. PS dau si la bucata? sau trebuie sa iau un set de 4?

Share this post


Link to post

fratzilor, putem sa le punem shi kerosen shi gaz de lampa.. tot va trepida..

e motor in 3 cilindri, ce naiba, fara arbori de echilibrare...

uitatzi'va in partea stg pe langa roata cum trepideaza motoru' la relanti pe tamponul ala... cred k tamponu ar trebui schimbat la 1-2 ani.. :lol:

am luat mashinutze cu 3 cil. shi vrem sa le facem sa mearga ca un V12??

 

rezon..

:drinkers:

Share this post


Link to post

alo o fi in trei cilindri da'e in patrui timpi...nu are voie sa trepideze!!!!!!!

Share this post


Link to post

ete nah...d'aia au pus marcile serioase pe motoare de 4 cilindrii (in 4 timpi, obviously..) arbori de echilibrare, nu?? in zadar, huh??

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...