Jump to content
Sign in to follow this  
Senna

nu mi se incalzeste bine motorul

Recommended Posts

Am schimbat termostatul desi cel vechi era O.K. (le-am probat pe ambele simultan intr-o cratita cu apa care se incalzea+termometru). Nu imi sta acul deloc la 15 grade in stanga centrului cum se specificat in manual. Am pus un carton intre cei doi suporti superiori ai radiatorului, in acest fel obturand circa 60-70% din radiator. Nu mai foloseste nimeni carton? Eu stiu ca cu cat motorul mai cald cu atat consumul mai mic.

 

REferitor la priza de aer cald pt motor nu cred ca mai e utila, pe masinile noi s-a desfiintat deoarece s-a constatat ca aerul cald e mai putin dens si randamentul motorului scade.

Share this post


Link to post

poate e stricat ceasul indicator din bord

Share this post


Link to post

Ne e stricat pot garanta. Ventilatorul pleaca cand ajunge acul aproape drept. Se vede clar. Mai intai se ridica liniar, apoi la deschiderea termostatului temperatura scade putin deoarece vine brusc multa apa rece din radiator in motor, apoi acul oscileaza intre aceste doua valori. Ajung la temperatura optima doar daca merg ff incet.

Share this post


Link to post

deci merge acul, da?

atunci care e problema? ca nu-ti sta acul acolo in stinga? dar unde iti sta?

Share this post


Link to post

Ai schimbat lichidul de recire?

Ai avut incins prea tare motorul odata?

 

Eu asa am avut probleme cu incalzirea cand am supraincins motorul si termostatul s-a dilatat prea mult ramanand blocat pe deschis.

Share this post


Link to post

l-am schimbat. deci acul sta la limita din stanta a chestiei albe desenate pe cadran care reprezinta apa si la 5-10 grad de verticala cand porneste ventilatorul

Share this post


Link to post

asta cu 5-10 grade e ok...asa e normal

cealalta nu prea inteleg...

unde sta acul cind e motorul cald? deci nu cind intra ventilatorul.

Share this post


Link to post

cum te uiti la ceasul de apa, este desenata pe cadran o pictograma care exprima apa. acul meu sta in la limita din stanga a respectivei pictograme. Cam la cca 30 de grade de verticala. De cand am pus cartonul vad ca n-a mai scazut sub acea pictograma.

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

lasa masina in pace ca nu are absolut nimic. de unde stii tu ca nu este cald motorul? Masina dupa ce s-a incalzit mai ales pe timp geros trebuie sa mearga lin si sa-ti introduca aer cald in habitaclu. :shock:

Share this post


Link to post
Nu mai foloseste nimeni carton?

 

În umbra topicului http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=831 , şi eu am cam aceeaşi problemă ca tine. Cred că e totuşi cam supradimensionat sistemul de răcire, o să schimb pentru siguranţă şi termostatul şi-o să revin. Nu am pus carton, deoarece nu prea am găsit cum să-l prind :">

 

Cert e c-am văzut multe maşini cu carton (şi nu doar Dacii, ci şi maşini utilitare noi).

Share this post


Link to post

Intrebare: un calandru de Oltcit nu se poate prinde? Este verificat si functioneaza ;)

Share this post


Link to post

poate e infundat ceva prin circuitul de racire? eu am patit la dacie - la un moment dat tot asa incepuse sa plece ventilatorul prea repede fata de cum trebuia sa mearga si am scos cativa pumni de jeg din radiator, dupa care a inceput sa mearga din nou bine. in principiu de asa ceva poti sa iti dai seama daca radiatorul nu se incalzeste uniform (nu se incalzeste la fund).

motivul pentru care s-ar putea sa masoare acul ceva si termostatul altceva - ar putea sa fie ca se masoara in locuri diferite temperatura

Share this post


Link to post
Am schimbat termostatul desi cel vechi era O.K. (le-am probat pe ambele simultan intr-o cratita cu apa care se incalzea+termometru). Nu imi sta acul deloc la 15 grade in stanga centrului cum se specificat in manual. Am pus un carton intre cei doi suporti superiori ai radiatorului, in acest fel obturand circa 60-70% din radiator. Nu mai foloseste nimeni carton? Eu stiu ca cu cat motorul mai cald cu atat consumul mai mic.

REferitor la priza de aer cald pt motor nu cred ca mai e utila, pe masinile noi s-a desfiintat deoarece s-a constatat ca aerul cald e mai putin dens si randamentul motorului scade.

Din ce am inteles eu, temperatura lichidului de racire este mai mica decat ce scrie in carte. Daca asa este, nu ai de ce sa te plangi daca pbl. asta o resimti cand este frig afara si ai pornit caldura in masina (cu aer de afara), pentru ca venind aer rece, acesta raceste circuitul intern al motorului. Treaba e ca dupa vreo 20 minute de mers (nu la relanti), trebuie sa se stabilizeze acolo unde trebuie. Eu am facut odata proba la relanti pe frig, si am remarcat ca acul de la lichidul de racire nu mai trece nici macar de prima linie, dar dupa ce o bagi in sarcina, se regleaza in cateva minute.

Eu ca sa incalzesc masina mai repede, bag caldura intai pe recirculare si apoi cand ajunge acul de la lichidul de racire unde trebuie, o pun pe aer de afara ca sa nu aburesc geamurile si pentru confort.

Share this post


Link to post

Eu am pus carton la radiator iarna trecuta si nu mi-a folosit la nimic, ba chiar am si fost luat in ras pe forum din cauza asta.

La masinile cu electroventilator cartonul e ABSOLUT INUTIL, singura utilitate ar fi sa obturezi ABSOLUT toate orificiile prin care ar putea sa parunda vantul in compartimentul motor. E foarte simplu. Cand termostatul este bun, la un motor rece nu functioneaza radiatorul in prima faza si nici electroventilatorul. La dacii mai era problema ca ventilatorul functiona tot timpul, chiar si cand motorul nu avea nevoie, fiind racit inutil de curentii de aer generati de acesta. Acesti curenti de aer nu mai exista la masinile noastre iar cartonul mai foloseste doar ca atunci cand e vant afara sa nu intre aer rece la motor, dar castigul e insesizabil. asadar la un motor cu termostatul inchis si cu ventilatorul oprit NU ARE NICI UN FEL DE INCALZIRE. Nu e nevoie de carton sau de ecran de calandru ca la oltcit (care de altfel nici nu se potriveste.

Share this post


Link to post

- pentru un motor aflat in deplasare spre inainte exista intotdeauna vant care sa-l raceasca, motiv pentru care iarna motorul se incalzeste mai greu;

- electro-ventilatorul trimite spre motor intotdeauna aer cald, altfel nu-si indeplineste functia;

- electro-ventilatorul este comandat de un termo-contact (plasat pe radiator) sau un ansamblu termistor(plasat pe motor) + ecm + releu;

- "ceasul de apa" primeste informatie de la alt senzor plasat pe motor;

- senzorul este un rezistor cu variatie negativa a rezistentei electrice in raport cu temperatura;

- rezistentza de contact a cablului de legatura senzor-indicator cu o valoare pozitiva insemnata poate conduce la afisarea unei valori mai scazute a temperaturii pe indicator;

- depunerile din radiator nu influenteaza senzorii, doar debitul lichidului de racire;

- schimbarea lichidului de racire poate fi precedata de o spalare cu apa sub presiune a instalatiei (cu termostatul scos), de preferat in sensul invers de circulatie a lichidului, abia atunci poti afla ce exista in amestecul de apa distilata-antigel si ca termenul de 2 ani pentru preschimbare este ingaduitor.

Share this post


Link to post

Da, chiar asa, bine zis. Eu tocmai am schimbat lichidul de racire, dupa 75000 si nu spun ce era in instalatie, parca trecusem prin vulcanii noroiosi.

Au bagat apa curata de vreo sase ori si au purjat cu presiune. Acum am si eu o intrebare: Mi-au pus niste antigel Texaco Havoline rozaliu care cica e fosforescent, da' problema mea e ca de cand au schimbat lichidul, parca miroase a ceva :-& in masina (nnu,. nu am calcat in nimic.) parca a circuite electronice sau a sacaz. S-o fi fisurat caloriferul? E posibil de la presiune?

Share this post


Link to post

Nu, stai linistit. S-o fi stropit motorul cu antigel sau altceva care la cald miroase ca zeama de varza. Spala motorul si trece. Controleaza sa fie strans capacul de vasul de expansiune. Uneori, meshterii desfac numai.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

A! si Matizachele tau e tot rosu?

 

Nu e miros de zeama de varza ca mai am si eu nevoie de masina, ci mai mult de izolatie electrica, ceva.

Motorul vreau sa-l spal de un an da mi-au zis cei de la servis ca e bine sa-l speli vara ca are o izolatie de pasla intre compartimentul motor si bord, care daca se uda se usuca foarte greu si pute. :-&

Share this post


Link to post

mda...azi..mi-a fiert motorul..din cauza electroventilatorului...nu a pornit si a trebuit sa-l leg pe direct de la bornele bat. ca sa pot ajunge acas...siguranta e ok..cred ca sonda de citire a temp sau releu sint bulite :-?

Share this post


Link to post

sonda asta de citire a temperaturii unde este ?

poate o schimb si eu . :-?

Share this post


Link to post

Cat de grav pun un carton la radiator (ca la dacie) ca sa se incalzesca mai repede motorul? Fac 15 minute pana la serviciu si nu are timp sa se incalzeasca. Sau o alta solutie.

 

:o fftopic: Sunt offtopic sau mai bine zis pe dosul acestui theard stiu...

Share this post


Link to post

Senna eu am pus un plastic care sa acopere partea superioara a radiatorului intre masca si bara dintre ochelari si pot sa iti spun ca functioneaza mai bine decat fara la temperaturile de afara.

In prezent radiatorul se ventileaza numai prin partea inferioara barei de protectie.

Consider ca orice solutie care sa impiedice racirea motorului este bine venita atata timp cat nu acopera in totalitate si este strict supravecheata ca sa nu supraincalzim radiatorul.

La mine abia cu clapeta pusa pe aer cald si cu acest plastic se incalzeste aproape la sfert din indicator pana cand se opreste socul si ramane doar relanti-ul.

Parerea mea este sa testezi si sa vezi :)

Share this post


Link to post

Salutare.

 

Am si eu o nelamurire privind indicarea temperaturii a apei la bord...

 

Nu urca acul decat foarte putin, aproape de prima linie, caldura este in masina, asta la un drum de aproximativ de 10-15 minute.

De mentionat ca nu mai am antigel in rezervor decat putin pe fund (trebuie completat)

 

Sunt incepator si de 2 zile am TICOzaur.

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Am pus si eu carton in fata, de fapt o placa de polistiren de tavan fals :D

Pot spune ca acum se inclazeste mai repede. Inainte se incalzea motorul greu (caldura dadea saracu dupa 5 minute, dar acul statea ca la pornire mult timp) si cum mergeam mai repede, cum se racea din cauza curentilor de aer rece.

Share this post


Link to post

am pus carton si se incalzeste putin mai repede, fac 10 min. pana la servici si nu aveam caldura suficienta

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...