Jump to content
Sign in to follow this  
DjDvr

Spark Probleme Motor

Recommended Posts

O sa plec pana in GR cu micul Spark si am vrut sa ma sigur ca totu e ok cu masina si am fost la Autovit si am urcat masina pe tester la ei .Totu bun si frumos pana la motor care pt mine a fost un mic soc a scos 56.8 Cp la 5380 fata de 67 Cp la 5500 cat ar trebuii sa scoata si a scos doar 76.7 Nm din cei 91. Cei de acolo au zis ca ori sunt bujiile ori e ceva cu calculatorul de injectie si mi-au sugerat sa am duc la reprezentant sa fac un test cu calculatorul pt ca ei nu au pt masinile non Europene.

 

Vreau si eu va rog niste sfaturi/pareri asupra cauzelor acestei descoperiri (Mentionez ca Sparku are 10860 km si a nu a fost maltratat in nici un fel :) adik in afara 110 - 120 cu 130 max in depasiri si in oras frumos la 2500 - 3000 RPM schimbat vitezele cu rare treceri peste 4500 cand aveam chef sa mai alerg mai tare la un stop)

 

Si a doua rugaminte daca stiti undeva unde pot face testul acela pt calculator in afara de Di-Bas care abea pe 26 Sept au loc liber pt ca s-a desfintat al 2 service al lor ...

 

Multumesc in prealabil

post-9264-1189535194_thumb.jpg

Edited by DjDvr

Share this post


Link to post

Esti sigur ca producatorul n-a scos aia 67 de cai din pix?

Share this post


Link to post

Si cu cuplul a facut la fel? Daca el a ajuns sa aiba atata la un motor de 1.0, ma intreb, eu, la matizaur, cati caluti oi mai fi avand si ce cuplu?

Share this post


Link to post

Erau pe bune caii aia ca e Varianta Platinum cu Motoru 1.0 si se simtea la inceput diferenta fata de Matiz pt ca am condus matiz inainte! De vreo 3 Luni asa se simte ca nu mai ai are asa vlaga decat daca ajunge in ture mai mari ca de obicei...

 

Tin sa mai mentionez ca masina mananca doar OMV 100 de la al 2 lea plin care l-a facut si au fost cred k 5 sau maxim 6 dati cand am bagat altceva pt ca nu era nici un OMV in zona si revizia a fost facuta pe 5 septembrie deci filtrele sunt toate noi teoretic :D daca nu cumva au facut ceva cei de la service ...

Edited by DjDvr

Share this post


Link to post

Masina ta nu mai e in garantie?

Share this post


Link to post

Daca te consoleaza, si motorul meu este fara vlaga cu benzina OMV 100, noi avand motoare foarte asemanatoare. Cele mai bune rezultate, in toata plaja de turatie, s-au simtit cu Rompetrol98.

 

Despre datele publicate de catre producator pot sa-ti spun ca ele sunt rezultate in urma masuratorilor pe lotul pentru omologare, in conditii (atmosferice si de benzina) etalon. In productie si in conditiile de exploatare pe diverse piete, producatorul nu mai garanteaza aceleasi valori. Nu stiu daca, macar, 1% dintre motoare sunt verificate prin sondaj sa obtina performantele de la omologare. Doar cineva care este implicat in verificari iti poate spune si asta, doar daca tradeaza un secret de serviciu.

 

In plus, nu uita ca producatorul vorbeste de catre performantele dezvoltate de catre motor la volant (volanta pentru fotbalisti si mecanici auto). De acolo si pana la rola pe care ruleaza pneurile tale mai sunt o serie de randamente, toate subunitare si ale caror valori se inmultesc, nu se aduna. Cei 15% lipsa la apelul de seara se ascund acolo, procent perfect plauzibil.

 

Cat despre instalatia celor la care ai fost, din diagrame, vad ca ei masoara viteza (la roata, banuiesc) in functie de turatie. Eh, de aici si pana la cuplu si putere este vorba de niste calcule pe care nu stiu cum le face un programator care pune axele pe dos in afisare. Asa cum este reprezentat, graficul acela poate sa spuna ceva despre rapoarte de transmisie, aderenta pneurilor, viteza maxima. Eu ma indoiesc ca acel utilaj este emologat si verificat metrologic (la zi) pentru a putea pune o baza pe rezultatele legate de cuplu / putere motor.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Problema e ca este fara vlaga acuma ... pana acu cam 3 luni era plin de vlaga cu omv 100 si ii placea si consumu era bun si deodata parca nu mai tragea asa bine , am presupus ca e de la faptu ca ma apropi de 10k km si ca o fi de la filtru de aer ulei etc ... dar acuma ca sunt noi dupa revizie as zice ca trebuia sa iasa macar aproape cu ce scrie in talon mai ales ca am mai verificat 2 masini acolo Un tico care a scos cu 3 cp mai putin si un Peugeot 106 care a scos cu 1.5 Cp mai putin decat in carte cu toate ca era din 1994 ... Asa ca as tinde sa cred ca le merge bine testeru. Oricum maine ma duc sa mai verific un Spark luat cu 2 luni mai devreme decat asta sa vad ce arata la ala si daca e cam la fel ...

 

Masina nu mai e in garantie ca a trecut 1 an de cand o am

 

Dar nu stie nimeni alt loc unde sa aibe testu ala de computer pt masini Non europene ? (In afara de Di-Bass)

Edited by DjDvr

Share this post


Link to post

Da tu ai garantie de 1 an? Ce e asta, electrocasnic??

Share this post


Link to post

Sincer nici nu m-am uitat cat era garantia :) ma voi uita dar parca 1 an era ...

Share this post


Link to post
... dar acuma ca sunt noi dupa revizie as zice ca trebuia sa iasa macar aproape cu ce scrie in talon mai ales ca am mai verificat 2 masini acolo Un tico care a scos cu 3 cp mai putin si un Peugeot 106 care a scos cu 1.5 Cp mai putin decat in carte cu toate ca era din 1994 ...

Tu ai inteles ca puterea masurata la roata nu este cea masurata la volant ? In plus, nu fa comparatii cu masini non-euro, la ele poti obtine puteri mai mari decat cele declarate.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Am inteles ce ai zis si stiam si eu asta dar uite ca am urcat azi si al 2-ea Spark pe tester si a scos 57.8 CP si 81.8 NM si cel de acolo mi-a zis ca ceva nu e bine asa ca a urcat si Sparku lui care este varianta de 0.8 pe tester si surpriza mare 51 CP in talon si 49 pe stand ... Ce pot sa zic acuma ? Maine ma duc la Radacineni cu masina sa vad ce si cum ca am intels ca ei n-au coada ca dibasu pana pe 28 Sept si ma pot duce maine sa fac diagnosticare cu Computeru ca sa vad ce si cum nu e in regula cu motoru !

 

Si daca te uiti atent in graficul puterii o sa vezi ca intre 63 si 73 la primu Spark e o scadere brusca a puterii dupa care urca , scadere care a aparut si azi la celalat spark dar intre 68 si 75 dar cand omu si-a urcat masina lui nu a aparut acea scadere a urcat usor fara nici o scadere si eu unu nu stiu de ce scade acolo .

Edited by DjDvr

Share this post


Link to post

Ti-am mai scris, diagrama aceea nu reprezinta graficul cuplu sau putere/ turatie, ea reprezinta turatia / cuplul / puterea necesara pentru ca rola de care freaca roata sa atinga o anumita viteza ! Pentru masurarea corecta a vitezei este nevoie sa se introduca in computerul respectiv raportul de multiplicare corect intre diametrul pneului tau si diametrul role antrenate. Eu vad ca viteza maxima afisata este sub 110 km/h, desi scala pare a fi in mph. Poate ne spui si cum au masurat ei turatia motorului tau. Pentru el, diagrama care te intereseaza arata cam asa:

 

post-402-1189713551_thumb.jpg

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu stiu sa-ti spun exact cum au masurat turatia motorului dar am vazut in timpu testului ca pe ecran afisa turatia motorului ! Ce pot sa-ti spun este ca au conectat ceva sub capota nu vad insa unde pentru ca au facut-o extrem de repede si nu stiu ce sau unde au legat dar uitandu-ma la monitorul pc-ului si la ce vedeam aproximativ in bord turatia parea sa fie aproximativ ca de pe ecan pt nu vedeam decat acul si stiu aproximativ pozitia la anumite turatii.

 

Cert ramane 1 lucru si anume ca Sparku lui a scos cu 2 cp mai putin decat in talon si cele 2 care le-am testat eu au scos cu 11 rescpeciv 9 CP mai putin ... si la el nu a iesit decat 3 NM lipsa parca si nu 20 respectiv 10 ca la mine ...

Share this post


Link to post

Inseamna ca ti-au estimat totul din curentul unei fise de la o bujie. Daca ai incredere in astfel de metode estimative, n-ai decat, dar cu o astfel de "proba", nu te asculta cineva. Parerea mea, ai pierdut timpul pe la astia.

Share this post


Link to post

Uite si un mic update tocmai am venit din GR cu Sparku al 2 leaala cu mai putini cai lipsa si vreau sa zic ca se simte ... Cu 2 persoane in el + bagaj usor adik 2 genti in Bulgaria pe partile de urcare ale autostrazii nu vroia mai mult de 90 efectiv statea turatia constant si nu tragea deloc in plus nici in treapta inferioara daca dadeam urca usor spre 100 dar mai mult nu vroia deci ceva e clar ca are ca am mers cu masina plina 4 persoane + bagaj pentru ele + un gratar in spate la cheia anu trecut si tragea superb in urcare ... ceva nu e ok ori e o bujie dusa ori e ceva la calculatorul de injectie am programat un test la reprezentanta si o sa vad ce zice acolo ...

Share this post


Link to post

Eu as desfunda injectoarele, mai degraba.

Share this post


Link to post

Sa stii ca m-am gandit si la asta dar ma mai gandesc inca cu ce sa incerc sa le desfund o sa astept testu ala la Service ca sa vad ce zice compu si daca nu zice nimic acolo vad cu ce incerc sa le curat!

Share this post


Link to post

Nu te duce la scanare ca la pomul laudat. Nu scrie pe display-ul de la scaner ce are masina ta. Daca nu exista erori clare, a depista ce are consta in monitorizare la drum si interpretarea ei, ceea ce nu se face.

Share this post


Link to post

Eu sper doar sa zica ca e problema undeva daca zice ca nu e nicaieri o problema atunci o sa incep sa ma ingrijorez si cred ca voi ruga pe cineva care mai are un Spark 1L sa vina cu mine la tester ca il platesc eu doar sa vad daca si altii au aceeasi chestie sau nu dar 1 lucru e sigur si acel lucru e ca nu e normal ce s-a intamplat :)

Share this post


Link to post

Nu vei obtine niciodata la un tester performantele cu care se lauda producatorul .

Asa cum ti-a spus Tolin , testele se fac cu benzina etalon , pe masini noi , simulind anumite conditii de trafic , care nu sint identice cu cele cu care te intilnesti tu , in special la traficul pe oras .

Ca urmare performantele masinii si consumul obtinut pe tine vor fi diferite de cele declarate de producator ,lucru care nu trebuie sa te ingrijoreze cit masina merge bine .

Incearca eventual sa schimbi statia de benzina si nu mai da banii pe testari , nu va apare nici o eroare cit timp martorul avarie motor nu este aprins .

Share this post


Link to post

Se mai aude ceva cu problema Spark-ului de 1L??

Sunt posesor al acestui tip de masina si ma intereseaza daca s-a rezolvat ceva. Parerea mea personala e ca nu are rost sa cerem prea mult de la buburuzu asta...face si el ce poate. Prima oara cand am mers cu el pe serpentine mi s-a parut si mie ca e puturos rau dar am fost acum o saptamana prin Brasov si m-am intors pe Rasnov-Pitesti-Bucuresti si mi s-a parut ca merge mai bine. Asa ca senzatia de lipsa de putere poate sa mai apara si din exploatare. Totusi cam trebuie sa sari de 3500-4000 rpm ca sa faci fata la urcare. Ca exemplu: a trebuit sa depasesc pe serpentine un Opel Astra break diesel condus cam batraneste, cred ca masina putea mai mult dar se vedea ca posesorul nu prea stia cum sa o foloseasca sau ii facea placere sa se tarasca pe serpentine. E adevarat ca si eu am avut momente cand eram cu acceleratia la maxim si nu mai schita nimic masina, mentinea doar viteza, dar eram pe la 2000-2200 rpm, greseala mea, in urcare, 3 persoane plus bagaj.

 

Astept sa vad ce mai zice DjDvr.

 

Salut!!!

Share this post


Link to post
... E adevarat ca si eu am avut momente cand eram cu acceleratia la maxim si nu mai schita nimic masina ...

Cu motorasul acela nu se urca pante intr-o treapta mai mare de 2, maxim 3. Ca sa ai cuplul necesar trebuie sa te afli cu turatia intre 3500 - 4500 rpm, iar daca vrei sa ai si viteza urci uneori si la 5500 rpm. Altfel, te tarasti cu pedala la podea si te miri ce consum mare are masina asta.

 

Obs. eu cred ca in interpretarea treptelor cutiei de viteza intervine o prejudecata. Pentru clarificare, trepta a IV-a este usor subunitara (0,9 -1) si se foloseste pe drumuri cu panta foarte mica, zero sau negativa, iar treapta a V-a este serios subunitara (~ 0,7) si se foloseste doar la mers la o viteza constanta si consum mai mic decat in treapta a IV-a ! Cea mai mare treapta in care masina "trage" este treapta a III-a.

Share this post


Link to post

Corect!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...