Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

Sper sa ma exprim corect.

Daca tamburii sint incalziti bine,mai bine zis fierbinti,acestia se dilata un pic,in momentul cind se racesc tamburii si ai frina de mina trasa, sabotii, nu permit revenirea in totalitate a tamburilor la forma initiala.Aceasta este valabil pentru cielo,espero si probabil si alte tipuri.

 

Acu exprimarea mea poate fi dada la dradus Sau...la gazeta? :scarpin: :mrgreen:

Share this post


Link to post
Sper sa ma exprim corect.

Daca tamburii sint incalziti bine,mai bine zis fierbinti,acestia se dilata un pic,in momentul cind se racesc tamburii si ai frina de mina trasa, sabotii, nu permit revenirea in totalitate a tamburilor la forma initiala.Aceasta este valabil pentru cielo,espero si probabil si alte tipuri.

 

Acu exprimarea mea poate fi dada la dradus Sau...la gazeta? :scarpin: :mrgreen:

 

 

Ideea ta am inteles-o de la inceput.Dar nu cred ca e posibil,e absurd.

Share this post


Link to post

Nici eu nu am stiut,pina acu vreo doua luni.Intr-o zi, stind la birfa cu citiva mecanicii,au zis in felul urmator:

-atit la nexia, cit si la opel (care sint echipate cu acelasi tip de tamburi), tamburii sint de 2 lei (sau forinti), sint prea subtiri in carne si se deformeaza usor.

 

Nici eu nu am stiut,pina acu vreo doua luni.Intr-o zi, stind la birfa cu citiva mecanicii,au zis in felul urmator:

-atit la nexia, cit si la opel (care sint echipate cu acelasi tip de tamburi), tamburii sint de 2 lei (sau forinti), sint prea subtiri in carne si se deformeaza usor.

 

Apropo, acest lucru, mi la spus cinva un strungar,dar nu am dat importanta, iar acu am auzit si de la mecanici acelasi lucru.

Share this post


Link to post

E posibil dar la ce frane are salupa pe spate...cam greu sa se incalzeasca :D . Oricum, ar cam trebui schimbati fiindca au facut buza si se dau foarte greu jos. Ala din dreapta are buza sparta in 2 locuri de la ciocan. Din fericire nu a afectat rezistenta.

Am tot amanat fiindca visul meu de demult era sa schimb toata puntea cu una de Vecra A cu discuri insa...nu m-am mai tinut de asta.

 

Oricum, cu frana de mana trasa la maxim reducerea de la 120 la 80 la ora s-a efectuat foarte greu cred ca vre-o 10 secunde si dupa primele 3 s-au incalzit si au inceput sa urle. Nu se simteau trepidatii insa se auzea ca nu sunt perfect rotunzi. La viteza mica sunt eficienti (pe ultimii 3m pana la semafor) insa mai sus sunt degeaba.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Tragerea frinei de mina ai facut-o progresiv sau brutal. Imi aduc aminte de pe vremea cind aveam Espero ca, daca trageam progresiv frina de mina, se comporta exact cum ai descris tu. Daca trageam brusc, rotile se blocau instant. Cam riscant sa faci astfel de manevre, exclus in trafic :D

Share this post


Link to post

Avand viteza pe care o aveam, am tras-o progresiv iti dai seama. Nu am vrut sa risc sa blochez spatele. Ideea e ca progresiv, am tras cat am putut cu butonul apasat si rotile nu s-au blocat.

Share this post


Link to post

Avind in vedere ca discutam de frina de stationare, eu zic ca e OK asa. Pe mine chiar ma enerveaza ca, la ITP, iti verifica frina de mina "in miscare". Oricum, in cazul asta valorile fortelor de frinare sint mult mai mici decit in cazul frinei de serviciu.

Share this post


Link to post

Ideea mea era alta. Nici frana de serviciu nu actioneaza diferit din pacate. Nu exista suficienta frictiune intre blocatul rotii si pozitia imediat inferioara daca intelegi ce vreau sa spun. Poate dupa schimbarea tamburilor lucrurile vor sta altfel dar sa vedem cand se va intampla asta.

Share this post


Link to post

In week-end m-am dezlantuit. Am schimbat alternatorul cu valeo nou-nout de 75A la 14V (multumiri lui Mike1 pentru promptitudine) am inlocuit cosa de la alternator de pe + si cablul de masa dintre baterie si carcasa. Acum nu se mai incalzeste nimic si am 14,2 fara consumatori si 13,5 cu A/C si toate luminile fara semnalizari si degivrare luneta.

 

Si daca tot eram la acest aspect am curatat (desi nu era nevoie) corpul clapetei de acceleratie si chestiile aferente si am mai strans papucii de la senzorul TPS (care incepuse sa faca figuri cu motorul rece).

 

Si cateva modificari pe la instalatia audio mi-au terminat tot week-end-ul. Acum astept sa se incarce bine bateria.

Share this post


Link to post
Ideea mea era alta. Nici frana de serviciu nu actioneaza diferit din pacate. Nu exista suficienta frictiune intre blocatul rotii si pozitia imediat inferioara daca intelegi ce vreau sa spun. Poate dupa schimbarea tamburilor lucrurile vor sta altfel dar sa vedem cand se va intampla asta.

 

 

 

Eu cred ca tu ar trebui sa schimbi cauciucurile pe spate, nu tamburii, daca ti se si blocheaza. :D Oricum, buza aia poate fi luata la polizor. Mi-au luat-o si mie acum un an si ceva - doi ani, au repozitionat sabotii si tinea la fel cum ziceai tu, la 2 dinti te baga in geam. Acum face la fel la 3 dinti.

Share this post


Link to post

La cum arata tamburii mai bine ii schimb. Au numai santuri.

Share this post


Link to post

Bine ca ai schimbat alternatorul,bv ca lai pus nou,stiu ca iti statea pe creer. :P .E posibil acum cand incarca bine sa isi revina si bateria.

Share this post


Link to post

Oricum, incarca constant, nu mai falfaie nici o lumina. De cum l-am pus si am pornit A/C-ul a inceput sa fluiere, semn ca bateria mea era praf. Astept un drum mai lung sa vad cum se comporta masuratorile dupa.

Share this post


Link to post

Din pacate minunea cu alternatorul nu a tinut prea mult. In urma unei comparatii de masuratori cu cielo lui @velican am ajuns la concluzia ca al meu nu e in parametri si am descoperit si problema.

 

Surubul unde se pune firul de + se invarte cu totul din interiorul alternatorului si se incalzeste foarte tare, la fel si tot alternatorul, nu poti tine mana pe el.

 

Maine il desfac sa vad ce se intampla, fiindca cel vechi avea o piulita pe interior care strangea celalalt capat al surubului, sper ca si asta sa fie la fel, daca nu, gasesc eu o solutie, il dezmembrez pe cel vechi si folosesc ce ma intereseaza de la el. Revin cu detalii.

Share this post


Link to post

Adevarat,am fost aseara de fata.Mare ghinion pe capul tau,mai ales cae nou.Parerea mea e ca daca vei strange acel surub vei scapa de problema.Acel contact e imperfect si de aceea se incinge si are fluctuatii de tensiune.Sant curios cum va fi dupa ce ai rezolvi acel surub nemernic. :thumbl:

 

  • Mersi pt masuratoarea de aseara,m-am linistit in privinta alternatorului.Nu ca mi-a facut vreo problema dar acum stiu ca incarca bine. ;)

Share this post


Link to post

Sambata mi-am rezolvat problema. Am desfacut alternatorul bucati si am strans acel surub. Totodata am ajuns la concluzia ca nu a fost strans bine din fabrica, are niste santuri care nu ii dau voie sa se roteasca cu totul nicicum, dar nefiind strans bine, nu intrasera cum trebuie.

 

Dupa reparatie masuratorile stateau cam asa:

 

Fara consumatori, indiferent de turatia motorului

 

14,5 imediat dupa pornire scade la 14-14,2 dupa cateva minute

 

Cu toti consumatorii (a/c, degivrare, faza scurta+lunga, proiectoare + ceata spate, aeroterma pe maxim) fara avarii:

 

13,2 la relanti

13,9 la 1500-2000 ture.

 

Eu ma declar multumit acum! Am mai inlocuit 2 cose si acum am diferenta de tensiune de 0,2 V intre iesirea alternatorului + masa pe motor si bornele bateriei.

 

Din pacate mi-am adus aminte de poze dupa ce remontasem alternatorul, erau interesante niste poze cu alternatorul desfacut in 3 bucati :) , dar nu mi-am dat seama. Oricum, ca si concluzie noul valeo pare mai robust decat cel vechi, cel putin la puntea de diode, desi sunt doar 6 fata de 8 cat avea cel vechi, sunt mai voluminoase si puse pe radiator. Din cele 3 tipuri de punte pe care le-am vazut in magazin cand incercam sa il repar pe cel vechi, asta e cel mai solid design si presupun ca n-are moarte.

 

 

LE. Facand curat in portbagaj am gasit un set de fise mai vechi pe care il tineam de rezerva in caz de...

Surpiza surprizelor, fise packard gri, rezistenta interna la cele 4 de 3 kohmi maxim :o si centrala undeva la 20 kohmi. Drept urmare mi-am demontat porcariile packard negre care aveau toate peste 10 kohmi (cea mai lunga se ducea la 18) si le-am aruncat, oprind doar centrala si fisa cea mai lunga. Centrala am lasat-o pe masina (avea rezistenta mai mica decat celalata gasita) si cea mai lunga se va arunca in momentul cand imi schimb fisele iar.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Care e procedeul prin care ai verificat rezistenta interna a fiselor? :)

Share this post


Link to post

Masurate cu multimetrul intre capete . Ia pune mana pe unul sa vezi ce surprize ai (nu e continuitate ca la orice fir) :) .

 

PS. Daca are cineva o fisa centrala mai rasarita pe care nu o mai foloseste fac cinste :D . Bani de tesla nu am momentan.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

bine ca ai rezolvat cu alternatoru era si pacat ... fise daca te duci sa cumperi sa te interesezi te rog si pt a mea..

Share this post


Link to post

Posibil sa am eu Dj, dar nu am masurat-o. Cu prima ocazie cand fac asta iti spun :P

Share this post


Link to post

Merci! Sa vedem cum naiba facem sa o iau.

 

PS. Merge si de cielo, centrala se potriveste.

Share this post


Link to post

Sambata am purces conform planului la schimbarea simeringurilor de supape. Treaba a inceput la 10 dimineata si s-a terminat la 12 noaptea.

Cateva poze din timpul procedurii:

post-2698-1253535749_thumb.jpgpost-2698-1253535792_thumb.jpg

post-2698-1253535888_thumb.jpgpost-2698-1253535932_thumb.jpg

post-2698-1253535962_thumb.jpgpost-2698-1253535971_thumb.jpg

 

S-a lucrat meticulos, s-au corectat scaunele si supapele cu pasta, nu au fost alte probleme in afara de simeringuri care erau "lemn", cadeau supapele singure daca intorceai chiulasa, o gramada de mizerie (ulei ars) intre simering si ghid, la fel si pe cozile supapelor. S-au mai efectuat si alte lucrari minore in locuri greu accesibile cu motorul complet (silicon pe la furtunul pompei de apa, inlocuit papuc masa demaror, curatat si strans contacte sonda apa si alte nimicuri), Curatat diverse piese, verificat distributie, pinioane...etc, nu-mi mai aduc aminte tot.

 

La 12 noaptea motorul a pornit din prima cu bataile de rigoare de tacheti goi (2 secunde), dupa care a mai rontait un pic pana s-a incalzit (10 minute) si s-au asezat piesele apoi liniste totala care se mentine si acum. Curios este ca desi nu s-a schimbat nimic altceva (ghiduri, compensatori, axe) motorul nu mai bate la rece ca inainte. Nici fum nu mai scoate, acum sa vad cum dispare uleiul din baie (inainte completam un litru la cateva mii de km).

 

Piese inlocuite:

 

Simeringuri supape Victor Reinz.

Garnituri chiulasa si capac culbutori Elring

Simeringuri Axe Elring.

Garnitura galerie admisie (evacuare n-am gasit fir-ar mama ei si s-a folosit cea veche + silicon).

Garnitura ochelar intre galerie si saxofon.

 

Unele piese (simeringurile si garniturile Elring) sunt de la Mike caruia ii multumesc pe aceasta cale si restul de la un magazin local.

 

Total vre-o 6 milioane.

 

Week-end-ul viitor poate reusesc sa schimb si uleiul, am incercat sa nu-l contaminam cu apa sau alte gunoaie cat s-a putut, a fost completat cu un litru curat, efectiv nu au mai fost bani sambata si pentru asta. La fel si apa, a fost completata cu un litru de apa distilata urmand sa fie schimbata dupa ce aduna toata mizeria de prin motor.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Oho. Lucrari serioase. Felicitari pt munca depusa. Daca te-ai fi dus cu ea la service ar fi facut mult mai rau decat inainte... asta inseamna sa o faci cu mana ta!

Share this post


Link to post

Felicitari pt munca multa si meticuloasa! In unele poze zici ca e masina mea cand i-am schimbat garnitura de chiulasa + altele...

Share this post


Link to post

Bravo domnule, frumoasa treaba. Sint sigur ca LIN-ul o sa aprecieze eforturile (de toate naturile) si nu o sa-ti mai pape ulei.

 

In alta ordine de idei, am 2 intrebari:

1. Unde e BEREA :D ? Pozele clasice de reparatii la motor TREBUIE sa prinda si bidonul de bere

2. Ati avut presa pentru supape ? Daca nu, felicitari suplimentare. La ultima chestie de genul asta (e drept ca am lucrat singur) am avut nevoie de aproape 3 ore sa pun supapele la loc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...