Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

Asta-i buna, te pomenesti ca vrei sa o testezi si-n mers. Pe loc nene, in stationere si cu chibritu', s-apoi unde scoate flacari ca balauru' ... acolo-i buba ! 🤣

Share this post


Link to post
Acum 38 minute, Dj_Dark a spus:

🙂 Nu am curaj, dar e foarte utila informatia.

PS Daca doamne fereste se intampla ceva (gen nu mai merg ventilatoarele/nu se decupelaza compresorul) si creste presiunea mult in instalatie supapa aia de siguranta elibereaza agentul. Cred ca ar fi interesant rau 😛

La 200/ora riscul este muuuuult mai mare 👏🐌

Share this post


Link to post

Did you see that fireball????  I think it was an espero ... 🙂

 

M-am prins cum se demonteaza senzorii aia, acum trebuie sa gasesc oring-urile de la ele, daca nu, poxipol si remontati definitiv.

Share this post


Link to post

I saw her, I did not think it was an espero......🐰

Share this post


Link to post

Si, a mers prea mult fara probleme, azi am ramas fara baterie.

Aseara pe ploaia aia a inceput sa sune pager-ul de la alarma insistent. o data, de 2 ori, de n ori, zic wtf?, o fi cineva pe langa ea (inca mai am senzorul de perimetru activ dar dat la minin)

Ma uit pe geam, nimeni, in schimb faza lunga era aprinsa si deja lumanare, semn ca bateria se descarcase. Dau sa o deschid din telecomanda, pauza. observ ca se stinge faza lunga zic, astept o ora sa se reincarce cat de cat sa o deschid. peste alte 15 min iar incepe sa sune pager-ul. Ma uit, iar aprinsa 🙂

Stau si ma gandesc cum naiba e posibil. Singura explicatie care imi vine este ca a intrat apa la releul de faza lunga, altfel nu avea cum sa se aprinda doar lunga fara scurta.

Binenteles ca iar se stinge singura, ma imbrac si ma pregatesc sa cobor sa o prind stinsa, poate se descuie. Cand cobor, iar aprinsa si vad ca incepe si ploaia.

Urc sus, ma uit pe geam, stinsa 🙂 , zic "asta isi bate joc de mine" trag niste injuraturi, scot bateria de la pager sa nu ma mai streseze si ii zic din partea mea sa moara, sa ia foc ca eu nu mai cobor.

Azi dimineata am incercat sa o deschid din telecomanda si nimic, nici led-ul de la alarma nu mai palpaie, cel mai probabil s-a descarcat complet. Drept urmare am luat bmw-ul.

Si acum probabil va intrebati de ce nu am deschis cu cheia. Explicatia e simpla, pe partea stanga nu merge cu cheia iar cu partea dreapta este parcata langa un gardulet si nu pot deschide usa.

Cele 2 solutii pe care le vad sunt urmatoarele:

1) sa bag mana pe dedesupt prin spatele barii si mastii pana ajung la incuietoarea de la capota si sa incerc sa deschid capota

2) Sa o trag cumva de-acolo ca sa am acces la usa din dreapta.

Vom vedea maine care e treaba. Ale naibii relee au cel putin 6 ani de cand sunt puse si nu am avut probleme pana acum, sunt foarte curios ce naiba s-a intamplat sub capota.

Share this post


Link to post

Cu ocazia asta (de intr-adevar ai apa in releu) mergi si cu un rind de sigurante pe relee. Ori ba ?

Share this post


Link to post

Am resuscitat-o azi. Am reusit sa desfac capota cu mana din exterior (nu spun cum 😄 ) am tras bmw-ul cu spatele, cabluri, descuiat. pornit si plecat la plimbare. 

Revenit, oprit, pornit pare ca s-a incarcat cat de cat, azi am luat-o cu mine sa se mai incarce pe drum.

Cu ocazia asta mi-am mai cumparat un set de cabluri de pornire (celelalte erau in portbagaj la espero care nu se mai descuie cu cheia 😄  )  si o coarda de remorcare (celalalt e la rosiori)

60 RON ambele.

Partea proasta e ca fiind descarcata la maxim probabil am fortat alternatorul, cand am desfacut capota miroasea a ars si tensiunea la borne era 13,4 V.

L-am lasat sa se raceasca si rece pare ca baga bine, sper sa nu fi plesnit vre-o dioda prin el, mai tinem sub observatie. Oricum nu puteai sa tii mana nici macar in preajma lui, dogorea efectiv.

Am dat o tura prin vitan si am luat 2 relee noi, am deconectat momentan faza lunga din releu sa nu mai am surprize, cu prima ocazie le schimb pe ambele si pun si siguranta.

Momentan o sa-l schimb rapid pe asta de lunga in seara asta, quickfix asa.

 

@Viktor

Are sigurante dar dupa relee, cirecuitul s-a intrerupt inainte de a intra in panoul de sigurante de langa baterie. Ma gandesc sa pun si pe firul ce alimenteaza relee dar nu e o prioritate, are 10 cm cablul, inca 10 dupa releu pana in siguranta si e vizibil, nu freaca in nimic,  putin probabil sa se intample ceva cu ele.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

S-au schimbat ambele relee, nu am gasit urme evidente de apa insa aveam o carpa peste ele care era umeda, probabil de-acolo problema. Aia e, au cel putin 6 ani de cand sunt puse.

Si mi-am luat player, ma saturasem de volum tare si prost 😄

http://www.be-loud.ro/produse/CD-Playere-MP3/Kenwood/KDC-BT92SD/

Sh 550 RON. Problema e ca e mai destept ca mine, am stat un pic sa il setez cat de cat, din pacate va trebui sa imi refac un pic setup-ul din masina ca sa ma bucur de toate setarile DSP-ului, acum merg doar din iesirea de FRONT cu toate boxele, vor trebui niste cabluri RCA aditionale sa dau  din player pe front/rear/sub direct in amplif-uri.

 

Share this post


Link to post

Mare atentie!!!!!!

Daca conectezi doua boxe in paralel curentul creste de 4 ori

Deci, la volum mare risti sa deteriorezi finalul audio.

Share this post


Link to post

Am zis gresit, nu folosesc amplificarea interna a cas-ului, totul e amplificat in masina, semnalul pentru toate statiile il iau doar din front momentan 🙂

Playerul original avea doar 1 iesire stereo de linie, drept urmare am cascadat tot prin masina folosind doar ce aveam, din 2 canale am alimentat 6 canale amplificate.

Prin modificarea setup-ului inseamna ca mai trag niste cabluri RCA , asta are 6 iesiri, exact ce trebuia sa am din start.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Asa m-am saturat de vremea asta, nici nu ploua nici nu sta 🙂

Astazi aveam planuri mai multe dar din cauza ploii nu am facut mai nimic.

Totusi am completat uleiul din cutie cu 600 ml de motul 75w80 sa suplinesc ce pierdusem cand a iesit planetara accidental data trecuta si am masurat incarcarea, 14V fix in momentul ala.

Pentru viitor asa ca plan, sa fac frana de mana, trebuie scurtat putin cablul pe stanga si posibil si pe dreapta, nu neaparat ca ma deranjeaza ca nu tine bine, tine suficient cat sa tina masina pe loc, insa din cauza ca e slab cablul cand nu e actioneaza, egalizatorul atinge in scutul termic si zdrangane, asta e cel mai enervant.

Totodata am impresia ca atinge evacuarea undeva, cel mai probabil pe puntea spate, o sa verific si asta sa vad cum o ridic putin mai sus daca e cazul.

Ah ca am uitat, am cumparat 1l de ulei de cutie mentionat mai sus, ulei motor GM 5w30, filtru cred ca mmai am pe-acasa unul, si 3l de hepu g12.

Tot pentru viitor de redesfacut baia si etansat cum trebuie si schimbat uleiul din nou si schimbat intr-un final lichidul de racire, e cel de la montaj si s-a murdarit destul de rau.

  • Like 1

Share this post


Link to post

N-ai stare, ha? 😎

Mama natura o da de gard si-ti pune planurile in curmezis.

Share this post


Link to post

Si gata, am terminat audio. Binenteles ca e o figura de stil, am terminat cumparaturile, mai am de tras cablurile RCA mentionate mai sus si reglat.

Mi-am luat asta:

https://www.amazon.de/Rodek-RN112-30cm-Bassreflex-Box/dp/B000WME566

Specificatii aici:

http://www.acr.ch/uploads/media/RN112_RN212_DE_UK.pdf

200 RON Sh. Nu am auzit de firma asta pana acum, cica in germania e cunoscuta, dar de altfel nici de statie nu auzisem.

M-am dus asa sa il vad cum se aude, nu aveam asteptari prea mari la banii astia insa am ramas placut impresionat, se aude cel putin cat celalalt, daca nu putin mai bine.

Singura problema, unul din porturile alea de plastic e un pic dezlipit si rezoneaza la anumite frecvente, o sa-l lipesc cu ceva. Oricum din masina nu se aude dar imi sta mie pe creier.

 

Next thing, am gasit unul din senzorii de pe spatele compresorului de AC, cel de presiune inalta, celalalt de viteza mare ventilator nu exista, drept urmare am luat 2 de presiune mare pentru o-ring.

Radacini, 7 RON bucata. Mi-am luat si cleste de sigurante, celalalt e cam praf si m-am chinuit data trecuta, voi inlocui oring-urile la ambii senzori si mai facem o incercare.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Noutati, joi seara mi-am tras si cablurile audio. Am putin "brum" in boxele spate cu motorul pornit dar la cat de zgomotoasa e masina in general, momentan nu ma deranjeaza. De auzit sunt multumit, cade tabla de pe ea. Cred ca mi-am bubuit  boxa de pe fata dreapta, zdrangane ceva, sper sa fie ceva prin usa si nu spire din bobina.

Sesiunea 2.

Deoarece joi seara am tras o liniuta ad-hoc cu mirceajo si nubira lui in urma careia am pierdut din cauza de 2 viteze ratate, vineri pe zi m-am apucat sa rezolv problema.

Ambreiajul meu dintr-un motiv necunoscut incepuse sa tina foarte jos si nu mai debreia corespunzator, drept urmare la turatie mare sincroanele cutiei nu mai franau suficient de repede si dura destul de mult pana schimbam treapta. S-a reglat corespunzator si acum functioneaza in parametri deci astept revansa 😛.

Voi tine sub observatie sa vad unde e problema, pare a fi cilindrul receptor, am vazut ca nu mai revine sus de tot, probabil s-a gripat, cat de curand voi lua altul.

A doua posibilitate ar fi ca levierul minune sa fuga usor din sudura, la primele masuratori nu pare dar tinem sub observatie.

Si, daca tot m-am apucat de reparatii si aveam toata ziua libera + locatie cu spatiu si utilata, am purces si la restul de reparatii. Am muncit toata ziua si rezultatul e urmatorul:

1) Ambreiajul mentionat mai sus.

2) S-a dat evacuarea jos, s-au scurtat cablurile franei de mana, s-a reglat, acum blocheaza rotile la 3 dinti.

3) S-a dat baia de ulei jos si s-a remontat fara garnitura, doar cu mastic. Cu ocazia asta am observat si de ce curgea, un "taran" (cel mai probabil subsemnatul) a strans suruburile alea mult prea rau, drept urmare baia s-a defomat. Am incercat sa o aduc la linie insa fiind de aluminiu riscam sa o sparg, asa ca am renuntat. In schimb am bagat gramada de mastic, cel mai probabil a "borsit" si prin baie dar aia e, iese la schimbul de ulei, m-am saturat sa tot curga si sa ma tavalesc pe sub ea. Pare ca nu mai curge, vom tine sub observatie.

4) S-au schimbat oring-urile de la cei 2 senzori de pe spatele compresorului, urmeaza a treia reincarcare de vara asta cu freon si vedem pe unde mai pierde.

Asta imi aduce aminte de bancul ala cu dacia si pisica "unde scotea matza capul dadeam cu chit" 🙂

PS, inca ceva apropo de sub-ul ala, necunoscut.

Am gasit motivul pentru care se aude asa bine, are 2 difuzoare defapt puse in paralel fata in fata si in antifaza, era o poza in pdf-ul ala documentar care arata asta insa am crezut ca e vorba de modelul 212. Nope, asta are 2, ala are 4.

Chiar ma miram cum naiba pe eticheta de pe spate scrie 4 ohmi iar pe gemulet se vedea clar pe "curu'" difuzorului rodek rw12 8 ohmi 🙂

Din pacate nu am nici pe departe puterea de care are el nevoie, de la 2 canale "rated" la 65-75 W la 4 ohm  puse in punte si in 2 ohmi estimez undeva la vre-o 150-160W reali cu alimentarea curenta.

Oricum e suficient sa tremure toata masina si e la fix cu restul de 4 canale de 65-75w pe canal.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa tina mai bine doar cu mastic ?

Share this post


Link to post

Ai dreptate, tot curge insa mai putin si mai localizat, nu mai ajunge pe toba sa miroasa. Varianta castigatoare va fi cu garnitura si silicon gramada, garnitura aia mai preia din indoituri.

In alta ordine de idei, iari am incarcat iar A/C-ul, sa vedem cat tine.

Am luat si alte cabluri la audio, poate totusi scap de brum-ul ala, nu e enervant dar...e 🙂

Share this post


Link to post

Oare tu povesteai ca nu mai ai tabla aia antival sau imi aduc eu aminte prost? Daca n-o ai, e normal ca garnitura sa nu etanseze bine, ca aia intra in garnitura, cel putin la mine asa e. M-as mira sa difere

Share this post


Link to post

Da, nu o am, insa pe de alta parte cand am luat motorul tot nu era si etansa bine doar cu mastic, fara garnitura. Am indoit-o eu tot strangand sa etanseze mai mult ca sigur.

Share this post


Link to post

Las-o sa se usuce dupe ce-i montata baia. Siliconul nu-i un adeziv rapid. Cel putin eu astfel procedez. Mai iau in calcul si forta stringerii, ca o garnitura data cu silicon/siloplast, alunecoasa fiind, are tendinta de a se dilata (da pe alaturi) de ii prea strinsa.

Share this post


Link to post

Am lasat-o cat s-a putut. Garnitura avea niste distantiere de metal in ea tocmai pentru a preveni deformarea in cazul strangerii excesive.

Din pacate fix de-asta s-a deformat baia, distantierele alea nu sunt concentrice cu suruburile ci pe langa , o prostie sincer.

Oricum momentan nu mai curge asa mult, nici nu mai miroase in masina, asta inseamna ca nu mai ajunge pe evacuare, momentan sunt multumit asa, vom vedea la urmatorul schimb de ulei cum se prezinta.

In alta ordine de idei, nu am parte de aerul ala conditionat si pace 🙂 . Inca are freon, a fost perfect acu pe seara insa a murit cand am ajuns la munca. Se aude iar ca patineaza amberiajul la compresor.

A mai facut odata pe drum o pauza, gen nu a mai bagat timp de 1 minut, dupa care iar a inceput sa bage, am presupus ca a facut presiune prea mare si a decuplat, dupa care a recuplat cand s-a stabilizat presiunea.

Oricum merge in presiune cam mare 17 bari la relanti si vre-o 18-19 turat, cred ca pana la urma o sa caut o supapa de expansiune originala si o sa o schimb, ce mi-a pus alex acolo e posibil sa fie prea "deasa" sita aia si din cauza asta sa merga in presiune asa mare.

Este posibil si din cauza asta sa patineze, mama masii, o sa testez mai incolo cand se raceste daca mai patineaza, chiar as vrea sa am aer conditionat maine pe drum spre mare 🙂

Share this post


Link to post

Ii culmea cu ac'u ala. Cred ca-mi puneam barosu-n porbagaj. Sa fie acolo ... in caz de (iar) nu baga, sa-i bag io citeva baroase ! 😎

Share this post


Link to post

Acum merge, tocmai am venit de la ea. Cred ca trebuie sa-i mai dau cateva ciocane sa mai apropii ambreiajul ala insa mi-e frica sa nu sparg rulmentii in el.

Share this post


Link to post

Mai bine schimbi ambreiajul, nu cred ca rezolvi ceva cu ciocanul 😛

Share this post


Link to post

Ar trebui si ambreiajul si fulia. Vedem cum se comporta maine pe drum

Share this post


Link to post
Acum 15 ore, Dj_Dark a spus:

 

In alta ordine de idei, nu am parte de aerul ala conditionat si pace 🙂 . Inca are freon, a fost perfect acu pe seara insa a murit cand am ajuns la munca. Se aude iar ca patineaza amberiajul la compresor.

A mai facut odata pe drum o pauza, gen nu a mai bagat timp de 1 minut, dupa care iar a inceput sa bage, am presupus ca a facut presiune prea mare si a decuplat, dupa care a recuplat cand s-a stabilizat presiunea.

Vezi ,daia zic eu ca sunt norocos

In urma cu ani buni m-a lasat aeru"

Am constatat ca "rasufla pe la radiator"

Achizitionat radiator,montat de moa,cu doua oring-uri noi din 4 .

Cele doua vechi le-am garnisit cu silicon "" dala bunu 5 lei tubu""

Mers la incarcator,incarcatorul era incepator ,asta a fost norocul meu🤓

Fiind incepator nu apucase sa se smechereasca

Cuplat robotul de incarcare ,robotu"zice :ce masina sefu?

Incarcatorul baga in meniu Daweoo  Leganza si purcedem la incarcare

Dureaza 10 minute vacumul,sefu,,, zice incarcatorul e de bine ,,,,,,,,,vacumul se pastreaza deci bagam freon.

Dupa alte 10 min se gata incarcarea,incarcatorul ""cu frica de Dumnezeu""cum am spus mai devreme verifica pe ici pe colo si constata o mufa care pierdea ,foarte putin insa in o saptamana se golea .

Schimbam mufa dupa ce a recuperat freonul

Repetam operatiunea vidare 10 min si incarcare si plec happy.

Vreau sa va spun ca a rezistat 5 ani.

Pentru DJ :

SMECHERUL CARE ITI FACE TIE INCARCAREA AR TREBUI SA ITI SPUNA LA VIDARE CA AI PIERDERI 

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...