Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

Aseara am facut o mica revizie la directie, suspensie fata si am descoperit una din troznituri de unde vine, rulmentul de sarcina de sus de pe stanga are joc mare si bate, drept urmare am comandat inlocuitor pentru ambele.

Inital am vrut sa iau originale insa dupa ce am vazut http://www.epiesa.ro/rulment-sarcina-suport-arc-daewoo-espero-klej-1-5-16v-skf-vkdc35505t/4564/100371/idprod-117980625/ am decis sa iau kit-ul asta, in special ca are saibele alea si stiu sigur ca eu nu le mai am si parca atingea un pic suportul de arc pe dreapta din cauza asta.

Cu prima ocazie demontez jambele dau arcurile jos si verific tot ansamblul.

Aseara am verificat capetele de bara, s-au mai strans si la fel pivotii de jos, piulitele sudate rezista :) .

Alte jocuri nu am observat, totusi voi verifica si prinderea ochelar de pe caseta sa nu se fi slabit sau ceva, nu cred ca e cazul dar preventiv asa.

Share this post


Link to post

Am citit si rascitit da' tot n-am prins ideea modificari adusa jambelor. Ce a determinat modificarea adusa ?

Share this post


Link to post

Pai sa stea bieletele drepte cu suspensie -4. In mod normal ele sunt drepte cu suspensia normala ca sa anuleze socurile. Masina coborand, a coborat si caseta de directie odata cu ea, insa capetele de bara in jambe au ramas la aceeasi inaltime, drept urmare ele nu mai formau o linie continua ci un V, asta afectand si geometria si caseta de directie fiindca socurile resimtite de roti in loc sa bata "cap in cap" forteaza caseta in jos. O sa incerc sa fac un desen ingineresc :)

 

In alta ordine de idei kit-ul ala nu se mai face si nici nu au putut sa-mi recomande ceva care incude acele saibe, drept urmare cred ca merg pe original.

 

Asa, poza, nu radeti dar skill-ul meu la desen e 0

 

post-2698-0-43514500-1497615032_thumb.jpg

 

Deci la suspensie normala bieletele stau ca in figura.

Cand se lasa suspensia, toata masina, inclusiv caseta de directie cade 4 cm fata de prinderile capetelor de bara in jambe, care raman fixe.

Drept urmare bieletele arata ca in figura de jos, cele rosii. Efectele sunt cele mentionate mai sus.

Intorcand invers capetele de bara rezulta pozitia bieletelor cu verde ;) , ele intrand acum "de jos" capatul bieletei coboara si el cativa cm. Probabil nu 4 dar pe-aproape, oricum e mai bine decat deloc.

Cam asta e. Inca ceva, eu defapt am interschimbat capetele de bara stanga/dreapta intre ele, motivul se va vedea cand se face magaria, are legatura cu pozitia bieletei de directie in capul de bara, nu vine pe mijloc ci un pic offset-at, daca doar le intorceam fortam bieletele in plan orizontal, aici chiar e mai greu de explicat, se va vedea la momentul respectiv.

Ca si explicatii, chenarul negru e caseta de directie, rosu/verde bieletele, liniile negre sunt jambele, patratele rosii, prinderile din jambe, vederea este din fata masinii.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Pricepem. Modificari aduse suspensiei ce automat a modificat unghiul bieletelor ce la rindul lor au trebuit aduse in pozitia initiala, drepte, in linie cu caseta de directie. Cred ca-mi iesi rezumatu' (ori ba?).

Share this post


Link to post

Despre kit-ul in discutie, eu zic sa iei codul de SKF si sa itrebi si in alta parte. Sunt o gramada din astia pe la magazine de piese care nu stiu sau le e lene sa caute si iti zic ca nu exista; mie personal mi s-a intamplat de mai multe ori. Nu de alta, dar avand in vedere calitatea multor repere originale, as avea mai multa incredere in SKF.

Share this post


Link to post

La ce saibe te referi? Nu se potrivesc niste saibe oarecare?

Share this post


Link to post

@viktor :thumbl:

@Andrei Astia pana acum nu mi-au tras clapa, oricum nu tin la skf-urile alea, mai mult pentru saibe le luam, o sa iau original si pun eu. Am anulat comanda momentan, cred ca iau de la Radacini.

@geo_zga Ba da dar mi-e lane sa caut :D

Share this post


Link to post

Fiindca bmw-ul gri are o defectiune (detalii in topicul lui) azi am frecat espero de i-au mers fulgii.

Am facut o ieseala pana la o padure, din pacate drumul pana acolo vre-o 5km a fost neasfaltat si cu pietre destul de mari, way out of the confort zone pentru 4 degete garda la sol si suspensie sport, drept urmare am atins-o de nenumarate ori, fapt care s-a lasat si cu urmari.

Scutul stanga s-a spart iar bara aia de rigidizare s-a indoit putin spre spate, inainte mai avea cam 2 cm pana in evacuare, acum sta pe ea si loveste in sonda lambda, trebuie sa o bat/trag la loc cat de curand sa nu o rupa.

In rest, am murit de cald si cam atat, masina a mers saraca fara probleme.

Share this post


Link to post

Azi am legat masina de un pom cu cablul de remorcare si am indreptat bara aia la forma initiala, din pacate, s-a rupt jumatate din sudura de la un capat, cu prima ocazie o dau jos de tot fiindca o tot ating de diverse chestii pe drum si face mai mult rau decat bine.

E suficient sa fie asfaltul putin umflat de la traficul greu si am dat de pamant cu ea. In general ma feresc cat pot de prima banda care cam asa e pe majoritatea strazilor de la autobuze.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si..update, am rupt o planetara :D

Ieri, fiindca aveam de carat o bicicleta pentru ala micu, am plecat cu ea pe traseul Bucuresti, Zimnicea, Rosiori, Bucuresti.

Pe drum spre Zimnicea nimic anormal, destul de racoare afara, o repriza de 210..usual stuff :) . Pe drum spre Rosiori parca se auzea zgomot de planetara, mai accentuat pe viraj.

La Rosiori m-am apucat putin de ea, am mai bagat 2 litri de ulei (mananca si pierde in draci) sa ajunga la jumatate pe joja, am facut inspectie amanuntita pe dedesupt, si stiind ca am burduful interior de la planetara stanga putin ciupit si dadea vaselina afara am zis sa mai bag putina din spray pe gaurica aia.

Zis si facut, alte operatiuni, am gasit la flansa stanga de sus slab amortizorul in ea, de acolo veneau trozniturile neidentificate, am schimbat debitmetrul (avem o mica problema la rece, sa vedem daca asta era) am mai bagat 200 ml ulei in cutie (atat mai era in bidon) si, cel mai important, am desfacut fetele de usi pe fata si am bagat convertizor de rugina si ceara, poate stopeaza dezintegrarea usilor, asta va fi testul suprem. La final am dat grund, acum vedem daca mai iese. Am folosit aceleasi spray-uri ca la bmw, detalii acolo.

 

Pe drum la intoarcere zgomotul de planetara prezent in continuare neschimbat, deja imi faceam planuri ca iau de la dezmembrari cand, pe la baraj pe la Mihailesti fiind in spatele unei dube am nimerit in niste decapari de asfalt foarte prost realizate si nesemnalizate de am tzopait ca o capra, ma mir ca nu am facut pana.

Binenteles ca m-am enervat si dupa am dat sanatos cu a doua, dupa care planetara mea a facut poc, si am ramas acolo. Pe la 11 jumate noaptea ma tracta cineva :) .

Partea amuzanta este ca s-a rupt cea de dreapta, nu aia cu burduful ciupit. Probabil de la timp a dat vaselina afara, sunt dovezi in directia asta, am gasit "spoit" pe vechiul motor.

S-a rupt din tripoda, burduful interior se invarte dar restul sta pe loc, se va desface si investiga sambata cel mai probabil.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

post-2698-0-88720400-1499663018_thumb.jpg

Pe scurt, s-a spart colivia care tine bilele in articulatia de la cutie si a lovit in carcasa aia de a gaurit-o. Nu m-am prins cum se decapseaza bucata aia, pare "neserviceable" daca cineva a mai desfacut astept sfaturi.

Nici cu cealalta intreaga de langa ea nu am facut nimic, a ruginit exact pe capatul care intra in cutie si, cel mai nasol, pe portiunea unde ar trebui sa etanseze simeringul.

Deci, alta, si m-am mai gandit la o smecherie.

Este foarte posibil ca pozitia motorului mutat un pic mai spre stanga sa ii fi grabit sfarsitul, in sensul ca a lucrat "intinsa" la maxim, drept urmare o sa fac un inel la strung pe care sa il interpun intre butuc si ea pe partea interioara ca sa lucreze normal. Filet e destul si nu cred ca moare daca pierde maxim 1 cm din lungimea dintilor din butuc.

Share this post


Link to post

Pune "destiu" pe piesa aia de tii a o mesteri ca eu unu nu pricep la care faci referire mai exact.

 

 

L.E.

 

Te referi la piesa (aia cu trei bile pe ace) din capul axei ce intra in tripoda de pe cutie ?

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Deci capu' ala separat are in el colivia sparta si nu iese de acolo neam decat daca tai mansonul ala de metal. Am mai vazut la alte masini ca tabla aia e doar usor indoita, se indreapta cu patentul, se scoate, se face ce e de facut si dupa se indoie la loc sa o tina inauntru.

La asta nu vad cum reusesc sa scot aia de acolo decat daca tai gatul ala, caz in care nu mai am pe ce prinde burduful dupa.

O sa ma uit in manual, poate e ceva explicat acolo, nu am mai servisat planetare pana acum :)

 

PS Aia nu e tripoda standard cu 3 rotochile cu am mai vazut, sunt bile ca in partea ailalta, vre-o 6 la numar care culiseaza in niste canale, m-am mirat si eu cand am desfacut si au curs toate alea de-acolo :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

N-am vazut inca modelul asta. Tind a crede ca in prima faza se extrag (usor tensionat) bilele in cruce precum alea din capul planetarei dinspre roata apoi coroana (sau colivia, cum i-o zice). Nu cred sa fie cazul de taiat ori indoit pe-acolo ... De ai o poza mai clara sa putem baga un ochi la interior probabil ii dam de capat.

 

La capul dinspre roata, dupa ce a fost extrasa axa, se vireaza colivia maxim intr-o parte ca una din bile sa iasa maxim apoi cu o surubenlita solida se preseaza in spatele bilei intre bila si miez (elementul pe cara intra axa) sa arunce bila afara, apoi se continua cu bila din sens opus si tot asa pina sint scoase toate. Iar cele doua piese (colivia si miezul) ies usor pozitionind una in alta pe locasul bilelor si rasucite pe o pozitie adecvata ce nu opune rezistenta si trase afara. Banui ca aici ii ceva similar.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Colivia aia, fara bile miez si sparta asa este mai mare decat gaura aia :) .

Share this post


Link to post

Sa fie de unica folosinta ? Nu se vede pe ea nici un soi de imbinare ce ar induce ca ar fi presata la cald ?

 

 

Asta e, asa-i ?

 

Acolo tre sa fie capsata de nu ma insel. Alta urma de unde ar ceda nu vad.

 

 

post-20861-0-54138800-1499684309_thumb.jpg

 

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Asa este, e singurul loc unde ar...ceda sa zicem, insa pare imbinata destul de solid. Clar acolo e imbinarea insa nu stiu daca e ambutisata sau "la cald", nici nu m-am uitat foarte atent.

Oricum, la cat e una la dezmembrari nu ma mai chinui, am crezut ca e mai usor de reparat.

Trebuie menghina, o lampa de benzina sau alta sursa, desfacut de-acolo, inlocuit cu nou daca tot te chinui, eu vroiam sa iau capul de la cealalta dar nu se merita atata chinuiala, alta completa de la dezmambrari si o sa-i adaptez saiba aia la strug sa nu mai traga de ea asa.

Share this post


Link to post

Eu unu mi-as pune mintea cu ea. Reconditionata si de durata in lucul uneia SH despre care habar nu am. Acum, cum crezi tu ...

Share this post


Link to post

Mi-e lene sincer, nu prezinta challenge :) . Si pana acum eu nu prea am auzit de planetare stricate la daewoo daca au avut burduful intact, merg forever.

Oricum, "capul" ala e mai scump decat toata planetara la SH, le-am luat pe ambele la 100 RON, cam asta e pretul, o sa-mi fac stoc :D

In alta ordine de idei am gasit planetara, duminica o sa o am si fizic, intre timp am confectionat si inelul ala la strung, sper sa iasa ce vreau eu, poze si mai multe detalii cand o sa montez totul, atunci voi vedea ce si cum "vine", poate ma trebuie sa iau din el la polizor, acum are 7 mm si cred ca e putin cam mare, o sa vad la fata locului.

Share this post


Link to post

Si, a fost mai complicat decat am crezut initial, dar e gata, s-a rezolvat.

Nu prea se mai gasesc piese de cielo/espero dohc, centrele s-au reprofilat fiindca nu mai faceau bani :) .

Am gasit pana la urma la 100 RON, s-a montat si adaptarea si am observat ca era necesara, chiar si asa planetara merge intinsa aproape la maxim, cel mai probabil cea veche fara ados mergea chiar la maxim si colivia cu bile a frecat/lovit in carcasa pana s-a dezintegrat, o sa pun niste poze cu prima ocazie.

Am facut rost si de planetara originala a motorului, din pacate e "sudata" in butuc si nu am reusit sa o desfac, cel mai probabil trebuie incalzita. Am desfacut capul l-am lasat in butuc si am incercat sa il pun de la planetara defecta capul de la butuc pe asta de opel, din pacate nu se potriveste, cea de opel desi se potriveste la "dinti" si la diametru in cutie, axul dintre capete e mai gros si nu intra in capul de espero.

Oricum, am facut scoala si la planetare acum, nu desfacusem niciodata, acum le fac bucati imediat :D .

 

Share this post


Link to post

Bucurie de scurta durata, la o iesire din parcare cu spatele virat la maxim a inceput sa troncane, s-a linistit dupa 100m dar e clar ca ceva nu e in regula acolo, drept urmare am facut un mic test cu mana iar rezultatul este urmatorul:

Cu roata virata maxim dreapta planetara are ceva joc, cativa milimetri deci nu ajunge la maxim.

Cu roata virata maxim stanga in schimb este "bat", nu se misca deloc.

E drept ca testul nu e foarte concludent, este posibil sa nu miste din cauza ca articulatia dinspre roata nu e proiectata sa aibe joc, ar trebui desfacuta jamba din capul de bara si pivotul de jos si atarnand doar in suruburile de sus cu planetara montata ar trebui virat cu mana si vazut exact ce cursa are disponibila, data viitoare :)

Oricum o sa ma ocup e aia de opel sa o desfac din butuc, aia imi va rezolva problema definitiv, se vede ca are o cursa mai mare in tripoda aia si cel mai probabil e si mai lunga un pic, dar pana atunci mergem cu grija :D .

 

 

Share this post


Link to post

"mergem cu grija" :) ) singur te minti!

Share this post


Link to post

Poate mergi pe o intermediara (din doua) pe dreapta.

Share this post


Link to post

Motorul pe unele echipari asa are, vom vedea, incercam cu aia de astra f prima data dintr-o bucata. Daca nu trecem pe vectra a :)

@mircea right :) )

 

Share this post


Link to post

Care-i diferenta dintre aia de Vectra A si originala ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...