Jump to content

Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

S-a montat ieri. A mai trebuit o mica ajustare sa intre :)

attachicon.gifIMG_20180218_150620.resized.jpg

 

Din pacate la electrica nu am mai apucat sa fac mare lucru fiindca inlocuirea curelei de accesorii este un adevarat procedeu de service la motorul asta, trebuie sustinut motorul si demontat tamponul.

Avand in vedere ca tamponul ala este adaptat a fost putin mai complicat, dar l-am dovedit.

 

Din pacate o alta problema la conducta ce intra in acumulator (tulumba aia). Cand am dat-o jos pe cea veche a iesit cu jumatate de filet si desi parea ca a ramas suficient cat sa prinda nu a vrut sa intre drept si pace. Am fortat-o acolo dar totusi pare cam stramba, vedem daca pierde. Intre timp o sa caut si acumulator nou, la SH nu cred ca voi gasi unul intreg, conductele alea nu se desfac deloc, ma voi chinui si la cealalta cand o fi sa il schimb.

 

Per total, am identificat firul de comanda cuplaj compresor si am facut nite teste pe gol, pare ca functioneaza.

 

Data viitoare va fi numai electrica, voi incerca sa fac toate legaturile cum trebuie, sa pun si mufa ALDL si sa inchid acolo.

 

Parca se numeste uscator sau este vorba de altceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a montat ieri. A mai trebuit o mica ajustare sa intre :)

attachicon.gifIMG_20180218_150620.resized.jpg

 

Din pacate la electrica nu am mai apucat sa fac mare lucru fiindca inlocuirea curelei de accesorii este un adevarat procedeu de service la motorul asta, trebuie sustinut motorul si demontat tamponul.

Avand in vedere ca tamponul ala este adaptat a fost putin mai complicat, dar l-am dovedit.

 

Din pacate o alta problema la conducta ce intra in acumulator (tulumba aia). Cand am dat-o jos pe cea veche a iesit cu jumatate de filet si desi parea ca a ramas suficient cat sa prinda nu a vrut sa intre drept si pace. Am fortat-o acolo dar totusi pare cam stramba, vedem daca pierde. Intre timp o sa caut si acumulator nou, la SH nu cred ca voi gasi unul intreg, conductele alea nu se desfac deloc, ma voi chinui si la cealalta cand o fi sa il schimb.

 

Per total, am identificat firul de comanda cuplaj compresor si am facut nite teste pe gol, pare ca functioneaza.

 

Data viitoare va fi numai electrica, voi incerca sa fac toate legaturile cum trebuie, sa pun si mufa ALDL si sa inchid acolo.

 

Parca se numeste uscator sau este vorba de altceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, la astea mai noi asa se numeste insa e mai mult de atat la instalatiile vechi si probabil de-aia in manual e trecut acumulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri s-a lucrat numai electrica. Pe scurt, am rezolvat cu pompa de benzina, acum are si siguranta si releu, la A/C a mai ramas putin de lucru. In mare parte e gata, mai trebuiesc aranjate putin firele, cositorite cam jumatate din jonctiuni si un artificiu cu 2 diode la comanda compresorului. Totodata s-au identificat si restul de fire care au ramas nefolosite in instalatia de opel, dupa cum urmeaza:

 

VSS IN

odometer OUT

Turatie motor OUT

semnal cilindru nr 5 OUT

 

Pe lung, e cam asa. Aici urmeaza multe detalii tehnice, poate e cineva care vrea sa isi faca A/C functional pe SFI, voi descrie tot ce trebuie facut la partea electrica.

 

Am inceput cu pompa de benzina. Firul prin care o alimentam eu era intr-adevar cel care sunta releul si siguranta din panou, anume cel pe care o comanda manocontactul de ulei, comun cu cel de test care era inainte langa delco in aer si il puneai la + daca vroiai sa testezi pompa, instalatia sau pur si simplu sa scoti benzina din rezervor.

 

S-a identificat firul prin care o comanda ECM (trebuie pus la masa pentru actionare) si s-a pus direct pe iesirea ECM-ului, suntand partea de releu dublu care vine pe instalatia de opel. Astfel se foloseste circuitul original al masinii.

Din pacate nu am reusit sa anulez de tot acel releu sau sa il inlocui cu unul simplu fiindca aceasta parte a releului care alimenta pompa alimenteaza totodata si preincalzirea la sonda lambda. Se poate inlocui cu 2 relee simple, voi face asta daca am probleme cu el fiindca e mult prea scump pentru ce ofera.

Revenind, pe firul vechi de + voi folosi un releu temporizator pentru cele 3 secunde de actionare la punerea contactului, un feature care lipseste la ECM-ul de opel c20xe, indiferent ca e motronic 2.5 sau 2.8, adica ceva de genul asta:

http://www.adelaida.ro/mini-timer-programabil-off-delayed-ad-044s7.html

 

Este necesar deoarece in conditii de vreme rece si cateodata si la cald, motorul nu porneste din prima. Probabil instalatia de alimentare combustibil de opel avea vre-o supapa unisens care nu lasa presiunea din rampa sa se descarce inapoi in rezervor, posibil si espero sa fi avut ceva similar, cert e ca la mine nu merge corespunzator, presiunea se descarca cam 20-30 minute estimativ si asta mi se pare cea mai eleganta rezolvare. As putea sa leg pompa direct la punerea contactului dar mi se pare mai buna varianta cu releu, mai ales ca nu e asa scump.

 

Asa, acum partea de A/C.

Data trecuta identificasem firele de comanda cuplaj compresor si cele 2 ventilatii (viteza mica si mare) din instalatia masinii, toate 3 actionate pe - (minus), drept urmare am inceput sa caut + de pe butonul de A/C. Dupa ce am luat toate firele la mana si nici unul nu dadea ce vroiam eu, am luat iar schema si am cascat bine ochii.

Firul cu pricina nu este in conectorul ala ci vine din spatele farului dreapta prin filonul instalatiei vechiului motor. Este un conector cu 3 pini (x42 in schema) din care doar 2 sunt folositi, drept urmare am defrisat iar instalatia veche si am taiat conectorul cu pricina + cele 2 fire care veneau pana in habitaclu.

Cele 2 fire sunt, comanda A/C din buton dupa ce trece prin cei 2 senzori de joasa si inalta presiune, si comanda ventilator viteza mare, comanda pe +.

Astia 2 senzori sunt defapt 2 manocontacte inseriate pe acest circuit, cel de inalta presiune este strapat in mod normal si deschide circuitul cand presiunea creste peste o anume valoare, cel de joasa este normal open si inchide circuitul la o presiune minima in instalatie.

Ca pozitie cel de joasa presiune este pe conducta de high (pe langa carcasa filtrului de aer) , iar cel de inalta presiune pe "curul" compresorului, cel de jos daca nu ma insel. Cel de sus este comanda ventilator viteza mare si vom vorbi despre el putin mai incolo.

 

Deci la oricare din ei in pozitie open, comanda + butonului nu mai ajunge la ECM si nici la releul de actionare ambreiaj compresor, astfel se protejeaza la lipsa freon in instalatie sau la supra-presiune.

Pe partea de joasa e clar, nu exista presiune minima senzorul de joasa e open circuit, ECM si releul nu primesc comanda din buton. Pe partea de inalta presiune sunt vre-o 3 stagii de protectie, in ordine crescatoare:

1) la presiunea X, se actioneaza manocontactul de viteza mare ventilator, ventilatia plecand de pe low pe high.

2) Daca presiunea nu se stabilizeaza nici cu viteza mare ventilatie si mai creste 2-3 bari senzorul de high deschide circuitul, astfel ECM si releul nu mai primesc comanda de + de la buton si decupleaza ambreiajul.

3) Daca nici asa presiunea nu se stabilizeaza (de ex manocontact high defect) exista o supapa mecanica cu auto-revenire care descarca freonul din instalatie. Asta e localizata tot pe spatele compresorului.

 

Acum, manocontactul de comanda ventilatie mare are + la punerea contactului si e normal deschis, la depasirea presiunii se sunteaza trimitand + in ECM care comanda treapta 2 ventilatie (feature care lipseste la motronic) explic cand ajung la partea asta.

 

Cam asta e principiul la daewoo.

 

La opel acum, principiu similar, cu cateva mici diferente.

ECM motronic primeste + de la buton pe 2 pini (40 si 41) diferenta este ca pe unul este la fel ca la daewoo, pe celalalt are o ramificatie intre cei 2 senzori de presiune. La prima vedere pare ca vrea sa fie aware de comanda A/C si lipsa presiune sau presiune prea mare in instalatie, cel mai probabil pentru a aprinde check/engine si stoca cod de eroare, eu le-am pus in paralel direct pe comanda, avand in vedere design-ul instalatiei mi s-a parut prea multa munca sa mai trag un fir raportat la feature :) .

 

Cel mai mult timp am pierdut cu gasitul comenzii catre ambreiajul compresorului, nu exista nimic concret in scheme, dupa lungi cautari am gasit niste referinte in forumuri de calibra v6 (c25xe) care foloseste tot bosch motronic 2.8, cum ca ar fi pinul 25 iar la mot 2.5 pinul 23.

Cum la masuratori pe fire nu am gasit nimic, am desfacut mufa de la ecm si surpriza, desi pinul exista la ECM, papucul cu tot cu fir lipseste din mufa. Cel mai probabil la Astra F comanda compresor se facea direct din buton nu din ecm, aceste fiind doar facut "aware" de comanda ca sa ridice turatia si atat.

Am zis ca vreau mai mult de atat si dupa masuratori am observat ca intr-adevar, pinul da comanda la masa cand ECM primeste + pe pinii 40 si 41, drept urmare am improvizat un papuc si fir si functioneaza. Nu am facut poze fiindca mi-e rusine de ce rahat am facut acolo, dar important e ca functioneaza.

Asta a declansat o alta problema, acum voi explica un pic cum este instalatia de viteza mica ventilator. La espero e destul de desteapta, ecm comanda si treapta mica spre diferenta de cielo in functie de senzorul de pe chiulasa.

ECM-ul de opel motronic 2.5/2.8 nu are acest feature, drept urmare vara trecuta a trebuit sa schimb radiatorul cu unul de cielo si am adaptat termocupla mecanica in sistem insa nu am vrut sa fac instalatia fix ca la cielo, adica termocupla sa comande direct ventilatoarele pe +, fara releu fara nimic, drept urmare am comandat prin ea releul de viteza mica ventilatie pe -, m-am gandit eu atunci ca o protejez si era mai simplu dpdv al firelor trase.

Ah, asta acuma bites back, automat firul de comanda cuplaj compresor din ECM va trebui legat si la comanda ventilatie treapta mica.

Problema este ca unind cele 2 fire de - care duc la releele de cuplaj compresor si respectiv viteza mica ventilatie intervine problema.

Cel de cuplaj compresor partea de + din bobina este legata la butonul de A/C si primeste + direct de la buton doar daca cei 2 senzori de presiune sunt strap-ati dupa cum am detaliat mai sus. Deci cand butonul nu e apasat nu exista nici + din buton nici - din ecm, practic bobina releului este "in aer".

Initial m-am gandit ca punand in comun cele 2 minusuri de la relee voi avea problema ca odata cu declansarea termocuplei ambele relee vor primi - si deci se va cupla si compresorul intotdeauna odata cu actionarea ventilatiei tr mica, dar m-am linistit cand mi-am dat seama ca releul de cuplaj nu are + pe bobina decat la actionarea butonului de A/C, desi ar trebui sa fie safe.

Insa nu m-am gandit la urmatorul aspect:

Cand butonul de A/C nu e apasat, termocupla nu e aclansata, practic bobinele celor 2 relee sunt legate in serie, insa cel de ventilatie are + permanent care se transmite ca o tensiune fantoma prin cele 2 bobine si la butonul de A/C, drept urmare ledul este permanent aprins si binenteles ca ECM detecteaza A/C on si ridica turatia :D

Stiu ca e complicat, incerc sa fac un desen mai explicativ.

post-2698-0-75171400-1519378886_thumb.jpg

 

Deci + permanent de la releul de ventilatie (nr 1 din schema) ajunge prin intermediul celor 2 bobine in pct 3.

Asta se va rezolva separand cele 2 minusuri in pct 2 cu 2 diode. As putea rezolva adaugand inca un releu suplimentar si mai sunt si alte metode dar implica modificari si asta cu diode mi se pare cel mai elegant.

 

Cam atat cu A/C-ul.

 

Ventilatia acum.

 

Cu treapta mica s-a vazut mai sus, si termocupla si ECM-ul actioneaza pe masa acelasi releu, nu mai detaliez.

Cu treapta mare aparea problema ca manocontactul da + la ECM iar comanda de viteza mare era data pe - catre releu in instalatia veche.

Nemaiavand treaba cu ECM-ul am zis sa leg pe direct senzorul la releu, cand face strap sa dea comanda direct, drept urmare am modificat putin instalatia adica am luat + permanent de pe bobina releului si l-am transformat in masa permanenta, astfel releul va aclansa la + pe celalalt pin al bobinei drept urmare ventilatoarele pornesc pe treapta 2.

Dezavantajul faptului ca treapta mare ventilatie nu mai este comandata de ECM (ca nu mai stie prostovanul, sau o sti, dar nu am gasit in nici o documentatie) se va exemplifica in scenariul urmator:

 

Vara, AC on, foarte cald afara, ventilatie racire treapta 1.

Radiatorul de AC fiind in fata celui de apa, este posibil sa fie racit suficient incat sa nu declanseze treapta 2 de ventilatie, in schimb cel de apa din spate sa aiba ventilatie insuficienta si sa se supraincalzeasca apa.

In schema veche ECM de daewoo stia sa comute pe treapta 2 cand apa ajungea la 103 grade concomitent cu aprinderea check-ului in bord.

Acum acest mecanism fail-safe lipseste, e drept ca nu mi s-a intamplat niciodata de cand am masina, dar tot asa niciodata nu am avut motor de 2 litri, posibil capacitatea marita sa fie o problema aici.

Oricum, am si o rezolvare, daca la vara se intampla voi modifica astfel incat la actionarea A/C sa intre direct pe treapta 2 de ventilatie.

 

Cam atat, mama cata romanul a iesit :)

 

Ce mai e de facut.

Modificarile din panoul de relee sunt complete, totul e inchis la loc, la ecm este o padure de fire, nu am mai apucat sa le trag frumos si sa le cositoresc, jumatate din ele sunt legate doar asa de test, se vor aranja frumos.

Totodata voi monta si mufa veche de diagnoza, pana atunci voi cumpara si releul si vreau sa termin definitiv cu firele imprastiate.

In schimb acum ma racaie altceva. Se vede mai sus ca am identificat un fir de VSS. Eu auzisem ca nu trebuie, ECM-ul merge perfect si fara el, nu da cod de eroare, nu aprinde check, este posibil sa fi fost folosit in combinatie cu cel de odometru doar pentru bordul digital original de astra f si sa nu aiba nici o influenta in functionarea motorului, voi investiga mai amamnuntit.

 

Si la finel un filmulet "de atentie" :) cum se zice pe facebook. Se poate vedea si marea de fire

https://youtu.be/eoLWMi-Ea7w

 

 

 

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haoleu. Baga si-un rezumat Dj'u mai pentru de-al de mine ce-l dor ochii de citeste mult. Pina una alta ma uit la videou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) nu mai pot edita sa trag o linie intre "scurt" si "lung".

 

Primele 6 randuri sunt rezulmatul :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sosit releul :D

https://youtu.be/WPEhR9mDlrI

Acum sa ii gasesc o cutie ceva si sa se duca vremea asta urata sa ma reapuc de treaba.

A costat 30 RON dar venind din Craiova totalul a fost 45 RON. De necrezut dar nu am gasit in Bucuresti :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a terminat electrica.

Am facut smecheria cu diode, functioneaza as expected, am gasit o cutie de la un alimentator vechi pentru releul temporizator, s-a montat si functioneaza as expected, am montat si mufa ALDL, asta urmeaza sa o testam daca functioneaza as expected :)

In rest s-a facut curatenie la fire, s-au strans frumos si s-a remontat plasticaraia si torpedoul la locul ei. Teoretic nu mai am treaba o perioada acolo.

 

Din pacate am observat 2 pierderi de ulei. Una pe la senzorul de axa iar cealalalta pe la baia de ulei desi ambele au garnituri noi.

Aia e, macar am incercat, data viitoare se demonteaza si mastic.

Din pacate poze nu avem de data asta, abea astept sa vina caldura si sa se duca zloata asta sa o bag in rodaj.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si e pe roti, s-a demontat bara aia de rigidizare rupta, s-au remontat toate plasticele si s-au facut ultimele retusuri.

S-a pus mastic la senzorul amintit mai sus si s-au mai strans putin suruburile la baia de ulei pe partea unde curgea, vedem cum e.

Am incercat sa montez si un casetofon care il aveam pe bmw-ul rosu dar nu am reusit, dintr-un motiv necunoscut nu da semnal pe remote la pornire pentru statie, ce e dubios ca la antena electronica da, cred ca s-a rupt firul pe undeva pe traseu, din pacate au fost facute cu simt de raspundere si va trebui demontata iar consola de clima si toata partea cu aeratoarele ca sa pot ajunge unde cred eu ca e problema, data viitoare.

La tinichigerie nu s-a mai facut nimic momentan, urmeaza, insa inainte de asta rodajul fiindca ma mananca talpa rau, am muncit prea mult, trebuie sa ma mai si plimb, cand vad vremea asta afara imi vine sa ma urc in ea si sa dau un munte :) plus ca sunt tare curios cum merge motorul.

O voi aduce in bucuresti cand se termina cu flescaiala asta de pe jos, estimez eu ca in 2 saptamani e gata, intre timp trebue neaparat sa iau 2 cauciucuri fiindca unul de pe fata e atat de crapat incat nu stiu cum mai tine aerul in el.

 

 

post-2698-0-33253000-1520749897_thumb.jpg

 

LE, S-au luat cauciucuri nexen n'blue hd plus, 2 bucati, vre-o 220 RON bucata, initial am vrut sa fiu "racer" adevarat si sa iau toyo proxes T1R :D dar am gasit astea mai ieftine, stiu ca are Mircea pe masina de ceva timp si nu se plange de ele, plus ca in specificatii stau mai bine ca ala de raceri :P

Vedem cum ma inteleg cu ele si daca e cazul mai luam 2, daca nu, trec pe spate si ne reorientam.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot citesc topicul asta insa ma intreb daca mai si mergi cu ele, sau doar le repari :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai si merge. Insa o face in asa fel incat sa se asigure ca are ce repara :D

 

LE: Eu il inteleg ...

Edited by Salex
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mr Este masina de vara de distractie ce vrei :P . Stii cum e, repari 3 luni la ea si o distrugi intr-o saptamana, asa functioneaza.

Oricum fata de anul trecut s-a progresat, atunci s-au constatat problemele neprevazute, acum s-au reparat unele si altele sunt in curs de.

Ideea e ca nici nu vreau sa investesc masiv dintr-o miscare fiindca as inebuni cand as vedea 1000 euro bagati de anul trecut pana acum si nici nu m-am bucurat de ea. Asa usor..usor, nu se simte. Am timp si bani, fac, nu am..nu.

Plus ca e exact cum zice Salex, cand ma coplesesc ganduri negre ma duc si mai trag la cheie sa ma linistesc, are un efect terapeutic fantastic :D .

 

@salex Merci, stiam eu ca ma intelegi :)

 

In alta ordine de idei, s-au mai achizitionat niste jucarii. Initial nu vroiam sa postez asta fiindca din anumite motive nu postez detalii despre ce am prin masini (nici la bmw nu am zis ce audio am, cei care vin pe la intalniri stiu) insa de data asta o voi face.

Deci, daca tot am motorul pe care mi l-am dorit intotdeauna am zis sa fac si audio pe care nu l-am avut niciodata si pe care mi l-am dorit, drept urmare s-au achizitionat urmatoarele:

 

O statie Spectron SP-A 4150 4 canale SH. Reglajele, partea finala, puterea si capabilitatile sunt similare cu Mac-audio mp4000 pe care o am in bmw (na ca am dat un hint si despre asta :D ), difera doar sursa de alimentare. Pret 230 RON

http://www.hifi-forum.de/viewthread-39-19271.html

 

Un sistem de boxe pe 2 cai de 17 cm In phase XTC 6cx noi la promotie 316 RON.

http://www.be-loud.ro/produse/Difuzoare-auto/In-Phase/XTC-6cx/

 

Un condensator mac audio CAP 1200F 200 RON

 

Mai am deja pe masina 2 ovale in phase 6x9 " si o statie in 2 canale jbl, nu mai stiu modelul si un condensator de 1F

 

Proiectul va fi asa:

 

Pentru usi fata va fi sistemul in phase mai sus mentionat, insa in prealabil voi monta midbasii pe spate la bmw de test, unde am tot un sistem similar de la mac audio. Doar midbasii, restul (filtre si inalte raman pe loc)

Daca se aud cam la fel vor ramane acolo si vor trece cei vechi in usi la espero din urmatoarele motive:

 

Tot la espero in usi au fost initial si sunt destul de obositi, dar inca duc bine, boxele se faceau altfel odata demult. (ca idee fac parte dintr-un sistem revolution x 2.16 de la mac audio, cine e curios poate sa caute pe net)

Astea noi au 17 cm in loc de 16,5 si vor sta mai bine in polita de la bmw

Tot astea noi au magnetul mai usor, alea de la mac sunt foarte grele si cam flambeaza polita aia cu totul la denivelari...etc.

 

Oricare ar fi din ele vor fi alimentate de amplificatorul jbl de 2 canale care e deja montat sub scaun pasager impreuna cu un condensator de 1F de la juice. Totul este precablat si va fi simplu.

 

Pe spate se va monta statia proaspat achizitionata si condensatorul vechi de pe bmw (un boa de 1,2F) care se va inlocui cu cel nou cumparat pe motiv de nou.

Statia va merge cu 2 canale pe direct pentru ovalele deja montate pe spate iar celelalte 2 in punte pentru viitorul subwoofer (ce se va lua de pe bmw de proba momentan)

Momentan voi merge cu un HU de la kenwood pe care il am deja, vom vedea in functie de cum se aude daca ramane asa.

 

Deci pe scurt pentru Viktor :P

 

Statie jbl 2 canale + condensator sub scaun pasager care va alimenta sistemul pe 2 cai din usile fata (totul e precablat deja partial, vor trebui doar cateva modificari)

Statie spectron 4 canale + condensator in portbagaj ce va alimenta ovalele din polite cu 2 canale direct + celelalte 2 in punte pe subwoofer. (aici doar boxele sunt montate, restul trebuie facut)

 

Daca iese va fi un sistem mai tare decat ce am pe bmw, acolo e similar dar lipeste statia ce alimenteaza usile, boxele fiind direct pe HU, unul mult mai capabil decat kenwood-ul asta.

 

Abea astept sa ma apuc de treaba miercuri :D o sa dau toata rugina jos din ea cu bubuiala din boxe.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incă mai ai mașina asta? :rolleyes: Felicitări! :thumbl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebunie.

De ce nu ai cautat o statie cu 6 canale si terminai balciu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@velican Am ratat-o pe aia a ta si nu am mai gasit alta buna. Asa a fost mai ieftin, aveam deja aia de 2 canale.

@nt-adu merci, da, inca traieste :)

@viktor Cu placere :P

 

In alta ordine de idei, ieri nu am apucat sa finalizez, e mult de munca, s-au schimbat pe bmw cum am zis boxele si condensatorul, asta a luat vre-o ora, dupa care la espero s-au re-montat boxele in usi, s-a finalizat sub scaunul pasager iar in porbagaj sunt doar conectate de test, mai trebuiesc puse pe pozitii.

Cel mai mult mi-a luat sa gasesc o metoda de prindere pentru statie si condensator in portbagaj, espero nu are nimic de care sa te prinzi, a trebuit sa folosesc o platbanda vertical aproape de mijlocul banchetei ca sa am punct de sprijin. Oricum, totul a fost construit, testat si functioneaza, mai trebuie pus pe pozitii si infrumusetat un pic.

 

Ce nu am apucat sa fac, sa desfac consola sa vad de ce nu da casetofonul remote, testul s-a facut de pe telefon direct din mufa de casti si s-au facut si niste reglaje in mare, am avut dreptate, rupe ce am in cealalta :)

 

Inca o problema, baia de ulei curge destul de rau, trebuie demontata din pacate, data viitoare.

 

Toata operatiunea a durat vre-o 6 ore, desi am crezut ca merge repede, ca de obicei intervin situatii neprevazute ce consuma timp.

 

Deci, pentru data viitoare, de aranjat portbagajul, remontat bancheta si ce mai e pe-acolo, de desfacut consola si montat HU cum trebuie si de demontat baia, ceea ce implica demontat scuturile si evacuarea din pacate.

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am pregatit masina de drum, s-au tras firele frumos, s-a remontat bancheta spate si am iesit la plimbare. Directia era, benzinarie, spalat si montat cauciucuri fata.

Nici nu am iesit bine ca a inceput sa balbaie, nu se tura, rateuri in admisie, a mai facut asa si la teste pe loc. Dupa aproximativ 30 secunde s-a aprins check si a luat-o.

Dupa toate operatiunile astea am ajuns iar la garaj si testul agrafei. Eroare sonda lambda. Asa facea si anul trecut la mers constant, insa acum s-a agravat, deci va trebui comandata sonda. Pretul difera de la 30 ron :) pana la 250 ron pe original cica, vom vedea dupa paste.

 

Sa continuam, am plecat in probe. Un drum pana la tara si inapoi, 40 km fara alte evenimente, masina trage bine, nu am dat mai mult de 3000 de ture insa pare destul de nervoasa. Totodata am observat ca la mers nervos check-ul se stinge dar nu conteaza, voi schimba sonda oricum pentru performanta maxima :)

 

A urmat un drum zimnicea si retur, aprox 120 km unde a inceput sa miroasa iar a ulei, la investigatiile de dupa am gasit asta :)

post-2698-0-34803200-1522823043_thumb.jpg

Pierde ulei masiv pe la baie si rezultatul se vede mai sus, iesea fum din evacuare cand am ajuns inapoi, cred ca a pierdut cam 1 litru in 170 km si a spoit toata caroseria.

La investigatii mai amanuntite am vazut ca defapt pierde pe la 2 suruburi din spate, o sa incerc sa improvizez ceva cu mastic pana termin rodajul si o sa tratez problema cum trebuie, adica dat baia jos din nou, sa pun pasta de blocare la suruburile sorbului fiindca data trecuta nu am facut-o si sincer par cam subrede, mai ales ca nu mai am prinderea suplimentara la sorb, sta doar in cele 2 de pe pompa.

Si fiindca nu pot demonta baia fara sa dau evacuarea jos, vreau sa astept pana vine si sonda lambda sa o schimb si pe asta. Se va schimba si uleiul si lichidul de racire cu ocazia asta.

 

Per total, merge, mai am de montat scaunul pasagerului, am gasit si o tabla din spatele compresorului de aer pe care o pierdusem la demontare, este necesara fiindca din cauza de "serpi" mufele din spatele compresorului stau cam la 1 cm de saxofon.

Trebuie modificata un pic (taiata o ureche) dar va proteja cat de cat.

post-2698-0-10347000-1522824345_thumb.jpgpost-2698-0-86193600-1522824352_thumb.jpg

 

Alte operatiuni nu prea mai sunt, ar mai fi la Bucuresti cand ajung sa incarc aerul conditionat sa vad daca tine presiune.

 

Si la final 2 poze cu ea curata si o filmare din timpul testelor.

post-2698-0-89349000-1522824440_thumb.jpgpost-2698-0-14373400-1522824449_thumb.jpg

 

https://youtu.be/_HUsgNM0VTM

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Original nu, cel putin ala de 1.5 e la fel ca la cielo, nu stiu la 1.8 cum e.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca la Cielo mai vechi... ca la euro3 au pus baie de aluminiu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici 1.8/2.0 n-au baie de aluminiu. Tot de tabla e

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cascam ochii la poza cu baia de ulei iar dupa constructie, am zis ca ar fi din aluminiu. De regula alea au acele ondulaje de intarire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×