Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

Mi-au venit piesele, furtune frana fata spate, colier toba finala (ala vechi s-a dezintegrat) filtru benzina si condensator de AC fiindca sigur imi va trebui la una din ele, ambele au pierderi de freon si banuiesc ca pe la el din experienta.

IMG_20200528_153647.thumb.jpg.2d584d99bbd85892234b70a11bc484c3.jpg

Intre timp sunt in process de curatare de rugina la oalele spate si din pacate am mai descoperit si alte puncte prin alte parti care m-au demoralizat. Sunt superficiale si tratabile dar sunt multe, efectiv aproape fiecare punct de sudura de fabrica a inflorit si va trebui sa le curat pe toate.

Rezervorul este la randul lui ruginit, daca reusesc sa desfac toate conductele fara sa le rup cred ca il dau jos sa vad ce e si sub el.

Per total e mai mult de munca decat ma asteptam initial dar se face, necesita timp.

IMG_20200528_150245.thumb.jpg.8dd4136e3959501cb5633cb46f1d1bcb.jpgIMG_20200528_150314.thumb.jpg.4e8da07138e79021fb9583a0230a08a9.jpgIMG_20200528_163119.thumb.jpg.8427ca5f8729434e97e15758f6e51ee5.jpgIMG_20200528_163056.thumb.jpg.d907953ebd11f380d496e24533885564.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Disc de sirma sau cu ce ai curatat sub pasaje, Dj'u ?

Share this post


Link to post

IMG_20200512_120645.thumb.jpg.000f2402223060fce82f610f327a7905.jpg

Cu ala mov. Disc 3m, un fel de burete de vase insa mult mai dur.

Curata orice vopsea/rugina si puncte de sudura, insa trebuie avut grija la tabla subtire fiindca o incinge pana o gaureste. Oricum am un flex cu turatie variabila si ajuta mult.

Ah si am uitat, e destul de scump, vre-o 80 ron.

Unde nu a ajuns asta perie de sarma mai mica in bormasina.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Am mai vazut pe ici colo bureti din aia da' nu ma gindeam sa fie asa valabili, mai degraba ii vedeam pentru finisaje.

Share this post


Link to post

Pe dedesupt in general e rugina superficiala. Am bagat eu peria de sarma la Cielo acu vreo 4 ani, s-a curatat instantaneu. Nu e cazul sa te demoralizezi, stiu masini din 2010+ cu rugina in zonele alea. Vezi daca gasesti prin magazine gen Dedeman o perie mai finuta, care sa nu gaureasca tabla.

Share this post


Link to post

Astazi am demontat rezervorul pentru a ajunge la zona critica stiuta la cielo/espero, anume conductele frana, bucata care urca peste rezervor.

Nu am fost dezamagit 🙂 

IMG_20200601_155332.thumb.jpg.d62d0fb401e72c32f45e2df760583192.jpgIMG_20200601_155348.thumb.jpg.7acf4db36134132d62c2cb82a95da234.jpg 

Pe de alta parte cam asa arata masina pe dedesupt

IMG_20200601_155207.thumb.jpg.8b3e7df4d433e74412c5c3d95ae14330.jpgIMG_20200601_155213.thumb.jpg.c78b98f2d1fd61dcf0ce13a04622c03b.jpg

 

Si ca fapt divers, am descoperit si eu ca astia nu pregatesc rezervoarele inainte de montaj pe masina, a fost dat cu antifon dupa montaj, odata cu restul masinii 😄 

IMG_20200601_154854.thumb.jpg.942d00c6f180caaea4cfb9cb95abfc8e.jpgIMG_20200601_154908.thumb.jpg.565a0debedf61455ddab1ae3b2f561c5.jpg

Pompa de benzina e walbro, made in usa (cel mai probabil originala), o sa-i fac un test de debit si daca iese ok o opresc, daca nu, pun bosch-ul ala de pe bej care pana acum s-a comportat exemplar.

Binenteles, o alta problema stiuta, firul de masa de la indicator nivel  si bec benzina s-a sudat acolo drept urmare a trebuit sa tai firul.

IMG_20200601_154836.thumb.jpg.2131c1e2b4751e98976ed71b63778a05.jpgIMG_20200601_154842.thumb.jpg.54193a0957e96c1e2de022f9a61b4a39.jpgIMG_20200601_154813.thumb.jpg.a56ca475de179593401af1ed3b31e070.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

E in conditii cit se poate de OK pe burta, in schimb filtrul pompei arata usor dubios ce probabil se merita schimbat.

  • Like 1

Share this post


Link to post

O sa il curat sa vad cat de permisiv mai e, ala se gaseste greu si defapt e o sita pentru gunoaie mari, filtrul adevarat presupun ca stii unde e si ala se va schimba.

In alta ordine de idei, cam asta s-a mai facut intre timp

 

IMG_20200602_194509.thumb.jpg.666e07bfe0097d1ca097d4b9af78bfe3.jpgIMG_20200602_195955.thumb.jpg.b7d78578bbd017a7646bcee757519e03.jpgIMG_20200603_124032.thumb.jpg.4feb79b2b6385ec6afacddc897b44169.jpgIMG_20200603_124204.thumb.jpg.d75514ba529bc62cd25359d9b5761c7c.jpgIMG_20200603_124257.thumb.jpg.f967330111937d03699b1095459605d2.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Buna treaba. Hai ca o duc si pe a mea la tencuit daca tot ti-ai intrat in mina. 😉

Altfel, cind vii cu cartonu' ala de bere iti dau o bucata de plasa (sita fina) din cupru, expres pentru filtre. No ...

 

IMG_20200604_092545.jpg

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Sa revenim, intre timp s-a mai lucrat dar mai putin asa 🙂 

S-a montat rezervorul, puntea si sunt in proces de montat franele. Amortizoarele au fost demontate de la bej fiindca chiar si dupa atatia ani inca sunt in parametri. 

Inca astept arcurile sa vina. Alea de la bej nu mai au pic de vopsea si au ruginit de tot.

IMG_20200623_204837.thumb.jpg.2d1de5ecbaae6eda6be7ff0fb41e95af.jpgIMG_20200623_204827.thumb.jpg.d8e31d51bdff008625736a4e9de57123.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Au veit arcuriliiii 😄

IMG_20200624_140504.thumb.jpg.f07741cd713fc9be9338899ab219cc7e.jpg

Restul sunt pentru BMW.

  • Like 3
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Avansam

IMG_20200627_205948.thumb.jpg.3ec33cc61cfb103cb0c87c7f7c071247.jpgIMG_20200627_205958.thumb.jpg.28c77900f9d12d46ab2aec834d9f096b.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Si e pe roti, momentan pauza fiindca m-a batut frana aia de mana, cine a adaptat cablurile la puntea aia si-a batut joc, eu le facusem mai bine la cealalta. 

E o mizerie ce e acolo, nu am reusit sa o echilibrez neam, sper sa se incadreze in aia 90 %.

Arcurile astea sunt mai inalte decat erau cele de pe bej, probabil se mai lasa in timp.

Poze nu am am zis ca nu are rost sa fac asa cu e doar jumate facuta. Partea buna e ca functioneaza ABS-ul. Din pacate se comporta cam ciudat pedala cand intra ABS in sensul ca se duce foarte jos dupa care la urmatoarea pedala e unde trebuie. Banuiesc aer in modulul de ABS, cand o sa intervin si pe fata o sa facem si o investigatie mai amanuntita, mai ales ca lichidul pare foarte dubios.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Stii ,banuiesc ca 90% este in favoarea noastra?

 

 

Share this post


Link to post

Dada, stiu. Se accepta maxim 90%. Nu de itp imi fac probleme, ma enerveaza pe mine ideea in sine.

O sa revin asupra problemei la final, cel mai probabil o sa iau de pe puntea cealalta ce ma intereseaza, momentan ramane asa.

Share this post


Link to post

Si am revenit dupa pauza, am terminat cu bmw-ul si am uitat deja problemele de la frana de mana 🙂 

Drept urmare am tras-o pe pozitie si ne-am apucat de demontat.

IMG_20200803_082743.thumb.jpg.0c5d9182d80b5fcddc933e1d3d737840.jpgIMG_20200803_082758.thumb.jpg.14b72c11d6c6003a07a8cc6b85a2423c.jpgIMG_20200803_082813.thumb.jpg.5279128c885be8e94487046708e8bab6.jpg

Ca si rezumat, ambele scuturi sunt praf, prindetile din fata sunt rupte 3 din 4 si au fost prinse cu autoforante de tabla de casa direct in caroserie. 

Pivotul stanga are joc si e prins in nituri (original cel mai probabil) cel din dreapta e bun si e cu suruburi ceea ce denota ca a fost schimbat la un moment dat. Capetele de bara sunt bune, bucsile antiruliu praf, in rest nu arata rau, e cum ma asteptam.

Atat am apucat sa fac momentan, continuarea data viitoare.

IMG_20200803_082829.thumb.jpg.c5aed130fc9d8644de4c743450f1dec5.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ioti bre si unu bej, breee ... Care ziceati ca l-o vindut, ha ?

Share this post


Link to post

Continuam cu dezmembratul. Azi am dat tot botul jos (in poze se mai vad farurile dar intre timp e gol tot) si uleiul din CV automata, cred ca au iesit vre-o 3-4 litri estimativ, o sa il masor maine sa stiu, oricum era peste nivel.

Totodata am dat si jamba stanga jos urmand sa gauresc niturile pivotului si sa il scot de pe brat, dupa care cel mai probabil voi taia bieletele antiruliu fiindca la cum arata nu cred ca am vre-o sansa sa le scot intregi. Oricum voi incerca.

Se vede in poze o lovitura pe partea dreapta usor de reparat, am tras cu mana si s-a indreptat suportul dar mai trebuie insistat cu ciocan/chinga ceva fiindca la unul din suruburi ii lipseste cam 1cm 2 sa ajunga unde trebuie ca sa se alinieze aripa cu semnaliazarea. 

IMG_20200804_135941.thumb.jpg.18012b7bf3b7995cce2532cc8a9bdb54.jpg

IMG_20200804_140015.thumb.jpg.9f0282f3b29884afc7f2e22b141b5cdc.jpgIMG_20200804_140034.thumb.jpg.5a0ec29846c2fad2921df7038803ad51.jpgIMG_20200804_143705.thumb.jpg.2dcaf0432fd6666991d9b1b5d8097e85.jpgIMG_20200804_154637.thumb.jpg.5174f8a0ddf9d02916cf6f89821a998b.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Continuam cu dezmembratul, am intampinat prima problema, condensatorul de ac nu vrea sa se desfaca din conducte neam, drept urmare am renuntat cand s-a rotunjit prima piulita de jos si aproape am obturat conducta. Am rasucit-o la loc in pozitia fireasca si asa ramane momentan. Am incercat si flacara, degeaba, e sudata. 

Cand apas pe ventil iese ceva presiune asa anemica si nu e uleit la nici un colt drept urmare ramane sa sper ca nu pierde asa rau freon. Pacat, il aveam nou, vedem la final, momentan moving on 🙂 

IMG_20200805_172838.thumb.jpg.5252d9c990ba640781f72c22069495d6.jpgIMG_20200805_172828.thumb.jpg.fe309183645bc32f3d1ee3f3bafb037d.jpg

 

Ce se vede colo este tot instalatia botului cu panoul de relee (faruri, proiectoare, claxoane, ventilatoare, compresor AC...etc). Se va inlocui cu cea de pe espero bej integral fiindca aia are tot ce trebuie pentru SFI plus relee faruri, borne aurite inlocuite...etc si  nu mai stau sa fac din nou  modificari care la cealalta mi-au luat o viata 🙂   

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Continuam, am confirmat codul cutiei, am gasit si busonul de golire si au mai iesit inca vre-o 3 litri de ulei pe langa ce iesise pe la planetara si furtunele de racire care duc la radiator. Pana acum am scos vre-o 5-6 litri estimativ. Conform specificatiilor cutia ar avea 7 litri dar cred ca restul nu am sanse sa il scot, tot e bine, ma asteptam la mai putin.

Totodata s-a defrisat partea de servodirectie/alternator si suportul aferent.

O sa am o mica problema cu desfacerea fuliei de la arbore, la manuala blocam in treapta 5 motorul dar aici va trebui blocat la volanta, vedem pe unde si cum.

IMG_20200809_182252.thumb.jpg.1f569bae7b0db2fd795da50edd9bff46.jpgIMG_20200809_191433.thumb.jpg.dbf7dac7fbc020bd73cd1b27b624ac5f.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am reusit sa desfac fulia, distributia si cam tot din partea de sus, au mai ramas cateva nimicuri gen linia de vacuum de la servofrana si ventilare carter.

 Data viitoare se ridica chiulasa de pe motor cu tot cu admisie si rampa de injectie.

Totodata am mai descoperit chestii, (ca de exemplu un tampon motor rupt complet).

IMG_20200812_193117.thumb.jpg.e5e056dd9536ed1ea482b0c6112c05eb.jpgIMG_20200812_193130.thumb.jpg.4ab7691e4c5ca541aebd88e0a27d1d40.jpg

IMG_20200812_142631.thumb.jpg.a66f4daa6bb1c676b8c156c5854348c4.jpg

IMG_20200812_160130.thumb.jpg.aff81ced6ccd939c83493f91b44bb7e4.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Gata, chiulasa e jos, mi-am comandat suport de suspendare motor pentru a nu ma chinui cand defac automata aia de pe bloc (specificatiile zic ca ar avea vre-o 85 de kg) si un scripete.

Scripetele nu stiu momentan de ce il agat dar o sa vad eu.

Din pacate la momentul asta va trebui sa ma apuc sa o desfac si pe aia visinie si posibil si pe aia bej, deci voi fi cu toate 3 bucati fiindca sunt multe diferente intre automata vs manuala (inclusiv tamponul cutiei si prinderea lui pe lonjeron)  iar la electrica tot incerc sa scap doar schimband bucati de instalatie cu totul insa din pacate cred ca tot la desfacut instalatii complet si luand fir cu fir ajung. 

Acum urmeaza sa decid care bucata din electrica e cel mai usor de adaptat, o sa revin cu detalii la momentul respectiv cand o sa le am pe toate jos si pot face diferentele usor.

Este foarte posibil sa ma opresc momentan aici cu asta si sa o fac intai pe aia visinie automata fiindca nu stiu exact ce anume din instalatia de pe verde trebuie si sa nu ma trezesc dupa ce e gata asta ca cine stie ce imi trebuie pe aia visinie din electrica si o desfac din nou 🙂 . 

Oricum un lucru e clar, trebuie desfacut si bordul complet pentru a vedea mai bine ce si cum. Cel mai probabil toate 3 vor fi dezmembrate complet si reconstruite de la zero, o sa ia timp mult dar o sa iasa bine, timp inca mai am 🙂 

Gata vorba, poze 😛 

IMG_20200813_145657.thumb.jpg.3fa2e9118974db1c980b61451b6f6bca.jpgIMG_20200813_145705.thumb.jpg.d6cff6032474e53693051b7959d299a9.jpg

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Gata, am creat topic nou la cea verde fiindca deja devine entitate de sine statatoare si nu are rost sa mai postez aici.

 

Topicul asta va mai ramane deschis cat mai e masina la mine (poate forever, nu stiu inca ce sa fac) dar momentan se va desface si lua de pe ea ce ma intereseaza (sunt multe ) 🙂 

Intre timp am pregatit-o de operatie

IMG_20200822_174534.thumb.jpg.b03b7620b0ba91821a682b7af1d9cda8.jpg

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa curatam praful, cam asa arata masina momentan, a fost desfacut aproape tot ce ma interesa si inlocuit cu alte piese mai "proaste" ureaza in cateva saptamani sa i pun motorul si cutia originale la loc si sa o fac intr-o bucata sa o pot misca prin curte.

IMG_20210813_183548_compress83.thumb.jpg.d67efb03f37a669b56180061d695774a.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Si, a inceput operatiunea cu mutatul motorului din locul unde a zacut 5 ani de zile.

Din nefericire nu am luat in considerare sa astup toate gaurile si l-am gasit plin de apa. Cel mai probabil a intrat prin gaurile injectoarelor din admisie (alea am uitat sa le astup) apoi prin supapele deschise de la cilindrul nr 3.

Binenteles ca era blocat, insa s-a doverdit a fi defapt alternatorul care il tinea sa nu se invarta. Dupa demontarea curelei de accesorii motorul se rotea, dar nu complet, se proptea in ceva cand ajungeau pistoanele 1 si 4 aproape sus, drept urmare a trebuit sa il desfac crezand ca au ceva in cap si din pacate am avut alta surpriza 🙂 

IMG_20210824_161255_hdr_compress45.thumb.jpg.c01dd57ce733fb86e9c3947ce317f875.jpg

IMG_20210824_180201_compress47.thumb.jpg.036ec9711f3ba815ff3b29b150aa0dd1.jpgIMG_20210824_182250_hdr_compress1.thumb.jpg.0e357f294cb135811a27c0870d2770de.jpgIMG_20210824_183153_hdr_compress92.thumb.jpg.f27c6273d66e3454916fae7ba4d25bd2.jpg

Da, se observa peretele blocului de la pistonul 3 spart si faptul ca acelasi piston nu este la acelasi nivel cu nr 2, drept urmare am desfacut si jos si banuiala mi s-a adeverit

IMG_20210825_142138_compress98.thumb.jpg.fa60f411a10cf67427a789f361319872.jpg

IMG_20210825_143420_hdr_compress67.thumb.jpg.7644e0e4c23e12bf4eea0c398fff3b97.jpg

Da, biela indoita si judecand dupa zgarieturile de pe piston a mers ceva asa, asta fiind si motivul pentru care motorul nu se rotea complet.

Ca si explicatii, peretele blocului s-a spart probabil de la apa care a inghetat in el peste iarna insa biela stramba chiar nu stiu, proabil rateu/misfire serios, combinat si cu avansul la aprindere mare.

Un om normal s-ar fi oprit aici insa nu si eu 🙂 

Am gasit bloc de cielo euro 3 la pret de "dumping" la radacini( 97 RON) si biela la 11 ron, drept urmare le-am comandat.

IMG_20210831_124556_compress63.thumb.jpg.09c82a50758eaa12477dff09c582e43f.jpgIMG_20210831_124605_hdr_compress41.thumb.jpg.152d16c301e6755626d6aec116badf56.jpgIMG_20210831_124941_hdr_compress75.thumb.jpg.4e631e2e34748877b849f1cb8df83506.jpg

  Astazi am montat "linia"in noul bloc pastrand cuzinetii si segmentii vechi, mai putin pistonul 3 care trebuie sa vad cum scot boltul sa schimb biela.

 

IMG_20210831_161646_hdr_compress11.thumb.jpg.4823405bbfb9e72461a92e1168b52913.jpgIMG_20210831_161658_compress51.thumb.jpg.ecac29fcae62a5ee860649bace94b169.jpgIMG_20210831_170723_hdr_compress79.thumb.jpg.f74b63c6c034741766b0fb89710867f5.jpgIMG_20210831_182207_compress29.thumb.jpg.5f1fa23114e34c2a7463fd890808d4b0.jpgIMG_20210831_182232_compress94.thumb.jpg.c8faedb5d3f3fd483f2fd4df83de3c1a.jpg

Din pacate se observa fanta segmentului mare la ochi, masurata are cam 1mm, aproape dublu fata de toleranta medie, drept urmare motorul va consuma ulei cel mai probabil.

Nu am investit in set nou, in primul rand nu am gasit repede si nici nu vreau sa investesc excesiv, motorul nefiind folosit decat sa misc troaca prin curte.

Revenim cu detalii 🙂

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...