Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

Pentru ca ma plictiseam 🙂

 

 

Share this post


Link to post
12 hours ago, Dj_Dark said:

Nici eu nu ma cred ce zic 🙂

Pana nu ma intorc la "shtanga" nu ma las.

Eh ... Cat de bine inteleg postarea asta 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tu n-ai racitorul de ulei? 10w60 e o idee destul de proasta, poti s-o fortezi pe un 5w50, dar chiar si ala in regim urban n-o sa fie chiar cea mai inspirata alegere. Mai bine ramai pe 5w40 si iti pui racitor de ulei, stiu ca-i inca un loc pe unde poate pierde, dar isi face treaba bine cand vrei s-o iei la forja

Share this post


Link to post

Nu il am. Vom vedea la anul, oricum imi expira asigurarea cam intr-o saptamana si va reintra in garaj. Joi va fi ultima data cand voi veni cu ea la intalnire pe anul asta si dupa vreau sa aduc bmw-ul rosu pentru 2-3 saptamani sa ii incarc instalatia de freon si sa testez clima aia.

Oricum ar trebui schimbat uleiul sau macar completat fiindca dimineata bate rau un tachet cu intermitente pana se incalzeste putin. Din ce am vazut uleiul a ajuns la minim si judecand dupa mirosul din spate cand e calcata, masina tot mai pisca un pic de ulei desi fum nu scoate.

Dupa estimarile mele  haleste cam 1 litru la schimb, blocul uzat si nerectificat backfires acum. Om vedea la anul si cu asta, oricum la itp a iesit bine la noxe ca non-euro/euro1.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si gata, a intrat la iernat pana la anul. Ca defecte vara asta, ambreiajul iar s-a dus, zornaie rulmentul de presiune si parca a inceput sa si patineze la plecari in forta, 2 tacheti s-au lenevit si cam bat la rece si parca se mai aude o bataie usoara la relanti si la rece si la cald, nu am localizat-o exact insa in turatie pare ca dispare. O sa schimb uleiul cu prima ocazie si vedem daca se imbunatateste ceva.

Ca alte defecte, toba loveste in ceva pe dedesupt, arcurile -4 s-au lasat destul de rau si am vazut ca au si ruginit iar la motor o alta problema enervanta, are un moment cand pierde putere tot la rece, dupa care isi revine si nu mai face, tot atunci parca o ia in 3 cilindri dupa care revine, va trebui verificat tot sistemul de alimentare si aprindere cap-coada, cand o sa ma plictisesc o sa vad despre ce e vorba, deocamdata am alte prioritati.

Si o poza cu surorile. Ne vedem la anul, capitolul espero bej s-a incheiat pe anul asta, incepe capitolul bmw-uri  dar momentan voi lua o pauza.

 

IMG_20180922_123402.thumb.jpg.8c5e22e5a3efdd8b6ca62da6981f1c3a.jpg

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Zici (scrii) tu... pana te mananca intre degete si te apuca iar vreo idee... ? Daca nu rezolvi BMW-ul rosu, la iarna cu ce te distrezi? 🤩

Spor la "iernat"!

Share this post


Link to post

Merge si ala gri cat e el de diesel 😛

Share this post


Link to post
Acum 23 ore, cris06 a spus:

Zici (scrii) tu... pana te mananca intre degete si te apuca iar vreo idee... ? Daca nu rezolvi BMW-ul rosu, la iarna cu ce te distrezi? 🤩

Spor la "iernat"!

Ce te mira?

Omu" are flota ,cu 4 masini nu e de joaca 👍

Share this post


Link to post

Mi-am stivuit un pic masinile prin garaj 🙂 

rsz_img_20181117_140430.thumb.jpg.0a8d4608ce6b5874143e1a464a44dd70.jpgrsz_img_20181117_141005.thumb.jpg.607f6acd4aa52242216ea57b9eeb0b35.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

Si am facut asigurare pe 1 luna la bej (25 RON), o sa vin cu el in bucuresti, joi va fi la intalnire. Sper sa nu ninga miercuri cum preconizeaza astia ca n-am chef sa mut rotile de pe visinie pe ea.

Motivul plimbarii, am de carat un motor pentru pisica, franele complete cu discuri tot de pisica si niste jante pe 17 pentru dizel (de la anul trecem pe 17 pe vara). Detalii intopicul dedicat dupa ce le am.

Abea astept sincer, mi-e un dor de ea 😄 

Share this post


Link to post

Mda, deci nu am scapat, ieri am demontat 8 roti la -5 grade si pe intuneric, ca asa imi place mie sa ma chinui.

Bateria a murit, a trebuit sa o iau pe aia de pe bmw-ul rosu, binenteles ca am pierdut toate setarile de la audio si sunt ceva de facut.

Pe drum s-a comportat decent cam jumatate de drum dupa care am ramas fara caldura 🙂  Asa imi trebuie daca nu am schimbat apa dupa ce am refacut motorul, probabil a infundat caloriferul fiindca e negru vasul de expansiune de moloz.

In rest, check aprins cateva secunde de vre-o 2 ori pe drum, zgomot de rulment de presiune care a disparut acum, zgomot de tacheti timp de minute bune la rece, per total, mi-am facut damblaua abea astept sa o duc inapoi acasa duminica 🙂 

Partea buna, masina se misca, nu mi-a facut figuri, rotile desi sunt debica frigo sunt relativ noi dot (2017) si sunt neasteptat de "gripy" pentru niste petarde.

Am facut vre-o 150 km cu vre-o  17 litri de benzina deci nu mai calculez consumul. Frig, 140+ km/h si-au spus cuvantul.

Share this post


Link to post

Si am ajuns cu bine inapoi, pe drum am fost si martorul unui accident, detalii aici:

Masina s-a incapatanat sa nu bage caldura, norocul meu ca a fost soare, am bagat-o in garaj asa cum era, urmand sa descarc motorul si franele alea data viitoare care nu stiu cand va fi.

Per total am facut cam 300 km cu 35 litri de benzina 😄  

Share this post


Link to post

Si. daca tot am ajuns la garaj am mai pornit si espero. Binenteles ca ramsese fara baterie, i-am dat curent si a luat-o. Din pacate alternatorul nu baga cum ar trebui, are cam 13,5V fara consumatori.

Tot invartindu-ma pe la motor am observat ca isi schimba mersul cand miscam de mufa debitmetrului, la un moment dat chiar s-a oprit, drept urmare am desfacut si am gasit asta:

IMG_20181227_142753.thumb.jpg.f9a862c39232e86582994a8683c9ec02.jpg

Va trebui sa ma ocup de ele data viitoare, inc ao problema la electrica, cineva si-a batut joc rau de instalatia asta.

Share this post


Link to post

O cirpeala similara am descoperit eu anul trecut in compartimentul motor a unui "bolid" achizitionat SH. In cazul meu, fu vorba de rezistenta aerotermei a carei  conector si firele acesteia aproape sa ia foc, avind in vedere ca o fumegat in asa fel incit eram in ceata in cabina . Nah, patent combinat si banda izolatoare sa fie ca meseriasi is la tot coltu' (din pacate).

Share this post


Link to post

Da, cine stie cate or mai fi pe instalatie.

Am uitat sa spun, am descarcat motorul din ea si ce mai era, din pacate mi-a lasat si o amintire, putin ulei si o centura murdara, binenteles ca si miros pe masura insa desi e ulei, miroase foarte tare a benzina ceea ce sugereaza ca uleiul din motor e contaminat cu benzina, posibil asta sa fie si motivul pentru care motorul cica ar scoate fum de ulei , o sa vad exact in ce stare e dpa ce il dezmembrez.

Share this post


Link to post

S_a rezolvat cu debitmetru si am pus si bateria aia la incarcat fiindca iar nu a pornit desi a stat cu borna scoasa de data trecuta, vedem daca mai e buna de ceva sau mi-am batut joc de baterie noua intr-un an.

Share this post


Link to post

Hai bre, ai facut revelionul sub capota? 🙂 Felicitari si la multi ani! 

Share this post


Link to post

Nu chiar, dar in spiritul caracteristic am facut un drum pana la garaj ieri,, dupa am dat o mica petrecere in grup restrans "bairam style" si pe la 3 m-am bagat la somn fiindca azi sunt la munca 😄 

Oricum, la masina atat am apucat sa fac, debitmetru la Espero si am dat o fata de usa jos de la bmw rosu, am pus-o langa cea nou cumparata (am un set complet_ si am avut un moment de " de care din ele ma apuc sa o fac" la o tigare fiindca ambele au defectele lor.

Multumesc la fel 😉 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Cine crede ca ai cu mesteritu-n singe au stare in zi de sarbatoare, se inseala ! 😀

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Pasiunea invinge orice!  Treaba sa fie. Forta de munca in anul asta. 👍

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ne pregatim 🙂 

IMG_20190217_155011.thumb.jpg.f0274c7dd6c164cd1336433aae5221da.jpg

Am refacut tzigania la ambreiaj, acum tine cam sus dar sunt sigur ca se va autoregla in timp. Sper sa tina pana la toamna.

Si ma uitam cu stupoare ca pragul stanga aproape se dezintegreza, cred ca doar spuma de termopan mai tine anumite portiuni la locul lor.

Si da, nu stiam ca mi-au bagat spuma, am aflat si eu acum cand a inceput sa se vada printre bucati din prag 😄 .

Oricum, am uitat de toate necazurile cand am pornit-o, i-am dat 2-3 limitari si o tura prin curte, pur si simplu nu mai conteaza nimic altceva.

Daca o tine vremea asa in cateva saptamani e in Bucuresti, cea visinie la tara si imi ramane tot garajul pentru cel rosu sa ma apuc de treaba.

 

Share this post


Link to post

Fiindca ieri aveam chef de mestereala si tot ma trezisem de dimineata fara motiv, am dat o fuga la garaj.

Motivul principal, mi-am luat 2 adaptoare pentru tester, unul de la obd2 la mufa rotunda tipic bmw mai vechi cu 20 de pini (cum am la pisica) si inca unul de la obd2 la mufa daewoo de 12 pini.

Din pacate la pisic nu am reusit sa ma conectez. In setarile testerului m40b18 apare ca avand ecu motronic 1.7 si eu stiu aproape sigur ca defapt e 1.3. Am incercat ssa selectez e30 unde m40b18 era asociat cu motronic 1.3 insa fara succes, nu vrea si pace. Oricum, masina fiind din 92 (printre primele modele) au folosit motorul integral de pe e30, dupa au facut ceva special pentru e36, probabil au adaptat motronic-ul 1.7 la vechiul m40.

Poate voi reusi pe noul motor m42b18 pe care vreau sa il pun. ala vine cu 1.7 by default.

In schimb, am reusit sa ma conectez la espero selectand vectra A c25xe motronic 2.8. Nu am decat citire coduri de eroare si stergere, insa e bine si atat decat deloc, asta denota ca am nimerit firele in mufa de diagnoza 🙂 

Pe setari de astra F, motor c20xe motronic 2.8 (adica de unde e motorul) nu se conecteaza, nici nu incearca, imi da documentatie despre cum sa fac eu scurt intre pinii A si B si sa numar de cate ori clipeste becul in bord :)).

Ce am uitat sa incerc, sa ma conectez pe airbag, poate reusesc sa il sting din bord.

 

Asa, pe partea mecanica acum, am schimbat uleiul (GM 10w40 de data asta), am golit instalatia de apa si am bagat jet cu presiune prin calorifer sa il desfund pana a inceput sa curga bine prin el, a iesit ceva jeg si acum am si caldura din nou.

Antigel am bagat cel mai praf G12 (de-ala de auchan). Au intrat 3 litri +1 de apa distilata ceea ce denota ca aau mai ramas vre-o 2 litri de apa chioara de robinet de la spalare prin motor. Aia e, merge si asa.

Oricum, am observat un fapt suparator. Motorul a inceput iar sa consume ulei, miroase un pic la esapament si se vede si niste fum la turatii mari (gen limitare).

Deci s-a decis, in starea in care e nu are ce cauta pe espero visiniu, daca ii gasesc bloc o sa il redesfac si sa il fac cum trebuie (inclusiv masurat/rectificat arbore daca e cazul).

Sau trec blocul asta direct la cota R2 sa fiu sigur si am terminat balciul, sa vad cat e un set de pistoane, oricum nu e o prioritate, vedem ce iese la e36 intai. Cel mai probabil anul asta nu o sa fac nimic si probabil nici la anul.

Anyway, am facut asigurare la asta bej, cat de curand o readuc in bucuresti 🙂 

Share this post


Link to post

daca tot ai problemele pe care le ai cu asta de ce nu treci la next level, cu un z20let, macar stii un lucru.

Share this post


Link to post

Nu sunt in tema cu Z-ul. Eu stiam de C20LET.

Nu m-am gandit ce o sa fac cu astea 2 (espero) fiindca sunt concentrat pe pisica rosie momentan, o sa vad la momentul potrivit.

Ce stiu clar e ca motorul asta in forma curenta nu se va pune 🙂 , mai departe vedem intr-un an 2, depinde cand o pun pe-astalalta pe picioare si cat de multumit voi fi de rezultat.

PS, Este posibil sa dau sfi-ul si sa raman cu motorul stock pe visina de exemplu daca nu ma satisface is-ul ala pe pisica si pun 3.0 6 cilindri, oricum, vedem, nu ma gandesc la asta momentan, toate la timpul lor 😉

As vrea sa am doar o masina "nebuna" (si ilegala totodata) nu mai multe.

Share this post


Link to post

Atunci daca tot nu vrei sa dai 1.5-ul afara, fa-ti c16xe din el. Poti sa te apropii de puterea sfi-ului inainte de segmentare destul de usor din el. Vorbim joi mai multe

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...