Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

Pai la SFI e din aluminiu deci ai vazut bine :P

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Cooolll. :mrgreen:

Ai schimbat-o tu ori asa ai luat-o ?

Ce m-ar interesa in legatura cu baia in cauza de are o cunstructie solida a busonului de scurgere, ca si filet interior, ca si duritate a materialui ca din cite am observat la astia mai nemtosi asa, fac niste porcarii de bai de te doare "abajoru". De cade la mila unui "meseriar" pentru un schimb de ulei, ii rade filetu' cit ai clipi, atragind toate sansele de a gripa motoru'. De dai pe ulita linistit si te trezesti ca-ti cade cepu', fir-ar ...

Share this post


Link to post

Bre, tu ai citit degeaba pana acum topicul asta bag seama.

Tot motorul e schimbat cu c20xe, crezi ca de nebun ma chinuiam cu aerul conditionat sa il fac sa mearga si ce mai e p-aci? :)

 

Share this post


Link to post

Ei bine, da' ... de unde atita memorie compatibila atitor schimbari/modificari. Imi e memorat ca ar fi vorba de un Espero, da' ca ar ascunde sub capota un V ori boxer, mi-o scapat, nah, batrinetile ...

Share this post


Link to post

Nici V, nici boxer... tot L4 :) ) Doar ca ceva mai potent.

Share this post


Link to post

Incit se da pe ulita pe-o roata ? Hai max. doua ... :-j

 

Doar nu demult trancaneam pe-aici pe nu-s ce tema si imi fu confirmat ca motorul al adevarat ii prin garaj la naftalina, de retin bine. Acum, ca ati reamintit, mi-am revenit (cred).

Share this post


Link to post

Za news, era sa fac praf motorul.

 

Rodajul meu frumos a tinut fix 200 km, ieri nu am mai rezistat si m-am luat la alergat cu o alta masina.

 

Dar sa povestesc. Am ajuns ieri cu planul facut, sa vad ce fac cu baia aia care pierde, sa montez si scaunul dreapta, sa vad cum astup o gaura pe dreapta spate fiindca mangaiam un pic roata bagand mana prin portbagaj :D si, ce o mai fi de facut pana saptamana viitoare cand vreau sa o aduc.

 

Zis si facut, ajung acolo si inainte de toate zic sa fac o plimbare sa mananc ceva inainte sa ma apuc de tavalit. Fug pana la tara incet asa regulamentar, insa pe drumul de intoarcere s-a ivit individul si n-am rezistat.

Initial a fost o repriza scurta pana la 180 si vreo 5000++ de ture (imi aduc aminte de salex acu :) ) pana m-am departat suficient, dupa care am lasat-o. Insa omul insista drept urmare am continuat.

Si in timp ce mergeam asa am auzit la un moment dat o lovitura in evacuare ca de piatra. In timp ce ma gandeam de unde piatra pe asfalt, ma uit in oglinda si vad fum de ulei in spate.

 

Hait, am zis, am f... motorul, asa-mi trebuie daca sunt prost ...etc, in timp ce ma boscorodeam eu singur fumul navaleste peste mine in masina. O las usor, vad ca motorul inca functioneaza bine, zic wtf? si ma loveste inspiratia.

Baiatul cu care ma alergam da sa opresca si el pe avarii, eu trag pe dreapta, deschid usa si nici nu cobor, ma aplec sub masina si vad suvoiul de ulei pe la busonul de la baie :)

Am realizat imediat ca l-am pierdut inexplicabil, ii fac semn baiatului sa se duca si o iau cat pot de repede cu trepte superioare de viteza si calcata cat mai usor spre garaj, mai aveam cam 1 km. In mometul ala mi se aprinde si becul la ulei, ascult motorul, inca nu bateau axele si dau mai departe.

 

Ajung cu trancanit de axe, opresc motorul, trag in curte din inertie, ma uit, busonul disparut, inca mai curgea ulei, iau bmw-ulsi ma duc sa caut busonul. Aveam ghidaj dara de ulei de pe drum. Binenteles ca nu l-am gasit, dau fuga la un magazin, iau de logan, prea mare, ma duc si il schimb cu singurul pe care il mai aveau de VAG, se potriveste la fix, iau ulei 5W40 de data asta castrol si filtru si, s-a facut si schimbul de ulei fortat.

 

Pornesc, se potolesc axele motorul nu pare sa fi suferit damage-uri. Am scapat usor.

 

Cam asta e povestirea de pomina. Am aflat acum si pe unde curgea ulei :D . Ce-i drept curgea si pe la suruburi, am bagat niste mastic pe-acolo si pare ca nu mai pierde, cel putin nu asa rau, vom tine sub observatie.

Alte operatiuni, astupat gaura aia din pasajul rotii, am montat scaunul dreapta, am pus 2 saibe mai sanatoase la tamponul de opel adaptat pe lonjeron fiindca pe partea cu hexagonul surubului nu aveau, pusesem doar pe partea dinspre piulita si acum daca tot m-am tavalit pe sub ea la lumina nu mi-a placut ce am vazut, exista riscul sa treaca suruburile prin tabla tamponului.

 

Cam atat, binenteles ca pe final am dat un tub intreg de spray de frane pe evacuare sa curat tot uleiul si am plecat iar la o tura. Si pe bune, atrag "racerii" am dat de altul, asta chiar i-a dat sanatos pana pe la 170, mi-au trebuit 200 sa trec frumos pe langa el :D .

 

Singura urmare care pare ca a ramas dupa pataine este un tachet lenes care se descarca si tzacane la pornire vre-o 15 secunde, s-a intamplat la 2 porniri, sper sa fie doar descarcat si nu a apucat sa se incarce complet, vom vedea data viitoare.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Atata talpa ai,45+...😂😂😂

Share this post


Link to post

New stuff

post-2698-0-14560200-1523647441_thumb.jpg

 

Sonda lambda si fise bujii. Cost 360 RON

 

Uleiul si filtrul de data trecuta au fost vre-o 160RON

 

Fisele au intre 5,5 si 5,8 kohm. Alea de pe masina nu stiu cat sunt de vechi, sunt ngk si cea mai lunga batea in 9 kohm.

Share this post


Link to post

Schimba service-ul, Dj'u. Cum sa stringa bre busonu' in halu' ala incit sa-i reteze filetu' ? :mrgreen:

Share this post


Link to post

:P

 

Se pare ca am scapat fara urmari, tachetul cu pricina nu mai tzacane la pornire, era doar descarcat.

Ieri s-au montat fisele si sonda lambda, s-a stins check-ul din bord si asa a ramas, si parca nici missfire nu mai da asa des, mai avea momente cand bolborosea pe evacuare din cand in cand.

Ca alte operatiuni, s-a reetansat senzorul de axa fiindca tot mustea un pic ulei pe-acolo, pare in regula acum, s-a aliniat tips-ul de la toba, era un pic stramb si niste nimicuri pe sub masina (gen curatat superficial rugina prin diverse locuri si dat cu solutie).

 

Ah, inca ceva, am desfacut iar fata de usa pe stanga fiindca de mult timp actuatorul nu mai "simtea" cand e descuiata masina, avea contact imperfect la un fir si cand era descuiata mai clantanea din cand in cand enervant incercand sa descuie, motiv pentru care pe drum mergeam cu usile incuiate sa scap de clantanit. Am mai avut 2 interventii nereusite insa acum s-a descoperit cauza reala si s-a rezolvat definitiv.

Totodata am completat cu aluband usa, era o bucata goala de data trecuta cand mi s-a terminat rola si imi mai trebuiau 20 cm.

 

Oricum, usile mustesc a ulei, vaselina, ceara...etc in partea de jos de la atatea solutii turnate de-a lungul timpului, cred ca iau foc daca se pune sudura pe ele la ce e acolo :) .

 

Cam atat, joi se va aduce in Bucuresti, sper sa nu ploua.

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si e in Bucuresti de aseara.

post-2698-0-42098100-1524203121_thumb.jpg

post-2698-0-11342100-1524203138_thumb.jpg

 

Si una de efect, roadtrip cu 3 golani in drum spre :D

 

post-2698-0-47948800-1524203194_thumb.jpg

 

Masina merge bine, o sa incarc aerul conditionat saptamana viitoare sa vedem daca tine.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Cooolll. :mrgreen:

Ai schimbat-o tu ori asa ai luat-o ?

Ce m-ar interesa in legatura cu baia in cauza de are o cunstructie solida a busonului de scurgere, ca si filet interior, ca si duritate a materialui ca din cite am observat la astia mai nemtosi asa, fac niste porcarii de bai de te doare "abajoru". De cade la mila unui "meseriar" pentru un schimb de ulei, ii rade filetu' cit ai clipi, atragind toate sansele de a gripa motoru'. De dai pe ulita linistit si te trezesti ca-ti cade cepu', fir-ar ...

 

Referitor la buson ca mi-am adus aminte. Constructia e misto, are o bucsa acolo din alt material din ce am vazut eu, filetul nu e direct in aluminiu.

Baia nu e la fel ca aia de leganza/evanda/nubira de 2 litri, desi cel mai probabil se potrivesc ambele la gauri perfect, are "burta" in partea opusa (adica spre cutia de viteze) drept urmare si pozitia jojei este alta.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si mai adaug eu, din experienta, ca nu se poate schimba baia de pe una pe cealalta fara sa se schimbe si saxofonul

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Aia clar, trebuie schimbat saxofonul, pozitia jojei (posibila fiindca blocul are marcat si locul celalalt doar ca nu e gaura data) si sorbul de ulei.

Share this post


Link to post

Azi am incarcat instalatia de ac.

 

Instalatia nu tinea vacuum initial, insa dupa un pic de investigatii s-a dovedit a fi fix mufa aparatului care nu statea bine pe supapa.

S-au bagat 700g de freon si a functionat, fix 5 minute la relanti, dupa care la prima pedala mai sanatoasa a inceput sa patineze ambreiajul compresorului, s-a incins si acum incearca sa cupleze insa se aude cum freaca si atat.

 

Din pacate am scutul pus si nu se vede nimic insa maine as vrea sa desfac sa vad ce dracu se intampla acolo.

 

Cauzele pot fi mai multe:

 

Bobina fiind de la cel vechi de daewoo nu e la fel ca cea de la opel, fulia fiind de opel e posibil sa nu se "pupe". E mai complicat de explicat asa ca nu ma chinui. Per total este posibil sa fie cazul sa desfac iar fulia sa schimb bobina de sub ea.

 

Insa inainte de operatiunea asta voi face urmatoarele, prima sugerata de un Alex Karavan, baiatul care m-a ajutat cu mantocareala compresorului hibrid.

 

Batut cu ciocanul in ambreiaj printr-un lemn, este posibil sa stea la distana prea mare de fulie, adica sa nu fi fost apropiat suficient la montaj. Desi la proba cupla si invartea, acum avand si presiune, sarcina suplimentara il face sa patineze.

Verificat tensiunea care ajunge, este posibil sa fi obosit instalatia electrica, si remediat ce e de remediat daca e prea mica.

Invartit cu mana compresorul sa vad daca nu cumva s-a blocat inexplicabil.

 

Cam astea imi vin in minte. M-am enervat maxim ca la relanti chiar mergea si baga bine rece cum i-am dat talpa s-a dus.

 

Macar pare ca instalatia tine freonul, vedem in cateva zile daca mai ramane, oricum, conducta aia care mi se parea mie ca a intrat stramb nu pare sa piarda.

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Esti sigur ca patina ambreiajul si nu cureaua pe intinzator?

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Sigur, e zgomot metalic de fier pe fier nu scartait de curea.

O sa vad mai clar maine cand dau scutul jos si ma apuc de masurat si investigat.

Share this post


Link to post

Distanta la ambreiaj e de 0.15-0.25 pentru harrison v5.

 

Acum tu ai rola intinzatoare la a/c,sau curea direct de la motor? Poate e rulmentul de la ambreiaj dimensiune dupa pdf ul meu 40x62x20.6.

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

Din pacate compresorul fiind un hibrid, distanta dintre ambreiaj si fulie a fost facuta la ochi la remontare, o sa bag o lera maine sa vad distanta reala si o sa bat pana ajunge cat trebuie, asta ar fi primul pas.

 

Compresorul e antrenat de cureaua canelata ce invarte toate subansamblurile, nu e separata.

 

Asa arata:

https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/engine/engine_mechanics_1.6l_(lde_llu)_1.8l_(2h0)/repair_instructions/drive_belt_replacement/

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Btw, tocmai mi-am comandat asta de nervi :)

 

https://castex.pl/sklep/en/pullers/926-air-conditioning-compressor-clutch-puller-kb04040.html

 

Am gasit-o la o firma din cluj, era si pe ebay dar nu m-am mai complicat. Cost 136 RON plus transport 19 RON

 

E buna la casa omului, merge cam la orice compresor harrison/delphi v5 (adica 90% din compresoarele existente pe masini) si pana mea, am dat 135 Ron pe incarcarea cu freon, cu asta pot sa dau jos ambreiajul fara sa mai dau compresorul jos si implicit sa pierd freonul din instalatie.

 

Sa fie intr-un ceas cu cuc, va tin la curent.

Share this post


Link to post

Bun ai scapat de temuta rola intinzatoare de pe cielo/espero.

 

Vezi ce freaca,pentru ca si fulia apropriata poate face zgomot de ,,metal pe metal. Sau rulmentul din fulie sa fie de vina.

 

Iti recomand sa nu bati in ambreiaj pentru ca se pot deforma arcurile sau carcasa si incepe sa atinga in carcasa,plus socul transmis in compresor pe ax catre rulmenti axiali nu e prea ok,si sunt 3 buc in compresor.

 

Cred ca ori e prea strans si atinge carcasa,ori rulmentul a cedat.

 

Trusa e foarte ok si pretul e bun.

 

Ps:daca ai nevoie de setul de oringuri si garnituri pentru compresor santech, plus tot ce iti trebuie pentru reconstructie de compresor. da un pm si te pun in legatura cu distribuitorul din europa pentru un pret mai bun,sau un magazin online obscur din RO de unde le poti comanda repede.

2 PS:Nu comercializez piesele,doar ca am cautat mult aceste repere pentru a reface compresorul de pe espero.

Share this post


Link to post

Eu inca mai am un compresor de Nubira 2 daca se potriveste pe masina ta.

Share this post


Link to post

Bun ai scapat de temuta rola intinzatoare de pe cielo/espero.

 

Vezi ce freaca,pentru ca si fulia apropriata poate face zgomot de ,,metal pe metal. Sau rulmentul din fulie sa fie de vina.

 

Iti recomand sa nu bati in ambreiaj pentru ca se pot deforma arcurile sau carcasa si incepe sa atinga in carcasa,plus socul transmis in compresor pe ax catre rulmenti axiali nu e prea ok,si sunt 3 buc in compresor.

 

Cred ca ori e prea strans si atinge carcasa,ori rulmentul a cedat.

 

Trusa e foarte ok si pretul e bun.

 

Ps:daca ai nevoie de setul de oringuri si garnituri pentru compresor santech, plus tot ce iti trebuie pentru reconstructie de compresor. da un pm si te pun in legatura cu distribuitorul din europa pentru un pret mai bun,sau un magazin online obscur din RO de unde le poti comanda repede.

2 PS:Nu comercializez piesele,doar ca am cautat mult aceste repere pentru a reface compresorul de pe espero.

 

Salut,

 

E bun acel contact pentru garnituri, iti dau eu mesaj in privat si ma inteleg cu Dj

 

Btw, tocmai mi-am comandat asta de nervi :)

 

https://castex.pl/sklep/en/pullers/926-air-conditioning-compressor-clutch-puller-kb04040.html

 

Am gasit-o la o firma din cluj, era si pe ebay dar nu m-am mai complicat. Cost 136 RON plus transport 19 RON

 

E buna la casa omului, merge cam la orice compresor harrison/delphi v5 (adica 90% din compresoarele existente pe masini) si pana mea, am dat 135 Ron pe incarcarea cu freon, cu asta pot sa dau jos ambreiajul fara sa mai dau compresorul jos si implicit sa pierd freonul din instalatie.

 

Sa fie intr-un ceas cu cuc, va tin la curent.

 

Da, bravo! Dai o bere pentru idee :) )

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor pentru sustinere. Contactul ala e f bun dar momentan nu am nevoie, tot setul a fost cumparat la reconstructie, toate garniturile sunt noi. Ai PM oricum fiindca e bun, setul ala nu se gaseste asa usor, ultima data am dat vre-o 90 ron pe el parca, scrie mai sus pe undeva.

 

@pompiliu, din pacate nu se potriveste la conducte din ce stiu eu, merci oricum, daca o sa am nevoie de el iti dau mesaj.

 

Deci ieri am purces la diagnoza. Primul lucru, apropiat ambreiajul de fulie. L-am apropiat atat de mult incat dadea sa se invarta decuplat si tot asa facea. Am pus si tensiunea bateriei la bobina, nimic. Tensiunea acolo cu bobina conectata si aclansata era de 11,8V, direct pe baterie era 13, ceva, din pacate acelasi efect.

 

Merge un pic la cuplare si cand incepe sa bage rece (face presiune) incepe sa patineze, dupa care iar merge, iar patineaza si tot asa. Face asta indiferent de pozitia ambreiajului, poate sa frece in fulie sau la distanta, acelasi comportament.

Binenteles ca m-am prins dupa ce am batut ca am indoit platoul cu ambreiajul fiindca nu mai calca drept, cred ca am reusit sa il indrept la loc ochiometric, data viitoare voi fi mai bland cu el.

 

E clar, bobina de daewoo nu se pupa cu fulia si ambreiajul de opel, maine imi vine trusa teoretic, iau bobina originala de opel de acasa, ii tai mufa, ii pun 2 lamele in exterior prelungite cu fire direct si o montez.

Ca sa reamintesc motivul pentru care am folosit bobina de daewoo, sunt 2 motive defapt, cea de opel avea mufa sparta si pinii oxidati si aia de daewoo se potrivea la fix in mufa.

 

PS Am observat si o scurgere de freon la compresor cand e in presiune, din fericire nu pare sa fie la imbinarile lui ci la conducte, le-am mai strans putin sa vedem daca mai pierde.

Si daca tot umblu acolo o sa-i mai dau jos si din ulei fiindca ultima data am pus 200 ml si cred ca e cam mult, parca 100 ml trebuiesc in compresor conform manualului.

 

@ZDN, da, am scapat de scartaitul omniprezent de rola AC, insa din pacate cu un cost, acum trebuie sa demontaz tamponul motor la fiecare schimbare de curea :)

 

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...