Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

S-a inlocuit si simeringul casetei si s-a montat pe masina. Totodata s-a curatat partea ruginita dinspre pasager si revopsit.

Alte operatiuni:

S-a montat caloriferul original si s-a remontat complet tot ce era pe la modulul de climatizare (voleti, clapete, tavite...etc)

S-a montat tot ce tine de aeroterma pe partea din fata, sub stergatoare si compartimentul motor.

S-a taiat suportul motorului de pe lonjeron (cel din partea stanga cum te uiti la compartiment, se va folosi o alta metoda de prindere)

S-a curatat, dat cu deruginol dupa care vopsit la spray tot ce era ruginit pe lonjeronul ala.

S-a montat radiatorul de A/C si conducta dintre el si cel din cabina formata din 2 bucati. Una pe care este senzorul de joasa presiune, cealata are supapa de expansiune.

S-a spalat volanul care va fi pus. E aproape nou, nu se vede nici o urma de uzura.

Deoarece am aceeasi problema ca si colegul tunning4life la radiatorul de apa, am incercat sa il lipesc cu poxilina pe interior si pe exterior. Data trecuta nu a tinut, poate am noroc de data asta, o sa dau mai multe straturi pana iese ceva uniform, daca nu merge, altul dar e pacat, radiatorul era original din ala gros si sanatos, am cautat ceva pana am gasit unul bun la dezmembrari.

O poza cu "before" :) cele de "after" vin data viitoare.

post-2698-0-25516300-1477200296_thumb.jpg

Problema cu pozele este ca de obicei termin pe intuneric si nu mai ies.

Data viitoare urmeaza coloana de directie, coaja de bord si modulul de airbag.

In schimb la electrica va fi mai mult de munca, va trebui sa identific toti pinii (sau macar cei care ma intereseaza) dintre instalatia existenta si ECM (mufa de sub torpedou, cielo are 2, la espero e doar una mai marisoara), sa trag instalatia frumos prin coaja de bord, sa verific toate conexiunile la masa, toate conexiunile din tabloul de sigurante si, nu in ultimul rand alarma vietii fiindca ceva s-a intamplat si nu ma functioneaza corespunzator, cel mai probabil o masa pe undeva insa nu imi aduc aminte care si unde.

Until next time...

 

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Daca vrei sa salvezi radiatorul, nu cred ca rezolvi permanent doar cu poxipol. Sa fi avut timpul si spatiul de care dispui, as fi dat o gaura de 1mm in capatul fisurii, sa fiu sigur ca nu mai avanseaza, apoi topit plasticul si "amestecat" sa sudez, plus plastic adaugat peste. Asa, n-ai mai avea probleme, plus ca ai intari zona aia slaba de la cotul ala, sa nu mai cedeze si data viitoare. Daca poxilina e argila aia care se pune pe tevi de cupru, renunta la idee, nu faci nimic cu ea, nu prinde de plastic

Share this post


Link to post

Ala nu pare plastic din pacate, daca era...era altceva. Nu cred ca se poate topi.

Poxilina e un fel de amalgam gri care dupa ce se usuca se face ca piatra.

Problema e ca nu prea tine la temperatura insa in strat generos o tine juma de an, macar la teste.

Oricum, e posibil sa trebuiasca schimbat radiatorul oricum, daca nu gasesc iesiri de comanda ventilator din ECM-ul ala va trebui sa gasesc unul de cielo cu termocupla mecanica, Espero nu are asa ceva.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si, update :)

Mai intai poza de "after" promisa:

post-2698-0-97887200-1477544014_thumb.jpg

S-au mai efectuat chestii, in principal la interior

S-a montat coloana de directie, modulul de abs si s-a lucrat mai mult pe electrica.

Am descoperit problema alarmei (o masa lipsa) am identificat becul de ulei, check engine, + permanent, +contact, comanda ventilatie si pompa de benzina, suficient pentru a porni motorul. Totodata s-a izolat instalatia cu banda panzata pe unde trebuia, izolatia veche se dezintegreaza la atingere.

Intre timp am gasit si un soarece mort prin bord :D dupa cum arata zacea acolo de ceva timp. Din fericire nu a apucat sa roada nimic.

Oricum..incepe sa prinda forma usor, am masurat motorul sa vad daca "vine" si rezultatele sunt urmatoarele:

Distanta de la cutie (in pozitia normala) si marginea lonjeronului din dreapta este de aproximativ 55 cm (+/- 2 cm maxim)

Motorul cu tot cu suportul de astra f are aprox 58 cm (+/- 2 cm)

Lonjeronul are 3 cm grosime deci dupa un calcul simplu am decis sa pun distantiere pe suportul central sa il mut putin mai spre cutie maxim 2 cm (sa vad cat imi permite planetara dreapta, as prefera sa nu sara din cutie in mers) si ar trebui sa pice la limita fix sub lonjeron. Mai multe detalii despre ce am in cap cand voi ajunge la pasul asta, momentan e in studiu.

Apropos de radiator, din pacate nu cred ca il pot folosi pe cel original, nu am gasit pana acum in nici o schema de motronic 2.8 iesire comanda ventilatie, deci cel mai probabil va trebui sa folosesc termocupla clasica de cielo.

Data viitoare se va monta coaja bordului definitiv si accesoriile din interior.

Cateva poze

post-2698-0-56617100-1477545598_thumb.jpgpost-2698-0-70213400-1477545612_thumb.jpgpost-2698-0-23789700-1477545630_thumb.jpgpost-2698-0-03305000-1477545643_thumb.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

La cat te plimbi Bucuresti - Rosiori, nu era mai ieftin sa inchriezi un garaj/spatiu in Bucuresti?

Share this post


Link to post

Pentru mine nu :)

Share this post


Link to post

Ca in reclama la o masina oarecare: "mie imi place sa conduc..."

Share this post


Link to post

Exact :) , plus ca acolo am tot ce-mi trebuie, nu pot sa ma car cu tot atelierul in Bucuresti.

Share this post


Link to post

Update

post-2698-0-18589700-1477892555_thumb.jpgpost-2698-0-18572400-1477892567_thumb.jpg

Din pacate, desi aveam siguranta de la airbag scoasa, cand am conectat bateria si am pus contactul s-a aprins becul de la el si...asa a ramas, binenteles ca nu aveam sacul conectat, drept urmare...nu stiu daca va functiona in caz de impact. Nu ma prind de ce e alimentat cu siguranta scoasa (daca am scos-o pe cea care trebuie)

Cam atat la espero, restul timpului m-am ocupat de bmw-ul gri

Si incep sa fac o lista cu ce si cat m-a costat in timpul procesului fiindca le pierd urma

Deci pana acum avem asa:

(Reconditionare caseta directie)

bucsa ochelar 18 RON

burduf 34 RON

kit reparatie (simering ax volan + inca 2 chestii) 95 RON

coloana directie reglabila 100 RON

Total 247 RON

 

Va urma

 

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

post-2698-0-23184000-1478260558_thumb.jpg

Maine este ziua cea mare :D

Am uitat la costuri, bateria noua rombat cyclon 150 RON

Share this post


Link to post

Bafta

Bateria daca nu a costat minimum 300lei nu are rost sa o montezi"nu ie buna"

Eu la Honda am pus un Bosch ultra de 180le i :mrgreen:

Share this post


Link to post

Ie pierfecta pentru espero :D . Merci, sper sa termin repede.

S-au mai achizitionat acum o ora:

 

2 bielete directie original gm 216 RON. Sunt mai usor de montat acum decat dupa ce vine motorul pe pozitie.

2 bielete antiruliu CTR 60 RON. Daca tot eram la magazin... :)

3 piulite surub brat inferior (se vor folosi ca distantiere la tamponul central pentru a muta tot ansamblul 1 cm mai spre stanga). Cativa lei

 

Total 283 RON

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Hai bafta, fir intins, alea, alea :) )

Dar eu zic sa nu pui piulite ca distantier... fa-ti la strungar ceva mai solid, placa.

Share this post


Link to post

Cam tarziu acum, m-am trezit in ultimul moment, era varianta asta sau deloc, oricum e posibil sa nu fie suficient de late si sa trebuiasca mai mult, o sa vad cand e motorul pe pozitie cum vine si mai ajustam, iar la final daca mi se pare dubios voi aplica metoda ta.

Oricum un coleg (nu dau nume aici) are tot asa facute din teava si pana acum nu au aparut probleme.

Temerea mea nu era legata de rezistenta fizica a piulitelor ci defaptul ca au gaura din mijloc putin cam mare si cand strang suruburile nu "pica" fix pe cilindrul de rezistenta prin care trece surubul, (mai bine nu stiu sa explic si mi-e lene sa desenez) astfel este posibil sa imi indoaie suportul central. Sau mai degraba sa se impregneze in cutia de viteze de aluminiu fiindca nici macar nu e drept acolo, sunt niste nervuri. Oricum nu o sa strang sa scot apa din ele, oricum au table de blocare sa nu se desfaca si forta e de forfecare nu de tractiune (mana nus ce am in seara asta ma uimesc si pe mine :) )

Oricum la prima vedere s-au strans suficient, fiindca am uitat sa specific, 2 sunt puse deja, urmeaza si la al treilea surub, luasem cu tot cu suruburi pentru brate sa inlocui si le-am folosit aici pana la urma dupa cum spuneam, sa il vad eu pe pozitie si dupa mai ajustam ;)

Merci

 

Aaa si am uitat, surub brat inferior 2 bucati + piulite + saibe = vre-o 30 RON

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si..e in :) . Poze nu vor fi, e aceeasi procedura ca la demontarea celuilalt numa' ca invers :) . Locatia e aceeasi, pozitia e aceeasi va puteti folosi imaginatia :D

Momentan pare putin stramb, nu se aliniaza perfect, in mare parte si datorita faptului ca "buza" care uneste contraaripa de lonjeron trebuie ajustata un pic fiindca nu-i da voie tamponului sa urce cat ar trebui (e cu 2 cm mai jos prins cu lant), vom investiga data viitoare insa pare ca va pica bine tamponul pe lonjeron cu distantierele alea, nu va iesi in afara lui ca la cielo.

O sa-mi fac o idee mai realista cand voi indeparta bucata de contraaripa care ma incurca.

Share this post


Link to post

Si cam asta a iesit

post-2698-0-17434900-1478932978_thumb.jpg

Stiu ca nu arata tocmai profi, insa dupa ce am executat gaurile frumos, mi-am dat seama ca mai trebuie sa folosesc si o cheie de contra. Dupa care mi-am dat seama ca mai trebuie sa scot si cheia cumva dupa :) Era asa sau sudura pe piulite. Am preferat asa.

Suruburile folosite sunt de pivot, piulite cu plastic in cap, cheie de 17.

Am preferat sa dau gaurile de vizitare din partea asta fiindca tabla este mult mai subtire, cam la jumatate din grosimea materialului lonjeronului si nu cred ca afecteaza extraordinar rezistenta. Se vede in poza diferenta pe buza indreptata, partea de jos este materialul lonjeronului.

Momentan va ramane asa pana la teste si daca descoper ceva nasol vom vedea cum putem remedia, am eu niste ingrijorari dar le zic dupa teste, daca se adeveresc :)

Sculele folosite:

post-2698-0-53963800-1478933457_thumb.jpg

Cel mic e de 8 mm (sau 10, nu mai stiu exact). S-a folosit pentru gaurile de trecere ale suruburilor.

Cel mare e de 20, s-a folosit la gaurile de vizitare si era sa imi ard bormasina cu el, clar nu e facuta pentru asa ceva dar...e bosch si a rezistat :) . Am reusit sa o blochez de vre-o 2 ori si odata a scos putin fum si miros de ars. Totodata mi s-a rasucit violent in mana.

Mult prea mare spiralul ala pentru ea, nu recomand sub nici o forma, daca executati vreodata asa ceva luati o bormasina mare si grea pentru inertie, altfel se pot intampla accidente.

Bani cheltuiti 50 RON (Numai cel de 20 mm a fost 40 RON, celalalt + o panza de polizor sub 10 RON)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Spor la treaba! O poza cu motorul 'sus' ?

Share this post


Link to post

Nope, o sa-l vezi live curand.

Share this post


Link to post

Si ieri s-au mai efectuat cateva operatii.

S-au conectat furtunele dintre calorifer si motor.

S-a conectat si reglat timoneria.

S-a schimbat senzorul VSS (cel vechi l-am rupt cand am demontat motorul celalalt).

S-au montat accesoriile fizic (alternator, pompa servo, compresor AC). Urmeaza cureaua +intinzatorul.

S-a reorientat conducta de presiune de la servo si s-a conectat in pompa. A trebuit putin indreptata si reindoita, cred ca am reusit fara sa o obturez, vedem la teste.

La cealata imi trebuie un furtun de 20 cm sa vad daca pot folosi unul de apa de la calorifer daca nu, furtunul vechi cred ca a ramas pe celalalt motor.

S-a tras in pozitie electrica motorului.

 

Cam atat imi aduc aminte. Poze nu avem din pacate.

Sambata va fi urmatoarea sesiune.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Esti hotarat rau pe ea :D spor in continuare

Share this post


Link to post

Si..iar update

S-a rezolvat cu servodirectia, acum sa vedem daca si merge :)

S-a pus cureaua de accesorii, lucru care a mancat cel mai mut timp fiindca nu imi dadea la lungime, a trebuit sa demontez iar tamponul si sa vad cum naiba vine si dupa vre-o jumatate de ora de masurat cureaua sa vad daca nu s-a lungit cand am carat motorul cu ea :) m-am prins cum venea. Nici macar nu trebuia sa demontez tamponul dar na, data viitoare stiu :D

http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/project/engine_failure/day39_12.jpg

Asta e cea mai apropiata poza gasita, la fel e si la mine doar ca sub pompa de servo mai are si compresorul de A/C si cureaua are 1900 mm. Tamponul vine cumva peste intinzatorul ala, e putina chinuiala sa o schimbi fara sa il dai jos, trebuie tras la maxim de el altfel nu intra, cu o cheie adecvata si 2 oameni merge.

In rest, s-a montat electrica de forta la alternator + electromotor (sa vedem daca si incarca) fiindca sistemul e usor diferit fata de daewoo. Am folosit becul din bord pentru diferenta de potential intre iesire si "excitatie", sper sa fie suficient sa nu o fiarba sau ceva. Daca e cazul marim becul :)

Ma gasit un radiator vechi de cielo + termocupla aferenta, eu stiam ca pierde apa dar vedem, de teste merge si asta. Trebuia sa modific putin instalatia sa adaug si termocupla in circuit.

Am tras si electrica motorului pe pozitie si am conectat tot cea venit la mana provizioriu insa mai trebuie studiat fiindca imi ies vre-o 2 mufe in plus :D si da cu virgula.

In rest, inca vre-o 2 sesiuni si dam pornire, mai sunt in mare cam asa de facut:

De pus electrica pe motor si conectat in cabina pompa de benzina, panoul de bord (turometru, bec ulei, check engine, temperatura apa) si ce mai e de interconectat (asta va ramane pe ultima parte cel mai probabil).

De montat radiatorul de apa + furtunele aferente si de adaptat termocupla pe prima treapta de ventilatie. Treapta a doua o sa vad cand ma ocup de aerul conditionat (nu prea curand).

De montat vasul de expansiune, cablul de acceleratie, vacuumul pentru clima, carcasa filtrului + furtunele aferente, as vrea sa adaptez pe cutia existenta, cred ca e acelasi diametru la furtun.

Sa completez suruburile + piulitele lipsa (vre-o 2 pe la galeria de admisie, 2 pe evacuare, unu la compresorul de A/C, cam atat am gasit momentan).

Si, extrem de important, de montat evacuarea provizoriu sa vad cum vine si de sudat. Aici o sa fie cel mai nasol fiindca sudorul meu are concediu...nedeterminat pe caz de boala, va trebui sa caut pe altcineva.

Si..la final de tot, sa scot bujiile sa vad ce e pe-acolo, (motorul a fost rasturnat si dat pe toate partile la transport, poate are ulei in capul pistoanelor) sa masor fisele sa vad cum stau si...sa-l vad cum merge.

urmatoare sesiune va fi miercuri.

 

 

 

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

Urmaresc de mult topicul, am crezut ca va muri, dar SFI-ul l-a reinviat. Bravo!

Share this post


Link to post

Dap...imi place masina asta de mor, o sa renunt la ea cand se va rupe in 2 de la rugina.

Desi mai am 2 bucati, senzatia de espero e unica :)

Intre timp m-am mai prins de niste mufe de pe la electrica, senzorul de detonatii vine la comun cu IAC-ul intr-un cablu Y care la randul lui vine in filonul principal.

Am mai descoperit inca una ca fiind ceva de lumini de mers inapoi, ceea ce nu-mi trebuie, am deja pe instalatia veche si..mai ramane una de identificat.

Cum nu am gasit nicaieri temperatura aer din admisie presupun ca asta e, o sa ma uit mai atent pe la galerie.

Pana acum am gasit asa la motronic 2.8 ca si conectica, in ordine incepand de la ecm si mergand pe filon spre capatul celalalt:

Sonda lambda

Senzor temperatura lichid racire

Debitmetru

Pozitie arbore cotit

Pozitie clapeta (TPS)

Senzor detonatii + IAC (aceeasi mufa cu 4 pini de unde se split-uieste in 2 mufe)

Un actuator care exista infipt in instalatie dar ii lipsesc furtunele de vacuum, presupun ca este ventilare canistra de vapori (motorul a fost euro 2 la origine si avea asa ceva, binenteles ca la mine lipseste tot ansamblul)

Bobina inductie

Senzor axa cu came

Modul aprindere electronica (in capat de tot)

Aici se vede o electrica de LET (motronic 2.7) care se aseamana si totusi..difera :) dar m-a ajutat sa identific o parte din mufe)

http://www.mickey-garage.com/uploads/images/000/000/thumbs/1000-750/b96d7c0d2fd26aa3607368de300e7121.jpg

E ciudat cat de putine informatii se gasesc pe net referitor la acest motor desi a fost folosit intens de mai multi producatori.

Oricum, ii dau eu de cap pana la urma

 

 

 

Share this post


Link to post

Fa si tu o treaba buna (pt altii), fa o documentatie pt electrica, ca pe viitor sa ajute si pe altii :D Bine, unii dintre "altii", cand or vrea sfi, tot la tine o sa vina :) )

Share this post


Link to post

Trebuia sa fac o poza cu instalatia jos dar nu m-am gandit. O sa fac un cu ea pe masina si toate firele atarnate sa fie si le marchez pe masura ce le identific.

De dat jos nu o mai dau fiindca m-am chinuit rau sa o bag prin gaura aia dintre compartiment si cabina,a trebuit sa pilesc putin ca sa intre si am bagat-o putin la japca, sper sa nu fi patit nimic.

Oricum ce ma frapeaza e ca nu am identificat nimic despre aerul conditionat, desi in schema apar vre-o 3 pini, insa cel mai probabil cine a montat motorul le-a taiat de pe instalatie, o sa vad dar cand ajung acolo.

De-aia am zis ca electrica ramane ultima, sa am toata mecanica facuta si dupa o sa imi dedic o zi doua numai pentru electrica.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...