Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

Merci domnu' de sfaturi, ala e problema, curge ca la balamuc la pedalier si afara la sofer pe langa bucsa aia de burete.

O sa incerc intr-un week-end poate reusesc fara sa dau caseta jos ;) acolo chiar nu am umblat niciodata.

 

In week-end s-a schimbat caloriferul de data aceasta cu unul mai bun.

Asta nou pare mai bine facut, ca diferente fata de cel vechi, lateralele si conductele sunt de cupru iar el nu mai are forma aia clasica de radiator cu celule ci e format pur si simplu din 4 tevi paralele si destul de groase unite cu aripioare.

Nu se mai infunda in veci ;) si da caldura de te scoate din masina, aerul frige la aeratoare acum si se vede si in bord cum scade usor acul la apa daca se porneste brusc pe viteza a 4-a aeroterma :)

 

Am identificat si o alta problema. Din cele 3 simeringuri schimbate ale cutiei unul din ele pierde :wallbanger:

Din fericire este cel de la planetara dreapta posibil sa-l fi ciupit cu planetara cand am bagat-o sau, mai sigur, i-a sarit arcul de strangere de pe el. Se va investiga si aceasta problema, norocul meu ca acest simering este cel mai usor de desfacut schimbat din toate 3 ;)

 

Parca s-a pus masina contra mea, cred ca a fost cel mai lung sir de probleme intr-adevar serioase pe care l-am avut, si asta din cauza ca am tot amanat. Incep si eu ca altii, ii dau foc, m-am saturat :)

Share this post


Link to post

...si da caldura de te scoate din masina ...

 

Nu te cred. :D

 

Am mai vazut si eu cite unul topaind pe linga masina, iarna, credeam ca le e frig. Acum ii inteleg, nu suportau caldura din masina. =))

Share this post


Link to post

Incep si eu ca altii, ii dau foc, m-am saturat :)

Asta merita un filmulet :P

Share this post


Link to post

Intai sa fac rost de benzina si dupa aia > :)

Share this post


Link to post

2) Dispare uleiul de servodirectie din instalatie. Cam 0,5l la maxim 1000 km si problema e ca nu vad pe unde, sper sa nu fie caseta.

 

verifica in interior in zona pedalelor daca este buretele de sub mocheta imbibat de ulei,sa nu piarda pe la semeringul de la axul casetei de directie.

 

Exact p-acolo pierde ...

 

DJ-ule ... dai semne de batrinete, nu asteptam la tine :P

Share this post


Link to post

Nu nenea a fost alta tarasenie ;) . De ceva timp imi scartaia volanul cand se incalzea cam din zona aia si am bagat niste vaselina cu ulei fara rezultat.

Asa aveam impresia ca ce se vede acolo murdar e vaselina mea, pana a venit unul mai destept (Petrica) si stergand cu un servetel, a iesit rosu ;) .

 

Intre timp a gasit kit de reparatie pentru caseta care include si simeringul asta, e cam scumput si nu prea mai e vreme de demontat caseta de pe masina, o sa incerc sa montez doar simeringul fara sa dau jos caseta, desi era bine sa inlocui si surubul de reglaj dar, data viitoare.

 

PS Am citit tot topicul "caseta de directie" intre timp ;) Cand voi reusi sa-l schimb voi posta acolo si niste poze cu explicatii, am vazut ca nu e nimic concret in afara de vre-o 4 posturi mai vechi ale lui ovi_jer.

Share this post


Link to post

Poti folosi fara probleme un simering universal, mai mult de 5-10 lei nu costa, din pacate nu stiu sa iti dau cotele pentru Espero :( . Eu merg din 2007 cu un astfel de simering si caseta este complet uscata.

Share this post


Link to post

Bravo, multumesc mult. Am un baiat care a mai facut asta si ma poate ajuta.

Oricum foarte util, am omis sectiunea de tutoriale ;) .

Share this post


Link to post

De duminica trecuta masina mea a intrat la iernat in garaj, e prima iarna cand se intampla asta dar m-a disperat de bani in ultimele 2 luni, trebuie sa ma reabilitez putin si dupa, de la capat.

 

Au picat pe rand ambreiajul, caloriferul, servodirectia.

 

Momentan s-au rezolvat ambreiajul (plus chestiile aferente explicate mai sus) si caloriferul insa au aparut 2 noi probleme de care efectiv nu mai am chef si nici bani, s-au intamplat la distanta prea mica una de alta toate.

 

Problemele care au ramas, pierde inca ulei de transmisie pe la simeringul din dreapta de la planetara (proaspat shimbat impreuna cu celelalte 3 de altfel) si ulei de servodirectie pe la simeringul de la volan.

 

Pana la primavara asa ramane sa ma mai calmez, intre timp am prntru plimbare un corsa C 1.3 cdti care ma impresioneaza pe zi ce trece mai mult. Nu se compara cu Espero, este alta clasa, dar are avantajele ei, cel mai importnat, consumul la jumatate :)

Share this post


Link to post

Din cele 3 simeringuri schimbate ale cutiei unul din ele pierde :wallbanger:

Din fericire este cel de la planetara dreapta posibil sa-l fi ciupit cu planetara cand am bagat-o sau, mai sigur, i-a sarit arcul de strangere de pe el.

 

Sau, uzura accentuata pe ax. In astfel de cazuri montam simeringul citeva zecimi mai in afara.

Scuze pentru off.

Share this post


Link to post

Nu pare uzat axul si oricum s-a montat mai in afara, nu am vrut sa fortez neavand scula potrivita (de diametru adecvat) l-am luat cu batai usoare pana a intrat suficient.

 

Vad eu la primavara ca acum nu mai am chef de nimic, trebuie sa montez o centralizata si o alarma la corsa deocamdata si nu gasesc schema electrica, o sa o iau pe ghicite si trebuie sa defac plasticele din jurul volanului sa vad firele de la semnale si de la contact in primul rand, e mai mult de munca fara schema.

Share this post


Link to post

De cand te sperie pe tine o amarata de instalatie de corsa? :D Ti-am zis, te legi in blocul de lumini (in fine, doar semnal, ca opelurile parca au pozitiile si farurile pe robinet, nu pe maneta). In 10 min dibuiesti firele.

 

Mai vorbim sper joi.

Share this post


Link to post

Dj, daca vrei, pentru buchisit probleme alea tehnice te pot ajuta eu. gasim o zi propice pentru amandoi... Stiu niste trucuri batranesti care nu au cum sa dea gres. Ai investit prea multa munca ca sa nu te bucuri el.. ar fi pacat.

Share this post


Link to post

Merci domnu' e chestie de chef si de bani la Espero nu de putut ;) Mi-e un dor de ea sa o alerg putin de nu mai pot :D . O fi Corsa fasneata, consuma la jumatate...etc dar nu se compara cu Espero un afara localitatilor. E un fel de matiz mai mare putin, diesel, cu reglaj volan, abs si airbaguri :) .

 

@madkat Am reusit sa pun doar alarma deocamdata, urmeaza centralizata. Zici tu domnu' ce zici dar stii cat de complicata pare fata de Espero la electrica? De la butonul de avarii nu prea merge, are firele foarte subtiri si ala doar da impuls unui alt modul pe care nu l-am gasit, iar la blocul de lumini acelasi lucru, plus ca nu semnalizeaza fara contact, doar piuie.

 

Am cautat in filonul principal de mi-a venit rau firele trebuincioase dar le-am gasit pana la urma. A fost mai greu cu semnalele si + contact, si acolo la fel, contactul comanda alte relee, nu e ca la cielo/espero pe "direct". :) .

 

Partea buna a fost faptul ca am gasit toate firele trebuincioase acolo (mai putin contactor portbagaj), nu a mai trebuit sa trag fire suplimentare iar plafoniera cu stingere intarziata nu afecteaza performantele alarmei. Momentan am usile legate si socul, s-au folosit 2 diode pentru comanda semnalizarilor si inca una pentru contactor usi, cand vin si cu portbagajul mai folosesc una sa nu leg cele 2 circuite impreuna (plafoniera si becul portbagaj sunt circuite separate) ;)

Share this post


Link to post

Da tu stii ce complicata e Alfa fata de woo-urile mai vechi? :D Atat de complicata incat nu am putut sa trec de temporizarea plafonierei - si se poate incuia masina, doar dupa ce se stinge aia (noroc ca se stinge f repede). Ideea pana la urma mi-a venit, insa implica vreo 5 diode si demontarea ceasurilor de bord. Ca idee.

 

Posibil si Opelutzul sa aiba un soi de body computer - cum am si pe Alfa si pe Accent.

Share this post


Link to post

Sambata am petrecut vre-o 4 ore de neuitat alaturi de "amanta" :) .

Mi-am reamintit cum e sa zbori cu 160 cu a-4-a si doar o mana la misto pe volan, cum e sa intri in curbe cu 100+ si sa nu scrajneasca rotile (am inca roti de vara), cum e sa pui o frana de la 130+ pana la 50 si sa vezi fum in retrovizoare de la rotile din spate ca la Vtcc :D (cate una in functie de dezechilibrul masinii).

 

Masina s-a comportat exemplar, un motor putin mai mare si mai puternic si pot spune ca e completa, desi si 1.5 dohc-ul asta iti aduce zambetul pe buze dupa 3500 ture :)

 

Un week-end reusit din privinta asta. Ce mai conteaza ca mi-a lasat o balta de ulei din cutie si ca la servo mai aveam doar putin ulei pe fundul borcanului?

Senzatia a fost priceless, pentru restul exista mastercard :) ).

 

post-2698-0-25874500-1321879861_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pai nu o lasa acolo in "cutie" Mai dai cate o tura din cand in cand :D

Share this post


Link to post

Mi-am reamintit cum e sa zbori cu 160 cu a-4-a

Mda, corect.. Și eu dezmorțesc "picioarele" tot într-a 4a, care se termină la 160.

si doar o mana la misto pe volan,

Bre, lasă dracu' condusul "la mișto". Ține ambele mâini pe volan :P Eu am constatat/învățat pe propria piele ce control ai asupra direcției, la o viteză de 4x mai mică, într-o situație limită, când ții volanul cu o singură mână (și-aia în poziția corectă, nu "superman-style sau "2 degete sprijinte în scârbă de volan"). Din fericire, am scăpat doar cu strâns din buci/transpirații reci. Și lecția băgată la cap :)

Share this post


Link to post

1) Se duce mai mult, am luat si 170 cu a-4-a.

2) Eram singur pe drum, drum ca'n palma cum numai in TR exista =)) . Deci daca se putea intampla ceva, doar sa se rupa ceva la masina si sa aterizez pe camp ;) .

Ideea era ca la corsa la 140 la ora am ambele maini pe volan si mai sus nici nu am curaj sa-i dau prea mult timp. Diferenta de clasa isi spune cuvantul si la espero simti tot ce se intampla la roti, servodirectia greoaie e buna la viteza, corsa e playstation :D indiferent de viteza.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Duminica din nou am scos mandra la plimbare. Dupa aproape o luna a pornit la sfert in toti cilindrii si m-a impresionat din nou la un drum pana la tara si inapoi. Vine ea primavara ;)

 

post-2698-0-35499400-1324286789_thumb.jpgpost-2698-0-25578200-1324286800_thumb.jpgpost-2698-0-03255800-1324286809_thumb.jpg

 

Binenteles ca am dat putin cu burta de nisip la podisca aia.

 

S-au mai achizitionat caseta de directie, un far dreapta mult mai bun ca al meu, carcasa de la termostat ( a mea avea stutul de recirculare aproape rupt) si un plastic de protbagaj. Cu prima ocazie ma apuc de treaba.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Arata bine, si eu mai am una de 1.8, dar datorita guvernantilor, pe langa valorea spirituala, toate valoreaza acum greutatea in fier vechi, dupa noua taxa daca o vand , trebuie platit 8600 de euro :-?

Share this post


Link to post

Nu ma intereseaza sa o vand. Chiar, mai bine, poate acum gasesc vreuna mai dreapta si mai fara rugina la pret de nimic pentru eventuala recarosare ;)

Si daca e si bej cu atat mai bine ;)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Englezule si el ar monta,insa nu gaseste.Am tot cautat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...