Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 1.5 Dohc Bej

Recommended Posts

Nu, am pus peste ea, dar, repet, e diferit la DOHC, numai una din fete are probleme de etanseitate.

Share this post


Link to post

Pai DOHC am si eu. :)

Share this post


Link to post

S-a rezolvat si delco-ul, s-a inlocuit simeringul, luleaua si bobina, am adaptat un simering putin mai mic dar isi face treaba.

 

La cutie am schimbat simeringul de la priza si boltul de la cruce cu un surub de 6 dupa ce am adus gaurile la nivel cu bormasina. Era singura solutie, gaurile se ovalizasera rau. La celalalt bolt am mai batut cu ciocanul putin si s-a fixat bine.

Am scapat si de jocul volanului schimband garnitura de "teflon" (eu cred ca e un plastic ordinar totusi) de jos. Mare mi-a fost bucuria cand am vazut ca rulmentul superior nu are pic de joc ;)

 

Mai am garnitura de baie si uleiul in week-end si aproape am terminat cu masina.

 

Ca operatiuni pe plan mai indepartat, discurile fata, probabil disc ambreiaj in curand, racordul flexibil la evacuare plus alte cateva nimicuri, usa dreapta spate pare ca are balamalele rupte din interior, sa vad ce naiba are, am eliminat aproape toate zgomotele din interior, mai putin la ea.

 

Deocamdata ma opresc aici, am investit prea multi bani in intretinere ar fi cazul sa ma mai si plimb totusi.

 

Poze iar nu am apucat sa fac.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

S-a rezolvat si cu garnitura de la baie insa cred ca nu am eliminat chiar tot ce inseamna pierderi, cutia pare ca plange pe la unul sau ambele simeringuri de la planetare si posibil si pe la cel de la priza :wallbanger: Mai sus am gresit, simeringul schimbat era de la intrarea timoneriei.

Cu aceasta ocazie am schimbat si uleiul cu Motul 5W30 x-clean la 235.000 km

 

Si de data asta am facut si pozele promise mai demult, il rog pe maestrul fotograf Velican sa posteze :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Cam tarziu,deh...10000001.gif

Se pare ca tre' sa-ti cauti un alt fotograf.

Share this post


Link to post

Nu prea, s-au mai intamplat lucruri minore, cum ar fi defectarea condensatorului statiei, dar nimic care sa merite postarea. Am bagat o gramada de bani cand trebuia si acum ma bucur de o masina functionala in care nu mai bag bani lunar :D .

Share this post


Link to post

Ba da, ala e nou :) . In rest, am iar o bataie pe fata, probabil bucsa ochelar de la caseta care nu a fost schimbata, o bucsa, tot pe fata, care cam scartaie la denivelari, toba iar loveste in punte probabil s-a dus cauciucul pe care l-am pus, parca nu mai trage cum trebuie, scartzaie ceva in spatele torpedoului si in usa dreapta spate, plasticul ornamental de la stergatoare are o clema rupta pe dreapta si vibreaza in parbriz de ma enerveaza, chestii minore, ia mai da-o incolo mai investesc si in benzina nu numai in piese :)

 

PS La iarna o trag pe dreapta si probabil voi circula cu o corsa de 1.3 diesel pana in primavara sa ma mai reabilitez cu banii, dupa care de la capat :) .

 

PS2 Am uitat un eveniment. Mi-a sarit mufa de la actuatorul dreapta fata de am stat vre-o 2 zile cu usa descuiata :) , s-a rezolvat rapid intr-o joi la o locala.

 

PS3 Nu mi-a mai crapat chitul de pe dreapta (a fost pus in straturi subtiri cu timp de uscare) si daca o tine pana la primavara, ii trag si vopsea ca lumea.

 

Atasez si 2 poze mai recente

post-2698-0-71497800-1316091189_thumb.jpgpost-2698-0-74529400-1316091196_thumb.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Mda,traiasca ala ce a transpirat la aplicarea,modelarea si slefuirea chitului.headbang2.gif.....

Edited by velican_costi

Share this post


Link to post

@run4fun

 

Nu stiu, vom vedea. S-ar putea sa fac rost de un garaj, daca nu, prelata si la primavara vedem daca a fost bine sau nu ;)

 

@velican

 

Sa traiasca, sa traiasca :drinkers:

 

Intre timp mi-am reparat provizoriu plasticul orament mentionat mai sus si mi-am achizitionat si altul de la dezmembrari impreuna cu bucsa ochelar noua si se vor monta cu prima ocazie.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Intre timp s-au mai schimbat urmatoarele:

 

Becurile xenon din 6000k in 5000k. Vechile becuri au tinut cam 3 ani dupa care unul nu se mai aprindea la cald iar celalat se stingea de la gropi, astea noi au o tenta mai placuta si focalizeaza mai bine in far, nu stiu cum, insa acum am si eu V-uri pe perete.

Oricum, operatia s-a facut ca la carte fara chinuiala, s-a dat jos masca, semnalele, farurile si s-au aranjat cum trebuie fara chinuiala, am descoperit acum faptul ca la ultima interventie pusesem un bec stramb in far fara sa-mi dau seama. Cu ocazia asta am scapat si de niste zgomote nedorite (vibra masca si atingea de faruri).

 

Bucsa ochelar de la caseta de directie, acum am absolut totul nou la articulatiile fata.

Contactorul de mers inapoi.

 

Urmatoarea reparatie majora (probabil la vara) va fi la cutie, ambreiajul da semne de patinare, curge ulei pe la unul sau ambele simeringuri de planetare si am un carait urat la mersul inapoi.

O alta problema una din flansele amortizor da semne ca se va rupe curand si va trebui inlocuita cat mai repede.

 

PS Ornamentul mentionat in postul anterior s-a achizitionat, insa intre timp am adaptat o clema la cel vechi si nu se va mai schimba decat daca cedeaza.

 

Si o poza facuta pe neasteptate la finalul operatiunii :)

post-2698-0-56465800-1317370915_thumb.jpg

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Intotdeauna se gaseste cate ceva de facut :)

Share this post


Link to post

DJ-ule, prietene. Ce-i umbra aia pe rezervorul pompei de frina si al ambreajului? :(

 

Hrrr, hrrr ... :D

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Cam tarziu,deh...10000001.gif

Se pare ca tre' sa-ti cauti un alt fotograf.

 

Design facut de Bertone.Masina inca arata fresh pt anii ei.

Share this post


Link to post

@ viktor, te referi ca e negru lichidul? :)

 

Are ceva timp de cand nu a fost schimbat insa e dot 5.1 si mai merge.

 

La urmatorul schimb de placute (probabil vara viitoare) am in plan sa schimb si discurile si imi voi face timp si pentru lichid.

Oricum, ultima oara a fost schimbat partial cand am pus puntea asa ca nu are mult timp.

Share this post


Link to post

La roata (in cilindri) e cu mult mai colorat decit in rezervor. Sa nu uiti asta.

Share this post


Link to post

Ai dreptate ;)

Share this post


Link to post

Ieri s-a intamplat ceva ciudat cu ambreiajul meu. A avut si eu partea mea de vina fiindca l-am fortat, se pare ca am rupt ceva pe la placa de presiune, cert este ca nu mai debreiaza complet, a fost un chin sa ajung cu masina acasa.

 

Aseara cu ajutorul unui prieten de pe alt forum s-a demontat cutia de pe masina si nu se vede nimic suspect la furca si ax, soarele placii de presiune pare putin deformat insa atat la prima vedere.

Totusi facut o lista cu piese de schimbat si sper ca pana joi sa am masina gata. Postez si lista, poate cineva mai da cutia jos din diverse motive si pe principiu de schimbat preventiv (ca tot e cutia jos), ar trebui verificate si schimbate (daca este cazul) urmatoarele:

 

-Kit ambreiaj (placa, disc, rulment)

-Furca, ax debreiere

-Simeringuri planetare, priza, timonerie

-simering palier motor (in spatele volantei)

-tampon central si tampon cutie

 

Optional, se mai pot verifica si contactor lumini mers inapoi, cablu vitezometru

 

Poze din timpul operatiunii maine, azi se cumpara majoritatea reperelor mentionate, diseara se monteaza cat se poate si, cine stie, pe la 3 noaptea poate apuc sa urc si cutia pe masina :)

Share this post


Link to post

Cam ai ceva de munca. Eu sunt curios cum e cursa furcii, adica ce se intampla in momentul in care debraiaza . Ambreiajul vad ca este tot hidraulic. Ai ceva pierderi de lichid? Sa nu te fi lasat pompa sau cilindrul receptor.Sa nu fie din cauza ca sistemul hidraulic nu mai creaza presiunea necesara debraierii sau a ca intrat aer in instalatie.

Share this post


Link to post

Dj-ule, personal te apreciez foarte mult pentru sfaturile tale prompte de care am beneficiat de atatea ori, pentru spiritul practic de care dai dovada si pentru perseverenta in ceea ce priveste repararea proprii masini si te intreb urmatoarea chestie cu toata sinceritatea, ca un prieten nevazut, fara nimic malitios :

 

Nu crezi ca e cazul sa o lasi ...de tot? Parerea mea este ca nu mai merita sa bagi atata amar de banet in ea, pentru ca repari una, apare alta buba, cu regularitate, din cate imi dau seama. Mi se pare o prapastie in care arunci multi bani degeaba.

 

Uite, la cat de mult sunt atasat eu de Cielito, daca ar avea a opta parte din problemele ( expuse aici) masinii tale...pe bune ca m-as gandi serios sa ma despart de el...stiu, varsta isi spune si ea cuvantul, dar ceea ce faci tu mi se pare o resuscitare interminabila, o agonie din care o scoti mereu, in extremis...Sau poate gresesc si problemele nu sunt atat de multe sau atat de grave, in cazul asta, accepta scuzele mele.

 

Te rog, nu mi-o lua in nume de rau, admir pasiunea care te anima, insa...

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Foarte voalat si elegant modul de a o spune. Tata are un Suzuki Vitara din 95 in care a bagat mai mult decat a dat cand a luat-o,si stai ca inca nu are cauciucuri de iarna... sa-ti dau si nr lui de telefon caci eu nu gasesc eleganta si nici cuvintele potrivite ca sa il conving sa renunte la ea.Am folosit epitete precum "droaga" "cotet" insa no chance... si nici costurile uneori exorbitante ale pieselor nu l-au convins. Sincer dau o bere sau mai multe daca reusesti.

 

Acum lasand gluma la o parte. Pentru unii oameni surubareala la masina cat si investitiile uneori majore poate suna ciudat insa sunt lucruri care dau sens existentei lor. In orele alea putine care mai raman dupa serviciu, decat sa stai sa asculti neroziile prietenie/nevestei, sau sa te tolanesti pe canapea si sa te uiti la televizor la tot felul de neaveniti... mai bine ramai tu cu tine si bucata aia de tabla, e o forma de iesire din rutina... refulare,detasare, meditatie, poate chiar relaxare. Nu vorbesc in nume propriu, eu prefer filmele, teatru sau plimbarile in aer liber, insa am niste amici care m-au facut sa inteleg asta,asa ca am toata simpatia si sustinerea pentru cei ca Florin.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc pentru aprecieri, nu esti primul care imi zice asta, crede-ma, partial ai dreptate dar nu in totalitate :)

 

Ca idee imi voi lua inca o masina (ceva diesel, fara veleitati sportive de nici un fel, consum mic, gen logan dci) pe care voi pune strictul necesar si atat, care va fi masina de zi cu zi si nu va suferi acelasi tratament ca actuala. Asta va ramane numai masina de alergat (de rupt in doua pe limbajul unora) si sper ca va fi si modificata in acest fel.

 

Am nevoie de o astfel de masina din pacate, asta este felul meu de a fi, si decat sa stric una noua (asta in cazul in care mi-as permite una de care vreau eu), mai bine una veche la care piesele sunt ieftine. Ca idee am schimbat acum kitul (avea aproape 100.000 km), furca ambreiaj, 2 tampoane, 4 simeringuri si o garnitura, toate astea au facut 700 RON, ia gandeste-te la un logan de exemplu cat costa operatiunea asta? :)

 

PS Cand ai credit ipotecar, cam greu cu alte credite, si de strans bani, de unde? :) Asa mi-as fi luat si eu passat cc, alfa 159 (imi plac masinile mari) sau alt gen de racheta mai abordabila dar cand reusesc sa o stric, ce fac? Imi vand casa?

 

Zicea cineva mai demult o vorba adevarata:

"Detin masina pe care imi permit sa o intretin bine"

 

PS2 Si ce spune Razvante are o parte de adevar ;) . Eu intotdeuna am avut o pasiune, asta este ultima la care m-am oprit. Asta nu inseamna ca nu-mi vine sa-i dau foc cateodata insa imi trece intr-un final cand ma urc in ea si vad cum s-a schimbat comportamenul in urma operatiunii, e o senzatie care nu se poate descrie. Asta pana data viitoare cand se strica altceva :)

Discutia poate continua mult si bine, argumente sunt pro si contra multe dar nu vrea sa ma intind mai mult, deja e prea mult. Unii inteleg, altii nu, fara nici un fel de suparare.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...