Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Honda Civic 2007

Recommended Posts

Pai .. cand ti'a intrat masina in subvirare nu dai in frane ( incepe sa'ti fuga si puntea spate si devine necontrolabila ). Iei piciorul dupa acceleratie pana simti ca are un pic de aderanta si prinde traiectoria dorita cat de cat dupa care accelerezi sa iesi din curba.

 

Pai.. daca fuge fata e subvirare sau daca fuge spatele? Si cum stiu ca are un pic de aderenta cat de cat? Deci ea prinde singura traiectoria dorita?

Ma rog, eu nu tin piciorul dupa acceleratie.. mai ales ca port si bocanci si poate ajunge dupa frana..

Share this post


Link to post

In ce conditie are masina comportament subvirator ?

Share this post


Link to post
In alta ordine de idei unui prieten foarte bun i'a venit o frumusete de Civic Sedan 1.8 140cp . Pretul final ( dupa reduceri etc ) = 19.000.

 

19.000 CIP sau DDP? Ce reduceri?? De unde?? @-)

Share this post


Link to post

Cu Lacetti HB poti subvira usor daca esti singur in masina si portbagajul e gol.

Mi s-a intamplat pe serpentinele de pe Bran, depasisem in scurt 2 masini si urma o curba stransa la stanga.

Am taiat brusc gazul ca sa ma incadrez, precizez ca eram cu a doua pe la vreo 5000rpm la revenire pe banda, din reflex am ciupit un pic si frana, am virat si ea o tinea tot inainte.

Nu stiu cum dar am avut noroc ca s-a redresat singura pe traiectorie inainte sa se termine asfaltul.

Cand am simtit ca a prins fata, n-am mai stat pe ganduri si i-am dat iar gaz la iesirea din viraj.

De atunci o las mai usor, e bine totusi sa stii limitele, ale tale si ale masinii. Si daca nu ai la indemana o pista, exersatul pe drumurile publice poate dauna grav sanatatii.

Share this post


Link to post

@Tommy - fatza= subvirare . Simti ca 'si revine pe traiectorie si nu se mai duce direct in sant ...

" Deci ea prinde singura traiectoria dorita?" - cand fortele care o imping in afara traiectoriei se reduc , masina incepe sa'si revina pe traiectoria dorita.

 

@tolin - cand masina nu'si mai urmeaza traiectoria dorita intr'o curba. ( datorita fortelor care depasesc forta de frecare , masina incepe sa piarda aderanta ). - pp ca stiai asta -

 

@Brainiac - 19.000 ddp , 600 reducere, presupun ca din Craiova a luat'o .

 

perfidus : "Cand am simtit ca a prins fata, n-am mai stat pe ganduri si i-am dat iar gaz la iesirea din viraj.". Vezi Tommy, unele persoane simt cand masina prinde aderanta si trebuie calcata , de'asta uni ajung in sant la prima subvirare si uni intra in subvirare si ies fara probleme.

 

In schimb la supravirare cred ca'ti trebuie antrenament ca sa o stapanesti ( bmw fan ).

Edited by Razv

Share this post


Link to post

@Razv > eu stiu altceva. Caracterul sub/supra-virator este dat de catre repartitia maselor pe cele doua punti, deci, subvirarea nu apare cand vrea ea, o ai decand pleci de pe loc, eventual se accentueaza pe masura ce golesti din rezervor, daca masa combustibilului mai conteaza.

 

Dar aici se discuta despre comportarea sistemului VSA de pe Honda care vine sa creeze un comportament neutru. Asa ca virarea pe frana si apoi contra-bracarile tipice unei conduite fara asistent vin sa zapaceasca sistemul.

Share this post


Link to post

Apropo, interesanta dispunerea rezervorului la Civic hatch, sub scaunul soferului... De ce oare? :)

Share this post


Link to post

tolin cred ca glumesti . Subvirarea/supravirarea apare atunci cand masina nu mai poate sa'si urmeze traiectoria ... ( cand intri in curbe cu o viteza mai mare decat poate masina "duce " ).

 

Iar vsa'ul ala nu e atat de prost incat sa sa se zapaceasca la astfel de manevre. ( a fost si el gandit si testat in o multitudine de scenarii ). Pur si simplu viteza a fost prea mare si masina a devenit instabila.

Share this post


Link to post

Vezi citatul dat mai sus, este de pe site-ul Honda.

Share this post


Link to post

Sau, ca sa citez semnatura unui coleg de pe un alt forum..."Supravirarea este cand se sperie pasagerii. Subvirarea este cand se sperie soferul!!!" :rolleyes:

Share this post


Link to post

... foarte sugestiva definitie.

 

@Razv > fenomenul este unul inertial, doar ca linia dreapta este o curba cu raza infinita si nu se simte, deci, nu glumesc.

 

Asistentul de stabilitate de la Honda ia in calcul si axa rotilor directoare fata de axa masinii si functie de aderenta rotilor aplica corectiile de cuplu la roata necesare in ideea mentinerii directiei de mers. Acum, daca vine pilotul satori si face contra-bracare rapida de anihilare a derapajului provocat de el prin virare cu frana pusa, ce mai intelege divais-ul acela, ca el a fost invatat cu dummies (aia care calca frana, iau mainile de pe volan, iau biblia in mana, isi fac cruce si se roaga).

Share this post


Link to post

"The VSA assists the vehicle in starting on a slippery and split-coefficient surface by applying the brake on the front wheel on more slippery side, and directing engine torque to the other wheel, which has more grip.

 

Braking while cornering is a difficult task, disturbing the vehicle's stability. "

 

Eu cred ca se refereau in general ... Nu cred ca sistemul ala a fost facut doar pentru dummies, ci l'a ajutat pe pilotul Satori sa repuna masina pe o trasa sigura. ( a incetinit forta de franare la unele roti, forta motoare etc ). Nu cred ca sistemul gandeste - in timp ce satori se lupta cu volanu sa iese din derapaj -"Aaa asta e bun, stie , da'l incolo sa se descurce singur ".

Share this post


Link to post

@razv, cu tot respectul, discutiile astea te depasesc si pe tine si cunostiintele tale in ale sofatului, ale pilotatului este altceva.

Nu cauta informatie disipata pe net, si deschide ochii cu cine vorbesti.

Tolin este mult peste nivelul de "sofer" bun, si mai bine ai invata ceva decat ai face volanul mare pe aici.

In primul rand cauta pe forum ca am scris un totorial despre franarea la incepatori pe linie dreapta, si apoi vorbim de franarea in curbe,

despre tehnici de abordare a unui viraj si apoi si de redresare a masinilor cu mai putina sau mai multa electronica pe ele.

Share this post


Link to post

De unde trasasi tu concluziile astea nu stiu ... zisai eu ca tolin e slab sau rau ? ... :scarpin: ...

 

Ma depasesc discutiile cu ce?.... :scarpin:

Share this post


Link to post

Unde e bre tutorialul ala? Ca eu nu-l gasii...

Share this post


Link to post

Din felul cum simplifici problematica si incurci conceptele, din exemplele date de tine, din concluziile generalizat eronat pe care le tragi, din inconsecventa manipularii principiilor.

E mult de scris si nu stau acum sa desenez. Strict in cazul de fata Tolin a explicat elegant in felul urmator:

VSA-ul e o inventie formidabila care in conditiile unui condus domestic isi face corect treaba petru care a fost gandit, dar care in conditiile in care este zapacit de reactiile soferului care cauta clasic sa aseze masina pe traiectorie este derutat. Asta se intampla din cauza ca este ghidat de urmatoarele: aderenta pe fiecare roata in parte, axa masina, axa directie(data de axa volan). Asadar forta de franare aplicata de sofer si distributia ei pe roti devine repede variabila, iar rezultatul a fost descris de cel care a excutat manevrele. Explicatia este corecta si este confirmata de citatul dat de Tolin. De asta masinile de curse nu folosesc o electronica de control al stabilitatii ci doar de control al tractiunii uneori.

 

Lucian, mai cauta, dar vezi ca nu e si despre frana de mana :D

Share this post


Link to post

Nu incurc nici'un concept , nu cred ca exista sofer care sa ia mainile de pe volan cand derapeaza ( poate vreo fata ceva ) , sistemul si'a facut treaba cat a putut el de bine , exemplele? ... of of .. teoria o stim toti practica ii omoara pe unii.

 

Btw masinile de cursa nu sunt echipate cu sistem de control al stabilitatii pentru ca se pune accept pe maiestria pilotului si nu pe masina .

 

Maine depun cerere la Honda sa fac un test drive in care le demonstrez :

- stiu sa franez astfel incat sa nu blochez roata - > sa'mi scoata abs'ul din pret

- nu iau mainile de pe volan cand derapez -> sa'mi scoata VSA pentru ca oricum se incurca de miscarile clasice. (sa'mi scada din pret ).

 

Tommy dupa cum vezi , sistemele sunt facute sa te ajute indiferent ca esti cel mai slab sau cel mai bun in ale condusului.

Edited by Razv

Share this post


Link to post
Nu incurc nici'un concept , nu cred ca exista sofer care sa ia mainile de pe volan cand derapeaza ( poate vreo fata ceva )

Ghinion, cand derapezi pe gheata sa-ti aduci aminte de posturile acestea. Daca iei mainile de pe volan, scapi, altfel, ne pare rau.

Share this post


Link to post

Cand ai derapat pe gheata masina te duce oricum unde vrea ea ( e indiferent daca tragi ca nebunu de volan in toate partile sau lasi volanul in pace).

Share this post


Link to post
...Tommy dupa cum vezi , sistemele sunt facute sa te ajute indiferent ca esti cel mai slab sau cel mai bun in ale condusului...

Sistemele n-are experienta inglobata in ele, sa discearna un dummy de un pilot, ce ai bagat in ele, asta face (sunt inca sub 50). Unul care a invatat sa se descurce singur se incurca in ele, postul lui satori este semnificativ, de la el s-a plecat.

Share this post


Link to post

Nu-i adevarat asta :)

 

PS> ma refeream la ce-a zis Razv mai inainte , cu gheata ...

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

Da, nu-i asa, daca-l lasi in pace e mai bine decat sa tragi de el ca nebunul.

Share this post


Link to post

Mi s-a intamplat si mie cu Accordu' in prima mie de km (rodaj) , Decembrie, noapte, 2 benzi late , un A6 nu se dadea la o parte,

eu ambitios dau sa-l depasesc in curba pe banda din dreapta , cu acceleratie in curba ...

Ce n-am realizat , era polei pe jos (mai tarziu/incolo am dat de cateva masini accidentate din cauza asta)

Eh, eu accelerand in curba sa trec de audi, si sa revin de pe banda dreapta in fata lui, masina a avut un comportament ciudat, spatele a vrut sa intre in derapaj, eu am vrut s-o corectez din volan, contrabracand , cert este ca intr-o fractiune de secunda am avut o traiectorie sinuoasa (totul foarte brusc si rapid).

 

Peste toate acestea a intrat VSA-ul pe care l-am simtit ca o mana uriasa deasupra masinii, asezand masina pe traiectorie, ca si cum mi-ar fi zs, uite asa trebuie sa stea masina :)

 

Totul s-a petrecut foarte repede, recunosc ca m-am si speriat putin , la fel si sotia :) , am stat pe urma mult timp sa ma gandesc la ce s-a intamplat,

nici acum nu stiu exact , fiindca s-a petrecut totul foarte rapid ... oricum in cazul acela trebuie sa multumesc VSA-ului !

Share this post


Link to post

Deacord cu tine, doar ca discutia initiala a plecat de la virat cu piciorul pe pedala de frana. Eu, ca divais, as fi in mare dilema ce sa fac, pe dreapta lunecos, pe stanga lunecos si masterul vrea frana: i-o dau ?

Share this post


Link to post

Frana pe vremea rea in viraj ... ii de evitat , zic eu.

Pe uscat, proababil as fi ciupit scurt frana (urmat de accelerare) ca sa transferi greutatea pe puntea fata (unde am tractiunea).

Cel mai nasol proabil este ce i s-a intamplat lui satori , subvirare urmata de supravirare ... risti sa te incurci in manevre.

Plus ca sunt primele masini pe care le conducem cu VSA (ESP). VSA-ul intra peste manevrele tale ... si nu stii ce iese .

Cred ca necesita studiu ... sa vezi ce si cum, cu sau fara VSA ... sa vezi cum se comporta masina ...

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...