Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Benzinar, Caut Alinare ...

Recommended Posts

@flex, acum m-am lamurit... aici ai dreptate, eu cind intru in depasiri aproape de fiecare data scad o treapta. Insa m-am educat sa fac depasiri doar cind am loc, daca mi se pare ca as fi la mustata, renunt, mai stau citiva metrii in spatele melcilor (eu fiind testoasa), pentru ca vreau sa ajung la destinatie. Din punctul asta de vedere iti dau dreptate, cind aveam fordul pe benzina ii dadeam doar talpa si ma duceam... pleca instantaneu

Share this post


Link to post
Matiz e o masina mult mai buna decit se crede, foarte echilibrata; pacat ca e cam submotorizata.

 

Da Flexule, stii cat duc dorul ambreiajului de la Matiz? Ala de avea cursa de 3 centimetri. Unii m-au injurat cand le-am zis asta, dar Matizul era singura masina la care nu imi era frica la semafor cand plec de pe loc ca mi-ar putea muri motorul. La Passat, am patit-o de nenumarate ori, si a patit-o oricine care s-a suit prima data la volanul lui.

Faza cu cuplul imens al dieselului nu m-a impresionat niciodata, atata timp cat bazaitoarea de 0.8 stia sa plece de la semafor mai frumos decat maritul TeDeI.

Share this post


Link to post

@wallaby: Cum adica scaderea cuplui e relativa?! Se simte foarte clar! nu e nimic relativ in asta :)

Cat despre schimbat peste 4000rpm, nu consider ca este nevoie, dar cum cutiile de viteza difera, se poate intampla orice :)

 

@Flex: Eu pe traseul enuntat de tine am mers(numai pe Rasnov-Poiana) in tr. a 2-a intre 3000 si 4000 la urcare, ma bucuram ca un copil mic :P Foarte rar schimbam a 3-a, mai exact atunci cand linia dreapta era mai lunga. La coborare de obicei o lasam in a 3-a sau daca erau curbe mai stranse in a 2-a si talpa cum se termina curba. Eu m-am bazat pe un sasiu reglat ceva mai dur si pe niste frane bune > :)

 

Cat despre viteze mari, 1.6HDI-ul are in tr 5 la 90kmph putin peste 2000rpm, la 3000rpm ai deja 130, la 160 aveam cam 3600rpm insa mi s-a parut cam mare viteza :rolleyes:

 

Consumul cel mai bun il scoti la drum lung cu pilot automat. Este fascinant sa-ti indice consum instant 5% la 100kmph :mrgreen:

 

PS: mare dreptate are Kelu! La mine in manual scrie sa nu folosesc toata puterea motorului pana cand nu se aprind liniutele de la temperatura si mai spune ca dupa o folosire indelungata sa las masina sa mearga la relanti un timp, nu precizeaza cat! La fel de important este sa lasi contactul pus 4-5 sec chiar si vara cand becul de bujii nu se aprinde pentru a proteja motorul. Eu am observat ca suna altfel cand il pornesti din scurt pe benzinar, si nu prea suna bine :scarpin:

Share this post


Link to post

He he frumos topic.

Parerea mea este ca schimbatul treptelor este valabil la orice masina in felul urmator: turezi de asa natura, incat dupa debreiere-schimbare sa nu cada turatia mai jos de cea de cuplu. La diesele e mai simplu sa faci asta, intrucat cuplul este jos.

Flexule, nu mai avem de mult Dacii cu schimbatoare subrede, daca depasesti o coloana ce faci, o tii in 2 sau 3 de-a lungul a 10 tiruri?

Acum, exista o diferentiere intre condusul dieselelor mici si al celor mari. Cele mici cer ture multe, cele mari nu prea, motoarele sunt mai elastice, plaja de cuplu mai mare, putere mai mare. Spre exemplu, o cutie automata inteligenta schimba foarte frumos, niciodata nu lasa motorul sub turatia de minima de cuplu (cea la care intra turbina) Iar la capitolul performanta cu dieselul - exista asa ceva, dar trebuie motor mare, cutie desteapta rau sau/si driver asemenea. Cine-mi zice de performante sportive cu dieseluri de 65 de cai... Vorbim de performante, nu de agilitate. Da, un diesel mic, pe o masina mica e sprintar in oras, dar la drum lung...pa!

@Satori, hai bre sa te fac un drum cu un diesel manual sa vezi cum se conduce un diesel de te tii cu mainile de manere, fara sa-l simti supra sau subturat. Si eu mor pe dieselarii care schimba la 2000, ca acolo au ei cuplu sau pe cei care o calca in 5 la fund din acelasi motiv, fara sa se uite ca in dosul lor se face brusc noapte.

Un diesel condus normal, in permanenta pe turatia de cuplu, cu turbina functionand, cu motorina buna si driver asemenea are viata si performante. Si, atentie mare, dieselele mari permit mai usor subturarea decat cele mici. La cele mici subturarea are efecte extrem de nocive, intrucat motoarele sunt deja impinse spre maximum lor posibil. Exemple elocvente - sutele de dCi-uri By renault cu bara spate afumata.

Share this post


Link to post

Pentru curatat turbine recomand sa incercati sa va tineti dupa un anumit Espero alb pe autostrada Soarelui. Efectul este garantat, consumul, mai putin.

Dieselul meu pur si simplu nu scoate fum, simt motorul si simt cand imi permite sa strivesc acceleratia sau de-abia sa o gadil. Mor de ciuda cand vad dieseluri noi de peste 20 de mii de euro cum sunt conduse "la consum", chiar nu-i inteleg pe idiotii aia, isi cumpara limuzine ca sa mearga la demaraj de dacie cu platina impuscata?

Eu pot sa zic ca am un diesel chiar mic, 101 cp pe 1.4 tone e putin, iar la cum imi place mie sa merg tot timpul "lansat" trebuie sa-l tin sus in ture ca sa fiu multumit de el. Ma rog, consumul nu m-a interesat, daca as fi avut CB la el poate as fi condus altfel. Oricum, in extraurban, daca nu sar de 140, nici consumul nu sare de 6%, ultima data cand am mers cu el, am obtinut 7.8%, dar asta cu 100 la ora si un Clio dci spanzurat in stanga de remorcare.

La episodul asta am simtit intr-adevar cuplul la diesel, la remorcare, altfel sutele de nM sunt cam degeaba. Atunci insa, cel putin pe autostrada, la accelerare, aproape ca nu simteai ca ai ceva la remorca, parca era doar AC-ul pornit.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Tu ai tras la remorca, pe autostrada, o alta masina?! :shock:

:o fftopic:

Share this post


Link to post

Dupa un an de si cca 40.000 km de condus o Octavia Tour 1,9 tdi 90 cp ,singura diferenta intre benzinare si doamna mi se pare la plecatul de pe loc.In rest la depasiri absolut nici o problema.Schimbat vitezele la 3000-3500 ture si no problem.De zvacnit intradevar parca sare de pe loc putin la ralanti dar odata pronita e super ok.In momentul in care ai ajuns la turatie de cuplu maxim e o bucurie sa simti motorasul cum trage.Am devenit fan diesel.Din pacate momentan nu mi-am permis ca auto personal decat jucaria din avatar.Dar urmatoare masina cu siguranta v-a fi diesel.

Si mie nu mi se pare submotorizata.Probabil aceasta senzatie o au cei care asteapta de la disesel acelasi lucru ca de la benzina.

Consum mediu acum pe vara mrs tot itmpul cu ac,un regim de 120-130 in afara,90 in localitate 5.7%

Edited by ovidiuc

Share this post


Link to post

Flex,te asteptam pe ClubFord la sectiunea Fusion :mrgreen:

Share this post


Link to post

:o fftopic: @Mike.omega: da, am preferat sa o tractez pe autostrada pe traseul A1- A2-Drajna-Braila decat pe imputitul de drum Gaiesti-Targoviste-Ploiesti-Buzau, era mai ieftina o amenda de circulatie decat consecinta unei frane bruste cauzate de un betivan ce mi-ar fi iesit in fata.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
Flex,te asteptam pe ClubFord la sectiunea Fusion :mrgreen:

Sa vedem ...

Nu cred ca ma voi indragosti de fuzion asa cum iubesc Matizul. :rolleyes:

Timpul va spune ce si cum.

Share this post


Link to post

@FLEX: probabil ca o sa ai motorul de 1.4, daca ziceai de 68CP. Asta are cuplu maxim intre 2100 si 3500 de ture. Chiar daca plaja totala de turatii e mai mica la diesel, plaja de cuplu maxim e mult mai mare si in plus si cutia de viteze mult mai lunga. De exemplu, in a 3-a la 2000 de ture am 50/h, in a 5-a la 2500 am 110.

 

Vitezele le schimb undeva intre 2500 si 3000 de ture pentru ca asa simt motorul si simt ca am mai mult cuplu la 2500 de ture decat la 3500. Foarte frecvent schimb din a 4-a in a 5-a in depasiri (3000=>2500 ture), si nu am avut niciodata emotii. Probabil din cauza ca nu fac depasiri la limita.

 

Am auzit niste povesti cum ca turbina la motorul asta ar porni doar de pe la 1700-1800 de ture (am gasit si un fir electric care ar putea fi responsabil de asta), si ca sa nu pornesti/opresti mereu turbina e bine sa tii motorul constant peste 2000 de ture. Dar dealerul nu stia nimic de asta, si mai am o problema de logica: cand apas ambreiajul ca sa schimb vitezele, turatia scade pe la 1000-1000 si ceva; ce se intampla atunci, se opreste mereu turbina?!

Share this post


Link to post

Turbina functioneaza continuu, nu porneste, nu se opreste, decat odata cu motorul. Este mereu antrenata de gazele de esapament, dar daca acestea sunt slabe (pana in 1800 rpm) ea nu este capabila sa supraalimenteze motorul, practic se invarte aiurea, la fel cum o moara de vant nu se invarte cand e doar o briza usoara.

Daca s-ar opri/porni eu nu i-as vedea viata lunga.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

1.4 cipurit =>90CP.

Fusion 90CP, 1200kg la gol => 75CP/tona

Astra 86CP, 1300kg la gol => 66CP/tona

Promite micuta, nu?

(Matiz 51CP, 800kg la gol => 64 CP/tona, hehe!)

Dacia Supernova 75CP/tona, daca se misca precum DSN-ul, e de bine.

Share this post


Link to post

Cum zice ovidiuc, dieselul in principiu e mai usor de condus decat o benzinara de turatie cu motor mic sau mediu dar fara injectie variabila.

E posibil sa traga precum SN, dar sa intrebi si la ce turatie ai aia 90 de cai, ca eu banui ca sunt pe 4500 :) (e doar o banuiala)

La Turbo diesel nu o calci la fund pina nu a intrat turbina, si la schimbare sa nu pici sub unde intra :)

Dar aia 90 de cai cine stie daca sunt reali sau doar pe hartie :) )

In principiu un motr de 65 de cai diesel (ex: clio de reno) isi termina repede vlagam si ai senzatia ca trage doar intre 2500 si 3500.

Un 200 de ceva de cai la un v6 de la VW.. eh, asta e alta poveste, ai senzatia ca poti sa mergi la 80 in orice treata vrei.

La fel.. aia 100-105 cai de pe vw scosi din ALH, iti dau o senzatie de cacao, ca trebuie mereu sa cauti zona de putere,

singurul confort fiind la buzunar si eventual la mersul la viteza de croaziera.

Share this post


Link to post
Cum zice ovidiuc, dieselul in principiu e mai usor de condus decat o benzinara de turatie cu motor mic sau mediu dar fara injectie variabila.

E posibil sa traga precum SN, dar sa intrebi si la ce turatie ai aia 90 de cai, ca eu banui ca sunt pe 4500 :) (e doar o banuiala)

 

Pai asa banuiesc si io, ca i-a cocosat curba de cuplu, nu mai e plata.

Io nu inteleg aia cu "mai usor de condus" - s-o referi la schimbatul des al vitezelor? nu mi-e peste mina, ba as zice chiar ca sint fan, hehe, conteaza doar rezultatul, mai putin modul de obtinere.

Share this post


Link to post

"Mai usor de condus" cred ca se refera la faptul ca nu trebuie sa iti bati atat de mult capul cu "unde sunt in ture". Adica trage din o plaja mai mare de turatii (proportional cu plaja de turatii disponibila).

Share this post


Link to post

O tii mereu exact de unde pleaca turbina iar cand schimbi superior sau schimbi si sa revina undeva in 2300 rot/min;eu am condus tdi de 105-140cp si ai lag pt ca e diesel si nu ai ce sa faci!Iar daca faci asta mereu creste si consumul !

Edited by c_french84

Share this post


Link to post
Io nu inteleg aia cu "mai usor de condus" - s-o referi la schimbatul des al vitezelor? nu mi-e peste mina, ba as zice chiar ca sint fan, hehe, conteaza doar rezultatul, mai putin modul de obtinere.

Niciodata nu am simtit nevoia sa retrogradez dintr-a 5-a in a 3-a ca sa pot sa fac o depasire in siguranta.Si la depasire nu exista comparatie intre Matiz si Skoda.Din acest punct de vedere eu ma simt mult mai in siguranta cand depasesc cu Skoda decat simteam cu Matizul.Intradevar poatre pierzi o sec-doua la demarajul brusc.Dar ii recuperezi cu prisosinta in timpul manevrei.Sincer,niciodata nu am facut,si daca mai aveam Matizul nu as fi facut,depasirile pe care le fac cu Skoda.Respectul meu total pt Matiz,a fost o masina excelenta,dar aici e alta rata in alta traista.

Share this post


Link to post

Si accelereaza mult mai repede de la 160 la 18o, nu? Compari un motor de 8oo de centimetri cubi cu unul de doua ori si jumate mai mare.

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post
"Mai usor de condus" cred ca se refera la faptul ca nu trebuie sa iti bati atat de mult capul cu "unde sunt in ture". Adica trage din o plaja mai mare de turatii (proportional cu plaja de turatii disponibila).

 

Eronat pina acum, in urban cel putin. Probabil nu m-am acomodat cu "ginditul invers", dar e stresant s-o tin permanent peste 2000, ca doar de-acolo are suflu (turbina, de!). Afara e mai usor, fara indoiala, dar comparat cu Matizul, nu cu un benzinar de 90CP. Cosum 6.3% in 1600km, 90% extraurban, condus "iresponsabil" pe unde se putea. Am 2500km pina acum cu troaca. Impresii mai tirziu, ca nu-s deplin lamurit.

Share this post


Link to post

Stai linistit, eu o am pe asta de 6 luni (sau 7) si inca mai descopar chestii noi. In primele 2 luni aveam consum mai rau ca pe benzina... A, si iti spun sincer, io unul nu o tin la 2000... Uneori ma trezesc lalaind pe la 1500 (deci sub zona unde intra in cuplu maxim). Si nu ma deranjeaza deloc. Poate totusi intri si acolo unde zicea cineva mai sus si afli mai multe de la altii care au ce ai tu. Cum crezi.

Share this post


Link to post

Pai am intrat.

Oricum, vorba aia cu "there's no replacement for displacement" nu e in vint, cei 86 de cai obtinuti din 1.7-le Opelului imi par mai vigurosi decit cei 90 obtinuti prin doparea 1.4-lui, Fordul e mai sprintar, dar Opelul e mai consistent, ca sa zic asa.

Share this post


Link to post
Eronat pina acum, in urban cel putin. Probabil nu m-am acomodat cu "ginditul invers", dar e stresant s-o tin permanent peste 2000, ca doar de-acolo are suflu (turbina, de!).

 

Hei, am zis "atat de mult" :)

Trebuie sa fie mai comod decat in Matiz. Corect?

Share this post


Link to post

Un pic. Scutesc o retrogradare DACA SINT PESTE 2000, ceea ce in oras ... sub 1500 nu are deloc repriza animalul. In rest, clar alta treaba la tot ce inseamna confort, servodirectia (desi nu prea "comunicativa") e un cistig, AC-ul e si el bun acolo, zgomot mult mai mic in interior. M-am mai urcat in Matiz si nu-mi venea sa cred cit de greu merge directia, inclusiv cu caucioace de 175.

Share this post


Link to post

Cu directia sunt de acord. Nu se compara nimic cu servodirectia... poate doar bicicleta. :)

Dar cum ai simtit Matizul dupa un drum mai lung cu tractorul?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...