Jump to content
Sign in to follow this  
ticolino

Transalpina Pe 2 Roti

Recommended Posts

Am reusit conform planului sa ajung si pe Transalpina.

Drumul este intr-adevar foarte greu, dar nu si foarte rau. Este pietruit, nu forestier, si nu are gropi sau santuri de tractor. Pietrele sunt din ce in ce mai mari pe masura ce ajungi mai sus, dar nu sunt bolovani. Motorul meu e de strada, sport-touring, dar nu am lovit niciodata cu scutul de plastic si nici nu am avut emotii ca as atinge. Ciobanii trec pe acolo destul de des si probabil mai curata drumul.

 

Efortul fizic insa este mult mai mare pe 2 roti, deoarece din cauza pietrelor roata fata se misca brusc stanga-dreapta, si e nevoie de o putere foarte mare in brate pentru a tine ghidonul drept si a te impotrivi incercarilor motorului de a te arunca jos. Dar asta face parte din pachetul complet de senzatii tari si te face sa te simti mai in mijlocul evenimentelor decat daca ai sta comod in masina. E ca si cum ai urca pe jos in loc de telecabina. De fapt mai exact ar fi ca si cum ai urca in maini :) .

 

Am mers pe traseul Bucuresti-Voineasa (unde am dormit la hotel - preturi foarte mici, 60 de lei camera dubla), apoi plecat sambata dimineata Voineasa-Obarsia Lotrului - Pasul Urdele (are ~2160m, nu 2228 cum zic unii - probabil 2228 are varful Urdele) - Ranca - Novaci - Rm Valcea - Curtea de Arges - Campulung - Targoviste - Bucuresti. Total 650km. Pana la Voineasa drumul a fost excelent, pana aproape de Obarsie bun, iar apoi s-a terminat asfaltul. La intoarcere, de la Ranca la DN-ul principal de Tg Jiu asfalt ok, iar dupa aia foarte bun.

 

La urcare, destul de sus ne-am intalnit cu un cielo care venea din partea cealalta a muntelui. A intrebat cum e drumul in continuare si l-am incurajat spunandu-i ca mai greu decat in locul acela unde ne aflam nu e. Mai departe ne-am intalnit cu un Aro cu o remorca cu branza si alte chestii care mergea in acelasi sens cu noi, iar dupa ce am trecut de Urdele, la putin timp am vazut 2 Skoda Superb trase pe dreapta. Oricum e mult mai accesibil venind din sud, dupa ce am trecut de Urdele drumul a devenit mult mai bun.

 

Nu am facut poze cu zonele cele mai dificile, pentru ca in acele momente aveam alte lucruri de facut, dar am oprit special sa fac o poza la o zona surpata. Mi s-a parut destul de ingust, dar daca a trecut Cielo-ul...

post-228-1185800587_thumb.jpg

post-228-1185800591_thumb.jpg

post-228-1185800604_thumb.jpg

post-228-1185800616_thumb.jpg

post-228-1185800632_thumb.jpg

post-228-1185800639_thumb.jpg

post-228-1185800662_thumb.jpg

post-228-1185800692_thumb.jpg

post-228-1185800716_thumb.jpg

post-228-1185800790_thumb.jpg

post-228-1185800988_thumb.jpg

post-228-1185801031_thumb.jpg

post-228-1185801071_thumb.jpg

post-228-1185801076_thumb.jpg

post-228-1185801176_thumb.jpg

post-228-1185801195_thumb.jpg

post-228-1185801201_thumb.jpg

post-228-1185801307_thumb.jpg

post-228-1185801314_thumb.jpg

post-228-1185801320_thumb.jpg

post-228-1185801326_thumb.jpg

post-228-1185801330_thumb.jpg

post-228-1185801335_thumb.jpg

post-228-1185801371_thumb.jpg

post-228-1185801376_thumb.jpg

post-228-1185801385_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Ce zici sa ma risc sa traversez cu Lacetti? :scarpin:

Risc mult? N-am scut la motor. :rolleyes:

Garda la sol e cam la 25 de cm dupa ochiometru.

 

P.S. Superbe pozele. :)

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post
... Ce zici sa ma risc sa traversez cu Lacetti? :scarpin:

Risc mult? N-am scut la motor ...

Unde crezi ca mergi, la razboi ? Orice drum poate fi strabatut daca mergi tot timpul cu rotile fata pe cele mai inalte cote ale suprafetei drumului. In felul acesta n-ai cum sa iei ceva mai inalt pe sub masina. Deci, trebuie doar sa mergi ceva mai incet si ceva mai atent, cu privirea mai in fata, pentru a analiza urmatorul pas. Pe drumurile acestea nu se ia coama drumului intre roti.

Dar din pozele publicate, acela-i drum de mers linistit, cu privirea pe geamul lateral.

Share this post


Link to post

@MCojo :) ) :) ) Nu, frate dar stau prost cu aproximarile. :scarpin:

Am dat mai inainte cu ruleta. Masina goala parcata pe asfalt, rotile la presiune 2.1@azot ~18 cm de la prag in jos (mijlocul pragului, exact intre usi), probabil ca pe fata e mai putin cu 1 cm, 2 fata de spate, cel putin asa pare, dar nu am masurat ca si asa m-am murdarit ca dracu (deh e nespalata de 3 saptamani masina). :redface:

Probabil cu 2 oameni inauntru + bagaje se mai micsoreaza cu maxim 2 cm garda + trebuie luat in calcul si balansarea masinii prin gropi. Deci ca sa nu fie probleme ma gandesc cu o marja destul de toleranta ca cea mai mica garda in conditiile in care drumul e denivelat ar fi 10 cm, masina fiind destul de rigida si neinclinandu-se foarte mult. :)

 

@ticolino

Nu sunt ingrijorat neaparat de garda masinii (mai stiu si eu sa incalec o groapa sau sa trec peste o denivelare) cat de latimea drumului ca sa fiu sincer, daca imi permite sa fac asemenea manevre de ocolire (vezi poza 1, pare cam mica latimea aia de drum). De asemenea ma ingrijoreaza marginea drumului sa nu fie surupata de viituri, vezi poza 2 sau acoperita de apa, vezi poza 3. Apogeul il reprezinta podul din poza 4. Tot in aceeasi stare este sau l-au reparat localnicii/autoritatile? Sincer ma gandesc ca daca au trecut 2 skoda Superb (mai late si cu garda mai mica) nu e imposibil de trecut cu putina atentie, dar vreau sa fiu precaut si sa stiu la ce ma astept pe bune acolo.

 

Sursa pozelor este forumul Softpedia ca sa nu existe probleme ca de ce le-am postat aici si daca tin bine minte sunt de anul trecut.

 

Mersi anticipat pentru eventuale raspunsuri. :lavolan:

 

P.S. Care ar putea fi probabilitatea sa se intalneasca 2 masini pe o portiune de drum gen cea din poza 1? :D

post-5141-1185865133_thumb.jpg

post-5141-1185865146_thumb.jpg

post-5141-1185865156_thumb.jpg

post-5141-1185865169_thumb.jpg

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Sunt si portiuni mai grele decat cele din poza 1. De exemplu rampe/pante/ace de par foarte abrupte sapate direct in stanca si/sau cu multe pietre ( =aderenta foarte proasta). Fapt pentru care eu unul nu as merge fara un 4x4. Dar poate sunt eu mai fricos :D .

 

Poza 2 mi se pare ok, usor de trecut chiar si cu masina.

Poza 3 nu e cazul, cu seceta actuala.

Iar poza 4, sincer nu-mi amintesc sa fi vazut surpatura aia in dreptul podului. Pare foarte mare, daca nu mi-o amintesc inseamna ca ori au reparat-o ori sunt nebun. Sanse jumi-juma :D .

 

Oricum, e foarte usor de ajuns la Urdele prin sud, pe la Ranca (vezi ultimele poze ale mele). Drumul e ok, nu e dificil. Portiunea foarte proasta este de la Urdele spre nord, pana la urmatorul varf (de la urdele coboara putin si apoi urca pe la 2000 si ceva de metri, apoi coboara definitiv spre Obarsie). Deci daca vrei sa ajungi cu masina la 2100 si ceva de metri, ia-o prin sud. Daca vrei sa fii absolut sigur ca treci transalpina, ia-ti 4x4 :) .

Share this post


Link to post

Mda, exact cum banuiam, mai bine nu. Astept sa-i iau sotiei Spark si o sa ma risc la anu cu Spark-ul. Macar e mai ingust si pot sa ocloesc/incalec mai usor cu el. Daca nu ma insel are si garda mai mare.

Merci de raspunsuri. :D

Share this post


Link to post

Tare drumul. N-as incerca nici cu Spark-ul, probabil sunt zone in care din cauza suspensiilor de oras vei ramane cu o roata in aer. Cand am urcat eu la Schitul Pahomie (la poalele Muntelui Buila) erau multe ace de par cu bolovani destul de mari si pierdeam rapid aderenta, iar cu viteza I-a la 2500 rpm mi se parea ca merg prea repede :mrgreen:

Share this post


Link to post
...

 

Oricum, e foarte usor de ajuns la Urdele prin sud, pe la Ranca (vezi ultimele poze ale mele). Drumul e ok, nu e dificil. Portiunea foarte proasta este de la Urdele spre nord, pana la urmatorul varf (de la urdele coboara putin si apoi urca pe la 2000 si ceva de metri, apoi coboara definitiv spre Obarsie). Deci daca vrei sa ajungi cu masina la 2100 si ceva de metri, ia-o prin sud. Daca vrei sa fii absolut sigur ca treci transalpina, ia-ti 4x4 :) .

 

Insist si eu cu o intrebare in acelasi sens: ce parere ai, merge facuta Transalpina cu Matizul? Adica trebuie 4x4 pentru ca nu as putea urca (ma refer la aderenta) cu Matizul, sau pentru ca ar fi denivelari prea mari (deci garda insuficienta)?

 

Am tot cautat de am innebunit, cat naiba este de fapt garda la sol a Matizului???

Share this post


Link to post

Zice 4x4 pentru aderenta. Cu garda te mai descurci.

Share this post


Link to post
Am tot cautat de am innebunit, cat naiba este de fapt garda la sol a Matizului???

 

Garda este de 15cm la Matiz.

Share this post


Link to post

Multam pentru raspunsuri!

 

Totusi, daca peste 2 saptamani va fi frumos, cred ca ma arunc la un drum cu Matizul (Accentul deja l-am cam hartanit destul pe drumuri d-astea, si in plus Matizul e mai usor de reparat :oops: )

 

Unde nu pot sa urc ca n-am aderenta, o intorc si urc cu spatele :mrgreen:

Desi poate reusesc ca conving un coleg sa mearga si el (papuc diesel 4x4).

Edited by Zetics

Share this post


Link to post

Eu am fost in uichend pe o parte din transalpina, am dormit langa sebes la o pensiune cu 70ron pe noapte (2 paturi) si am parcurs drumul pana la Obarsia Lotrului. Acolo am facut stanga si am ajuns la Brezoi, pe drumul dintre Ramnicu Valcea si Sibiu.

 

Locuri frumoase, in curand vreau sa intru dinspre Novaci si sa fac stanga la Obarsie spre Petrosani.

 

Eu personal nu m-as angaja cu o masina normala, mie mi-era mila de Defender, de un spark mi s-ar rupe inima...

Share this post


Link to post

Mai multe detalii sunt aici.

Eu nu facut portiunea Sebes-obarsie, dar din ce am citit e mai mult lunga decat interesanta.

@alx: poze?

 

edit: oricum s-a cam terminat sezonul de transalpina, acum ca au dat ploile.

Edited by ticolino

Share this post


Link to post

@night elf Poti sa te risti si cu Lacetti sau Spark,dar bea un redbull sa prinzi aripi -pt orice eventualitate! =))

Share this post


Link to post

Am reusit sa montez un filmulet cu drumul

http://youtube.com/watch?v=9gulJvGLzak

 

edit: e prima data cand incerc sa fac un clip, asa ca daca aveti sfaturi si sugestii, nu pregetati sa mi le aduceti la cunostinta :D

Edited by ticolino

Share this post


Link to post

Mi-a placut filmul dar coloana sonora deloc..cum ai ales muzica? :shocking:

Share this post


Link to post
Am reusit sa montez un filmulet cu drumul

http://youtube.com/watch?v=9gulJvGLzak

 

edit: e prima data cand incerc sa fac un clip, asa ca daca aveti sfaturi si sugestii, nu pregetati sa mi le aduceti la cunostinta :D

Sugestii. Nu mai folosi tranzitii kitch-oase cum a fost prima parca.

Simplu cross disolve e suficient si placut la ochi. Personal eu prefer sa editez materialele fara tranzitii (cut-cut) dar taiate cadrele pe bit/ritm coloana sonora. E mult mai curat si placut asa la ochi. Mai poti incerca si niste tranzitii rapide gen push, cross zoom, cube spin, etc daca vrei sa editezi cu tranzitii.

 

La poze: Ar mai merge si un dip to white ~5 frame-uri (trecere prin alb) imita blitz-ul asta la poze (eventual pus si un sunet de blitz pe audio) daca vrei sa le lasi statice (neanimate) si taiate cam la 1-2 secunde in functie de muzica.

Pozele dau de asemenea foarte bine daca le pui din motion un keyframe la inceput (scale 100% si inclinate 3% stanga sau dreapta nu conteaza) si apoi le zoom-ezi discret pana la un 110-120% si le inclini 3% in directia opusa pe care ai avut-o initial pe durata a 4-5 secunde dar asta pe o muzica mai linistita.

 

De asemenea daca ai pozele la o rezolutie buna, te poti juca din scale/position/rotation cu ele si sa faci un montajel tare dragut. Ceva de genul ar fi mers pe muzica aleasa de tine.

 

P.S. Muzica e buna, avand in vedere ca ati fost cu motoarele, dar trebuia un montaj dinamic pe acea muzica. Eu tot niste "traforaje" as fi ales pe sunet daca ar fi fost sa editez materialul, dar ma jucam cu imaginile si pozele din motion la greu. :P

In cazul tau cred ca era mai bun un kenny G. :tongue:

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Coloana sonora este super, chiar se potriveste.

Share this post


Link to post

Tot off-topic.

 

Uitandu-ma acum mai atent la filmulet, asa cum e montat, cred ca as fi pus Chris Rea - Road to Hell pe fundal. :D

Share this post


Link to post

Multumesc frumos pentru sfaturi! Desi trebuie sa recunosc ca unele ma cam depasesc (cum ar fi efectele de zoom/rotatie pe poze) :redface:

 

Habar nu am nimic de editare/montaj, e prima data cand incerc sa fac ceva de genul acesta.

De altfel, aceasta excursie este si prima data cand am folosit o camera video in viata mea, si probabil se cunoaste. Daca as mai merge o data in nici un caz nu as mai filma asa.

 

Oricum, trebuie sa invat, doar n-o sa pun camera video in cui :)

 

Muzica din background e o repetitie a unui clip de 30 de secunde din powerdirector :redface: . Repetitia frecventa a aceleiasi bucati suna cam rau, recunosc.

 

Prima tranzitie "chicioasa" este ceva cu cioburi si nu este doar prima, am folosit-o peste tot unde fac trecerea de la static la miscare, ideea era sa sugerez un fel de dinamism. Restul de tranzitii sunt wipe-out la tranzitiile de la miscare la static si fade-uri simple in rest. In total folosesc doar 3 tipuri de tranzitii. O sa incerc sa nu mai folosesc cioburile.

 

Initial nu vroiam sa pun tranzitii intre scenele de acelasi fel, dar cand salvam filmul, intre scene aparea un lag de ~1s (care s-a rezolvat bagand tranzitii). Asta in PowerDirector. Initial am incercat sa folosesc Windows Movie Maker (era mult mai curat acolo), dar crapa cand vreau sa salvez (asta dupa ce sta 1h cand incarc proiectul). Nici de PowerDirector nu sunt prea multumit, mi se pare cam frustrant, nu pot sa adaug titluri stand-alone (pe ecran negru), ci doar pe imagine existenta, si nu stie xvid ci numai divx6 (doar 6), si crapa si el cand incerc sa salvez la rezolutie mare.

 

Pe langa muzica, un alt defect mi se pare marimea. E prea plicticos. O sa incerc sa mai tai, mai ales din inceput unde nu e prea interesant, si in loc de multe scene mici, de 5-10 secunde sa pun mai putine, dar mai lungi, ca sa se inteleaga ceva.

Share this post


Link to post

Daca tot te pasioneaza si vrei sa mai faci asta, iti recomand Adobe Premiere Pro. E destul de usor de invatat, iar la versiunile mai vechi (pro 1.5 si 2.0 nu ai nevoie de un super sistem).

 

End of off-topic. Daca vrei si mai sunt si altii interesati facem un topic dedicat pentru pasionati. :)

Share this post


Link to post

Gata versiunea 2 :uff: . A iesit mult mai bine. Mai sunt cateva mici greseli (adica greseli pe care le vad cu ochiul meu prost, or mai fi si altele dar nu-mi dau seama) dar sunt prea obosit acum ca sa mai stau 2 ore sa rendez si sa uploadez.

 

Am folosit Sony Vegas 7 si mi se pare excelent. Multe functii ne-kitch-oase, usor de folosit si foarte rapid. Am inteles ce ziceai si de zoom+rotate la poze :D .

 

Ascultati cu sunet, am incercat sa sincronizez versurile de imagine, pe unde s-a putut.

 

@Night Elf: multumesc inca o data de sfaturi si cred ca ar trebui facut un topic de editare video, daca tot e unul cu fotografii. Dar din pacate nu stiu daca timpul imi va permite sa fiu "activ" :(

Share this post


Link to post

Maine plec pe Tranalpina cu Matizul. Oi vedea pana unde pot merge...daca nu mai pot ma intorc si gata.

 

Mai e vreun tzacanit care vrea sa se intovarareasca in aceasta nebunie? :mrgreen:

Share this post


Link to post

Plec in concediu week-end-ul asta ca te-asi fi insotit macar pana la Ranca si de acolo daca nu se mai putea inchiriam un ATV. :drinkers:

 

Bafta multa si baga cat mai multe poze. Poate totusi ma risc si o traversez si eu anul asta ca ma mananca rau sa ma bag pe acolo. :rolleyes:

 

P.S. De tine e bine ca macar poti intoarce matizelul, dar eu la cat de ingust e drumul ala, iti dai seama ca trebuie sa dau cu spatele daca nu mai pot urca? :D

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...