Jump to content
 

Sign in to follow this  
perfidus

Tutoriale Lacetti

Recommended Posts

Pentru ca am facut deja operatia asta de trei ori, si la masina mea si la a lui Alinutz, m-am gandit ca poate intereseaza si pe alti membri un scurt tutorial cu poze. Operatia este simpla si dureaza cel mult 20 minute.

Necesar:

1. surubelnita cruce din dotarea masinii

2. filtrul nou daca vreti sa-l schimbati

sau

2'. aspirator sau compresor de aer pentru curatare

 

Se incepe cu demontarea torpedoului. Se poate si fara dar e mai incomod, si fiind o operatie simpla nu merita sa va chinuiti. Sunt cinci suruburi, incepeti cu cele de jos, cu capacul inchis:

post-1361-1185566302_thumb.jpg

si terminati cu cele de sus, accesibile cu capacul deschis:

post-1361-1185566319_thumb.jpg

Trageti inafara cutia, ar trebui sa iasa fara efort. Veti observa cablurile pentru contactul de iluminare si petru bec - trageti usor conectorii. Nu-i veti putea incurca pentru ca firele au lungimi diferite.

post-1361-1185566334_thumb.jpg

Acum se va vedea capacul de la filtru si cele patru suruburi de fixare:

post-1361-1185566348_thumb.jpg

Demontati capacul si trageti inspre usa (dreapta) si in jos de filtru, tinand-ul de manerul de plastic. Filtrul va trebui putin deformat ca sa iasa, datorita mochetei. E posibil sa fie nevoie sa impingeti mocheta in zona adiacenta marcata pe imagine pentru ca filtrul sa iasa din locas.

post-1361-1185566553_thumb.jpgpost-1361-1185566436_thumb.jpg

Retineti pozitia filtrului, cu garnitura de burete inspre stanga. Aerul circula prin filtru de la dreapta la stanga deci partea incarcata de praf este in dreapta.

 

Pentru curatare: tinand-ul cu partea prafuita in jos, loviti repetat filtrul de o suprafata plana, dura; veti fi surprinsi sa vedeti ce cade din el:

post-1361-1185566676_thumb.jpg

In final suflati filtrul cu aer comprimat, evident in sens invers fluxului normal de aer. Daca nu aveti compresor la dispozitie, aspirati filtrul pe partea contaminata folosind adaptorul pentru locuri inguste. Treceti aspiratorul printre toate pliurile , cu grija sa nu le rupeti.

 

Urmeaza remontarea filtrului nou sau a celui curatat dupa caz, cu atentie la pozitia sa - garnitura de burete in stanga si manerul in jos.

 

Dupa ce ati asezat filtrul in pozitie, impingeti-l usor spre stanga pentru a fi retinut in locasul sau. Apoi aliniati capacul astfel incat manerul filtrului sa vina in dreptul scobiturii din capac:

post-1361-1185566724_thumb.jpg

Asezati capacul cu grija sa nu deteriorati garnitura de burete, pana acesta se pozitioneaza exact in locasul sau.

 

Strangeti suruburile capacului filtrului asezandu-le intai cu mana o tura apoi cu surubelnita. Nu fortati, e totusi plastic. Aici, daca aveti o surubelnita cu cap de tubulara potrivit, puteti aseza suruburile mai usor.

 

La acest moment puteti face proba, cu cheia in contact, sa vedeti deja diferenta de debit pe treptele mici la ventilator.

Cutia de la torpedou se strange in suruburi in ordine inversa, intai cele de deasupra si terminand cu partea de jos. Nu uitati de conectorii electrici!

 

ATENTIE: Ca masura de prevedere puteti scoate siguranta de la iluminat (Ef19 -cutia de la motor) sau borna de la baterie, pentru ca desi conectorii sunt izolati, in timpul demontarii/remontarii filtrului, papucii electrici pot ajunge in contact cu rama de metal a cutiei torpedoului si riscati sa ardeti siguranta Ef19.

 

Spor!

 

PS - rog un moderator sa mute topicul daca nu e exact locul lui aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca am facut rost de o mufa adaptoare Mini ISO - 2XRCA pentru CD-ul din dotarea stock (mersi Vladawd!), intr-o zi cu soare m-am apucat de demontat. Pentru ca nu mi s-a parut chiar floare la ureche am sa va impartasesc din experienta mea in cele ce urmeaza.

 

IMPORTANT: inarmati-va cu ceva timp si rabdare, mie mi-a luat aproape 1 ora toata operatia. Lucrati cu grija pentru ca plasticele sunt foarte sensibile la zgarieturi!!

 

1. Se incepe cu demontarea compartimentului torpedou (ca la schimbare filtru habitaclu). Desi nu pare a avea legatura, va va fi mult mai usor pentru operatiile urmatoare.

 

2. Aveti acum acces la partea din spate a mastii de la consola, de pe locul din dreapta (poza No1). Veti observa cum sunt pozitionate clemele de fixare si care este mecanismul de demontare: prin tragere spre fata pur si simplu! Sunt in total 6 cleme.

 

3. Impingeti usor din spate masca, cu tot cu blocul de comenzi ale A/C, pana se departeaza suficient ca sa introduceti ceva pe dedesubt din fata (un obiect lat si destul de solid, eu am avut doar o surubelnita plata si raman ceva urme) - exact in dreptul clemelor (poza No6). Trageti cu nadejde, pana ies clemele - unele o sa ramana in bord si trebuiesc scoase (poza No2) dar altele vor sari, atentie de pe unde le recuperati! Eu am reusit sa scap una pe sub cutia de monezi de jos de la schimbator si n-am mai gasit-o.

 

4. Departati usor masca. Acum e faza in care realizati ca trebuiesc demontate cablurile de la comenzile voletilor, in afara de conectorii electrici de la butonul de avarie si de la blocul de comenzi A/C. Nu e foarte greu dar pozitia e dificila, mai ales pe cel de pe stanga, pe sub volan. (Poze No3, 4 si 5). Se scoate inelul de metal ce imbraca capatul cablului din stiftul crestat al voletului, dupa care se roteste urechea de clipsare in sensul invers acelor de ceas pana se desprinde cablul.

 

5. Cam asta este tot, acum aveti acces la ambele seturi de suruburi, si la CD si la cutia de sub el (Poza No6). In doi timpi si trei miscari - voila! CD-ul e afara (in poza No7, cu adaptorul deja montat).

 

6. La remontare puneti la loc clemele de metal pe urechile mastii, reconectati firele electrice la comutatorul de avarie si la comanda A/C si apoi impingeti cu nadejde masca la loc pana intra toate clemele, cu pocnitura de rigoare. Nu ramane decat sa asezati in final cablurile de la voleti la locul lor si sa remontati cutia torpedoului si intreaga operatiune e gata.

 

Deoarece cablul adaptor n-a fost prea lung, am fost nevoit sa-i fac loc in cutia de sub CD, decupand un colt al cutiei si strecurand cablul cu mufele RCA prin orificiul creat. Daca aveti unul cu fire mai lungi, poate ajunge direct in compartimentul de sub scrumiera, unde ar trebui sa fie a doua priza de bricheta (la mine nu este montata).

 

Succes!

post-1361-1194645325_thumb.jpg

post-1361-1194645668_thumb.jpg

post-1361-1194645971_thumb.jpg

post-1361-1194645979_thumb.jpg

post-1361-1194646349_thumb.jpg

post-1361-1194646487_thumb.jpg

Edited by perfidus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demontare bord:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Demontare si reconditionare bloc de comenzi climatizare LACETTI HB (fara clima automata).

Problema: comanda pentru dezaburire nu functioneaza decat uneori sau se opreste imediat. Led-ul de la recirculare lumineaza foarte slab la comanda recircularii.

Se incepe ca in tutorialul de modificare sistem audio (cablu conector DIN - RCA) de mai sus, cu demontarea ornamentului central pentru CD player-ul din bord pe care este fixat blocul de comenzi. Inainte de asta va asigurati ca borna de plus de la baterie este scoasa si demontati compartimentul de acte din bord ca sa aveti mai usor acces la voletii de comanda de la climatizare, pe partea pasagerului.

Dupa deconectarea butonului de avarie, a conectorilor de la comanda ventilatiei si A/C si declipsarea cablurilor de pe camele voletilor, ornamentul se poate extrage din bord cu blocul de comenzi cu tot. 

Se desfac suruburile de prindere ale blocului pe ornament si il separam complet de acesta.

Se desfac cele doua surubele de blocare a cablurilor de comanda pe bloc si se desprind complet cele doua cabluri (au acelasi sistem de blocare cu clema elastica ca si in capatul dinspre voleti, numai ca acele cleme nu se rotesc pana nu scoateti suruburile) -  retineti pozitia lor, cablurile nu sunt identice!

 

y4mhgmfVm_sfqm8ADEP8eTWf-6S__164Ycpo6Int

 

Blocul se poate demonta declipsand rand pe rand clemele elastice de pe contur. Jumatatea cu placa electronica arata asa.

y4mCWZKDgKEwkZF0B-odqreMH45TIHYZNwxVpzkp

Sunt 5 suruburi care tin placa de restul ansamblului. Trei sunt in jurul comezii de ventilatie. Cand suruburile sunt scoase si partile sunt separate, aveti grija la contactul rotativ de la ventilator, are un arc usor de scapat pe jos.

 

Se observa cu usurinta care sunt problemele - lipituri fisurate in jurul terminalelor conectorului , dar si la alte componente si jumperi de pe placa.

 

y4mYahsaZ1yXLn2MtK150bI50bQEAK14qTAXznCU

y4mX7fAwczoDwhLwnajCJwDVvXXQbG1MOveJLGAD

y4mlr5o3SEkyxdW4gW07jBlfri_IvQ3nC4tVdAKt

 

Cu un letcon de calitate cu varf ascutit si mult flux de lipit se refac toate lipiturile care sunt suspecte.

 

La remontare, discul rotativ de cupru care face contactele de la ventilatie se aseaza cu grija peste arc, avand grija la pozitia canelurii de la buton ca corespunda cu pintenul de antrenare al discului. Prin rotirea usoara a butonului pintenul va intra in canelura. Se testeaza functionarea corecta a acestuia (angrenarea contactului rotativ).

 

y4m-8o92KVPCw94gfU1K0SJGsuTgEj2G8BJhVqB7

Restul se remonteaza in ordinea inversa a demontarii.

Nu uitati sa prindeti toate clipsurile de la cabluri si cele doua surubele de blocare la capetele dinspre blocul de comenzi.

Unelte: 

-surubelnita cruce

-un obiect ascutit (cutitas sau o surubelnita fina) pentru desfacerea clemelor

-letcon cu varf ascutit (preferabil termostatat) + fludor + flux.

Durata operatiunii cca. 1 ora 30 minute.

Edited by perfidus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...