Jump to content
Sign in to follow this  
fun4cristi

Motor Care Se Tureaza Singur...

Recommended Posts

Curatarea aceasta a galeriei (?de admisie?) pot s-o cer la service? Singur nu ma incumet...

 

Ralantiul ala ciudat e normal sau se poate datora celor ce mi le-ai spus in ultimul tau post?

Share this post


Link to post

Sigur ca poti s-o ceri la service, dar nu stiu cat de incantati sunt de o manopera de necalificat.

Share this post


Link to post

Ralantiul ala ciudat e normal sau se poate datora celor ce mi le-ai spus in penultimul tau post?

Tie cum iti mergea ralantiul la matiz?

 

Si voi, ceilalati matizisti, ce spuneti? Aveti un ralanti perfect uniform?

Share this post


Link to post

Din ce am vazut pe tester, la cald, relantiul la a mea sta la 957rpm. Eu nu am simtit oscilatii la relantii, pana acum. Cand e motorul rece, la relanti se simt vibratiile motorului un pic mai tare, dar la cald nu se simte nimic, nu se aude nimic(decat un "mieunat" usor, care am inteles ca ar fi de la servo-directie). Singurele oscilatii sunt la pornire la rece, cand imediat dupa pornire creste turatia, apoi scade un pic si iar creste urmand ca apoi sa scada lin pana la turatia normala(scaderea facandu-se in ~30 de secunde).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Offtopic:

... dar la cald nu se simte nimic, nu se aude nimic(decat un "mieunat" usor, care am inteles ca ar fi de la servo-directie) ...

"Mieunatul" il auzit pentru ca folosesti directia inainte de-a misca rotile de pe loc.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Din ce am vazut pe tester, la cald, relantiul la a mea sta la 957rpm.

 

Ei, la a mea, tot pe tester am vazut ca varia. Oscila in jurul la 950 de rotatii, dar cu diferente mici.

 

Mai pateste cineva asa? Stie cineva de ce sau daca e normal?

Vad ca maestrul tolin fix la intrebarea asta nu vrea sa-mi raspunda... :P

Share this post


Link to post

Oftopic mic: Tolin, crede-ma ca am incercat sa evit pe cat posibil chestia asta. Cred ca s-a intamplat de cateva ori de cand am luat masina, cand am fost devoit de felul in care parcheaza unii babuini masinile. Nu stiu exact de ce se aude miunatul ala. Este adevarat ca atunci cand invart rotile pe loc, se aude mai tare, dar se aude si cand directia nu este solicitata.

Share this post


Link to post
... Vad ca maestrul tolin fix la intrebarea asta nu vrea sa-mi raspunda...

Ti-am raspuns, dar, probabil ca, avem viziuni diferite, poate, tu traiesti cu senzatia ca, daca ECM-ul da comnanda pentru 20 de pasi, motorul IAC-ului ii va face, intocmai si la timp, in orice moment sau ca o supapa inchide oricand este pusa sa faca acest lucru. Daca privesti problema statistic, adica real, poti avea pana la 10 cazuri din 100 in care ele nu fac ce trebuie. Sunt convins ca, daca dai jos IAC-ul vei depune efort mai mare sa misti tija lui decat poate acel motoras. Asa ca, raman la prima varianta.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Offtopic:

Tolin, gandeste-te te rog, ca poate altii nu au aceeasi experienta ca si tine si nu inteleg intru totul detaliile tehnice pe care le oferi tu.

Iarta-mi indrazneala si prostia. :osanale:

Share this post


Link to post

Pe scurt, daca axul IAC-ului se misca cu greutate, motorul nu face fata si nici spate la comenzile ECM-ul. Da-l jos si verifica cu mana forta necesara pentru a misca varful lui.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da-l jos si verifica cu mana forta necesara pentru a misca varful lui.

 

La mine varful lui se misca f greu, adica trebuie sa trag sau sa imping destul de tare ca sa se miste tija. Deci, tija IAC-ului trebuie sa se miste relativ usor sau mai greu?

Share this post


Link to post

Prieteni, nu cred ca e bine sa verificati functionarea IAC-ului prin fortarea mecanica, manuala, a axului.

Dupa ce am demontat unul, am vazut ce are in el. Ei bine, tija metalica este filetata cam pe jumatate din lungimea ei. Cealalta jumatate din exterior are frezat cate un canal pe fiecare parte. Axul culiseaza cu partea frezata in niste ghidaje din plastic, in timp ce un rotor magnetic se roteste in jurul lui, pas-cu-pas. Rotorul are axial o bucsa de plastic, filetata, care impinge sau retrage partea filetata a axului.

Faceti aceasta comparatie: daca tii in mana o piulita de 6, sa zicem, si incerci sa impingi axial un surub filetat in ea, o sa mearga greu sau usor? Diferenta este ca la IAC "piulita" de plastic!!!

Cred ca testarea IAC-ului prin impingerea axului este nerelevanta...

 

Toate cele bune.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am si eu o mica problema, nu cred ca este IAC-ul din cate am citit in posturile de mai sus. Matizul meu raspunde greu la acceleratie si din cand in cand accelereaza singur in mers...mi-a spus cineva ca ar fi de la senzorul acele TPS( ceva de genul daca n-am inteles scuzati, sunt novice in ale mesteritului la masini). Ce solutii am sa vad daca aceea este problema. Multumesc anticipat pentru orice sfaturi,indicatii!

Share this post


Link to post

Cum resetez ECM-ul la Matiz ??

Share this post


Link to post

Salutare,

Am un Matiz din 2003, si as dori sa stiu unde este ECM-ul si cum il restartez ?

problema: Il pornesc, este rece, merge bine, apoi cand se incalzeste incepe sa se tureze singura, aveti alte idei ?

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Inainte sa pui intrebari la care s-a raspuns deja, invata cum se foloseste . Inteleg ca te-ai inregistrat azi, da' totusi ... :mda:

Share this post


Link to post

A citit omul, dar nu a gasit nimic legat de restartare.

Share this post


Link to post

Si daca gasea, nu-i folosea. Asa ca mai bine citeste decat intreaba.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Buna sa va fie inima...

Help me, please!!!! Am un matiz din 2003, baiat bun pana anul acesta.Din senin se accelereaza motorul , il aud cand stau la semafor, apas pe acceleratie si incet incet revine...Ei...de ieri...merge extrem de supraturat...Am fost la service...nu stiu ce sa-i faca...clapeta acceleratie noua, iac schimbat...nimic, parca mai accelerat merge....ce sa-i fac?

Share this post


Link to post

RTFT ? Adica sa citesti topicul ?!? Pun pariu ca daca il citesti se rezolva problema :thumbl:

Share this post


Link to post

Salut! Daca este deschisa clapeta de acceleratie si obturez canalul IAC turatia scade. Daca eliberez canalul IAC, turatia creste. Asta inseamna ca valva IAC nu inchide in aceste conditii. E normal sau e blocata pe deschis? Pe una din bobine nu am rezistenta masurabila, pe cealalta am 61,6 kohmi.

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...