Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Restrictor aer la Matiz

Recommended Posts

Adevarata cauza nu ma intereseaza, atat timp cat imi convine "problema". Tort, ai legatura drunk.gif

Share this post


Link to post

Intr-adevar, in postul meu ma refeream la decelerare numind-o frana de motor(gresit ?). Promit sa ma concentrez si la retrogradarea in trepte, sa vad daca s-a schimbat ceva.

Scuze pentru ca am iscat polemica de mai sus.

Repet: nu sunt specialist.

Edited by vladaudio

Share this post


Link to post

eu sunt mai nou pe aici si am incercat sa citesc cat mai mult din topicul asta insa e un lucru care nu l-am gasit si anume uzura motorului pe perioade mai lungi de functionare cu restrictorul scos. as vrea sa ii rog p cei care au facut treaba asta in urma cu cel putin un an si care si care au pastrat modificarea in tot acest timp sa ne povesteasca ceva despre uzura si diferentele de comportament in afara de cele survenite in urma modificarii. multumesc anticipat :rolleyes:

 

 

Share this post


Link to post

Uzura accentuata din cauza placerii de a urca motorul la turatii inalte :D . Glumesc. Nu mareste gradul de uzura.

Cum vine asta: "diferentele de comportament in afara de cele survenite in urma modificarii" ?headscratch.gif

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Despre ce uzura sa fie vorba ?

 

Motorul nu poate sa traga mai mult aer decat ii permit volumul cilindrului, supapa de admisie si clapeta de acceleratie (restrictoare naturale). Supapele trag aerul din galeriile de admisie, din colectorul galeriilor, din furtunul aducator, din cutia filtrului si din filtrul de aer. Aerul este tras in cilindru doar pe durata fazei 1 sin 4 (admisie) din ciclul Carnot. Gradul de umplere al unui cilindru se cheama eficienta volumetrica si reprezinta volumul de aer intrat in cilindru in raport cu volumul cilindrului. La un motor SOHC aspirat natural, o valoare de 65% la eficienta volumetrica este o valoare medie. Restrictorul limiteaza debitul de reimprospatare a aerului aflat in rezerva pe tot traiectul de la priza de aer la supapa de admisie, deci limiteaza eficienta volumetrica, adica randamentul.

 

Si motorul de Matiz este protejat electronic (treapta 1-3) si mecanic (treapta 4-5) la supraturatie (sursa de uzura), impreuna cu sistemul de racire si supapa EGR (temperatura ca alta sursa de uzura).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Despre ce uzura sa fie vorba ?

 

Motorul nu poate sa traga mai mult aer decat ii permit volumul cilindrului, supapa de admisie si clapeta de acceleratie (restrictoare naturale). Supapele trag aerul din galeriile de admisie, din colectorul galeriilor, din furtunul aducator, din cutia filtrului si din filtrul de aer. Aerul este tras in cilindru doar pe durata fazei 1 sin 4 (admisie) din ciclul Carnot. Gradul de umplere al unui cilindru se cheama eficienta volumetrica si reprezinta volumul de aer intrat in cilindru in raport cu volumul cilindrului. La un motor SOHC aspirat natural, o valoare de 65% la eficienta volumetrica este o valoare medie. Restrictorul limiteaza debitul de reimprospatare a aerului aflat in rezerva pe tot traiectul de la priza de aer la supapa de admisie, deci limiteaza eficienta volumetrica, adica randamentul.

 

Si motorul de Matiz este protejat electronic (treapta 1-3) si mecanic (treapta 4-5) la supraturatie (sursa de uzura), impreuna cu sistemul de racire si supapa EGR (temperatura ca alta sursa de uzura).

 

Multumesc mult frumoasa explicatia :rolleyes: . chiar m-ai convins. O sa incerc maine

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Incercarea sa fie precedata de un reset ECM din siguranta sau din borna de minus.

Share this post


Link to post

Offtopic: da' aia de plus ce are? Eu personal scot siguranta aia mare si grasa de 40 A. Portocalie.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Daca ai avea minime cunostinte despre electricitate (joasa tensiune) n-ai face asa ceva, cand te vei trezi cu rezistenta de contact (mecanica si/sau electrica) vei avea o revelatie.

 

Altfel, unii mai au radio codat pe masina si apoi plag pe aici dupa cod. Din acest motiv recomand scoaterea sigurantei de alimentare ECM. N-are rost sa amintesc ca atunci cand vrei sa scoti de sub tensiune un compartiment, nu te duci sa scoti "siguranta de pe stalp".

 

Se scoate intotdeauna borna comuna intregii instalatii electrice, surse de tensiune sunt mai multe pe un autoturism. Asa recomanda (corect) si producatorul autoturismului.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Toline, ca sa "te sparg" , care e nulul si care e faza la o baterie? :D

Te pomenesti ca esti unul care crede ca 12 V curenteaza, in conditii normale :D

Care-s alea mai multe surse, condensatoarele din aparatura electronica? =))

SA ma trezesc cu rezistenta de contact unde? Ca doar nu scot borna pe jt de la cutia de distributie de la postul trafo nustiucare...

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Toline, ca sa "te sparg" , care e nulul si care e faza la o baterie? :D

Te pomenesti ca esti unul care crede ca 12 V curenteaza, in conditii normale :D

Pentru asta trebuie sa faci o facultate, la zi, ca sa nu mai confunzi nulul electric al unei retele multifazate cu nulul (borna de referinta, de potential zero) a unei instalatii de curent continuu. Cu ocazia cursurilor vei invata si cum se leaga mai multe surse de tensiune intr-o instalatie pentru a nu mai trata problemele in glume de electricieni.

 

Special pentru tine recomand utilizarea mecanic intensiva a sigurantei de generale (de pe stalp) de 40A. Spre ghinionul tau, nu curenteaza asa cum altceva nu doare.

 

@tomis > nu valoarea curentului nominal conteaza, doar valoare curentului prin ea la momentul deconectarii si al conectarii.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Spre stiinta ta, la monofazat e limitata la 32 A :D . Borna de referinta, doar daca o legi la pamant. Ceea ce nu e cazul la masini. Si sa mor, daca tu imi arati mai multe surse de tensiune pe masina. Una uzuala. Masina. greenguy.gif Apropo, daca ai incercat sa zici ca-s prost, ai dreptate, macar eu pot sa ma prefac :P Si cumva crezi ca cu cheia scoasa din contact curentul la care deconectezi borna/ siguranta depaseste cateva sute de miliamperi? :D Aia consumati de alarma, centralizata, si cdplayer??? eu zic sa porti o viziera la deconectarea bornei minus, sa te cred.

Rog mutati discutia in topicul dedicat.20000001.gif

Tolin, facem pace?

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

La tine electricitatea se rezuma la legea lui Ohm, nu exista inductivitate si nici capacitate. Cand scoti "siguranta de pe stalp" descarci toata energia acumulata inductiv (asta ar trebui sa cunosti, asa functioneaza aprinderea la motorul tau), iar cand o bagi la loc incarci toate capacitatiile din instalatie care in acel moment reprezinta un scurt frumos. Te las pe tine sa faci calculele tensiunii (in primul caz) si al curentului (in al doilea caz) care apare.

 

Dispretuirea invataturii nu este o dovada de inteligenta, cum nu este nici limitarea la orizontul propriei experiente.

Share this post


Link to post

Toline, nu am chef :D Sorry. Renunt. Nu stiam ca bobinutele mele de inductie is conectate cu cheia scoasa. Si nici ca am condensatori de cativa farazi prin cdplayer. Iarta-ma :)

Si nu-i mai da inainte cu stalpul, esti in c.c. .

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Valoarea capacitatii de incarcat determina doar durata de incarcare si nu limita curentului, acesta este limitat de rezistenta electrica a legaturilor pana la el. La fel este si cazul tensiunii in cazul inductivitatilor. Daca ai tine cont de ele si ai face o masuratoare sau cel putin ai citi rezultatele experimentale ale altora vei constata ca o tensiune de 200V, pret de cateva ms, iti poate apare la deconectare, suficient sa produci un arc electric (nici nu-l observi cu ochiul liber), ale carui consecinte se acumuleza pe lamelele suportului.

 

Sfatul meu este acelasi, sa renunti, n-are rost sa vinzi la altii experienta "dupa ureche" si nici sa ma mai obligi pe mine sa le demontez.

Share this post


Link to post

Daca arcul ala e asa de slab de nici nu-l vad , care-s consecintele lui "microscopice" ? Stricarea bornei, ca atunci cand o strangi cu surubul? :D

A gata stiu, se scoate borna minus ca e mai groasa si nu se erodeaza :D

Hai fie, poti sa ai tu ultimul cuvant.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Viata este formata "din nimicuri", de multe ori neobservate, daca nu ai aflat inca, o vei afla cand nu mai poti sa mai faci ceva. Ca tot intreba cineva de uzura, ai dat un exemplu bun.

Share this post


Link to post

@tomis > nu valoarea curentului nominal conteaza, doar valoare curentului prin ea la momentul deconectarii si al conectarii.

Era vorba de siguranta Ef19 (ECM, releu principal). Este (mai) mica, albastra, de 15A. Este nominalizata ca varianta de resetare (alternativa la aia "mare, grasa, de 40A, portocalie") .

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Alaltaieri, mai de voie, mai de nevoie i-am facut si eu rinoplastie buburuzei. Daca initial am zis sa indepartez doar restrictorul, sa vad ce se intampla inainte de a trece la pasul urmator, pana la urma am dat jos si priza de aer si rezonatorul. Rezonatorul era atat de copt de catre galeria de evacuare si casant, incat parti din el mi s-au sfaramat in mana. Asa ca l-am aruncat direct la tomberon.

Ce am observat pana acum :

- motorul parca urca mai usor in ture;

- un plus de cuplu la turatii mai joase, decat inainte.

Poate totusi e placebo :)

Insa diferenta majora e zgomotul mai mare. Pe de o parte da o senzatie placuta, fiind ceva nou. Dar eu fiind obisnuit sa merg la turatii mai mari, zgomotul creste pe masura.

Astazi am incercat sa prind de carcasa filtrului de aer un tub flexibil din aluminiu de 60mm diametru, pentru a aduce aer din grila radiatorului, dar n-am reusit. O sa incerc cu altul de diametru mai mare.

Turand de cateva ori motorul de la cablul de acceleratie, am constatat ca o parte din zgomot este dat de evacuare.

Cred ca nu gresesc cand afirm ca pana la momentul indepartarii ansamblului priza de aer-rezonator-restrictor la evacuare (toba) era liniste (ma rog, zgomotul normal).

Acum toba scoate niste sunete de parca ar fi plesnit. E normal?

Cat despre consum, e prea devreme sa ma pronunt.

Mentionez ca am facut procedura idle learn imediat dupa ce am facut modificarea. Resetul ECM din siguranta ef19 l-am facut abia azi.

Multumesc.

Edited by Julius

Share this post


Link to post

Cum n-ai reusit sa pui un tub flexibil de 60 ? Foloseste un ciocan mai mare !

Share this post


Link to post

Cum n-ai reusit sa pui un tub flexibil de 60 ?

Omul are AC, deci nu prea este loc de tub.

Share this post


Link to post

Cu AC o rezolv, ii fac cumva loc tubului pe acolo. Pur si simplu nu am reusit sa pun tubul flexibil peste mansonul de la filtrul de aer, avand ambele acelasi diametru. O sa caut un ciocan mai mare :)

Pana la urma, zgomotul de la evacuare se pare ca e dat de toba pe duca, zice un coleg de serviciu, care are ureche muzicala :rolleyes:

Edited by Julius

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...