Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Restrictor aer la Matiz

Recommended Posts

La ticozauri nu exista restrictor/rezonator?

Share this post


Link to post

Mi se pare importanta bucata aia de cauciuc din fata palniei de aspiratie (lipita pe capota): ea restrictioneaza cel mai mult, in opinia mea, aerul introdus in circuit viteza lui si chiar temperatura acestuia (fiindca aerul este aspirat din compartimentul motor din cauza ei). Voi ati scos-o ?

Cred ca este buna a fi folosita iarna iar vara eu as da-o jos...

Edited by lucian14

Share this post


Link to post

Am si eu o curiozitate: restrictorul am inteles pentru ce e dar rezonatorul? Am cautat si in manualul de reparatie si pe forum dar nu am gasit nimic sa ma lamureasca care este rolul lui.

Share this post


Link to post

Scoate-l si mergi mai turat cu masina si ai sa afli!

Share this post


Link to post

Nu ai cautat suficient de bine: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=752

 

:o fftopic: Unde naiba e senzorul de temperatura a aerului din galeria de admisie la Euro3? In manualul de E3 se dau cateva informatii despre el, dar nu si unde este. Din cate am inteles, la E2 e in carcasa filtrului de aer, undeva in spate (asa e trecut si in manual).

Share this post


Link to post

Subscriu la ce a spus SORAN.

Share this post


Link to post

Am scos cauciucul respectiv si singura senzatie este ca la decelerari este mai pregnanta frana de motor :-?

Share this post


Link to post

Este normal asta este principiul de functionare al frinei de motor :D

Share this post


Link to post

Si cum la decelerare motorul este pompa de aer, inseamna ca primeste mai mult aer. Daca renunti si la priza de aer standard si cauti un loc bun pentru gura tubului de Al, vei constata ca merge si mai bine, doar sa nu te bagi prin apa cu ea fara sa ridici gura tubului la o cota mai inalta.

Share this post


Link to post

Ai uitat un lucru Tolin si anume ca traim in Romania unde este foarte mult praf poate mai mult ca in lumea a 3-a .Daca faci modificari la sistemul de admisie trebuie sa ai in vedere acest lucru .

Daca este adevarat ca Maty duce lipsa de aer atunci este OK sa modifici sistemul de admisie DAR trebuie avut in vedere ca masina merge in Romania din pacate :(

Share this post


Link to post

Un lucru n-a citit BondanG: ca Tolin a circulat 5 ani asa cu masina modificata, a trecut cu felicitari (zero Nx) 2 teste de noxe si asa cum a scris, in topicul care trebuie, a pus un prefiltru pentru impuritatile grosiere si a schimba filtrul de aer de 2x pe an. La economia de 1L/100 km putea sa cumpere 2 filtre de aer, echivalent a 10% din castig.

Share this post


Link to post

Felicitarile mele atunci dar nu cred ca domni cu ochi mici din Koreea au pus acel restrictor fara sens .

Este o parere personala nu dati cu pietre si mai ales ca mai sunt voci pe aici care au spus ca le-au scazut performantele fara restrictor :D

Share this post


Link to post

Restrictoarele nu sunt puse fara sens. Ele sunt obligatorii pentru omologare pentru a limita viteza maxima a masinii la limita de siguranta a celor din ea. In mod normal, restrictoarele trebuie montate in galeria de admisie, dupa clapeta. Asa se face la motoarele cu carb, asa se face si la motoarele de competitie. Viteza mai mare a aerului la iesirea din restrictor este necesara acolo. La alte marci de motoare de strada se practica restrictia pe priza de admisie, dupa care diametrul creste progresiv pana pe filtru, dupa care scade pana la nivelul corpului clapetei. Pentru motoarele de putere foarte mica pornirea instalatiei de A/C este cel mai bun restrictor. Altfel, corpul clapetei este cel mai bun restrictor si dozator de aer.

Pentru a putea verifica schimbarea performantelor, in lipsa unui instrument, trebuie sa rulezi cu masina in aceleasi conditii tehnice si atmosferice, pe aceeasi portiune de drum si singur in masina.

Eu nu am testat motorul doar cu restrictorul scos, eu am scos de la inceput tot ansamblul de admisie, priza + rezonator + restrictor. In probele de viteza, intotdeauna urc in turatie prin apasare progresiva la clapeta, apasarea directa la WOT (la blana) da rezultate doar in filme.

Share this post


Link to post

Salut tuturor ... sunt nou pe forum ... vroiam doar sa va spun ca am facut si eu marea modificare ...de a scoate restrictorul ... si nu ma plang... in pasaj la blana ...cu a 4-a scurt 110 km/h... inainte de-abia imi lua suta...ma refer pe o distanta asa mica ...pasaj victoria...

 

Lucru rau sper sa nu fie...dar sa mai vedem si la consum cum stam...

 

Noroace in continuare :) )

Share this post


Link to post

Pana la urma, la Tico daca pun un tub de aluminiu care sa ia aer cumva dinspre botu masinii in loc sistemul actual, ajuta la ceva?

Share this post


Link to post
... si nu ma plang... in pasaj la blana ...cu a 4-a scurt 110 km/h... inainte de-abia imi lua suta...

Poti sa te plagi, de filtrul de aer, de bujii, de fise, de benzina, de pneuri. 110 km/h obtineam in a III-a, la limitarea de turatie si niciodata la blana. In a IV-a am scos intre 135-140 km/h.

 

Am mai scris, la un motor cu injectie nu-i performanta "blana". Accelerarea se face progresiv si continuu, in ritmul cresterii de turatie. Timpul de raspuns e mult mai mic si distanta necesara mai mica, mai ales la asa motoare de cositoare.

 

@ticodriver > la Tico ai alta admisie de aer. Pentru modificari apeleaza la cine a mai facut (SORAN ?).

Share this post


Link to post

am facut si eu marea modificare, am scos restrictorul si sincer nu am constatat nici o inbunatatire. Am un filtru conic si maine am sa-l montez, da ce fac cu sonda?

Share this post


Link to post

Pai undeva pe corpul filtrului ar trebui sa fie un loc marcat unde sa se poata decupa

Share this post


Link to post
Am un filtru conic si maine am sa-l montez, da ce fac cu sonda?

Deschide un topic nou, sa poti discuta acolo.

Share this post


Link to post

am dat jos azi bucata aia de cauciuc care era lipita pe capota si cand inchideam capota era fix in dreptul prizei de aer. Am vazut azi la un matiz SE de la firma ca bucata aia era lipita din fabrica in dreapta nu in stanga ca la mine.ciudat... oricum ... maine vad cum se comporta ca nu am apucat sa merg cu ea.

Share this post


Link to post

:) ) poate era muncitorul beat ... nu are nici un rol cauciucul ala lipit pe dreapta

Share this post


Link to post

Oricât de mult m-am chiorât la fotografie, n-am observat bucata aia de cauciuc lipita de capota (bucata pe care o am si eu, ca si majoritatea posesorilor de Matiz) :scarpin: ...

post-76-1147328985_thumb.jpg

Share this post


Link to post

La matizu din dr din poza e si rezonatoru mai mare si capota are "blana"...o fi mai silentios?

Share this post


Link to post

:o fftopic: Cred ca ala din stanga e Spark si ala din dreapta Matiz II

Edited by dAKuL_maniaK

Share this post


Link to post

Si eu am zis altceva?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...