Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Comanda audio pentru Kalos 2004

Recommended Posts

Nu sunt 2 spirale, e o spirala cu mai multe fire. Desi nu am siguranta ca asta este, asa am fost informat in service. Ah, pe spirala mai este si airbagul si asta a fost motivul pe care l-au invocat sa justifice faptul ca nu vor sa se bage acolo cand i-am intrebat daca pot sa inlocuisc doar spirala, nu si volanul.

Share this post


Link to post

Mdea... la tine s-ar putea sa nu existe si fire pt. audio pentru ca la 2004 nu existau versiuni de masini cu comanda...

Oricum, sunt aproape sigur ca modelele 2005, cu RCD au si audio tras prin spirala, chiar daca nu au control pe volan...

 

Si de ce sa le fie frica de airbag? Ca daca gresesc ceva acolo, oricum le da eroare la scanare dupa ce inlocuiesc spirala... tipic romanesc. Bine ca nu zic sa-ti iei masina noua, ca ei nu au curaj sa schimbe ceva la aia veche! > :)

Share this post


Link to post

Cum ar fi sa apesi pe Mute si sa te trezesti cu punga in fata? :D

Share this post


Link to post

Nope!

Fiecare firisor din spirala are functia lui.

Eu cred ca spirala e comuna (ca multe alte lucruri pe care poate le vom identifica -si exploata- vreodata). Probabil ca si circuitul electric e la fel, scula re intrare de telecomanda (eu unul n-am verificat) doar "dotarile" difera. In cazul nostru, volanul are sau nu butonase. Cine draq sta sa gestioneze 6 repere diferite ca sa asigure de fapt aceleasi 2 variante: cu sau fara comenzi pe vola?

Solutia "moderna": pui totul la fel mai putin ce vede user-ul (unde o mai fi iuzar-ul nostru?). Si ala, agnostic cum e el de fel (nu ca noi) crede ca masina e facuta special pentru el (si alte mii si mii).

O sa bag un topic la Tuning pe tema asta.

Share this post


Link to post

@ Satori: yeap... eu ce ziceam... romaneasca atitudine...

Nu ai specialisti care sa "stie"... deci mai bine schimbi toata componenta!

Ca oricum... daca vrei comanda audio pe volan... platesti... nu? Ce daca in loc de o spirala platesti un volan intreg... Dai banu' decat sa-ti sara punga in fata la MUTE!

 

In tarile cu apa calda oare ce ar schimba aia?

Oare un englez ar accepta "scuza" ca deh... mai bine platesti tot volanul... ca s-ar putea ca nea' John de la service sa-ti puna capsa de la airbag pe butonul de MUTE... si atunci... tot tie o sa-ti para mai rau ca nu ai cumparat intregul volan... Ma intreb... ar accepta?

Share this post


Link to post

Daca e adrenaline junkie, cred ca da :D

 

Deci, Abram Burel, normal ca fiecare conductor are rolul lui. Dar cum faci sa iti dai seama care sunt cele deja folosite? Nu stiu exact cum se face testul airbagurilor dar cred ca este singurul moment in care pe conductorul lui exista tensiune (mai putin momentul in care sare, dar nu cred ca vrem asta, nu?). Conductorul de claxon e usor de identificat.

 

Prespunand ca avem telecomanda, ne mai trebuie asa:

- conductoare telecomanda - spirala (oare vine cu telecomanda?)

- identificare conductoare libere in spirala

- identificare capat spirala

- conductoare capat spirala - spate HU.

Share this post


Link to post

Mda... Cum iti dai seama e simplu (mai ales acum ca avem si manuale), dar ce te faci daca manualul indica faptul ca audio foloseste 2 si 7, iar airbag-ul 1 si 2, in timp ce claxonul se multumeste doar cu 3?

Una concluzie, este ca se foloseste o spirala (hai sai zicem asa, ca nu o putem confunda cu altceva) cu 7 circuite (btw, cica pentru GM producatorul exclusiv de asa ceva este Alps, care are in fabricatie spirale de 5, 7, etc.)

Chestia cu claxonul care are un singur fir (?!) ma face sa ma gandesc ca mai e unul din cele 7 (ar merge si din 5, dar nu iese la socoteala pe schemele din manual) care aduce macar o masa (mai putin probabil +12V, ca e pericol de scurt si nu se prea face din considerente de... securitate, exceptie pe la comenzile de la geamurile electrice unde economia castiga detasat).

"Pinul 2" comun ma deranjeaza. Adica circuitul de airbag se "amesteca" cu ala de comanda audio?! Cahhh. Nu cred. La cate greseli (voite ssau nu) am vazut pe schemele electrice din manualele Daewoo, nu ma mai mir, dar ma incurca putin.

 

Sa incercam sa concluzionam, doar temporar evident (cu ce stim pana acum):

- din fericire, spirala nu pare a fi o problema

- din pacate, din cauza unor "ciudatenii" ale schemelor din manual ca trebui sa ne luam dupa culorile firelor

- din fericire, avem manual

- din pacate, lucram intr-o zona de... risc (airbag sofer)

- din fericire, scula (hai sa-i zicem asa la aparatul care canta) pare ca se scoate usor (desi sunt pareri contrare, dar poate n-au avut manual)

- din pacate, (mai) toti suntem inca in garantie

- din fericire, unul (cel putin) a reusit sa exploateze un Lacetti

- din pacate, majoritatea nu avem telecomanda pe volan

- din fericire, tocmai asta e chestia simpatica

 

Daca nu mi se incurca programul in weekend-ul asta, o sa incerc sa "sap" putin la problema.

Share this post


Link to post

Ok...

Uite ce zice manualul:

post-1015-1128624286_thumb.png

 

Dupa opinionul meu, DACA exista un singur manunchi de fire pe spirala, si ala are deja fire pt. audio, in captul de la volan exista 3 conectori deja mufati: unul pt. claxon, unul pt airbag si unul pt. comanda audio (vezi poza).

NU cre' ca se pune problema sa desfaci firele de la airbag pentru ca practic e alt conector pt. comanda audio

 

Dar, REPET, asta num ai daca exista un singur tip de spirala pe toate modelele, si in ea sunt cuprinse si firele de audio...

 

Daca cei de la Daewoo au conceput spirale diferite / modele si echipari diferite ... atunci nu-i bine!

Share this post


Link to post

dar daca n-ai telecomanda, cum ar fi s-o comanzi separat ( ca si o piesa de schimb) cu tot cu mufe si fire , sa o montezi pe volan (vad ca are niste suruburi), iar firele sa le tragi prin spatele volanului cumva pana in spate la HU :-? astfel incat sa nu te mai atingi de interiorul volanului - doar o idee :)

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

Pai asta e buba aici... ca firele aste trebuie sa fie in "inel" (spirala care inconjoara axul volanului...). Si daca schimbi inelul, pentru a avea mai multe fire, tre' sa te joci la senzorul de airbag.. ceea ce nu-ti place nici tie si nici lu' nenea din service.

Mai multe spirale nu cred ca poti sa "tragi" pentru ca se incurca intre ele!

Share this post


Link to post

Dar un HU Pioneer cu telecomanda pe volan cum am eu ( telecomanda comunica cu HU doar prin infrared) - totul este fara fire, nici la HU nu trebuie sa-i pui nimic in spate fiindca-i "built-in infrared".

:)

post-485-1128627395_thumb.jpg

post-485-1128627415_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Nope. Satori vrea d-aia prin volan.

Share this post


Link to post

Satori vroia la un moment dat si din aia RC-10 de la Blaupunkt :) numai ca nu era compatibila.

Am avut si din aia inainte cu HU Blaupunkt (mai dadea rateuri , trebuia sa apesi bine pe butoanele telecomenzii + ca trebuia sa tragi firul cu receptorul infrared din spatele HU-ului).

Cea del Pioneer merge f. bine din orice pozitie - mare diferenta.

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

Mai nou, vreau orice fel de telecomanda pe volan. Cat mai functionala sa fie (cat mai multe functii) si fara sa imi atarne cablurile pe la picioare.

Ah, si fara sa coste o avere!!! :)

Dinule, mi se pare mie sau tu zici ca ar trebui sa incercam o telecomanda Pioneer, poate poate merge?

Share this post


Link to post

Pai ce, tu ai HU Pioneer?!

Dinoc are o telecomanda IR Pioneer la o scula Pioneer!

 

P.S. Parerea lu' nevasta (azi la un stop, cand ma hlizeam sa identific suruburile despre care citisem aseara in manual): la ce draq iti trebuie telecomanda cand scula e pusa destul de la indemana? Chiar asa!?

Share this post


Link to post

Pentru ca, teoretic, tu nu trebuie sa atingi in timpul mersului decat volanul si schimbatorul.

 

(PS: ce scuza penala am gasit ca sa mai fac rost de un gadget!)

Share this post


Link to post

Maine-poimaine o sa vrei si o telecomanda pentru:

- tigara si bricheta

- cutia/paharul de cola

- comezile de la geam si oglinzi

- comenzile de la clima

- etc

Chiar c-ar fi... penal!

Share this post


Link to post

:P Hmmm... haide, nu imi mai da idei. Sa o luam pas cu pas. :P

Share this post


Link to post

Pentru clima parca exista masini cu comenzile pe volan, nu?

Share this post


Link to post
P.S. Parerea lu' nevasta (azi la un stop, cand ma hlizeam sa identific suruburile despre care citisem aseara in manual): la ce draq iti trebuie telecomanda cand scula e pusa destul de la indemana? Chiar asa!?

 

dupa ce ai mers o perioada cu comenzi audio pe volan, o sa ti se para foarte incomod sa te intinzi pana la cd player. la fel ca si cu cotiera si cu orice lucru bun cu care te obisnuiesti.

Share this post


Link to post

Satori, eu am Pioneer HU cu telecomanda Pioneer - telecomanda merge super, dar pt asta ar trebui sa schimbi HU.

 

A doua posibilitate ar fi sa pui RC10 Blaupunkt dar cu un alt HU Blaupunkt - stiu ca nu-i compatibila cu HU tau. Asa ca s-ar putea ca RC10 sa fie compatibila cu Blaupunkt-urile cu care vine echipat Kalos 2005.

 

Ideea ar fi sa faci un schimb de HU - tu-l dai la schimb pe-al tau (din 2004) altcuiva care are din 2005 si el ti-l da pe-al lui. Ar fi toate sansele ca HU din 2005 sa se potriveasca cu RC10 si HU din 2004 sa se potriveasca cu telecomanda origianal de pe Kalos.

 

Si asa toata lumea-i fericita - au sa aibe toti telecomanda pe volan .

:)

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

Eu zic ca cea mai buna solutie (pt cei care vor telecomezi pe volan) e sa va luati un mp3 player cu telecomanda inclusa. Ca pana la urma.. nu se merita cine stie ce investite mare intr-o telecomanda pt un cd player care e ok dar nu e cine stie ce .

Share this post


Link to post

Vesti bune si vesti proaste! (toate sunt investigate pe Kalosul meu (2004, scula radio-CD)

 

O sa incep cu alea proaste:

  • nu exista conector de extensie pe cablajul masinii in partea dinspre scula
  • nu am putut sa desfac suruburile care fixeaza modulul de airbag sofer; sunt niste torx-uri uriase care mai au si un mot pe mijloc, ca la antifurturile de la roti; cred ca stiu cum sa fac o unealta adecvata, dar cuplul de strangere e destul de mare si s-ar putea sa nu reusesc
  • in consecinta, inca nu am habar cate sarme sunt pe "spirala", dar...
  • este aproape clar ca chiar daca are 5, nu e conectat cel putin la capatul "fix" (dinspre scula)

Toate de pana acum "busteresc" un "mit" pe care l-am lansat si anume ca ar fi totul la fel, dar cu alta "fata". Se pare ca nu e asa. Deci, daca n-ai comanda pe volan, n-ai nici conectorul de extensie la scula, nici fire spre volan, (nici sarme in "spirala" - asta insa nu stiu), nici conector spre telecomanda (asta e aproape evident).

 

Si totusi sunt si vesti bune:

  • scula accepta pe pinii de telecomanda (aia exista pe conectorul de extensie al sculei, pinii 11 si 12 din manual, dar nu va luati dupa el, vezi desenul atasat) exact semnalele pe care ni le indica amicul necunoscut de prin alte tari care avea de furca cu un Lacetti
  • schema e foarte simpla (vezi desenul atasat)
  • e foarte usor sa tragi firele dinspre scula spre volan

Concluzii preliminare:

  • este foarte usor de facut o telecomanda cu fir pentru locurile din spate (este o chestie foarte misto la stilul asta de telecomanda de la GMDAT: poti pune n-spe telecomenzi in paralel, importand e sa apesi doar una o data; daca apesi pe mai multe, nu se strica nimic, dar comanda poate fi cu totul alta)
  • mai e de sapat la posibilitatea de a duce circuitul telecomenzii (o pereche de fire) pana in volan
  • ramane posibilitatea de a crea un adaptor "fara fir" intre o telecomanda in IR (infrarosu) si scula, pentru ca acum se stie clar ce vrea scula
  • s-ar putea (n-am incercat inca) sa se admita si alte comenzi (de exemplu RC-10 mai are Up, Down, Left, Right, OK), desi astea nu ar fi foarte utile pentru "driver" in mod normal si ar "incarca" prea mult telecomanda
  • n-am inca habar daca faivcidiu are acelasi "protocol" de telecomanda (nu te intrista Sato, testam si vedem)

post-482-1131189743_thumb.png

post-482-1131189760_thumb.png

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

I'm pretty sure it's the same. Asta pentru ca am vazut aceiasi telecomanda folosita pe Daewoo Radio 1 (sau o fi fost 2?... nu stiu) iar faivu e 3.

 

Another idea: hai sa nu o mai punem pe volan ci pe corpul axului acestuia. Oricum daca te apuca schimbatul piesei in curba nu prea meriti sa ai telecomanda. Ce zici? Pana acolo ar trebui sa putem trage usor fir :)

Share this post


Link to post

Ideea cu telecomanda pe volan nu e de schimabtul in curba, ci de ceea ce ai zis tot tu (sau altcineva) sa nu iei mainile de pe volan.

Sapam!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...