Jump to content
Sign in to follow this  
matanga

Imi Iau Matiz Cu Lpg

Recommended Posts

Dragilor.. vreau sa va multumesc pentru participare voastra la acest forum. M-a ajutat mult sa-mi formez o opinie pozitiva despre noua mea masina. Din punctul meu de vedere a fost cea mai buna alegere pret/calitate pe care o puteam face la acest moment (6000euro/Matiz E LPG - rosu).

 

Tot datorita voua am reusit sa fac o super asigurare CASCO - 198 euro la BCR Asigurari - printrun Broker de asigurari. De acum asha o sa procedez, e solutia optima.. Apropos stiu ca sunt si Brokeri de credite.. :) - ca s anu mai cautati voi si sa mai si gresiti alegand o banca sau alta.

 

Creditul pentru noul meu Matiz l-am luat de la CEC - 8.75 dob in RON - pe 10 ani. La sal meu actual nu au vrut sa mi-l faca pe mai putini ani.

 

Dealerul ales este unul din sediile Radacini. Am intzeles ca sunt seriosi si am un prieten cu relatii la ei.. care a avut si el Matiz tot de la ei.

 

Ce sa va mai spun.. De cand mi-am vazut masina cea noua am fost incantat. Nu parea prea masculina dar nici nu-mi trebuie.Sunt eu deajuns :D .

 

Gazul nu i l-am testat inca. Si nici nu-i stiu consumul. Dupa ce o sa o plimb putin o sa va mai dau detalii. Sper sa gasesc o modalitate de a masura corect consumul (neavand computer de bord :D ).

 

Am si o intrebare pt voi.

 

Masina vine FARA ROATA DE REZERVA. Fiindca in locul ei este montat GPL-ul.

Voi cum v-ati descurcat fara roata de rezerva. Mentionez ca sunt un barbat la 1.83 si 100kg. Exista posibilitatea sa se desumfle spontan la contacul cu vreo bordura ceva? Iertati intrebarea puerila..

 

In rest va multumesc pentru ca pur si simplu va faceti timp si pentru acest forum.. :lavolan:

Share this post


Link to post

Sa te poarte sanatos!

 

Eu nici nu imi amintesc cand am facut ultima pana. De fapt, nu imi amintesc sa fii facut vreuna. Dar am roata de rezerva si o car mandru dupa mine. :D

Daca vrei sa fii on the safe side, ia un kit de reparatie si o pompa si gata. :)

Share this post


Link to post

scuze ca ma bag si eu in seama, dar chiar crezi ca merita sa platesti 10 ani la un matiz? sincer, nu cred ca ai facut o afacere prea buna :(

Share this post


Link to post

Face omul ce poate. Oricum, creditul e facut pe 10 ani, asta nu inseamna ca il va plati in 10 ani. E o diferenta.

Share this post


Link to post

Sigur o sa il plateasca mai repede de 10 ani, si trebuie sa va ganditi la alternative. In banii astia... e cea mai buna/fiabila/consum redus si banuiesc ca asta ii trebuie(ca si mie dealtfel). Daca ai avut dacie inainte o sa ti se pare sprintara, numai sa ai grija la viteze peste 110 pentru ca stabilitatea in curbe lasa de dorit. In rest la cat mai multi kilometri :)

Si ia aminte la ce a zis Satori referitor la pana. E nasol sa ramai in pana inafara localitatii la 50 de km de niciunde in orice directie.

Edited by Venom

Share this post


Link to post
.. De cand mi-am vazut masina cea noua am fost incantat. Nu parea prea masculina dar nici nu-mi trebuie.Sunt eu deajuns.

... Mentionez ca sunt un barbat la 1.83 si 100kg. Exista posibilitatea sa se desumfle spontan la contacul cu vreo bordura ceva?

 

Daca ar fi iti raspund eu, cred ca ar trebui sa mai dai ceva jos din kilogramele alea, asta referitor la masculinitatea ta.

Referitor la masina, eu o am de 2 ani jumate si rezerva e noua nouta, adica nu am facut nici o pana (sper sa nici nu fac). Totusi iti recomand sa-ti ieu un kit pentru pene (spray) pentru ca nu se stie niciodata ...

Sa o stapanesti sanatos si sa nu ai nevoie de rezerva in urmatorii 10 ani!

Share this post


Link to post

Eu sunt unul patit cu doua pene, dupa ce am luat o groapa prin Brasov, ambele pe partea dreapta, noaptea pe la orele 22. Daca nu aveam rezerva, era nasol... Cred ca ar trebui o roata de rezerva, pe care sa o iei cu tine tot timpul la curse lungi, sau macar sa ai mereu o suma de bani "la purtator" pentru o roata noua.

Share this post


Link to post

Eu am luat o bucata de spoiler pe o iesire de pe autostrada. Pana m-am putut opri (am mers cam inca 150m) cauciucul era ferfenita, nu mai putea fi reparat nici cu mama sprayului sau a kitului... pana la urma roata de rezerva e sfanta...chiar daca-i din aia mai mica :)

Share this post


Link to post

Masina este prevazuta cu pompa electrica si un spray spuma pt reparatia cuciucului ! :thumbl:

Share this post


Link to post

Da, este, dar intr-o situatie ca a mea, in care am taiat cauciucul, nu mai faci nimic, cu niciun spray.

Share this post


Link to post

Acum vreo cateva ierni am luat o groapa in Azuga (nu pe DN1) care a taiat complet laterala cauciucului.

Sansele sunt mici, dar e bine cand pleci in afara orasului sa ai roata de rezerva.

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru implicarea voastra :) . Dreamlike se pare ca esti un fin observator..si apropos lucrez deja pt asta...

 

m-ati convis o sa-mi iau o roata de rezerva. sa vad din care.. inca nu stiu daca sa-mi cumpar din aceea mica sau din aceea normala.. ceva experiente/diferente intre cele 2 tipuri de roti? e mai ieftina cea mica? se depoziteaza mai usor?

 

si ca sa raman in topic.. da ! astazi sper sa o ridic de la dealer.. :lavolan: si sper ca incurand sa va spun si despre cum se misca cu gaz :)

inca o data va multumesc!

Share this post


Link to post

Cu cea mica nu poti rula decat cu max 80 km/h parca.

Share this post


Link to post

Dar nu o sa fie niciodata in pana.

Share this post


Link to post

Saaaalut la toti! :banana:

Gata.. am ridicat Matizul de la dealer... am aflat ca imi pusese ceva gaz(e cu GPL) si ceva benzina.. :D dar nu am putut sa verific.. oricum.. a pornit pe loc si am ajuns la prima statie de benzina fara probleme...

 

Se misca bine prin oras, trece automat pe gaz.. sau mai bine spus.. proneste automat pe benzina si apoi dupa un timp trece singura pe gaz. Am intampinat niste probleme la urcarea unor trepte cu spatele.. era pe gaz.. sau poate nu am indraznit eu sa-i o iau mai in fortza.. nu stiu.. o sa vad si in zilele urmatoare...

 

Am intzeles ca are o chestie care tine motorul in 800-900 de ture si nu prea se opreste daca esti incepator ( :) ca mine) si asha a si fost.

 

Am primit un kit de pana.. cu un spray special ce are cauciuc in el si care am intzles ca se monteaza la cauciuc si se umfla cauciucul cu el.. si mai merge vreo cateva zeci de km. Kitul are si compresor... :D

 

Interiorul nu era bine sters.. o sa il sterg cat de curand - l-am luat de la Radacini Giurgiului - exteriorul spalat dar nu perfect spalat. Cred ca ar fi trebuit sa sar cu ceva - ori cu gura ori cu shpaga. Oricum.. l-am luat acasa..

 

In interior torpedoul are un mic joc si nu se inchide f bine adica are un mic spatiu intre el si bord in partea stanga, ca si cum nu s-ar potrivi perfect acolo.. credeti ca e cazul sa le scot ochii pe chestia asta? S-ar putea remedia? .. sau sa incerc sa o remediez eu acasa?

 

In rest o sa va mai dau detalii dupa vreo cateva zile. Acum trebuie sa invat ce sa mai fac in continuare - inmatriculare, taxa de prima inmatriculare si multe altele.. habar nu am inca.. sper sa gasesc pe forum sau daca unii aveti exp. sa ma indrumati un pic.. :) .

 

Oricum va multumesc pentru participarea voastra. Fara acest forum multi ar ramane in ceata sau ar fi pacaliti, mintiti, ar consuma o gramada de timp si bani aiurea incercand chestii noi.

 

Va multumesc!

Share this post


Link to post

Sa te poarte sanatos!

Share this post


Link to post
In interior torpedoul are un mic joc si nu se inchide f bine adica are un mic spatiu intre el si bord in partea stanga, ca si cum nu s-ar potrivi perfect acolo.. credeti ca e cazul sa le scot ochii pe chestia asta? S-ar putea remedia? .. sau sa incerc sa o remediez eu acasa?

 

Sa-l stapanesti sanatos, si sa te poarte multi kilometrii, atat pe gaz cat si pe benzina! Sa ne tii si pe noi la curent cu consumul, si cu performantele. Referitor la torpedou, vezi ca mecanismul de inchidere are doua suruburi de reglaj. Strange-le putin cate putin, pana ajungi la reglajul optim. Asa afost si la mine, cand am luat-o de la dealer.

Share this post


Link to post

Multi km fara probleme sa te poarte... ca la capitolul costuri ai dat lovitura! Cu gpl'ul o sa mergi aproape gratis! :thumbl:

Share this post


Link to post

Te asteptam la intalnire sa vedem si noi minunea!

Share this post


Link to post

salut...s-o stapanesti sanatos...cum e portbagajul?....ti a ocupat spatiu mult rezervorul de gaz?...sunt si eu interesat sa-mi iau una pe GPL...poate atasezi si niste poze ar fi super...

 

mii de km fara probleme!!! :lavolan:

Share this post


Link to post

Saaalut la toata lumeaaa !!! :banana:

Noutati: de curand la insistentele unui prieten am mers si mi-am pus alarma. E vb de un Black Widow BW1900 - m-a costat vreo 2.650.000 lei vechi cu tot cu montare. Am primit senzor shoc, 2 telecomenzi, senzor ushi si portbagaj si goarna si in mod evident... alarma. Mi-au instalat-o in vreo 45 de minute, garantia sist electric s-a pastrat la Matiz si garantia la alarma e de 5 ani. Senzor la capota nu mi-au pus fiidca se deschide f greu (inchidere matiz). Am avut de ales la acest nivel de pret intre un Maat 675 Extreme 2 si aceasta. Dar cum Maat-ul am inteles ca e facut pe genunchi undeva in Bucuresti(asamblat) am optat pt Black Widow. E bine reglata si suna tare. Mai are si alte functii ... dar nu le-am folosit inca.

 

Acum caut niste antifurturi de roti... am citit una alta pe forum.. sper sa gasesc ceva care sa-i dezamageasca pe poftitorii la rotile mele. Oricum din punctul meu de vedere Dumnezeu si CASCO sunt cele mai bune protectii.

 

Ca sa raspund si intrebarilor lui ovidutz. Portbagajul e GOL si are exact acelasi volum... ca la toate Matizurile.. fiindca butelia mea de gaz e toroidala.. si e pus in locul rotii de rezerva.. :D eu neavand roata de rezerva.

 

Aseara am mers mai mult cu ea..din rahova pana spre valea cascadelor.. se simte oarecum dif intre felul in care trage pe gaz si felul in care trage pe benzina. Pe gaz pare mai sensibila (la picioarele mele de shofer incepator.. care uneori mai opreste si masina in intersectie) dar pe drum drept pare la fel de fiabila.

 

Poze o sa pun cat de curand.. sa-i fac o baitza, un aspirator, si apoi pun si poze in amanuntime.

 

In rest toate bune !

Share this post


Link to post

Saalut la toata lumea :banana:

M-am intors din prima mea calatorie mai lunga.. pana acum am parcurs 384km.. cu un singur rezervor de gaz - 27 l GPL.

Si inca mai pot merge, indicatorul de gaz e verde inca si ultimul led - care indica cea mai de jos gradatie pt gaz - palpaie. Si tot palpaie de 84 de km si ceva.

 

Nu stiu cat o sa mai pot rula cu acelasi gaz.. dar vreau sa vad. Pana acum am un consum mixt de 6.7 l la 100km.

 

Am rulat cu masinutza mea.. si pe drum asfaltat si pe drum de tzara. pe drum de tzara pare ushurel s se muleaza usohr pe teren. Parca pluteste. :) Am mers si pe drum drept (vit maxima - 90 km/ora) si pe serpentine. Pana acum ma incanta la culme... Am remarcat aparitia unei scartaituri foarte fine, Ca un sunet foarte inalt. Am crezut initial ca ceva nu e uns sau ca sunt contacte imperfecte dpdv electric. Dar.. era cu totul altceva :uff: era doar bordul caruia i se miscau partile componente si producea acest scartait.

 

Ca incidente.. am luat ceva pietre pe dedesupt.. le-am auzit izbindu-se, si cu prilejul asta am aflat ca matizul meu NU ARE SCUT. Masina e in continuare functionala.. nu troncane si nu pare nimic suspect. Un sofer experimentat mi-a explicat zambind.. ca nu am de ce sa ma tem..

 

Astept acuma sa se termine tot gazul din rezervor. Sa vad cat ma pot intinde cu 27 de litri.

 

Si inca ceva.. Mie cand schimb vitezele in "mers cu spatele" nu prea imi intra maneta. Tre sa apas inca o data pe ambreiaj si apoi daca am rabdare intra. Voi stiti ceva despre asta? Si cand urc cu spatele sa parchez la mine.. si supraturez motorul apare un miros ciudat ca si cum ar fi ceva putin ars. Aveti idee despre asha ceva?

 

Va multumesc :lavolan:

Share this post


Link to post

Probabil trebuie sa reglezi cursa ambreiajului (citeste topicul despre asta).Si sa fi atent ca masina sa fie oprita complet...

Iar mirosul nu cred ca ar trebuii sa te ingrijoreze... probabil este mirosul de "nou", motorul si componentele fiind noi se incalzesc si genereaza acest miros!

Share this post


Link to post
Si inca ceva.. Mie cand schimb vitezele in "mers cu spatele" nu prea imi intra maneta. Tre sa apas inca o data pe ambreiaj si apoi daca am rabdare intra.

 

...am mai patit si eu ... ca sa intre cum trebuie am bagat in treapta 1, am mers 5 cm inainte apoi a intrat usor in "mers cu spatele" ...

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...