Jump to content
Sign in to follow this  
Ath

Modificare Admisie

Recommended Posts

Una e sa treci aerul printr-un radiator care are suprafata de contact mai mare si alta printr-o teava sa zicem.Cel mai simplu test e ca dupa aprox 20km de mers in afara opresti si pui repede mana pe galerie sa vezi cat e de calda. Problema cu galeria e ca o sa ajunga la temperaturi mult mai mari si devine mult mai sensibila la socuri, nu e parerea mea dar asta am citit peste tot unde era vorba de izolat galeria sau evacuarea.

Share this post


Link to post

Nu cred ca izolarea galeriei de evacuare este o solutie pentru un motor folosit pe drumurile publice. Nu toate metodele aplicate in racing sunt bune pe strada. Din masuratori, cu cat este viteza de deplasare mai mare, cu atat temperatura aerului tinde lent spre temperatura ambianta, iar in stationare tinde rapid spre temperatura motorului. Gasirea unui loc bun pentru priza de admisie poate scadea temperatura aerului in galeria de admisie cu 10'C, la viteze urbane.

Share this post


Link to post

Yir:

Nu stiu daca m-ai inteles corect asa ca o repet:

-de izolat vreau sa izolez doar galeria de evacuare(serpisorii nu toata) cu acea banda.

-galeriei de admisie vreau doar sa-i micsorez contactul cu blocul motor(chiulasa) prin inlocuirea garniturii clasice cu una cu proprietati termoizolante.

 

Tolin

Nu inteleg de ce nu ar fi o solutie?

Ce asi avea de pierdut?

Prin aceste modificari nu urmaresc sa transform masina intr-una de liniute sau curse, pur si simplu incerc sa imbunatatesc randamentul motorului.

 

Cu priza ai dreptate asta urmaresc, dar efectul ei se face simtit mai mult la mersul tip croaziera, in timp ce in oras cred ca m-ar ajuta celelalte modificari(izolarea galeriilor +prizele de evacuare aer cald).

 

 

Din pacate cred ca datorita galeriei de evacuare aerul de sub capota probabil depaseste cu mult temperatura motorului care banuiesc ca nu ar trebui sa depaseasca 90-100 grade nu?

Edited by aly

Share this post


Link to post

Randamentul motorului il cresti daca cresti diferenta de temperatura a gazelor in cilindru (iesire/intrare), nu temperatura absoluta pe conductele de evacuare. Cel putin, asa zice termotehnica. Dupa parerea mea, deci, nu-i ceva de inteles, metodele cautate de tine au rezultate slabe la un motor exploatat indelungat in trafic. Cate grade poti sa scazi ? De ex. ce suprafata de conductie ai pe garnitura in raport cu suprafata totala a galeriei si a colectoarelor ? Ce faci iarna, tara asta are 5 luni de frig si doar 2 luni de canicula ? Randamentul motorului termic este maxim cand el functioneaza la temperatura de regim. Dupa mine, tocmai, incalzirea rapida a lichidului de racire ar creste randamentul motorului, mai ales ca excursiile motorului in orasele noastre sunt scurte.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

@Tolin El vrea sa izoleze "serpisorii" pentru a nu-i mai incalzi aerul din compartimentul motor. Nu-l intereseaza temperatura gazelor de evacuare.

In rest imi mentin parerea expusa anterior. Ideile sunt bune insa ofera un castig prea mic in raport cu efortul depus.

Share this post


Link to post

Stie cineva ce temperatura au serpisorii, in regim de mers normal si in regim de "forja"?

Share this post


Link to post

In regim de forja sunt aproape rosii. Nu am un raspuns mai exact din pacate.Oricum temperatura variaza foarte mult si foarte des, nu poti defini regimul. In accelerare se incalzesc, in frana de motor se racesc.

 

De exemplu:

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Pai si cu izolezi niste tevi care pot ajunge sa se inroseasca?

Share this post


Link to post

Pai n-ai vazut in film? Oricum la o masina de serie nu ajunge chiar asa de incinsa.

Share this post


Link to post
Randamentul motorului il cresti daca cresti diferenta de temperatura a gazelor in cilindru (iesire/intrare), nu temperatura absoluta pe conductele de evacuare. Cel putin, asa zice termotehnica. Dupa parerea mea, deci, nu-i ceva de inteles, metodele cautate de tine au rezultate slabe la un motor exploatat indelungat in trafic. Cate grade poti sa scazi ? De ex. ce suprafata de conductie ai pe garnitura in raport cu suprafata totala a galeriei si a colectoarelor ? Ce faci iarna, tara asta are 5 luni de frig si doar 2 luni de canicula ? Randamentul motorului termic este maxim cand el functioneaza la temperatura de regim. Dupa mine, tocmai, incalzirea rapida a lichidului de racire ar creste randamentul motorului, mai ales ca excursiile motorului in orasele noastre sunt scurte.

 

 

Pai aici vreau sa ajung, sa cresc acea diferenta dar actionand asupra admisiei.

Izolarea evacuarii, impreuna cu garnitura dintre chiulasa si admisie, priza de aer, prizele de evacuare aer cald, le fac in scopul de a cobor cat mai mult temperatura aerului ce intra in cilindri.

Toate astea impreuna cu faptul ca am marit diametrul tubulaturii de admisie(75mm, pana la intrarea in cutia filtrului-pentru restul inca mai caut solutii , inclusiv un corp clapeta un pic mai mare), plus evacuarea directa custom made de 55mm, sper sa revitalizeze cat de cat cei 95 de cai.

Share this post


Link to post

La masina din semnatura in mers am o diferenta de temperatura intre aerul din admisie si cel exterior de 10grade, valoare calculata cu interfata si termometrul masinii pt exterior.Daca pun un tub care sa ia aer dintr-o zona mai rece diferenta este de aprox 5grade, in mers. Pentru ca in stationare sa ai o temperatura cat mai mica in admisie trebuie sa iei aer din exteriorul compartimentului motor.

Share this post


Link to post

Foarte corect.

La espero din constructie se ia aerul din spatiul dintre aripa si aparatoarea de noroi a rotii.

Din pacate in acel spatiu exista presiune mai mica decat cea atmosferica ceea ce nu face chiar asa de bine, in schimb avantaju e ca nu trage aer din comp motor.

Eu umblat putin pe acolo, am scos rezonatorul, am anulat intrarea originala din cutie, am gaurit cutia la "fund" si am largit un pic gaura din tabla de sub cutie.

Pe acolo am introdus un cot de pvc mult mai larg decat era gaura initiala, iar cotul l-am prelungit tot cu o teava de pvc (au un fel de garnitura si intra f bine una in alta), pana la vreo 5-10 cm de spoiler, exact in zona de presiune maxima.

Treaba asta am facut-o acum vreo luna si ceva si de atunci am monitorizat atent starea filtrului de aer.

Din fericire nu am sezizat o accelerare a murdaririi lui si chiar daca era asa la 10 lei cat e un filtru nu era o problema.

 

Daca nu era problema incalzirii aerului de catre cel ce vine din carter m-as fi limitat la atat, dar cum nu pot elimina acest aspect am cautat alte solutii pentru a contracara efectul gazelor calde din motor si incalziriii corpului clapetei cu antigel(desi cred ca acesta din urma are un efect mai mic).

Edited by aly

Share this post


Link to post

Se poate calcula si cu ajutorul interfetei cat de restrictiva e admisia. Pui contactul, vezi care e presiunea si pe urma ii dai cu a2a pana in limitare si vezi de la ce turatie incepe sa existe o diferenta. Transformi diferenta de presiune din kpa in inch coloana apa sau cum era facuta masuratoarea pe autospeed si vezi care e situatia.

Share this post


Link to post

Da asa e, dar eu nu urmaresc neaparat sa am o admisie fortata(neavand sonda lamnda exista riscul dupa cum spunea si Ovi sa saracesc amestecul), ci mai degraba aer mai rece, si un efort de aspiratie mai mic, care coroborat cu un efort de evacuare micsorat, duce la o umplere mai buna a cilindrilor.

 

 

Off topic

 

Foarte educativ site-ul ''autospeed".

Edited by aly

Share this post


Link to post

Nu m-am referit la admisie fortata. Cu admisia stock(sau ce e pe masina acum) vezi diferenta de presiune si pe urma analizezi unde sa o imbunatatesti, care piesa e mai restrictiva.

Share this post


Link to post

Din ce am citit in ultimile 2 pagini, nu cumva e mai usor sa anulati (pe timpul verii) incalzirea clapetei de acceleratie, si sa izolati admisia, mai ales daca aceasta trage aer in afara compartimentului motor? Cred ca efectul ar fi acelasi, numai ca efortul si calitatea materialelor scade. E mult mai usor sa izolezi o piesa din plastic/inox (admisia) care are o temperatura de max 80-90 grade cand masina merge la ralanti si stationeaza, decat sa izolati galerii de evacuare, bloc motor, etc. Scopul nu este de a impiedica transferul caldurii de la bloc motor/galerie evacuare la admisie? Bariera termica o puteti aplica oriunde intre cele doua puncte de transfer, doar ca grosimea si proprietatile ei difera in functie de temperaturi. Si alt inconvenient ar fi supraincalzirea blocului motor si a galeriei evacuare (isi pot pierde proprietatile fizico-mecanice; prin incalzire, trec in alte clase de metale).

Atentie la zona de amplasare a filtrului/gurii de admisie: daca este amplasat(a) in vecinatea unei zone de presiune mare, vezi avea supriza sa aveti presiune negativa, cu alte cuvinte sa scoateti o parte din aer din admisie. Este similar cu ceea ce se intampla cand deschideti geamul 1-2 cm, mergand cu viteza (<60 km/h) si duceti tigara sa scrumati, fara sa o scoateti pe geam; scrumul va fi absorbit in afara masinii.

Edited by Ath

Share this post


Link to post

Pai scopul final al tuturor acestor modificari asta este de a raci(izola) admisia(galeria de aluminiu).

Aceasta se poate incalzi in primul rand (si cel mai tare) prin contactul cu blocul motor(chiulasa), apoi din compartimentul motor datorita galeriei de evacuare, apoi din cauza ventilarii carterului si cel mai putin (cred eu) de la lichidul de racire care circula prin corpul clapetei.

 

Ventilarea carterului in admisie e dificil de eliminat, incalzirea cu antigel este insinifianta dupa parerea mea, ramane deci micsorarea contactului direct dintre galeria de admisie si chiulasa(garnitura actuala este din metal din cate stiu eu), si izolarea partii din galeria de evacuare din comp motor-10-20cm-nu cred ca izoland doar o portiune asa mica vor fi afectate proprietatile metalului.

Toate astea impreuna cu o priza de racire galerie admisie si doua evacuare aer cald sper sa ma ajute sa scad temperatura aerului din admisie. Cu cat inca nu stiu dar sper la vreo 15-20 grade( in mers).

Share this post


Link to post
... nu cumva e mai usor sa anulati (pe timpul verii) incalzirea clapetei de acceleratie ...

Eu cred ca acea tevusca mentine doar clapeta la o temperatura pozitiva si nu are puterea de-a incalzii mai mult. Cu cat vrei putere mai mare, cu atat este mai mica suprafata de contact al aerului admis cu acea clapeta. Parerea mea, eliminarea incalzirii este "o aroganta" nespectaculoasa.

Share this post


Link to post

Mai mult, e testata de altii si trecuta la categoria ,,useless mods".

Share this post


Link to post

Corect.

Este vorba de baietii de pe daewootech.com nu?

Share this post


Link to post
(garnitura actuala este din metal din cate stiu eu)

La evacuare am intilnit de metal sau grafit. La admisie nu am intilnit metal, s-ar putea nici la tine sa nu fie metal. Probabilitatea e foarte mare sa fie cum iti spun, desi ne inchipuim ca inginerii Daewoo au omis niste detalii, de cela mai multe ori am descoperit ca lucrurile nu stau chiar asa. Prin "inginerii Daewoo" se poate intelege orice ;)

Share this post


Link to post

Asadar aducem aer rece pe care il incalzim in corpul clapetei cu agent de racire,apoi trecem la incalzirea #2 in galeria de admisie din aluminiu care cedeaza foarte repede temperatura inalta din compartimentul motor si mai aducem un 5% gaze prin EGR la temperatura de 2000 grade :)

Share this post


Link to post

Hai sa mai reducem serios din aia 2000'C, ca nu rezista materialele. Cand cresc alea peste 700-800'C, EGR-ul este inchis. Daca m-ai socotim si racirea pe conducta care le duce in colector, as cobora sub temperatura la care sa se inmoaie unele colectoare din plastic (whatever).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

EGR-ul l-am anulat de mult deci am scapat de cei 5%. :banana:

Share this post


Link to post

Astazi am avut ocazia sa studiez vreo 5 minute parametrii de functionare ai motorului masinii mele. Mi-a atras atentia temperatura aerului din admisie. Masina era in hala service-ului, hala in care cred ca erau cel mult 20 de grade (era racoare+ceva curent). Capota motorului era ridicata, temperatura motorului la valoarea de functionare(varia intre 87 si 94 grade celsius). In aceste conditii, temperatura din admisie era de 60 de grade celsius. Nu stiu daca schimbarea locului admisiei are vreun impact asupra temperaturii aerului din aceasta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...