Jump to content
Sign in to follow this  
Ath

Modificare Admisie

Recommended Posts

la espero admisia se face din aripa dreapta, locul fiind protejat de contraaripa de noroi si apa. . Asta mi se pare cel mai bun loc. Nu stiu de ce la cielo au pus tubul ala de plastic pana in zona bateriei. Puteau sa o faca la fel si economiseau si material. Aia din link n-au avut ce face. Era un sticker cu "vrei mai multi cai" care se potrivea perfect acolo :) .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Sa nu intre atata praf :) )

 

In dreapta mi se pare mai prost decat in stanga.

Share this post


Link to post

Am mai vazut undeva pe net un tutorial cu un alt nene care si-a izolat intregul traseu, de la filtru pina la clapeta de acceleratie si ... concluzia lui personala a fost ca s-a chiunit in zadar :)

Share this post


Link to post

@tommy Fiind in fata rotii nu intra praf decat de la ala din fata ca doar nu mergi cu spatele :P . Drept dovada sta filtrul meu care l-am schimbat fiindca aveam eu pitici nu pentru ca era murdar. Iar aerul este mult mai rece in cazul acesta. Si la urma urmei cum zicea si tolin mai sus, prefer sa schimb filtrul mai des si sa am aerul mai rece.

 

@salex. La mine se simte cand e mai frig afara. Conteaza de unde trage mai mult decat 1 grad cat se incalzeste maxim prin furtunul ala dintre filtru si admisie.

Share this post


Link to post

La toate masinile se simte, imi aduc aminte si ca si Dacia pe carburatie se simtea bine cu aer rece in nara. Insa normal ar fi sa apreciem doar efectul solutiilor in aceleasi conditii de mediu extern. Altfel ... nu prea vad obiectivitatea.

 

Cindva ma batea o idee cam nastrusnica. Respectiv, tras cumva un traseu secundar din circuitul de A/C astfel incit la folosirea A/C pe calduri mari, sa se raceasca si aerul inhalat de motor. Practic ceva in genul intercoolerului, doar ca mult mai agresiv

Share this post


Link to post
@tommy Fiind in fata rotii nu intra praf decat de la ala din fata ca doar nu mergi cu spatele :P .

Pai pe marginea drumului e mai mult praf, eu de asta am zis ca e mai bine sa traga din stanga, recunosc ca nu am inteles exact ce ai scris.

Si mai destept, mi se parea daca puneau si filtrul in stanga, si disparea tulumba aia.

Share this post


Link to post

@salex. Deja cupland a/c pierzi putere din start :) . Oricum titlul topicului era cum bagam aer fortat si s-a dat in offtopic demult. Eu l-am reinterpretat in " cum marim puterea motorului fara solutii costisitoare" :P .

@tommy. Deja sunt fineturi astea cu praful mai mult pe marginea drumului dar, ai dreptate in felul tau. Insa la cate drumuri fac eu la tara pe drum neasfaltat nu prea conteaza stanga sau dreapta. Ideea era ca prefer aer rece si prafuit decat unul cald si curat :P .

 

Ca si concluzie generala s-a mai discutat si prin alte topicuri de admisie fortata cu "palnie" si fara filtru castigul fiind neglijabil deoarece evacuarea este cea care "gatuieste", fiind mai mica decat admisia, chestie care iar a fost la un moment dat spusa intr-un post al lui ovi_jer mai demult.

 

Daca ar fi de facut ceva pentru a castiga ceva putere atunci ar trebui incercat o evacuare directa cu diametru marit si o "palnie" fara filtru pe admisie. Nu stiu cati ar fi dispusi sa faca asta la masinile lor, zgomotul rezultat fiind foarte mare, pe langa faptul ca o sa ai toate gunoaiele in admisie.

 

Orice alta incercare mi se pare prea costisitoare raportat la puterea castigata.

 

Parerea mea...care este.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

la cielo nu numai ca ajunge pana in stanga admisia - dar trecand "peste" radiator te duce cu gandul ca acestui motor i-ar placea mai mult aerul "incalzit" - pentru ca acel tub e destul de cald de la radiator...

asta e una din chestiile pe care nu le-am inteles niciodata... poate doar iarna, pentru a reduce consumul, alta logica nu vad

am cautat o solutie de admisie mai directa, dar nu prea e loc ok - doar folosirea gaurii din contraaripa de la rezonatorul de sub cutia filtrului (cine are cielo sau a vazut carcasa desfacuta stie) , evident cu o palnie orientata in asa fel incat sa nu intre tot noroiul...

Share this post


Link to post
Cindva ma batea o idee cam nastrusnica. Respectiv, tras cumva un traseu secundar din circuitul de A/C astfel incit la folosirea A/C pe calduri mari, sa se raceasca si aerul inhalat de motor. Practic ceva in genul intercoolerului, doar ca mult mai agresiv

 

Aerul racit de ''solutia ta'' este incalzit in corpul clapetei :)

Este valabil pentru toate ''solutiile''.

Share this post


Link to post

De aia i-am si zis "nastrunsnica", evident ca nu era o solutie viabila.

 

Cit despre A/C, nu era "gindit" sa functioneze doar pt. racirea aerului, ci sa faca in paralel si asta atunci cind e pornit.

 

Oricum, sper sa nu se apuce cineva sa implementeze nazdravania :D . Cine vrea o masina mai puternica, fie isi cumpara una, fie tuneaza la greu de la cap la coada.

Share this post


Link to post
Aerul racit de ''solutia ta'' este incalzit in corpul clapetei :)

Este valabil pentru toate ''solutiile''.

 

Mda uite la asta nu s-a gandit nimeni.

 

Daca vreti admisie directa dati farul dreapta jos si voila :D .

Share this post


Link to post

sau vara intrerupeti circuitul care incalzeste corpul clapeta :) ) (idee stupida, nu dati cu parul)

 

imi aduc aminte de sistemul de admisie de la 1310 - cu acea clapeta care o data actionata facea ca motorul sa isi traga aer pe langa galeria de evacuare - astfel incat iarna sa se incalzeasca mai usor (ar mai cald) si pe ploaie sau vreme foarte umeda sa traga aer mai uscat

cum s-ar putea face la cielo de ex: iarna sa traga aer pe traseul normal peste radiator, iar vara sa il traga dintr-un loc mai rece... evident tot cu o clapeta...

Share this post


Link to post

Nu e nevoie sa faci nimic.ECM-ul dozeaza amestecul aer-benzina in functie de temperatura motorului si temperatura aerului pe admisie.

La motoarele pe carburatie soferul este pe post de ecm :)

Share this post


Link to post

e... stiu... trage socul la rece, mai mult sau mai putin in functie de cat de frig e sau de cand n-o mai pornit motorul, etc...

cu toate astea ma gandeam ca ar ajuta in special vara...

oricum e destul de complicata modificarea - si nu imi plac carpaceli pe masina :)

Share this post


Link to post

Datorita faptului ca apa circula permanent prin clapeta poti incerca legarea celor 2 furtune "pe direct" de test dar, cum am spus mai sus, astea sunt fineturi care nu se simt fiecare in parte. ori pui tot "pachetul" ori deloc :) .

 

Ps. mai exista ventilarea carterului in atmosfera, lucru ilegal din motive de poluare. Poate cu un filtru adecvat desi nu cred ca e legal nici asa. Gazele carterului sunt o sursa constanta de aer cald > :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

da... la treaba cu carterul ma gandisem si eu - si nu neaparat doar din cauza sursei de aer cald - ci din cauza imbacsirii clapetei si iac-ului cu mazga de ulei...

dar vorba ta - sunt multe maruntisuri care pentru a da rezultate trebuie implementate toate...

Share this post


Link to post

Sa va explic.

La mine cutia filtrului de aer are sub ea un tub care duce la aripa.

Gaura prin care comunica aripa cu admisia este cam de 5-6 cm diametru.

Eu credeam ca aerul se culege de la fantele ce se gasesc pe aparatoarea de noroi.

NU e asa, el se culege din aripa dreapta.

Ma asteptam apoi sa vad ca ea comunica cumva cu ceva.

NU.

Aripa e aproape ermetic inchisa si de acolo isi trage filtrul putinul aer pe care il prinde.

Pe aparatoarea de noroi exista ( pe ambele parti ) niste cepuri cam cat juma de palma. Rolul lor e de a desface bara inlaturandu-le.

 

Acum, tinand cont ca e model GM si probabil sunt destul de multe ca a mea, ce sa facem sa ia mai mult aer folosind filtru standard ?

E incredibil cat de putin comunica admisia de aer cu exteriorul.

Unii au scos tubulatura admisiei la suprafata masinii dar atunci ce te faci cu praful, mustele, frunzele si alete alea ce vor intra pe acolo ?

Share this post


Link to post

Nu e chiar asa. Daca ridici masina pe ceva o sa vezi ca are n locuri prin care poate trage. Imi vine greu sa cred ca aripa vine "mulata" pe toate fierataniile/plasticele de pe acolo. Incearca sa te uiti la partea din fata jos a aripii. La espero are pe unde.

Share this post


Link to post

Daca am inteles la ce te referi, zona aceea la nubira e astupata, adica nu mai exista spatiu gol acolo...

Share this post


Link to post

Ce-i drept, nici nu m-am uitat expres fiindca nu m-a interesat in mod special admisia pana acum. Am altele de modificat :)

Share this post


Link to post

Foarte interesante articolele, merita atentie.

La nubira temperatura aerului in admisie cand afara erau cca 20-25 de grade batea in 50-60 de grade... :| .

Ca sa concluzionam:

- ne trebuie o scula din aia ca sa masuram pierderea de presiune

- trebuie sa suntam sistemul de incalcire a corpului clapetei (care la unele masini nici nu exista de altfel...). Aici trebuie o bucatica de teava (ma gandesc la teava din cupru./al folosita la frigidere/AC) si doua coliere.

- ne trebuie un tester ca sa facem probe si sa vedem variatiile temperaturii aerului in admisie (OVI, ai incercat cumva si poti sa ne luminezi?)

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Pai din deductie logica precum si din materialele de mai sus rezulta ca zona cu presiunea aerului cea mai maer este partea frontala a masinii, de la cel mai avansat punct al barii pana la limita inferioara a capotei.

ma gandesc ca o varianta relativ perfeta daca ne-ar permite spatiul de la motor ar fi o duza frontala de 2-3 cm inaltime, modificata din partea inverioara a capotei.

Insa ce te faci cu musculitele si cu praful si cu frunzele si cu stropii de ploaie si noroi. Nu e bine.

Unii cunoscuti au montat tubulaturi pana in dreptul proiectorului ( pe care l-au scos ) dar reajungel la problema denumita generic "musculita"

O sa incerc diseara sa fac niste poze explicative cu sitemul de la mine, asa cum este el sa vedem pe unde gasim noi logica admisiei. Ar fi fost bine de verificat la intalnire numai ca la ora aia e cam seara si nu stiu ce apucam sa vedem.

 

Despre materialele folosite la tubulaturi cred ca ABSul ( nu stiu ce e ala dar se tot foloseste pe afara ) ar fi cel mai bun eventual invelit in folie de aluminiu termoizolanta.

 

Uite ce urat si cotit si turbulent e sitemul stock : http://public.fotki.com/300M/300m_new_perf...design_-_stock/ de admisie

 

si uite cum ar putea fi, mi se pare mult mai fluenta circulatia aerului http://public.fotki.com/300M/300m_new_perf...ntake_design_-/

 

NU vad de ce ar strica.

Voi ?

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

@andreib - nu trebuie suntat permanaent sistemul de incalzire al clapetei de acceleratie - ar trebui in sunt cu robinet - sa poata fi "reactivat" iarna - cand isi poate dovedi utilitatea

 

@cumnatu - nu ar avea ce sa dauneze - poate doar sa devina mai zgomotoasa admisia...

abs-ul e un fel de plastic - la benzinare aspirate (nefiind presiune de la compresor in admisie) cred ca tine fara probleme -la turbo trebuie tubulatura de inox (dar doar intre compresor si admisie)

uitati cum este facuta admisia la SuperNova - motor renault E7J - in tulumba aia mare de pe motor este filtrul, corpul clapeta fiind dedesubt

- nema rezonator, restrictor si alte tampenii - un furtun gofrat - care are acea forma (si lungime) DOAR ca sa se poata demonta carcasa filtrului fara deconectarea furtunului. Rezultatul - motorul "se plimba" foarte iute prin plaja de turatie, nu are zgomot de admisie, musculite aproape deloc - pntru ca priza de are este perpendiculara cu botul masinii - intr-un compartiment foarte bine ventilat

post-1317-1212659490_thumb.jpg

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...