Jump to content
Sign in to follow this  
nmarius1

Jante Aliaj Si Amortizoare Gaz=amortizare Dura (?)

Recommended Posts

   Vreau sa-mi iau un Aveo si am cateva dileme. Amortizoarele pe gaz sunt mult mai dure? Cu jante din aliaj se simte fiecare pietricica de pe drum? Merita banii? Confortul se reduce? 

Share this post


Link to post

Jantele din aliaj nu au influenta asupra confortului, decat daca maresti dimensiunea (diametrul) lor, scazand implicit talonul cauciucului.

Share this post


Link to post

Cineva care si-a pus jante de aliaj pe matiz cu aceleasi cauciucuri spunea ca simte perfect fiecare pietricica. De asemenea am auzit ca amortizoarele pe gaz sunt mult mai dure. Are cineva varianta mai dotata de la Aveo? Cum e?

Share this post


Link to post

Stai linistit, are ce-i trebuie, iar jantele din aliaj nu influenteaza confortul. Acesta se regleaza din presiunea aerului in pneuri.

Share this post


Link to post

Am avut matiz si am fost foarte multumit de el, dar as vrea o masina mai comoda pentru concediu prin Europa. Din ce stiti e mai fiabil aveo fata de logan? Merita sa iau varianta mai dotata cu jante din aliaj 15'' si amortizoare pe gaz sau ar fi mai buna cea cu 14'' si amortizoare normale? Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Frate daca vrei masina sa te plimbi cu ea prin Europa, ia-o cu suspensie rigida. La ce strazi au aia o sa fie o placere sa o conduci. Desi e putin inconfortabila pe oras la treceri peste linii de tramvai sau gropi, senzatia in curbe la drum lung si viteze mari e dementiala. :lavolan: > :)

Share this post


Link to post

Subscriu la opinia lui Elf. Nu as mai lua masina cu amortizoare pe ulei. Astea pe gaz is excelente pt stabilitate, insa silae drumurile mai nasoale se preteaza, deoarece nu da cu "burta" de pamant cand intra in vreo groapa. Era bine daca as fi avut caucioace cu talon mai inalt, insa nu ma plang de cele existente. Colegi mei au avut dreptate cu jantele, nu influenteaza cu nimic amortizarea. Aspectul optic e mult imbunatatit, dar cam atat. Daca vrei barca in curbe, ia ceva cu amortizoare pe ulei.

Share this post


Link to post
. Amortizoarele pe gaz sunt mult mai dure? Cu jante din aliaj se simte fiecare pietricica de pe drum? Confortul se reduce? 

Jantele din aliaj nu influenteaza confortul! Si eu tot jantele pe 15'' le-as alege si amortizoarele pe gaz! Nu cred ca o sa gasesti prin Europa drumuri ca la noi...

Share this post


Link to post
Daca vrei barca in curbe, ia ceva cu amortizoare pe ulei.

Masina se face barca in curbe mai mult sau mai putin in functie de stilul de condus sau daca bruschezi volanul. Daca iti place sa iei curbele mai tare si mergi mai mult singur - prietenii stiu de ce :) - mergi pe pneuri cu talon mic (adica R15) si amortizoare pe gaz.

Share this post


Link to post

Ce contează pentru ţinuta de drum, dimensiunea talonului sau raportul dintre laţimea şi înălţimea cauciului? Caz concret: nu vreau să trec de la R13 la R14 sau R15, ci vreau să schimb numai cauciucul şi în loc de 175/70R13 să pun 185/65R13. Talonul în valoare absolută este mai mic cu 2mm, ceea ce este nesemnificativ, dar raportul scade de la 0,7 la 0,65. Este clar că aderenţa creşte prin creşterea suprafeţei de contact dintre cauciuc şi asfalt. Întrebarea este dacă gradul de amortizare a şocurilor în cauciuc este mai mic pentru că scade raportul (aspect ratio) sau se păstrează pentru că talonul rămâne acelaşi ca valoare?

 

 

(Să nu înţelegeţi că am cauciucuri de 175/70 pe Spark :) ))

Edited by euggen

Share this post


Link to post

Partea mai proasta e ca dupa concediu ma intorc si merg in RO, inclusiv pe drumuri proaste. Si atunci cum va fi amortizarea cu amortizoare pe gaz? Ca n-am mai avut.

Share this post


Link to post

Amortizarea va fi mai buna decat pe ulei! Tinuta de drum imbunatatita si in + nu ar mai trebuii sa te temi ca vei "sterge" cu masina cand vei intra in vreo groapa mai mare din asfalt! Confortul zic eu se va mentine! Poti sa umblii la presiunea din pneuri pt asta!

Share this post


Link to post

@euggen - de regula un raport mai mic (65% in loc de 70%) presupune o rigiditate mai mare a anvelopei => tinuta de drum mai buna pe viraje. Latimea crescuta a benzii de rulare influenteaza in bine si distanta de franare insa aduce si o mica crestere a consumului.

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...