Jump to content
Sign in to follow this  
Marius*

Taxa De Prima Inmatriculare

  

256 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ce parere aveti despre taxa de prima inmatriculare? :mda:

Astazi am aflat de la un bun prieten cum se calculeaza taxa de prima inmatriculare in Craiova la Administratia Financiara.

Mai precis: daca masina este in brief dec.2004, iar RAR-ul elibereaza CIV cu anul de fabricatie 2005,cazul modelelor VAG, functionarul calculeaza taxa la o vechime de 3 ani cu toate ca RAR-ul,singura Autoritate Romana care a eliberat un document, spune clar ca anul de fabricatie este 2005.

Deci masina ar trebui incadrata la alta categorie privind vechimea.

Asta se intampla pt ca sefu de la Inmatriculari Dolj a stabilt asa cu directorul de la Administratia Financiara si in consecinta functionarul de la ghiseu solicita si brief-ul masinii.

Stie cineva cum se intampla in alte judete sau in Bucuresti ???

Totodata am aflat cursul valutar la care se plateste, respectiv cel din octombrie-noiembrie, in jur de 35300 lei vechi!!!!

Share this post


Link to post

Da, pe undeva sunt de acord cu aceasta taxa, ca altfel Romania ar deveni groape de gunoi a masinilor de peste tot ... Okei, o taxa dar totusi ... cu putin bun simt. Sau sa se faca intr-un fel, sa nu se poate inmatricula masini mai vechi de Euro 3, sau mai vechi de cativa ani.

Share this post


Link to post

Da.

Daca masinile acelea sunt atat de bune, de nepoluante si atat de ieftine, de ce nu le cumpara sau le pastreaza nemtii sau olandezii ? Sau cum de nu sunt dorite de vecini ? Cum de nu sunt dorite in Polonia, Cehia, Slovacia, Austria, Ungaria, Slovenia si stau de luni de zile pe campurile Romaniei ? Intrebarile sunt retorice, n-are rost sa va chinuiti cu un raspuns. Importul de SH este o prostie fara margini, tinta noastra trebuie sa fie alta.

Share this post


Link to post

Nu sunt de acord cu taxa pt masinile NOI. La a mea am platit degeaba 191 euro (la valoarea amintita de freexs4all). Daca e nou- de ce sa platesc taxa pt ea? Daca e sh adusa de afara- sa se puna o taxa, insa una de bun simt. Si masinile peste- sa zicem 6 ani sa nu fie acceptate- sau sa fie taxate la greu. In felul asta- multa lume va fi mult mai multumita.

Share this post


Link to post

Nu sunt de acord cu plata pentru masinile noi. In schimb sunt de acord cu plata unei prime asa zis ecologice cu conditia ca aceasta sa fie aplicata gradual in functie de vechimea masinii si capacitatea cilindrica.

Share this post


Link to post

Nu sunt deacord cu aplicarea acestei taxe la masinile cu cilindreea peste 2500cmc.

Share this post


Link to post

DA..

Cand vine vorba de taxe, nu prea mai vrem in pas cu occidentul, nu?

In toata lumea asta, 'coloana vertebrala' a economiei sta in soferi. Taxati, de la A la Z, de la producatori la cei mai saracuti soferi.

 

Nu sunt de acord cu modul tampit in care sunt folositi bani (sau, mai nou, NU sunt folositi), insa impotriva taxei nu am prea multe lucruri.

Share this post


Link to post

Nu sunt de acord cu taxa asta aberanta, in primul rand pentru ca limiteaza piata libera si, in al doilea rand, deoarece nu cred ca am sa vad macar un copac plantat din banii de la aceasta taxa.

Si Romania a fost, este si va fi o groapa de gunoi atata timp cat vom fi o tara de dobitoci. Nu e nevoie sa se puna vreo taxa de prima inmatriculare ca sa se limiteze numarul de rable de pe sosele.

Share this post


Link to post

Sunt de acosd cu o taxa mai micuta nu la nivelul actual. Acum este clar o taxa de protejare a producatorului autohton si a importatorilor de masini noi. Nu are treaba cu mediul sa fim seriosi. Cred ca o masina de 3 ani adusa de afara (un golf4 sa zicem) e mai putin poluanta si sta mai bine la siguranta decat o taraboanta de papuc din '90. Cu harburile astea suntem mai "groapa de gunoi a europei" decat acum. Ma rog acum se umple tara de logane...acelasi gunoi :mrgreen:

 

@imortal: Taxa este mare in comparatie cu nivel salariului mediu pe economi-sa nu mai aducem in discutie ca si afara se plateste ca nu e acelasi lucru. Cu ce altele suntem in pas cu occidentul in afara de taxe? Cu sistemul de sanatate, cu cel de pensii si salarii?

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg - de ce insisti pe fiecare thread economic cu salariu' mediu/minim?

Tu asa crezi ca merg lucrurile - pac ridica Tariceanu' salariu minim la 4000RON/luna si gata, sunt ieuropeni?

Oricat am avea salariile, daca s-ar propune macar sa platim taxele tarilor nordice...arh, sa vezi atunci nenica threaduri si dezbateri televizate...

 

NU salariu minim/mediu dicteaza economia, ci invers. N'o sa-ti vanda tie (generalistic, nu o lua personal) nimeni un A4 la 5mii Euro pt ca esti sarac ca sa-l dea neamtului la 30mii. Iti permiti, foarte bine, nu...atunci...uhm, nu stiu, scrie, injura, plange-te?!

Asa merg lucrurile. Si, ca sa fiu eu gica contra mereu, imi place sa cred ca merg din ce in ce mai bine, si asta se poate vedea (cine are ochi...).

 

NB: Recomand editorialele din AMS. Se explica negru pe alb ce reclama UE si ce NU intereseaza pe UE. Am vazut atatea stiri in care se plangea ca "valoarea taxei" e prea mare...Nu, nu asta deranjeaza, ci simplul fapt ca se aplica diferit masinilor produse/inmatriculate aici si celor aduse din strainatate. Atata tot. Daca maine Tariceanu baga o taxa de inmatriculare (prima, a doua, a treia...) de 5miiEu, pentru TOATE masinile (inclusiv Citronel :D ), presimt ca UE nu ne va mai da in 'judecata'.

 

Caposu'

Edited by Immortal

Share this post


Link to post
Eu nu inteleg - de ce insisti pe fiecare thread economic cu salariu' mediu/minim?

 

Nu ma plang nu-mi merge rau. O dau cu salariul pentru ca asa este si daca vorbim generalitati sa nu vorbim numai daca ne e noua bine. Stiu ca nu tariceanu ridica salariul. Noi vorbeam de taxe, ca taxele sa fie corelate cu salariile ca asa cred ca e normal. Chiar si cele pentru masina. Ai sa zici: se poate si fara masina. Asa e- se poate...se poate si fara televizor color, fara internet se poate dar unde e progresul? Tindem sa ne mearga mai bine, nu? Cred in continuare ca taxa de inmatriculare este prea mare si ca nu are nicio legatura cu mediul. Este o taxa de protectie sociala daca vrei. Daca s-ar scoate probabil ca va avea un impact mare pentru cei de la dacia (ma refer la "salariati").

Share this post


Link to post

Uhm, nu, o luam pe o panta periculoasa. Eu nu afirm ca imi convine taxa. Asta sau aia de autostrada. Sau toate tampeniile scoase.

 

Cred ca rationamentul ar trebui sa fie mult mai simplu. TARA si, implicit, cetatenii ei, are nevoie de bani pentru a progresa. Cum nu prea mai avem ce sa "sugem" din pamant, ne dam occidentali si sugem de acolo de unde sug toate tarile corporaliste - posesorii de autovehicule.

Nu e ceva ce'am descoperit noi, sau ceva sa ne convina. Dar...altfel NU se poate. Trebuie bani, bani si iara bani. Bani pentru locuri de munca mai bine platite, bani pentru "ghisee mai frumoase, cu cozi mai mici", bani de autostrazi, bani de semafoare cu secundare si autobuze diesel in CT.

 

Eu nu am pornit de la premisa ca "oricum se duc pe apa sambetei". Ar fi doar un posibil scenariu... Insa e obligatoriu ca statu' sa faca bani... :)

 

Bottom line: imi displace, ma doare, ma bucur ca nu am de achizionat masina, dar sunt convins ca trebuie - si deci, sunt de acord.

 

LE: scuze de edit, am sarit o remarca - cea cu "se poate fara".

Nu e obligatoriu sa ai de toate. Si US au milogii lor. Si italienii, si spaniolii... Nah, nu mai departe de China...

Gasesti Seat'uri vechi la greu in Spania. Sau Clio'uri de pe vremea lu' 1310 in Franta.

Nu exista tara aia in care toata lumea are de toate. Iar noua, cel putin in domeniul automobilistic, nu prea 'ne mai lipseste'. Raportul masina pe cap de locuitor in capitala face cat o mie de cuvinte.

Edited by Immortal

Share this post


Link to post

Nu hotarat!

In contextul in care se vrea o piata libera, taxa de prima inmatriculare nu are ce cauta, capata un caracter prohibitiv. Piata libera presupune generalizare si nu particularizare (in cazul de fata, pt. domeniul auto).

In schimb sunt de acord cu marirea taxelor functie de normele de poluare - un sistem similar ca cel al Rovignietei (si aici e alta aberatie, caracterul ei fiind ca taxa de drum dar calculul se face functie de norma de poluare - adica fumul macina asfaltul), dar cu diferente mai accentuate pe clasele de poluare (diferenta de 10-15 RON e nimica toata). Cine vrea masina din '80 - '90, non-euro/euro1 si are chef sa plateasca, n-are decat.

Alta actiune de bun augur pentru a scapa de "gunoaie" ar fi controlul in cadrul Inspectiilor Periodice - stabilirea unor norme mai stricte si un control anual pentru noxe. Cine nu se incadreaza, pe butuci cu el!

Share this post


Link to post

A nu se cadea in confuzie, inmatricularea are legatura cu dreptul de utilizare a unui vehicul si nu cu piata, comertul, productia sau cu salariile. Un popor care s-a hotarat sa fie alaturi de cele mai dezvoltate tari si democratii din lume n-are voie sa se gandeasca la autoturisme aruncate de catre ceilalti. Contradictia asta rezulta doar din interese conjucturale, egoiste si mici. Ma indoiesc ca aspiratia acestui popor este sa ramana la salariile acestea si sa circule in masini ieftine. Intre 2005-2006, inainte de introducerea taxei, s-a vandut un numar de autoturisme noi egal cu numarul vandut in 6 ani (1999-2004). Deci, pana si statistica contrazice aceasta idee.

Share this post


Link to post

Ar putea sa incadreze masinile la plata impozitului auto in functie de normele de poluare (ca in germania). Atunci intradevar ar fi o taxa ecologica... ar disparea multe harburi ! Ce este acum se cheama taxa pe fraieri!

Poate eu nu am chef sa iau masina in garantie sa stau la mana jigodiilor cand vine vorba de revizii de tot rahatul (firme cu monopol vezi ATS, HAR, Porche AUTO, etc...)!

 

Cetateanul Suspendat!

Share this post


Link to post

Sunt de acord cu taxa pentru masinile SH si atat.

Share this post


Link to post

Sunt de acord cu taxa dar nu in formatul si la nivelul actual! Nu imi convine sa devenim "groapa de gunoi" a Europei dar cred ca asa cum e acum taxa nu face altceva decat sa protejeze "bai renou' ", sa limiteze piata libera si nu se preocupa de mediu.

Share this post


Link to post

Poate ca poll ul trebuia formulat altfel. Am spus si mai sus ca sunt de acord cu taxa dar nu cum este acum. Ma situam intre cele 2 raspunsuri. Am votat ca NU sunt de acord era mai la indemana. Cu atat mai mult cu cat de taxa tine cu dintii calin si cum sunt pornit impotriva lui nu pot fi chiar obiectiv recunosc.

Share this post


Link to post

Mi se pare o idiotenie sa cumpar o masina noua si sa platesc ditamai taxa pt. inmatriculare. Da-o-n mama ei de treaba

Share this post


Link to post

NU sunt deacord. Europenii ne-au primit in uniune, o uniune fundamentata pe o uniune economica (deocamdata, se mai lucreaza la cea politica). Taxa de prima inmatriculare in momentul de fata este clar o distorsiune a pietei (nu cumperi un bun ce nu poti sa-l folosesti) si un protectionism pe fata a pietei interne. Eu nu spun ca e prea mare/prea mica ci doar ca se face discriminare clara intre a cumpara o masina sh din Romania si din UE.

 

Daca motivatia reala ar fi intinerirea parcului auto, reducerea poluarii si disparitia rablelor problema s-ar pune prin taxe pentru masini poluante/cu motoare mari si un control tehnic MULT mai riguros al masinilor aflate in circulatie.

Share this post


Link to post

Pai la un euro2 de 3 litri se platesc 220 euro ... interesant. La noi pentru 3 litri deja platesti 18 milioane. Frumos.

 

Adevarat. Sunt mai saraci ca noi. Daca ar plati ca romanul 500 de eurici ar da faliment.

Edited by CieloFan

Share this post


Link to post

Eu am votat impotriva taxei, in modul in care este conceputa acum. Nu este posibil ca la o masina noua, Euro4, motor 1997cmc sa platesc 534 euro (1900 lei). As fi de acord cu ea daca, de exemplu, s-ar utiliza banii pentru depoluarea gratuita a masinilor non-euro, sau aducerea, tot gratuita, a celor Euro 1, 2 la Euro 3 macar.

Share this post


Link to post

Aducerea masinilor deja fabricate la euro 3 este imposibila, intrucat se poate face doar de catre fabricant, el aduce certificatul cum ca masina poate fi reciclata in proportie de 8x%, bla, bla si incorporeaza piese deja reciclate.

Dar si euro 1 ar fi ok, eu merg cu noneuro.

Share this post


Link to post

Nu sunt de acord. Exista alte metode mai bune pentru a nu deveni "cosul de gunoi al Europei", Rar obligatoriu la masinile Sh care sa se treaca pe bune. Este un motiv prostesc invocat de autoritati sa acopere un alt mod de a stoarce mai multi bani de la noi. Probabil ceva aranjamente la nivel inalt (Renault) ii impiedica sa o scoata, o sa iasa rau parerea mea. Vom vedea.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...