Jump to content
Sign in to follow this  
spyk

Axul Cu Came

Recommended Posts

Cea la 65 lei e piesa originala GM (Daewoo), nu cred ca e nevoie sa te indoiesti de calitate, nu e "de srl". Da, pretul e mic, probabil din cauza lipsei cererii. Poti sa iei cu incredere.

Cele la 400+ lei sunt de Cielo 8v non-euro sau euro 3, difera de cele pt 16v.

 

Solutia cea mai sigura si rentabila, zic eu: motorina amestecata cu benzina (60/40% sau 70/30%, pe acolo), dai cu pensula sau cu un pulverizator, lasi sa inmoaie, dai cu periuta/pensula... si tot asa, pana iese luna.

Share this post


Link to post

Multumesc Geo , am mai auzit de tehnica asta, o sa cumpar 2 axe de 65 de lei si un ulei ceva mai bun , desi total quartz 10w40 folosesc si la celelalte masini si nu am probleme absolut deloc, cineva ma sfatuit sa pun 10w50 mai gros pentru motoare cu uzura, dar ma cam indoiesc de treaba asta... voi vedea :)

Edited by JonnyGLE

Share this post


Link to post

Nu iti recomand sa urci asa de mult cu vascozitatea la cald, risti sa produci daune si mai mari. Un ulei xW-50 sau xW-60 se duce spre regimuri termice foarte ridicate sau uzuri grave ! Daca iti remediezi problema, poti folosi lejer uleiul recomandat de constructor. Odata cu remedierea problemei, daca folosesti un ulei prea vascos, s-ar putea sa iti faci singur o viitoare gaura in buget. Prin urmare, nu lucra dupa ureche, vezi ce anume a mers prost si rezolva problema.

 

Utilizarea motorinei este o solutie OK si din punctul meu de vedere. Am folosit cu succes motorina si in loc de Motor Flush. Personal nu am adaugat niciodata benzina.

Share this post


Link to post

Ma tot gandesc serios la treaba asta cu uleiul sa nu fie cumva de la uleiul pe care il am...am uitat sa mentionez ca tacanitul se aude dupa ce se incazeste putin motorul,cand il pornesc zici ca e nou nu se aude nimic,iar dupa 1 min 2 asa incepe sa tacane ce sa fie?...ma gandesc ca daca ar fi axele ar trebui sa tacane de la pornire nu dupa ce se incalzeste, stau prost cu timpul si nu pot sa ma ocup calumea de masina.

Share this post


Link to post

Pai desfa capacul ala si pune 2 poze aici cu camele axelor, momentan doar facem presupuneri. Ti-am mai spus, e simplu de vazut daca au uzura sau nu si nu te costa nimic.

Da, e posibil sa fie si din cauza uleiului, dar in general galagie la rece si tace la cald, nu invers. Asta pt ca in general se variaza vascozitatea uleiului la rece (5w sau 10w) si nu cea la cald. Oricum, ramai pe linia de w40, eventual sa folosesti un ulei mai de calitate, nu stiu cum e cel folosit de tine.

Share this post


Link to post

Promit ca revin cu poze :) ulei am pus prima oara GM 10w40,apoi Total Quartz 10w40 pe care il folosesc la toate masinile mele.

Share this post


Link to post

Revin cu noutati, sper sa nu ma luati in nume de rau, dar la insistentele unui prieten am cumparat un ulei 10w50 Total Quartz si am schimbat uleiul, si ce credeti...motorul numai tacane(auzeam cum se incarca tachetii pe rand si se opreau din tacanit) am ramas prost cand am vazut, voi ce credeti sa merg cu el asa o perioada? eu asa ma gandeam sa merg vreo 1000-2000km sa vad cum se comporta cu acest ulei.La prima constatare merge foarte bine fata de cum mergea si parca si trage altfel motorul, parca a renascut  <img src= /"> .

Acesta este uleiul cumparat de mine(cica ar fi pentru competitii,rezistent la uzura):

https://www.sawauto.ro/articol-nou/21386/ulei_motor_total_quartz_racing_10w50_1l_.html

Edited by JonnyGLE

Share this post


Link to post

Si la vara ... treci pe valvolina sau unsoare de laminor ? Fiindca piederile mari pe la lagarele axelor nu au disparut ci se vor accentua.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Ar mai fi:

1. Chiar cu acest ulei, dupa un drum mai lung si un motor bine incins, s-ar putea sa reapara bataile.

2. Uleiurile "racing" trebuie schimbate mult mai des, contin mai multi aditivi pentru stabilizarea vascozitatii la supra-solicitari insa contin mult mai putin detergenti fata de un ulei normal.

 

Totusi, din ce spui, este posibil ca axa sa nu fie vinovata ci sa ai doar niste tacheti lenesi/obositi. Raman la parerea mea, ar trebui identificata corect cauza si abia apoi remediata.

Share this post


Link to post

Si la vara ... treci pe valvolina sau unsoare de laminor ? Fiindca piederile mari pe la lagarele axelor nu au disparut ci se vor accentua.

1) Nu cred ca este cazul sa ne batem joc unul de altul...

2)Nu cred ca exista comparatie intre acest ulei cu ce spui tu acolo...si apropo uleiul care l-am pus de vara este .

3)Nu am pierderi de ulei pe la lagare.

4)Masina nu mananca ulei , la un schimb(la 6000 am schimbat) am cu 300 gr mai putin decat am pus.

 

Nu agreez, aceasta atitudine a ta, nu era cazul sa te aprinzi in halul asta, suntem toti membri ai acestui forum si trebuie sa ne respectam.

 

@Salex: am facut un drum de 50km s-a comportat foarte ok, intentionez sa merg cu el 2000km si daca se comporta bine il las, daca nu il schimb.Oricum maximul de km care as tine uleiul ascesta este 3000-4000km.

Edited by JonnyGLE

Share this post


Link to post

Nu s-a aprins cu nimic si nu si-a batut joc, a fost o intrebare corecta... nu ai facut altceva decat sa maschezi defectul. Eu tind sa cred ca tot la axa e problema... dar acum inclin balanta spre lagare, nu spre came. Camele uzate nu "tac" cu un ulei mai gros, "rateul" camei pe culbutor tot ala ramane. Dar cine stie... noi doar presupunem, sunt doar vorbe, fara sa vada cineva ce e acolo.

2. toti ti-am recomandat sa ramai pe w40, tu te-ai dus la w50

3. nici nu ai avea cum, lagarele nu au pierderi de ulei si oricum nu le poti vedea (din DEX: organ de mașină pe care se sprijină capetele unui ax sau ale unui arbore; palier. (< germ. Lager))

4. nu are legatura uzura axei, tachetii, lagarele si alte piese de genul cu eventuale pierderi de ulei.

 

La final: o sa fii multumit de ulei pt ca nu o sa mai auzi bataia (pt un timp cel putin), dar va accentua uzura deja existenta mai rapid.

Share this post


Link to post

SIGUR este de la motor ? Exista o electrovalva situata pe panou in zona colectorului de admisie care serveste la deschiderea caii de purjare a canistrei cu carbon si care tacane ca un tachet neamorsat. Este o ipoteza (am fost si eu pacalit initial la motorul meu Euro3).

Smv acest tacanit la e 3 este normal ? Si la mine tacane ceva in acea zona face asa de cand am luat masina 6 ani si tot timpul am avut dubii daca e normal sau nu

Share this post


Link to post

@vlad ot - Mai toate Euro3-urile dezvolta acel tacanit al supapei de purjare. Ea functioneaza corect (bine, nu se poate spune ca zgomotul in sine este ceva normal), si nu creeaza alte probleme in afara de disconfortul auditiv. Nici nu stiu daca se mai gaseste de schimb aceasta supapa.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

" treci pe valvolina sau unsoare de laminor"

Pentru mine e jignire scuzatima...o spune de parca as fi bagat ulei ars sau ulei de bucatarie, am ajuns sa imi para rau ca am scris ce am facut, mai bine ma lipseam daca stiam...

Edited by JonnyGLE

Share this post


Link to post

Pt. @vlad ot. Da, acel zgomot produs de electrovalva cu pricina este perfect normal, asa este constructia.

Pt. @JonnyGLE. Nici nu m-am gandit la ceva care sa aduca a bataie de joc. Am vrut sa exprim concis si plastic fenomenul cu care te confrunti si la ce trebuie sa te astepti cand cauti sa carpesti efectul si nu cauza. Bucuria va fi scurta. Colegul GEO a interpretat corect ceea ce am vrut sa spun si, cu rabdare, ti-a explicat.

Este o ipoteza avansata de mine conform careia, dat fiind ca ai afirmat ca tachetii au fost schimbati fara a obtine efectele scontate (asa am retinut), cauza ar putea fi lipsa presiunii uleiului care incarca tachetii. Intuiesc ca din cauza perioadelor lungi intre schimburi si/sau folosirea uleiurilor neadecvate, lagarele axelor cu came s-au uzat accentuat, motiv de pierdere a unui debit marit de ulei (favorizat la cresterea temperaturii), fapt pentru care apare cadere de presiune in zonele prizelor de amorsare ale tachetilor. La un motor cu preluare hidraulica a jocurilor la supape (sa le zicem tacheti hidraulici), nu ar trebui sa se auda acel zgomot (si inca in cor !) chiar daca exista oarecari uzuri la came. De aceea consider ca problema trebuie atent studiata fiindca s-ar putea ca simpla schimbare a axelor sa nu produca efecte benefice fara schimbarea carterului distributiei (al axelor, cel de deasupra chiulasei).

Pentru a nu mai lasa loc de suparare, imi cer scuze pentru inabilitate. Ai dreptate, nu toata lumea si-a trait viata pe santier, intre soferi. Nu prea este locul aici, dar sa stii ca ceea ce am scris are izvorul intr-o intamplare reala. Un motor V8 care batea "in draci" a fost livrat "ca nou" beneficiarului de catre un "baiat istet" (pacaleala: in baie se afla amestec fifty-fifty M20W40 cu T140 !).

Edited by smv

Share this post


Link to post

As mai aduce o precizare, fara legatura directa cu axele cu came. Este posibil ca, desi compensatorii hidraulici sunt noi, acestia sa tacane ! A nu se scapa din vedere si o eventuala uzura a chiulasei, ma refer la vecinatatea compensatorilor. Am vazut mai multe situatii de genul asta simptomele initiale semanand mult cu probleme specifice axelor !

Share this post


Link to post

Se poate ca fostul propietar sa isi fi batut joc de masina din pacate, nu am de unde sa stiu pentru ca nu mi s-a oferit cartea service a masinii, ce stiu este ca eu am schimbat uleiul de 3 ori in 3000km, incercand sa rezolv problema si se pare ca acum s-a rezolvat , doar pentru moment sau nu , nu am de unde sa stiu...voi vedea cum se comporta dupa 2000km, acum dupa 300km facuti cu uleiul asta se comporta exeplar sper si pe viitor, eu de fel schimb uleiul la circa 5-6000km impreuna cu filtru bineinteles, recunosc ca s-a mai intamplat sa schimb si la 7000, pur si simplu din lipsa de timp...folosesc 10w40 in general, pot spune ca am facut 200.000kmt cu un vw cei drept (in prezent are 422.000km) numai cu ulei de tipul asta 10W40 Total Quartz( a nu se interpreta ca o reclama), pun dinasta la toate masinile mele, 7 la numar si nu am avut probleme niciodata cu ele pentru ,sunt foarte multumit de el, de atata timp decand il folosesc.

 

@Salex se poate sa fie si lucrul asta m-am gandit si eu intr-un timp la treaba asta, daca cumva se intampla si tacane iar, o sa o duc la mecanic si fara problema rezolvata nu o iau de acolo.

 

@Smv:Pentru a nu mai lasa loc de suparare, imi cer scuze pentru inabilitate. Ai dreptate, nu toata lumea si-a trait viata pe santier, intre soferi. Nu prea este locul aici, dar sa stii ca ceea ce am scris are izvorul intr-o intamplare reala. Un motor V8 care batea "in draci" a fost livrat "ca nou" beneficiarului de catre un "baiat istet" (pacaleala: in baie se afla amestec fifty-fifty M20W40 cu T140 !).

 

Acum ce mai conteaza, toti mai gresim cateodata si eu am reactionat cam acid la treaba asta, stiti cum e din greseli invatam.

Edited by JonnyGLE

Share this post


Link to post

Un ulei sintetic bun se schimba pe la 10.000 km. Nu ajuta cu nimic faptul ca-l schimbi la 5000 km, o dai dintr-o extrema in alta. Evident, nici nu face rau motorului, doar buzunarului.

Nu stiu absolut nimic despre Total Quartz, dar oricum in cazul de fata nu are legatura, poti sa pui cel mai bun ulei existent, problema e deja aparuta si nici un ulei nu o va rezolva. Repet pt ultima data ce am mai spus: punand un ulei mai vascos, doar ai ascuns problema. Uzura se va mari si zgomotul o sa reapara.

Share this post


Link to post

Salut care știe dacă este vreo problema dacă se slăbesc șuruburile de la chiuloasa Cielo 8v pentru scoaterea tachetilor?evident doar slăbite puțin cate puțin și învârtind axa cu came și camele sa fie în sus sa nu forțeze în culbutori și arc supape

Share this post


Link to post

Oricum ai roti axa nu exista o pozitie de liber, intotdeauna va apasa pe cel putin o supapa.

 

O sa vezi ce zic cand o sa te apuci.

 

Sfatul meu, da frumos semichiulasa jos (fara sa dezlipesti chiulasa de pe motor) fiindca oricum semichiulasa se va dezlipi de chiulasa cand slabesti datorita presiunii arcurilor supapelor, si lucreaza ca lumea fara sa te chinui.

Share this post


Link to post

@Intcpr , parerea mea e sa lasi suruburile chiulasea asa cum sint ele strinse . Cind ai zginciorit o etansare ... nu prea o sa se mai pupe cum ar trebui de nu executi operatia ca la carte . Rascoleste printre postari, probabil sa gasesti si alte modalitati pentru a efectua operatiunea.

Share this post


Link to post

@djdark: ai reuzit treaba asta cu datu semichiulasa jos?știu ca atunci când am schimbat semeringuri supape culbutori chiuloasa sa dezlipit mai greu nu a ieșit asa pur și simplu posibol sa încerc cum zici.ma gândeam sa fac o presa de apăsat pe supape...

Share this post


Link to post

Dar de ce nu incerci sa apesi pe talerul arcului supapei (a carei cama corespondenta este, bineinteles, in sus) cu o presa pentru supape, sa extragi piesa de uzura din capul supapei, apoi culbutorul si, in cele din urma tachetul ? Ideea nu-mi apartine ci este a unui coleg de pe forum care a facut asa ceva cu succes si a explicat destul de amanuntit (nu gasesc acum locul postarii).

Share this post


Link to post

Asa este, se refera si postarea ta, @Viktor, la cum arata si se foloseste presa. O stiam. Dar eu ma refeream la alta, scrisa si explicata in amanunt, inclusiv cu imagini. Scopul final era un tutorial referitor la schimbarea axei cu came fara macar a slabi suruburile chiulasei. Cu aceasta ocazie se efectua si revizuirea tachetilor hidraulici (deveniti disponibili cu acest prilej - se scot mai usor cu aer comprimat), inclusiv curatarea canalelor de aductiune a uleiului folosind drept pompa pt. uleiul proaspat, tachetul insusi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...