Jump to content
Sign in to follow this  
spyk

Axul Cu Came

Recommended Posts

Va salut pe toti.Am o problema si anume:Am un tacanit la motor si am inteles ca e axa cu came.Cat ma costa inlocuirea ei+manopera?Cat e de grav?Cat mai pot merge cu ea asa?Va multumesc.

 

Am un Cielo,am uitat sa va spun.

Share this post


Link to post

Depinde cat de uyate sant camele...banuiesc ca la cilindrul 4 ...Mai poti merge pana cand nu mai merge motorul rotund...adica la un moment dat o sa mearga cam in 3...Normal nu ar mai fii recomandat sa mergi deoarece o sa inceapa sa creasca consumul...asta daca nu a inceput deja...sii findca a venit iarna si oricum consuma mai mult ...mai bine schimba axa in cayul in care nu esti propietarul unei benyinarii...

Share this post


Link to post

Nu te avanta asa. Mai bine posteaza tot ce trebuia sa spui de la inceput:

- ce motor ai;

- cati km;

- ce ulei ai bagat;

- cati km ai rulat cu el.

Dar toate acestea in amanunt, altfel e intrebare ptr. radio Erevan sau ptr. mama Omida.

Share this post


Link to post

Masina are aprox 100.000 kmE din 97.A fost a unui doctor.Cum e cu tacanitul asta?

Share this post


Link to post

de obicei, problema asta apare din cauza uleiului folosit... (ex. la mine... a tinut prima 80k km). Schimbat.. la revizie... acum 3 ani era in jur de 4 mil rol. Cu actuala axa am circa 45k km si este o.k.

P.S. In service, mi-au spus ca mai puteam sa merg 10 k km cu ea asa... da am facut mai bine ca am schimbat-o... Dupa schimbare a scazut consumul!

Share this post


Link to post
de obicei, problema asta apare din cauza uleiului folosit... (ex. la mine... a tinut prima 80k km). Schimbat.. la revizie... acum 3 ani era in jur de 4 mil rol. Cu actuala axa am circa 45k km si este o.k.

P.S. In service, mi-au spus ca mai puteam sa merg 10 k km cu ea asa... da am facut mai bine ca am schimbat-o... Dupa schimbare a scazut consumul!

 

si pe mine m-a costat acum in toamna cam tot atat, 4,5 mil cu tot cu manopera, axa fiind luata de la magazinul de la apaca.

Atentie mare ce cumperi insa, pentru ca prima data mi-a dat una care avea o urma de fisura in capat, am dus-o inapoi si mi-a schimbat-o fara intrebari.

Share this post


Link to post

Daca sau cind schimbi axul cu came schimba-i si simeringurile de la supape.(cam 2 RON bucata).

Ar mai fi si simeringul de pe axa cu came ( parca 15 RON acum ~ 2 ani .).

Ar trebui vazut si culbutorii cum arata macar cei aferenti cilindrului nr.4.

Share this post


Link to post

Eu când am schimbat axa cu came, am schimbat toţi culbutorii, chiar dacă era dus unul singur. Am vrut să fac o treabă adevărată. Şi am schimbat şi simeringurile la supape.

 

O recomandare pe care o fac, este să se schimbe într-un service Daewoo. Axa cu came se scoate cu un dispozitiv special prin gaura de la delco, fără să se scoată semichiuloasa. Eu n-am ştiut, am schimbat-o la un amic care n-a avut această sculă şi mi-a schimbat-o prin scoatearea semichiuloasei. Efect secundar: după oarecare timp a trebuit să schimb garnitura de chiuloasă. Mecanicul meu actual mi-a explicat că prin scoaterea şuruburilor, s-a dezlipit şi chiuloasa şi când a fost pusă la loc, ceva nu s-a mai potrivit. Dacă asta a fost sau nu, n-am de unde să ştiu.

 

Aşa că BAFTĂ.

Share this post


Link to post
Masina are aprox 100.000 kmE din 97.A fost a unui doctor.Cum e cu tacanitul asta?

Si injectoarele mai vechi produc un tzacanit destul de enervant ... Mergi mai bine la un service ca sa iti spuna ei de unde iti vine sunetul ala. Nu te duce tu sa le propui schimbati-mi axa cu came ... ca sunt sanse mari ca sunetul sa nu vina de acolo la un motor de 100.000km - (plecand de la ideea ca i s-a dat ulei de calitate).

 

Pana la penultimul meu schimb de ulei, ulei 15W-40Eu am bagat la motor. Si la mine tzacanea de mama focului. Acum am pus un ulei mai subtire 10w-40 si acum merge mult mai silentios motorul.

Eventual poti sa speli motorul pe interior la urmatorul schimb de ulei si rezultatele vor fi si mai bune.

 

... si raspunde-i lui tolin_afc ce ulei ai bagat ? ;)

Share this post


Link to post

Stim raspunsul : 10 sau 15W40.

Oare e atit de greu de inteles ca trebuie folosit un ulei bun si schimbat la timp?Sau inca fenomenul "dacia" cu uleiuri groase si aditivi cat cuprinde inca mai persista la romani?

Share this post


Link to post

Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu, probleme la axa cu came exista la cielo koreene..ca nu sunt cimentate bine si cedeaza repede. Cumva Exe au 2 axe cu came? Sper sa nu fi scos acum o prostie maree, da? Buun..la cielo koreene, axa fiind mai sus, ajunge uleiul mai greu la ea..tocmai din aceasta cauza trebuie ulei subtire. Uleiul gros e de p vremea camioanelor alea..steagu' roshu :) ) Apare tacanitul si cand o forjezi, iar dupa ce se "linisteste", dispare zgomotul - asta in cazul in care tacanitul nu este permanent. Astept raspunsuri si pareri..Inca o data spun, sper ca nu am scos nieste perle :mda:

Share this post


Link to post

Este a 2-a oara cand mi se rupe axul cu came! Ce poate fi de vina! Asta in decurs a 6 luni si cam 30 mii km parcursi! Sa fie de vina carterul?

Share this post


Link to post

S-a verificat prima data cand s-a rupt care a fost cauza?

Uleiul urca in rampa sus?

De unde anume s-a retezat?

Share this post


Link to post

pentru cei care au probleme cu axa cu came, imi permit sa fac o recomandare din propria experienta: in momentul cand o schimbati (in special daca masina voastra este SH), rugati mecanicul sa curete foarte bine si baia de ulei, aceasta fiind una din cauzele cele mai frecvente ale uzurii axului cu came...

Edited by EVF

Share this post


Link to post

Adica ar avea shpan in baie?

Share this post


Link to post

Uzura axului cu came apare in principal din cauza uleiurilor de proasta calitate sau neschimbate la timp.Depunerile din baia de ulei pot infunda sorbul pompei de ulei si blocarea motorului care nu mai are ungere.

Share this post


Link to post
Este a 2-a oara cand mi se rupe axul cu came! Ce poate fi de vina! Asta in decurs a 6 luni si cam 30 mii km parcursi! Sa fie de vina carterul?

Axul a fost nou ?

Share this post


Link to post

Ce inseamna de fapt "uzura " axului cu came? Adica, daca nu se aude un zgomot ciudat, axul este bun, sau cum? sau camele prezinta niste semne de "frecare" ?

Share this post


Link to post

Si axul meu a cedat la 170 k. Tocmai l-am schimbat. M-a ajuns 250 ron axul plus 40ron 2 culbutori. Erau uzati la pistoanele 3 si 4. Cand m-am dus cu ea in service mi-au spus ca trebuie sa-i fac segmentarea. Le-am zis alora ca dupa informatiile mele zgomotul e produs de axul cu came. Ei mi-au raspuns ca nici nu ruleaza rontund motorul. Aveau dreptate, nu mergea rotund. Am schimbat axul in curtea unui prieten manopera fiind cateva beri... si surpriza.. nu zgomot, motorul merge perfect, nivelul la ulei ramane constant.Din punctul meu de vedere cred ca nu mai e nevoie de segmentare. Dar problema nu am facut lucrarea pe la delco, ci in modul clasic, demontand tot motorul aproximativ :) . E necesara schimbarea garniturei de chiuloasa? Pot aparea alte probleme? Si apropo, mecanicul binevoitor mi-a zis ca nu merita sa bag prea multi bani in ea... ca moare motorul curand. Dupa ultimele reparatii mie nu prea mi se pare ca e pe moarte, chiar se comporta perfect... porneste la sfert, nu papa ulei. Mai are masinuta mea niste lipsuri, dar mi-e prea draga ca s-o dau...

Share this post


Link to post

Daca nu s-a dezlipit chiulasa de pe blocul motor nu era nevoie sa schimbi garnitura de chiulasa.

Share this post


Link to post

Voi observa zilele urmatoare daca am scurgeri de ulei. Am spalat ieri motorul si se va observa usor. Pacat ca peste tot se face treaba romaneasca si astia nu mi-au spalat si blocul de mi-a ramas jegul de un deget. Hai ue!

Share this post


Link to post

Acum am vorbit la service autorizat daewoo, in Tg Mures. Un schimbat de axa cu came si distributie, cu piesele lor m-ar costa 1100 - 1200 lei noi si include si schimbarea tuturor culbutorilor. Cum e pretul? Am uitat sa le spun de schimbarea termostatului, spalatul baii de ulei si schimbarea uleiului, respectiv a filtrului, deci acolo, mai adaug eu, inca vreo 200 - 300 lei

Share this post


Link to post

Destul de scump.I-a legatura cu nicubarbu sa-ti faca o lista de preturi la piesele respective si intreaba de manopera la alt service sau chiar la ei.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...