Jump to content
Sign in to follow this  
sprite

Valva P.C.V.

Recommended Posts

De ceva vreme parca motorul are alt zgomot decat cel cu care eram obisnuit, ridic capota si ascult atent, valva pcv are un zornait suparator. Am suflat-o si am turnat cateva picaturi de ulei de mecanisme, dar fara rezultat. Nu a fost inlocuita de cand am masina. Unde pot gasi in Arad piesa respectiva, in afara serviceului dedicat?

Share this post


Link to post

Dupa ce am citit thread-ul asta am schimbat si eu valva P.C.V. A costat 14 lei.

Am schimbat-o in 2 minute, am resetat ECM-ul si i-am facut procedura de "idle learning". La primele porniri scartaia pentru cateva secunde, dar nu ma deranjeaza.

Acum trage mult mai bine masina. Inainte imi era frica sa merg cu aerul conditionat pornit in oras pentru ca nu puteam pleca in ritm cu alte masini :) Chiar ma intrebam de ce naiba au pus astia AC pe o masina asa slaba...

Oricum, sunt foarte multumit de rezultat.

Share this post


Link to post

Am inteles principiul de functionare al valvei, dar nu m-am lamurit de o chestie.

 

La ralanti, cu PCV deschis, circuitul ar trebui sa arate asa:

 

post-14569-0-91584200-1374695066_thumb.jpg

 

Iar la WOT, PCV inchis, deduc ca sensul prin bypass-ul furtunului din circuitul de admisie se schimba si ca urmare circuitul ar arata asa, cu toate gazele de carter recirculate inainte de clapeta.

 

post-14569-0-45060300-1374695164_thumb.jpg

 

Iar daca dorim intercalarea unui filtru decantor pe circuit, acesta ar trebuie sa intre unde vine X-ul in poza urmatoare.

 

post-14569-0-95144200-1374695290_thumb.jpg

 

Va rog corectati-ma daca gresesc.

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Ceva idei, aici.

Share this post


Link to post

Am inteles principiul de functionare al valvei

De fapt PCV lucreaza pe dos.

Ce anume sa se "decanteze" din gazele fierbinti din carter ? Si nici nu e loc pentru nimic acolo. Ceva decantare are loc in galeria de admisie, unde se gaseste o adevarata mocirla uleioasa...

PCV1.pdf

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Ce anume sa se "decanteze" din gazele fierbinti din carter ?

Uleiul ( adica vaporii de ulei ). De fiecare data cand umblu la valva gasesc ulei in ea, daca o curat o periaoda se simte ca functioneaza mai bine, dupa care revine la starea ei normala, un filtru decantor ar impiedica murdarirea valvei.

Share this post


Link to post

Exact, vaporii de ulei.

 

@ tomis

1- am mai postat pe forum ca valva PCV se curatza degeaba, mai degraba trebuie unsa, dar unsoarea nu tine mult datorita compozitiei gazelor din carter care trec prin ea. Atunci cind nu functioneaza corect este uzata fizic. Sectionati una veche si veti intelege motivul: frecarea dintre doua materiale de duritate diferita. Producatorii seriosi recomanda schimbarea ei la 12 luni;
2- am postat un pdf care explica rolul ei. Daca ati fi citit, atunci ati fi vazut ca la WOT (admisia de aer deschisa larg, clapeta deschisa > 75%, "la cotor" sau "la blana") supapa trebuie sa fie inchisa complet. Din acest motiv se obtin performantele postate mai sus;
3- rolul principal si cel mai vizibil este la relanti, unde depresiunea din galeria de admisie deschide complet supapa permitind circulatia aerului de la filtrul prin by-passul care ocoleste clapeta. Cea mai mare proportie de aer necesar functionarii la relanti este asigurata pe aceasta cale. Restul de aer necesar si mentinerea constanta a relantiului in functie de conditiile atmosferice este reglat prin electro-valva IAC.

 

 

Si din PDF-ul de l-ai postat tu reiese acelasi lucru.

 

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

1) PDF-ul zice bine, dar zice pe dos :

"Presiunea gazelor de carter e minima la relanti si creste cu turatia.

 

PCV ajusteaza aerisirea carterului functie de turatia motorului. Functioneaza pe baza depresiunii care apare in galeria de admisie, care creste si scade functie de turatie.

La turatie mica sau relanti, depresiunea este mare. Aceasta atrage puternic cuiul din supapa spre inainte, obturand iesirea, iar fluxul de gaze absorbit este redus si nu va vicia amestecul aer-benzina.

La turatie mare, depresiunea in galerie scade, cuiul este atras mai slab in gura de iesire a valvei, iar fluxul de gaze absorbit este maxim. Aceasta nu viciaza amestecul aer-benzina, care vine in cantitati mari.

 

In caz de rateuri bla, bla, bla..."

 

2) Decantare - limpezirea unui lichid prin depunerea gravitationala a impuritatilor aflate in suspensie, urmata de extragerea lichidului curat.

Pe la tractoare si Diesele mari exista filtru -decantor de motorina...

Share this post


Link to post

Deci ralanti - flow mic, turatie mare - flow maxim, rateuri - inchisa. Asadar bypass-ul este doar pt a trage aer curat de afara si ciculatia prin el este tot unisens.

Share this post


Link to post

Probabil ca trage si ceva aer proaspat, desi are cotitura aia. Racordul spre filtru ii zice breather hose (furtun de aerisire) si este pentru a refula gazele in exces pe directia aia, cand valva PCV nu mai face fata.

post-3919-0-81140200-1374822329_thumb.jpg

Share this post


Link to post

este posibil ca un motor de tico sa functioneze fara aceasta valva P.C.V.?

De ceva timp motorul sta turat indiferent ce i-as face! ma deranjeaza un "relanti" atat de ridicat totusi...

http://www.gmclub.ro/forum/uploads/monthly_01_2016/post-45039-0-76611800-1454234491.jpg

am deschis un topic aici pentru anumite treburi dar din greseala am ajuns sa citesc si despre aceasta valva pcv pe care eu n-o gasesc prin compartimentul motor... masina a avut/inca are gpl,doar i-am scos eu butelia ca era expirata si oricum n-a fost omologata niciodata masina cu gpl...

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/40382-etansare-si-garnituri-motorcutie-viteze-tico/

Share this post


Link to post

PCV-ul este o supapa unisens ( o parte inchide cealalta deschide)...

Practic lasa sa iasa gazele din carter dar nu le mai da voie inapoi.

 

Supapa ta PCV este sub filtru de aer in partea dreapta cum te uiti la motor.

Daca nu o ai, nici ralanty nu ai. Iar daca este infundata sau deteriorata ... la fel.

Share this post


Link to post

@buburuza vesela Pai sa stii ca ba e prea turata la rece sau cald,nu conteaza starea; ba nu vrea sa stea la relanti(calda sau rece...) si intre timp am descoperit care-i acceleratia pe la motor si acel surub de reglaj, la nevoie o tin mai turata din tensionarea cablului de acceleratie... Ma duc acum sa vad pe unde este in zona care ai spus tu... M-am uitat in dupa-amiaza asta pe la motor de am obosit si tot mi se pare o incurcatura totala de tuburi,furtunase cabluri si mult jeg... da' schimb eu garnitura aia de la capacul "Daewoo"/de culbutori...

 

p.s.: sa stii ca e ceva sub filtrul de aer,un fel de butoias galben dar are furtunase mici parca-s de vacuum...

uite doua poze cu zona respectiva,eu ma declar pierdut cand vine vorba de carburatorul asta...

o sa mai studiez manualul poate invat mai multe...

 


Scuzati munca, scoala, etc.


Valva este aici:

 

 

am gasit-o! multumesc mult pentru poza/postare!

 

editare ulterioara,cateva ore mai tarziu...

Am scos valva P.C.V. ,am spalat-o cu detergent lichid degresant(chiar degreseaza ca-i facut de o ruda de-a mea inginer chimist),dero normal,clatita bine,uscata perfect si... rezultatul e ca nu se mai tureaza motorul dupa ce-l pornesc... dar scade si nu prea tine relantiul... cred ca trebuie alta noua si in stare mai buna... cu toate ca atunci cand o scutur se aude zornait metali,oarecum...

mai citesc forumul sa nu pun intrebari aiurea...

post-45039-0-84810700-1454248536_thumb.jpg

post-45039-0-20161900-1454248543_thumb.jpg

post-45039-0-46089500-1454248590_thumb.jpg

post-45039-0-85977500-1454250411_thumb.jpg

post-45039-0-11718900-1454250418_thumb.jpg

post-45039-0-49559300-1454250424_thumb.jpg

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Din cate stiu o testezi asa: pe o parte sufli -> trebuie sa iasa aer, pe partea cealalta tragi aer -> trebuie sa se 'astupe'.


Si sa le probezi si din magazin, eu am avut de ales ca mi s-au parut nasoale unele.

Share this post


Link to post

@vrazvanc pai cam asa se comporta: doar ca la astupat parca parca mai trece foarte putin... nu inteleg de ce nu s-a proiectat alt sistem la motoarele astea in 3 cilindri... sa conteze atat de mult turatia de relanti numai de o piesa mica si de tot rahatul/facuta prost?! e penibil,sincer ti-o zic! Eu o sa caut alta solutie ca nu-mi convine sa ma murdaresc mereu doar ca sa schimb o piesa mediocra!

Share this post


Link to post

PCV este pentru a elimina presiunea/gazele care se formeaza in motor, le duce la ars :D Motoarele putin mai noi, au supapa electrica (IAC) pentru reglarea turatiei la relanti.

Share this post


Link to post

PCV este pentru a elimina presiunea/gazele care se formeaza in motor, le duce la ars :D Motoarele putin mai noi, au supapa electrica (IAC) pentru reglarea turatiei la relanti.

 

tipul asta chelios mi-a dat o idee:

 

DIY How to Make a PCV Oil Catch Can

https://www.youtube.com/watch?v=SWhsMsRmYzs#t=160.720111

 

La nevoie se poate folosi unul din filtrele astea de apa: http://www.prodimar.ro/pics/large/13614_8744_prd.jpg

ca tot ma pricep destul de bine la instalatii sanitare...

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Exact, sa retina uleiul. Excelent din mai multe motive pe langa mizerie.

Share this post


Link to post

25 microni sita din polipropilena,probabil ca o sa se topeasca vara dar cui ii pasa? :banana:


Exact, sa retina uleiul. Excelent din mai multe motive pe langa mizerie.

 

nici nu vreau sa ma gandesc ce-i prin galeria aia de admisie pe care vine montat carburatorul,ca l-am intrebat pe primul proprietar si mi-a zis sincer ca el nici nu s-a uitat la carburator sau galeria aia vreodata de cand a avut masina... si a vandut-o cand avea 235000 km... Iar urmatorul proprietar care nu cred sa fi facut nici 20000 km a ignorat masina cu totul,nu doar "chestiile mici"... Totusi,ar trebui implementat sistemul asta cu colectatul gazelor din blocul motor din fabrica,doar pana la urma cand arzi ulei SIGUR nu-l arzi complet deci=poluare...

intrebarea e ce faci cu ce se colecteaza intr-un colector de-asta pus intre carcasa motorului si admisia la carburator...

per ansamblu imi place tico-ul asta! simplu dar in acelasi timp complex! o provocare pentru mecanicul din mine! :wink:

Share this post


Link to post

Eu am spalat cu CarbCleaner furtunurile si supapa. Ce a iesit din furtunuri... cafea. Asa as spala si carcasa decantorului, iar sarma aia, as arunca-o.

Share this post


Link to post

A incercat cineva o valva de-asta in regim "DIY"/fa-ti-o singur? pare inteligenta si functionala,ar merita incercata zic eu:

http://www.turbotbird.com/technical_articles/diy_pcv_valve/diy_pcv_valve.html

 

n-are arc ci doar o bila mare si masa ei ca forta de limitare a debitului de gaze ce "scapa" prin galeria de admisie...


am gasit-o, supapa ideala pentru gazele astea din blocul motor,si e si ajustabila dupa cum vrei tu:

http://www.crankshaftcoalition.com/wiki/images/d/d1/M-E_Wagner_Cutaway-3-views.jpg

 

http://mewagner.com/


fii atent ce face negrul asta, chiar la asta nu m-am gandit! acu' e seara da' maine dimineata fac proba cu o manusa de unica folosinta! Poate de-asta am gasit eu capota stropita cu ulei pe partea cu distributia! PCV-ul probabil "clicaieste"/suna bine cand o scutur dar dupa ceva timp,nu mai face nik si-mi borseste tot uleiul pe cureaua mea de alternator proaspat schimbata...

What is a PCV system and how does it work? - Auto Information Series

post-45039-0-58477600-1454258773_thumb.jpg

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Eu m-am enervat ca imi ingheata condensul in decantor si am obturat furtunele din galerie si de pe admisia de cauciuc. Am montat un stutz in carcasa filtrului de aer si am bagat gazele din carter acolo, inainte de filtru. Matizul e stationar iarna asta , din lipsa sofer :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...