Jump to content
Sign in to follow this  
Just Me

Suierat Metalic In Mers Matiz

Recommended Posts

Salutare

De ceva timp a aparut o problema in mers la masina mea ...se aude pregnant un suierat metalic , asa ca de rola descentrata la viteze de peste 80 km /h -zgomot metalic ca al unei piese ce se afla in miscare de rotatie ... Acest lucru l-am sesizat pentru prima data acum vreo 2 luni la un drum in afara orasului insa in momentul cand am luat brusc piciorul de pe acceleratie nu mai facea .De atunci a mai facut de cateva ori in reprize scurte insa zgomotul emis era foarte puternic ...

In ultimile 2 saptamani am facut aprox 1300 km si problema s-a generalizat adica suiera mai tot parcursul drumului insa intensitatea zgomotului este mai mica , dar continua si nici nu-si mai revine franand ...

Este clar o problema a motorului pe care in oras la viteze mici/relativ mici nu o mai sesizez .

Apare la mersul in afara la viteze mai mari de 80km/h.

Ma intrebam daca ar putea fi de la GMV-ul rotit fortat de puterea curentului de aer format la deplasarea masinii la viteze mai mari ...Prima data cand a aparut zgomotul a fost in afara orasului la aprox 100km/h pe un vant foarte puternic !!Si apoi deplasarile mele cand am sesizat zgomotul acesta disperant au fost in general in zile cu vant mai puternic decat de obicei !!!

De la ce ar putea fi oare? :-?

Si inca ceva ...mi-am stricat surubul de la baia de ulei incercand sa schimb singur uleiul :wallbanger: , este asa de strans incat oricata forta am aplicat pe cheile din dotare :D n-am facut decat sa-l stric dar de desfacut ...pauza .

Se gaseste acest surub de vanzare prin mag de piese daewoo?

Share this post


Link to post

Dupa vreo doua luni de la cumpararea masinii am auzit acelasi suierat.

La service au verificat tot ce se putea, nimic n-au gasit stricat. Pana la urma am observat ca suieratul depinde de vantul care bate din fata. Am verificat antena, de acolo se auzea iar eu aveam impresia si ii stresam pe cei de la service ca e de la motor. Incearca dezsurubeaza antena sa mergi asa o perioada cand e vant sau ai aprox 100km\h.

Share this post


Link to post

Da interesanta chestie.O sa fac si asta insa 90% cred ca nu-i de acolo+ ca am masina de 1 1/2 ani si 20k km toti facuti de mine si pana acum nu s-a intimplat ...si iti dai seama ca am mai mers pe vant , ploaie , ninsoare , etc cu ea si nu avea zgomotul asta ...face nasol si stresant ...zici ca acum cedeaza ceva si acolo ramii...dar o sa vedem ...chestia cu antena o s-o incerc atunci cand plec la un drum in afara orasului ...

Share this post


Link to post

Eu as suspecta vreun rulment mai degraba. Roata sau motor, oricum nu-i de gluma.

Share this post


Link to post

Verifica si cureaua de distributie sau cea de la alternator :-?

Share this post


Link to post

Mi s-a intamplat si mie...incepea sa se auda cand aprindeam proiectoarele...daca le opream nu se mai auzea.

Nu i-am dat de cap, zgomotul a disparut de la sine dupa o perioada.

Share this post


Link to post

Esti sigur ca nu raman placutele de frana blocate?

Share this post


Link to post

Incearca si da jos cureaua de alternator si fa o proba ,se poate sa fie rulmentii de alternator ! :-?

Share this post


Link to post

Topser tu cred ca ai pus degetul pe rana .Cureaua de alternator este schimbata acum max 10 k km , rulmentii i-am schimbat pe toti acum max 5 luni si 4k km , deci nu au cum sa faca acestia !

Rulmentii de alternator cred ca sunt problema ! E normal asta la 4 1/2 ani ai masinii si 47k km?

Asta cu datul jos si fa o proba chiar ca ma baga in ceata ! :-?

Imi poti detalia putin la ce te referi?

:D

Share this post


Link to post
Mi s-a intamplat si mie...incepea sa se auda cand aprindeam proiectoarele...daca le opream nu se mai auzea.

Nu i-am dat de cap, zgomotul a disparut de la sine dupa o perioada.

 

Strange cureaua de la alternator. La umezeala, o sa faca iar.

Share this post


Link to post

Luni o schimb la revizia de 40.000

Share this post


Link to post

Nu este normal ,apa poate fii cauza ! ai spalat motoru masini de curand? Demonteaza cureaua de alternator si mergi cativa km fara ea (nu prea mult sa nu descarci bateria ) , se poate sa fie si slaba asa cum zice sprite ! :) >-

Share this post


Link to post

Merci de sugestii insa cureaua de alternator nu patineaza !Cand am cumparat masina la ceva timp cureaua de alternator chitaia ingrozitor si am mers ceva cu scartiitul ala ...il recunosc dintr-o suta :D

Zgomotul prezent acum este total diferit , v-am spus ca o rola ( rulment?!) descentrat , stricat a carei intensitate creste sau scade functie de turatia motorului . Cureaua de alternator am schimbat-o acum max 1 an si nu are mai mult de 10k km , plus ca vizual arata foarte bine !Nu am spalat motorul niciodata si nici n-o sa-l spal din principiu.

Am fost ieri la un mag Dw si vanzatorul mi-a spus ca nu a avut , vandut , vazut niciodata rulmenti de alternator ca piese separate !? :-?

Am intrebat si de surubul de la baia de ulei care s-a mutilat si mi-a raspuns acelasi lucru !

E atat de stricat incat cred ca numai prin distrugerea lui totala se poate da jos , dar ce mai pun in loc ?

Si ma streseaza teribil ca am deja 9k km cu uleiul asta si vreo 8 luni de cand il am !

MA POATE AJUTA CINEVA CU ASA CEVA , VA ROG MULT ???

#-o

Share this post


Link to post

Am patit si eu ceva asemanator si tragea aer fals la galeria de admisie a aerului. Se scoate furtunul gros dinspre filtru de aer si cu motorul pornit se obtureaza cu palma cat mai bine. Daca trage aer fals il auzi si motorul nu se opreste.

Share this post


Link to post

Pai eu am zis de rulmentii alternatorului, nu de curea ,am zis sa scoti cureaua ca sa elimini un posibil defect ,adik sa-ti poti da seama de unde prov. zgomotul ! Rulmentii alternatorului se pot schimba si nu trebuie cumparati neaparat de la magazinul de piese Daewoo ,eu am schimbat la alternatorul de Tico sunt ieftini (am pus romanesti ) si se pot gasi usor ,imi pare rau nu mai stiu seriile !

In leg cu surubul de la baie iti sugerez sa mergi la un service si sa-ti sudeze peste surubul de la baia de ulei (afectata de lovituri dupa cum cred) o piulita pt o cheie de 19-24 ,dupa care poti schimba uleiul ! Mai poti incerca cu o cheie pe care o folosesc instalatorii la tevi !

Ma interesez si eu pe aici de una originala ! :-?

Edited by ToPser

Share this post


Link to post

Cand se aude zgomotul la intensitate mica (nu atunci cand zici ca se rupe masina :D ) daca iei stanga/dreapta de volan, dispare?

Share this post


Link to post

Nu am incercat cu stg/dr insa cand luam piciorul de pe acceleratie treaba inceta /se reducea zgomotul asa fel incat nu se mai auzea in masina !De ceva timp incoace se aude mai incet dar aproape constant la viteze mai mari de aprox 80 km/h.

Rulmentii fata sunt schimbati de aprox 3-4 luni si nici macar nu au 5000 km parcursi , iar atunci cand am avut probleme cu ei zgomotul provocat de rulmentul rotii era cu totul altfel decat zgomotul de acum !

 

 

Si inca ceva ce am uitat sa va spun in postul anterior.

Cand am ajuns acasa astazi am lasat motorul pornit am ridicat capota si am accelerat motorul la diferitte turatii tinindu-l asa insa nu am auzit nimic.

Intreb : daca erau rulmentii de alternator n-ar fi trebuit sa faca zgomot cu motorul turat pe loc??? :-?

Share this post


Link to post

Incearca cu toti consumatorii porniti ! :) >-

Share this post


Link to post

Buna treaba , nu m-am gandit ! :-?

Maine dupa ce vin de la serv incerc si revin cu pareri !

Bafta

Share this post


Link to post

Asa cum am promis revin cu impresii despre comportarea motorului : am ajuns in seara asta acasa am pornit consumatorii :aeroterma , faza scurta , proiectoare si am accelerat motorul pe loc la diferite turatii si nimic ...nici pe departe zgomotul ciudat de care vorbim in topicul acesta . Dat fiind faptul ca am mers cu masina si motorul era incalzit a pornit si GMV-ul si nici de la acesta nici un zgomot suspect , nimic .

In momentul cand aprindeam pe rand consumatorii motorul scadea in turatie cu aprox 100 rot/min dupa care isi revenea la loc .Foarte ciudat oricum , insa problemele cu scaderea ralantiului le am la introducerea in mansarier, uneori , nu mereu scade turatia pana la 600 rot/min ( am alarma si aceasta incepe sa emita sunetele caracteristice + pornirea avariilor ) . Sa fie totusi ceva la alternator si sa nu mai asigure curentul necesar in bobina si automat la bujii ?? :-?

Cat despre ciudatul zgomot cum v-am spus nimic ...

Deja chestia asta ma depaseste, dar a si inceput sa ma enerveze cumplit ...

Share this post


Link to post
... Foarte ciudat oricum , insa problemele cu scaderea ralantiului le am la introducerea in mansarier, uneori , nu mereu scade turatia pana la 600 rot/min ( am alarma si aceasta incepe sa emita sunetele caracteristice + pornirea avariilor ) ...

De ce ai pus goarna pe treapta R ? Scaderea turatie se datoreaza consumului in impulsuri. Probabil ca nici bateria ta nu mai tine, ea ar fi trebuit sa amortizeze socurile pe alternator, dar vad ca n-o face tot timpul. Renunta la artificiul acesta pagubitor, ca Matiz-ul nu-i camion de distributie, sa nu vezi situatia din spatele lui. Probabil ca si bateria este varza tot de la alarma accea.

Share this post


Link to post

Tolin nu te contrazic si ai dreptate insa eu asa am cumparat masina .Spui ca ,,,chestia'' asta este daunatoare , bateria are cam un an , este un Zapp Vecter poloneza si de ea numai de bine pana acum !

Daca o sa vorbesc cu un prieten sa-mi scoata chestia asta crezi ca se poate ???Adica in mansarier sa nu mai porneasca nici avariile nici alarma ...cred ca se poate sigur insa eu nu ma pricep sa le scot + ca alarma mea dupa ,,calitatea'' telecomenzilor este sigur un ,,no name '' .

E posibil ca eventuale probleme in functionarea alarmei sa influenteze parametrii ECM-ului?

Si tu ce parere ai Tolin despre zgomotul de care discutam in topicul acesta ?

Share this post


Link to post

Sigur se poate, trebuie sa desfaca un singur fir, cel legat la intrerupatorul de semnalizare treapta R sau la lampa de iluminare spate.

 

Nu m-am lamurit de unde vine zgomotul, din fata sau din spate. Oricum, mergi la service sa-ti verifice jocul la rulmentii spate si sa puna vaselina acolo. Esti sigura ca ti-au inlocuit rulmentii spate, toti, cate 2 pe fiecare roata ?

Share this post


Link to post

Sunt 100% sigur , mi i-a schimbat un prieten in spatele blocului cu mine de fata si cu ,,ajutorul meu'' .Deci aici nu se discuta insa zgomotul care provenea de la rul stg spate il voi recunoaste dintr-o mie iar cel prezent de acum este cu totul altfel provine sigur din fata ...si repet este total diferit fata de huruitul acela aspru ce provenea de la rulmentii rotii !

Cu rul astia nu cred ca am 4000 km .

Eu totusi suspectez o fortare a GMV-ului in mers fara a fi pornit el normal , ti-am zis am sesizat asta puternic la mers pe vant foarte puternic in afara orasului la viteze de 90-120 km/h ( viteza care in conditiile specificate puneau deja securitatea rularii in pericol, dar ma grabeam foarte rau atunci ...asta este ) .

Share this post


Link to post

La deplasarea pe vant, la Matiz, suiera grila de la priza de aer de sub parbriz, dar cu timpul te obisnuiesti.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...