Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

Da, Daciile sunt OK acum, doar ca ma deranjeaza ideea ca marca asta romaneasca este groapa de gunoi Renault si ca nu se incearca nici macar pe sfert ce a incercat VW cu Skoda spre ex.

 

La cum sta treaba in momentu de fata Renault dedica Dacia romanilor fara imaginatie, si lucrul asta ma deranjeaza. As fi fost printre primii clienti Dacia daca intr-adevar s-ar fi ridicat stacheta si s-ar fi incercat desprinderea de vechea idee Daca Ai Cap Iei Alta.

Edited by fry

Share this post


Link to post

dom'le nu toata lumea are nevoie de un chevy sa-si faca imagine :lol: uita-te la nemti unde se vinde sandero-ul ca nebunul :) masini proaste ai? :) )

 

Oricum aici, dacia nu are decat sa fie proasta, vad ca unii nu sunt in stare sa recunoasca ca totusi dacia are o gramada de atuuri

Edited by cararama

Share this post


Link to post

Iar ai aparut ? Piei drace !

Share this post


Link to post

Vorbele astea "dacia se vinde in Germania" sunt pentru a incerca sa convinga lumea sa nu mai ia un sh din Germania ci sa ia o dacie. [am scris cu d mic pentru ca n-am pic de respect fata de aceasta marca. Respectul se dobandeste...nu se impune]. Prefer un sh de 3-4-5 ani in care poate o sa mai bag bani in el cat o revizie...maxim 2 la un logan [asta intr-un an] dar sa am MASINA. Inainte aveam o parere proasta despre sh-uri dar mi-am cam schimbato.

LEdit: Daca se vinde cum se aude...la ce prima de 2mii si ceva de euro au aia...pentru ei dacia e reciclabila > :)

Edited by zack

Share this post


Link to post

Cararama, Dacia se vinde in Germania pentru ca VW, Audi, Mercedes, Mazda sau Honda sa stea in garaj cand e de mers pana la magazin sau cand e urat afara si tocmai au fost spalate. In 5 zile petrecute in Germania am vazut un Logan condus de o incepatoare intr-un oras mic (Denkendorf) si inca un Logan taxi in Frankfurt Main. De curios, am intrebat un taximetrist neamtz ce parere are de Dacia si mi-a zis franc ca in opinia lui este proasta. Nici nu stia ca e marca romaneasca, el credea ca e frantuzeasca ca renault. I-a parut rau dupa aia cand i-am explicat ca e romaneasca si ca eu sunt din Romania si a incercat s-o mai dreaga, ca-i masina ieftina ca merge etc. Asa ca lasa-ma cu parerea nemtilor despre Dacia... O cumpara ca masina "reciclabila" pentru ca au un sistem de prime ptr casare mult mai bun decat al nostru, si... sa nu uitam, au si alte salarii. Asa ca isi permit sa ia o dacie ca rezerva rezervei si sa o arunce dupa 1-2 ani. Sa zicem mersi ca asa masinile lor bune, cand le dau de second, au mai putini KM :->

 

N-am nimic cu actuala Dacie, este buna, este de N ori mai buna decat ce era inainte. Dar nu e deloc la fel de buna cum ar fi trebuit. Bine ca au dat-o cretinii nostri de politicieni francezilor si i-au trimis pe aia de la VW la plimbare. Rau ne statea cu o Dacie construita de VW... da probabil nemtii nu au stiut sa dea spaga.

 

Greu o fi sa-ti dai seama ca nici unu dintre noi nu depinde de Chevy pentru imagine. Fix pentru imagine mi-am luat eu Aveo hatchback :) ) ... cum sa nu! Judeci... ca in liceu. Bafta

Edited by fry

Share this post


Link to post
politica lor in materie de motoare este in felul urmator : Lanseaza un motor nou, il tin 20 de ani - timp in care vor stoarce tot ce se poate din el - dupa care ultima varianta se vinde la fraeri mult timp dupa ce ei nu il mai folosesc si, apare altul.

Si uite asa au ei costuri minime per generatie de motor.

Şi ce e greşit în "politica" lor? :)

Motor cât de cât corect, raportat la greutatea şi aerodinamica lor (după părerea mea) e cel de 85cp. Acceptabil mişcă maşina şi cel de 1.6mpi, din păcate cutia de viteze proastă îi taie tot "elanul".

Share this post


Link to post

Nu-mi amintesc ca W sa fi avut vro intentie sa ia dacia ... lucru normal atat timp cat aveau skoda. De fapt nu stiu daca cineva vroia sa se bage in rahatu ala in acel moment...

 

Ce lucru bun a facut renault la pitesti se vede comparand cu ce a facut ford pana cum la craiova...adica nimic. Faptul ca unii dintre noi nu recunosc acest lucru nu este de inteles.

 

Acest popor ramas in urma din punct de vedere tehnologic, invechit, fara infrastructura, (Franta adica :mrgreen: - caracterizari preluate de pe acet forum) a reusit sa faca o uzina comunista, fara nici o sansa reala de redresare sa apara intr-un astfel de clasament intr-o tara precum germania si unii dintre noi sa sa-si dea cu parerea ce si cum ar fi trebuit de fapt sa faca.

Edited by matias

Share this post


Link to post

Iar se discuta discutii...

 

@Cararama iti pun doua intrebari.Vreau un raspuns obiectiv, si cu aceasta ocazie sper sa intelegi anumite lucruri care tin de logica.

 

IN CAT TIMP?SAU MAI BINE SPUS, DIN CATE SALARII, ISI CUMPARA NEAMTUL UN LOGAN/SANDERO?(nou)

DIN CATE SALARII SI-L CUMPARA CARARAMA?(nou)

 

IN CAT TIMP ISI CUMPARA NEAMTUL UN WW, AUDI, MERCEDES?(nou)

IN CAT TIMP SI-L CUMPARA CARARAMA?(nou)

Edited by sergiuhusca

Share this post


Link to post

Sergiule, tu vorbesti cu maximus cum vorbea englezul cu robotul.

Share this post


Link to post
dom'le nu toata lumea are nevoie de un chevy sa-si faca imagine :lol: uita-te la nemti unde se vinde sandero-ul ca nebunul :) masini proaste ai? :) )

 

Oricum aici, dacia nu are decat sa fie proasta, vad ca unii nu sunt in stare sa recunoasca ca totusi dacia are o gramada de atuuri

 

 

In curand plec in Germania ( Munchen, Frankfurt AM fiind destinatiile finale , si o sa ma apuc sa numar loganele). De asemenea la intoarcere voi trece prin Dresda si voi trage o fuga pana in Frankfurt AO ( am o treaba) , apoi inapoi Dresda si apoi inapoi in tara. Tata se duce de cate 3 ori pe an in Germania ( in Hanovra si in Hamburg) si mi-a zis ca nu a vazut decat foarte putine logane , cele mai multe fiind in ex DDR ( Demokratische Deutsche Republik) , unde probabil ca au luat locul Trabantului si Wartburgului. A vazut mai multe chevy ( kalos , lacetti) , Hyundai ( i10, i30 si accent), Kia ( cee'd ,rio) , asta-n ex RFG.Treaba asta ca se vinde in Germania e politica de presa , iar la TV cand arata arata doar din RO nu din DE. Nemtii sunt chiar patrioti in ceea ce priveste masina , preferandu-si masinile lor. De asemenea mare succes in DE au masinile japoneze.

In lume Renault este cotata ca fiind una din cele mai proaste masini. Au motoare bune, e drept, insa nu doar motorul face masina, ci mai sunt si alte componente. Ce naste din renault nu are cum sa fie mai bun decat renault...adica ce naste din pisica...miauna ,zgarie si din regnul animal specia felina face parte. Speram ca la Dacia, odata cu moartea seriei 1300/1310 si aparitia lui logan sa se schimbe lucrurile. Se stie foarte bine ca Solenza a fost scoasa din productie ca sa salveze loganul ca acesta nu se vindea. Din pacate multe din defectele de fabricatie de la 1310 le regasesti la logan. Vorba unui coleg de serviciu care are logan si super nova: 1310 - > Super Nova/Solenza = progres; SuperNova/Solenza -> logan = regres. Am la servici si Logan si Kalos/aveo , si toate au sarit de 100000 km in 2-3 ani. Loganele scartaie de le gasesc dracii... Kalos/Aveo , doar unul scartaie in spate. Si au fost folosite in regim de service.

Ce atuuri are dacia ? Piese scumpe ( ca sunt renault) , defecte garla. Intr-adevar logan si sandero sunt un salt inainte...dar numai de la dacia 1300/1310 !

 

VW a vrut dacia...si asta se stie. S-a mascat uterior de catre presa din RO.

 

Cararama...maximus...romaximus...acelasi copil autist...traieste in lumea lui. Nu sunt masinile lui..ale lui ma-sa, ta-su...sau de pe proxy-uri...el nici n-are permis ( decat daca si l-a luat in AG acum un an - d-aia ii place dacia, e masina facuta in locul de bastina al permisului lui) , nu cred ca se da la nebuni permis.

 

Apropo...am avut acum 2 luni ocazia sa merg in fabrica Dacia ( aveam un utilaj acolo de reparat) , si am vazut cum se fabrica...finisajele tot la ciocan, ranga, polizor au loc.

Share this post


Link to post

e perfect adevarata treaba asta, ca germanul isi ia din 3 salarii logan cu banii jos. insa nu vad care e problema, adica ce e rau in asta? e rau ca dacia e o masina ieftina?

pentru cei care nu stiu preturile in germania la masini sunt mult mai mari decat ce e la noi. Priviti de exemplu cat costa un aveo acolo:

http://www.chevrolet.de/fahrzeuge/aveo/ave...erer/index.html

deci vreo 4000 de euro diferenta fata de pretul de aici al aceleiasi masini. la dacia nu cred ca e diferenta mai mare de 1000 de euro. :) .

normal ca neamtul care era obisnuit cu preturi din astea de japca de 14.000 pentru un aveo cand vede un logan care e perfect comparabil cu aveo si il vede la 10.000 normal ca il cumpara.

 

edit: vad ca incepeti cu aberatii. fara sa jignesc dar sa spui ca de la supernova-solenza la logan e regres e o tampenie. sau na, daca voi considerati ca de la 1.4 si 1.9d ce se punea pe solenza la 1.5 dci 85cp e regres, da asa o fi.sa nu mai vb de abs, airbaguri,computer de bord etc. multi considera solenza mai buna doar din prisma pretului. intr-adevar daca se mai tinea solenza loganul se vindea mai slab din pricina pretului. pentru multi din romanii veniti de pe 1310 solenza era de ajuns,asta e clar. una e sa dai 5500 sau cat era o solenza full si altceva era sa dai 6400 pe un logan chel chel.

iar treaba ca voia vw dacia, nu prea o cred. ce naiba prin 2000 eram vai de mama noastra (nu ca acum nu am fi) ca infrastructura, ca dotare a uzinei dacia, nu cred ca voia vw sa se lege la cap cu noi. plus ca nu eram nici in ue si nu erau nici perspective prea bune de aderare. asadar mi-e greu sa cred ca vw chiar a vrut uzina. totusi au luat seat,skoda firme cu ceva nume in europa, dacia ce nume avea?..

totusi chiar daca lua vw dacia eu nu cred ca era bine pt romani. poate pentru voi sau ma rog, cei care aveti asteptari de masini de o clasa superioara de la dacia. dar totusi sa nu uitam ca 60% din romani sunt aia care au facut 10 ani rate la un logan si care sunt mai mult decat multumiti de masina lor. cu ce ne-ar fi incalzit daca se produceau masini by vw dar costau de la 15.000 in sus? :)

iar ca tot zicea cineva de renault ca suntem groapa lor de gunoi ca tehnologii, motoare si etc din pacate cam asa e. si nu se va schimba prea curand treaba asta.pana la urma ca tehnologii renault pana si la masinile lor sunt destul de depasiti in ultimii ani :) . nu tu un tsi gen vw, sau t-jet..ne tot ameninta cu 1.6 dci ala dar doar vorbe goale pana acum :) . plus ca megane3 ultima lor aparitie porneste de pe la 13.000. pai daca ar baga pe dacia un motor ceva mai rasarit si niste dotari de bun simt nu s-ar pierde multi din clientii de megane3.

Edited by bossake

Share this post


Link to post

In momentul in care poti cumpara o masina din 3 salarii, in momentul in care statul iti da 2.500 de euro prima de casare...iti cumperi LOGAN/SANDERO, daca esti neamt.De ce?Este o masina, care la puterea ta de cumparare nu face prea mult si daca te tine 3 ani cat are garantie, si-a scos banii.

E o masina, ieftina, gandita precum produsele chinezesti cu garantie...

Share this post


Link to post

Nemtii sunt genul de oameni care nu prea se zgarcesc...prefera sa dea 14000 decat 9000. Si oricum Aveo de la ei e altfel decat aveo de la noi...la fel si celelalte modele...basca ca e "a la OPEL" tot marca de a lor, si chiar si service-ul e mai profesionist ca la noi. Ultima oara cand am fost in Germania a fost in 2007 octombrie, in orasul est german Magdeburg. Si nici tipenie de Logan. Am zarit cateva ( adica nu prea multe) coreene ( Kalos/Aveo, Accent, Lacetti, Getz, Kia picanto,.......mai mult SUVuri coreene am vazut adica Hyundai Tucson si Kia Sorento). In rest doar VW, Audi, BMW, Ford, Opel si Mercedes. Iarasi erau destule Volvo, Skoda, Seat si japoneze. Pana acum , in Germania nu am fost decat in ex RDG. Acum merg si in ex RFG.

 

Ei au magazinul Quelle care la electronice au brandul buget UNIVERSUM. Insa prefera sa dea mai multi bani pe un SONY, PANASONIC sau SAMSUNG decat pe un UNIVERSUM. Asta ca o paralela. Oricum o familie , din vreo 3 salarii isi ia cash o masina , la ce venituri au nu prea se uita la bani.

Share this post


Link to post

Cum mai Tudor...Fii convins ca isi cumpara Logan...E perfect comparabil cu un Aveo, dupa bossake!

:D

Share this post


Link to post

Tati...am zis...ma duc prin Iulie in Germania...si am sa vad cu ochiul meu...stau 2 saptamani. Nu ma duc cu masina mea ci cu cea de firma...un kalos sedan 2005 :D cu 146000 km , si cu inca 2 colegi. Am sa ma uit prin fiece orasel prin care trec si pe sosele si autostrazi sa numar loganele.

Share this post


Link to post
pai daca ar baga pe dacia un motor ceva mai rasarit si niste dotari de bun simt nu s-ar pierde multi din clientii de megane3.

Da' de ce să bage? Tu în locul lor şi în condiţiile actuale (în care Dacia se vinde bine, cu motorizările astea) ai băga? ;)

Edited by EM!L

Share this post


Link to post
Tata se duce de cate 3 ori pe an in Germania ( in Hanovra si in Hamburg) si mi-a zis ca nu a vazut decat foarte putine logane , cele mai multe fiind in ex DDR ( Demokratische Deutsche Republik) , unde probabil ca au luat locul Trabantului si Wartburgului. A vazut mai multe chevy ( kalos , lacetti) , Hyundai ( i10, i30 si accent), Kia ( cee'd ,rio) , asta-n ex RFG.

 

=)) ... foarte tare.

 

Intamplator si eu mai trec prin germanica si sa mor daca am vazut vrun kalos...de fapt nu prea vezi GM in general (daca nu pui opel la socotela).

Share this post


Link to post

Ca tot veni vorba de vanzari si vad ca si aici va contraziceti, ca se vinde mai bine aveo decat logan/sandero.

priviti date oficiale pe luna mai:

http://www.autobild.de/artikel/hitliste-mai-2009_924025.html

 

la locul 7 dacia sandero cu ~9000 de masini vandute

la locul 26 dacia logan cu ~4000 de masini vandute

la locul 88 chevrolet aveo/kalos cu 700 de masini vandute.

 

Insa repet aveo se vinde prost datorita pretului al naibii de mare in comparatie cu dacia. daca ar avea pret de 8-9000 de euro s-ar vinde si aveo binisor. sau daca ar avea si ei niste motoare diesel ;) .

 

pe de alta parte trebuie sa recunosc ca daca as trai in alta tara dacia si-ar pierde multe din atuu-rile care le are aici in tara. orice ati spune se intretine mult mai ieftin decat orice alta marca. atat in reprezentanta cat si mai ales after-market. mergeti in targul vitan si gasiti stopuri de logan 1 milion. oglinda 1 milion. bara 1 mil 500, far 1 mil 500. si tot asa.filtre,placute de frana,discuri,radiatoare tot ce vrei la pret de nimic.nu se compara costurile de intretinere cu alta marca. unde mai pui si valoarea de casco care e mai mica fiindca se aplica o reducere ca e productie autohtona. . toate atuu-rile astea se cam pierd in afara tarii :) .

Edited by bossake

Share this post


Link to post

@Bossake tu ai citit topicul?Cine se contrazice, ca se vinde Aveo mai bine decat Loganul?

Contradictia, era asupra VANZARII RELATIV BUNE A MARCII DACIA IN GERMANIA.

In contextul asta erau prezentate anumite argumente.

Oricum suntem OFF-TOPIC.

Share this post


Link to post
...pe de alta parte trebuie sa recunosc ca daca as trai in alta tara dacia si-ar pierde multe din atuu-rile care le are aici in tara. . . toate atuu-rile astea se cam pierd in afara tarii.

Eu inteleg ca toate atuurile aceste marci in RO sunt piesele de schimb ieftine obtinute din furaciune, adica exact ca inaintea venirii investitorului francez.

Share this post


Link to post
Cararama, Dacia se vinde in Germania pentru ca VW, Audi, Mercedes, Mazda sau Honda sa stea in garaj cand e de mers pana la magazin sau cand e urat afara si tocmai au fost spalate. In 5 zile petrecute in Germania am vazut un Logan condus de o incepatoare intr-un oras mic (Denkendorf) si inca un Logan taxi in Frankfurt Main. De curios, am intrebat un taximetrist neamtz ce parere are de Dacia si mi-a zis franc ca in opinia lui este proasta. Nici nu stia ca e marca romaneasca, el credea ca e frantuzeasca ca renault. I-a parut rau dupa aia cand i-am explicat ca e romaneasca si ca eu sunt din Romania si a incercat s-o mai dreaga, ca-i masina ieftina ca merge etc. Asa ca lasa-ma cu parerea nemtilor despre Dacia... O cumpara ca masina "reciclabila" pentru ca au un sistem de prime ptr casare mult mai bun decat al nostru, si... sa nu uitam, au si alte salarii. Asa ca isi permit sa ia o dacie ca rezerva rezervei si sa o arunce dupa 1-2 ani. Sa zicem mersi ca asa masinile lor bune, cand le dau de second, au mai putini KM :->

 

N-am nimic cu actuala Dacie, este buna, este de N ori mai buna decat ce era inainte. Dar nu e deloc la fel de buna cum ar fi trebuit. Bine ca au dat-o cretinii nostri de politicieni francezilor si i-au trimis pe aia de la VW la plimbare. Rau ne statea cu o Dacie construita de VW... da probabil nemtii nu au stiut sa dea spaga.

 

Greu o fi sa-ti dai seama ca nici unu dintre noi nu depinde de Chevy pentru imagine. Fix pentru imagine mi-am luat eu Aveo hatchback :) ) ... cum sa nu! Judeci... ca in liceu. Bafta

nu conteaza ce vezi tu, conteaza cifrele de vanzari. Vroiam sa le pun eu, dar bossake a fost mai rapid. Cat despre pareri despre masini, nici nu vrei sa stii ce parere au nemtii despre chevrolet, de aia nici nu cumpara asa de multe. Btw, ai vazut cum sta chevrolet la jd powers germania? Ultimul loc 294016l-576x432-h-b45cd358.jpg , deci nu-mi spune tu ca dacia e vazut prost acolo :lol: vezi pe ce loc e dacia, e cu mult inaintea opel-ului

 

Ca tot veni vorba de vanzari si vad ca si aici va contraziceti, ca se vinde mai bine aveo decat logan/sandero.

priviti date oficiale pe luna mai:

http://www.autobild.de/artikel/hitliste-mai-2009_924025.html

 

la locul 7 dacia sandero cu ~9000 de masini vandute

la locul 26 dacia logan cu ~4000 de masini vandute

la locul 88 chevrolet aveo/kalos cu 700 de masini vandute.

 

Insa repet aveo se vinde prost datorita pretului al naibii de mare in comparatie cu dacia. daca ar avea pret de 8-9000 de euro s-ar vinde si aveo binisor. sau daca ar avea si ei niste motoare diesel ;) .

 

pe de alta parte trebuie sa recunosc ca daca as trai in alta tara dacia si-ar pierde multe din atuu-rile care le are aici in tara. orice ati spune se intretine mult mai ieftin decat orice alta marca. atat in reprezentanta cat si mai ales after-market. mergeti in targul vitan si gasiti stopuri de logan 1 milion. oglinda 1 milion. bara 1 mil 500, far 1 mil 500. si tot asa.filtre,placute de frana,discuri,radiatoare tot ce vrei la pret de nimic.nu se compara costurile de intretinere cu alta marca. unde mai pui si valoarea de casco care e mai mica fiindca se aplica o reducere ca e productie autohtona. . toate atuu-rile astea se cam pierd in afara tarii :) .

masini proaste dom'le, nemtii is prosti ca cumpara atatea dacii. Is curios cum vor justifica uni pe aici chestia asta si cum vor motiva diferenta dintre vanzarile daciei si vanzarile chevroletului.

 

Eu inteleg ca toate atuurile aceste marci in RO sunt piesele de schimb ieftine obtinute din furaciune, adica exact ca inaintea venirii investitorului francez.

cauta intr-un magazin de piese si vezi daca piesele de dacia is furate :lol:

Edited by cararama

Share this post


Link to post

CARARAMA eviti sa raspunzi la intrebari?Sau eviti sa citesti, ce ti s-a spus...Ti-am argumentat de ce se vinde Dacia mai bine decat Chevy.

 

Nu intelegi?

 

SUNTEM OFF-TOPIC!

Share this post


Link to post

Dupa ce am vazut in fabrica Dacia, cum se fabrica ( HOW IT'S MADE) loganul ( paca vad ca si Discovery va face un reportaj) sunt tentat sa iau 2 logane si sa incerc sa permut usile , capota de la motor si portbagaj , si alte componente sa vad daca se potrivesc. Cum au facut chinezii acum cativa ani cu Daciile duse la ei...destepti ai naibii chinezoi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...