Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

Am citit cateva pagini in urma, dupa o perioada de absenta de pe acest topic.

 

Tin sa va reamintesc cateva lucruri esentiale:

1. Asigurarile: daca aveti masina de la un productor nesimtit si cascu nu sunteti neaparat scutiti de neplaceri. Odata ce sistemul de daune intercompany va fi gata, o sa aveti multe surprize neplacute. (cine a avut asigurare prin vest stie la ce ma refer)

Renault este cel mai nesimtit din toti, dar este urmat in deaproape de VAG.

 

2. Desi GM (Opel) in special este renumit pentru discount-urile pe care le ofera, stiu eu un Logan Laureate 1.4 alb care a venit cu 21.5% discount (facea parte dintr-o flota)! Inclin sa cred ca masina chiar le-a iesit la 5000 euro, doar ca nu vor sa ne-o vanda cu atat! :mrgreen:

 

In topul expertilor nu e luat in calcul consumul. Pt romani este foarte important. ~2 L /100 km in Bucuresti (intre Aveo 1.5 si Logan 1.4) pot face diferenta.

 

Un alt lucru ignorat complet este nr de stele la testele de impact. Sunt destul de importante. Am luat un caine pe centrua Bucurestiului cu Megane-ul. Desi m-a lasat fara ornamentul inferior la spoiler, fara un proiector, o contra aripa si mi-a indoit si un pic aripa (850 lei factura) s-a ridicat si a plecat. Daca il loveam cu Cielo, treceam peste el, il faceam desen pe asfalt, si nici nu zgariam masina. Dar daca era un biciclist de exemplu? Mai dormeam noaptea?

Share this post


Link to post

@Panzer: ce e aia "Aveo 1.5" ?

Share this post


Link to post

Repet:

1. Air-bag-urile frontale se deschid doar daca unghiul format intre masina si obiectul in cauza este de maxim 15 grade de la axa perpendiculara.

2. Este necesara o anumita forta de impact. Laganul are o structura de absorbtie a socurilor destul de mare (materiale inferioare) si deaceea masina se deformeaza destul de tare si la impact usor.

Share this post


Link to post
... Pt romani este foarte important. ~2 L /100 km in Bucuresti (intre Aveo 1.5 si Logan 1.4) pot face diferenta ...

Asta pentru cine crede aceasta gogorita. Nici macar constructorul n-a avut curaj sa specifice asta. Cine a comparat kilometrajul Loganului cu cel real, cel de pe harta, a constatat imediat unde-i smecheria pentru a raporta un consum mai mic (vezi forumul dedicat marcii). Nici treaba cu subturatul nu aduce economie (intreaba taximetristii), iar in privinta misfire-ului poti intreba pe cei care au pus scanerul pe ECM-ul de Logan, doar ca Reno a fost doar mai smecher, nu mai corect, si nu semnalizeaza acest lucru pe MIL. Asa ca se ajunge la consecinte grave fara un avertisment in prealabil. Pentru cei neinformati, care fac asta la motorul Diesel, termina turbina intr-un timp nesperat de repede. Pana acum am intalnit in traficul urban de aici 3 astfel de cazuri, in doar 1 luna de urmarire, la mai putin de 2 ani de exploatare.

Share this post


Link to post
Eu nu vad nicio conditionare a functionarii airbagului de vreun contact la centura de siguranta. UCE decide doar in functie de amploarea socului daca e cazul sau nu sa umfle baloanele in caz de impact frontal.

Pai nici nu exista. La Clio n-am nici un contact in cupla centurii de siguranta, macar unul de bec in bord cum aveam la Matiz, asa ca ma indoiesc ca stie sistemul ca am centura pusa sau nu.

 

La Logan deja sunt satul de fumegaraia de la diesel de pe strada. Am mai observat la taxiurile de la noi ca le functioneaza aiurea semnalizarea pe spate, se aprind slab becurile, raman aprinse, etc. Asta ce naiba mai e?

Share this post


Link to post

Asta am zis si eu, Mircea insa spune ceva de un fir la centura. Scrie mai sus ce si cum.

Si apropo de lumini, un fir prost legat are acelasi "efect" la orice masina. Depinde de mana meseriasului si de cheful utilizatorului de a verifica chestiile astea. In Bucuresti, se merge pe economie la sange, taximetristii nici nu se mai obosesc sa semnalizeze, deci eventualele defectiuni sau reparatii facute cu ochii inchisi nu se observa. :)

Share this post


Link to post
Asta pentru cine crede aceasta gogorita. Nici macar constructorul n-a avut curaj sa specifice asta. Cine a comparat kilometrajul Loganului cu cel real, cel de pe harta, a constatat imediat unde-i smecheria pentru a raporta un consum mai mic (vezi forumul dedicat marcii). Nici treaba cu subturatul nu aduce economie (intreaba taximetristii), iar in privinta misfire-ului poti intreba pe cei care au pus scanerul pe ECM-ul de Logan, doar ca Reno a fost doar mai smecher, nu mai corect, si nu semnalizeaza acest lucru pe MIL. Asa ca se ajunge la consecinte grave fara un avertisment in prealabil. Pentru cei neinformati, care fac asta la motorul Diesel, termina turbina intr-un timp nesperat de repede. Pana acum am intalnit in traficul urban de aici 3 astfel de cazuri, in doar 1 luna de urmarire, la mai putin de 2 ani de exploatare.

 

 

un amic cu un aveo sedan are cam 13-14% consum, calculat pe baza metodei plin-plin. traseu nicolina-independentei. e ceva normal sau asta e consumul intr-un trafic mai aglomerat? :scarpin: motorul e un 1.2. 2 persoane, fara bagaje, ac pornit cam 40% din timp

Edited by cararama

Share this post


Link to post

Are o problema, ori la masina, ori in stilul de condus. Pe traseul ala cu un motor de 1.2 mai mult de 10% n-are voie sa consume masina, oricat de chinuita ar fi.

Diferente de consum de peste 25-30% intre consumuri arata ceva probleme pe undeva.

 

@vijelie: luminile alea de semnalizare le-am intalnit la mai multe taxiuri. Pana la urma nu ar trebui sa umbli pe acolo, cum umblu la berlina sa bag hartie ca nu mi se aprinda vreun bec.

Share this post


Link to post
un amic cu un aveo sedan are cam 13-14% consum, calculat pe baza metodei plin-plin. traseu nicolina-independentei. e ceva normal sau asta e consumul intr-un trafic mai aglomerat? :scarpin: motorul e un 1.2. 2 persoane, fara bagaje, ac pornit cam 40% din timp

Spune-i ca nu stie sa-l duca, spune-i ca pe acel motor se poate obtine si consumuri de 7,6-81% in urban. Exemplu personal se exclude, asa ca ti-am citat taximetristii. Si inca ceva, un motor de capacitate de 1150cc n-o sa consume niciodata mai mult decat unul de 1400 cc, in aceleasi conditii.

Share this post


Link to post

Notiunea de "consum urban" difera atat in functie de starea masini si de talpa utilizatorului, dar, cel putin in Bucuresti, incepe sa fie din ce in ce mai elocvent ora si traseul ales.

Share this post


Link to post

Totusi la 1.2 consumul ala... nu cred ca tine de traseu sau de alte chestii, in afara de sofer!

Share this post


Link to post
Spune-i ca nu stie sa-l duca, spune-i ca pe acel motor se poate obtine si consumuri de 7,6-81% in urban. Exemplu personal se exclude, asa ca ti-am citat taximetristii. Si inca ceva, un motor de capacitate de 1150cc n-o sa consume niciodata mai mult decat unul de 1400 cc, in aceleasi conditii.

 

 

nu cred ca e vina soferului, cu un ford focus 2 hatch 1.6 benzina el scoate cam 10% pe acelasi traseu. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Orice consum tine in primul rand de capacitatea cilindrica. Asta-si ratiunea pentru care fiecare producator cauta sa-si aduca in oferta un motor mic. Faptul ca unii consuma cat pentru un motor de 2x mai mare, inseamna ca se afla tot timpul in treapta care nu trebuie si cu piciorul mai apasat pe pedala, desi motorul se chiunuie pe muteste, undeva pe la 1500 rpm.

Share this post


Link to post
Spune-i ca nu stie sa-l duca, spune-i ca pe acel motor se poate obtine si consumuri de 7,6-81% in urban. Exemplu personal se exclude, asa ca ti-am citat taximetristii. Si inca ceva, un motor de capacitate de 1150cc n-o sa consume niciodata mai mult decat unul de 1400 cc, in aceleasi conditii.

Sau ca unul de 1.6 care ia cam 12% pe Bucuresti (facand o medie a consumurilor din ultima luna, indiferent de carburantul folosit CO95 sau CO98) cam 50% din timp cu AC pornit.

 

Oricum despre consum Aveo, e topic dedicat. :)

 

End of off-topic.

 

O intrebare pentru posesorii de logane.

 

Fratilor ce-i cu franele astea de kkt la Logan?

 

Era sa ma pupe unul in fund azi rau de tot, noroc ca mai aveam loc si am dat drumu la pedala. Mie nici macar nu mi-a intrat abs-ul, e drept ca a fost o frana mai din scurt ca mi-a taiat un bou fata, dar zau ca nu a fost violenta.

Inteleg ca sunt probleme la cele cu anvelope montana si fara abs, dar asta avea micheline energy si avand in vedere ca n-am auzit rotile scartaind continuu ca la cele fara abs, tind sa cred ca avea abs.

 

P.S. Am vazut ce anvelope avea cand a venit omul in dreptul meu la semafor sa-mi multumeasca ca am dat drumu la frana. Era un Logan 1.6 mpi model cu buton de eject pe portbagaj. :)

Share this post


Link to post

Probabil ca ABS-ul functioneaza la fel cum se deschid si airbagurile la Logan... :rolleyes: Adica mai rar! Din ultimele posturi la adresa Loganului constat ca au mari probleme in ceea ce priveste securitatea!

Share this post


Link to post
Orice consum tine in primul rand de capacitatea cilindrica. Asta-si ratiunea pentru care fiecare producator cauta sa-si aduca in oferta un motor mic. Faptul ca unii consuma cat pentru un motor de 2x mai mare, inseamna ca se afla tot timpul in treapta care nu trebuie si cu piciorul mai apasat pe pedala, desi motorul se chiunuie pe muteste, undeva pe la 1500 rpm.

 

 

omu schimba cam pe la 3500 rpm. Nu e taximetrist ca sa mearga la 1200 rpm. :rolleyes: intreb pentru ca sunt curios cum un asa motor de mic poate sa consume atat de mult. din moment ce pe o masina mai puternica scoate un consum mai mic.

 

Rog un moderator sa mute aceste offtopicuri pe topicul dedicat :lavolan:

Share this post


Link to post
...Inteleg ca sunt probleme la cele cu anvelope montana si fara abs, dar asta avea micheline energy si avand in vedere ca n-am auzit rotile scartaind continuu ca la cele fara abs, tind sa cred ca avea abs...

Pedala de frana este destul de sensibila, blocheaza repede rotile cand este bruscata si modelul fara abs se duuuuce sanie, mai ales pe faimoasele gume Montana. Cu anvelope mai bune si cu oarece atentie problema e rezolvata.

Loganistul tau poate avea abs, dar in niciun caz absul nu scurteaza distanta de franare.

Share this post


Link to post

Nu- zau- pe carosabil USCAT- chiar NU scurteaza distanta de franare????!!!! Pe bune?!

LE: 2emil- pe mine ma umfla rasul cand vad astfel de remarci ca mai sus. Ma gandeam chiar: oi fi fost fraier cand am vrut (si am si luat) ABS la masina? Am franat de la 60->0 in maxim 6m cu ABS. In aceleasi conditii in care acum cativa ani am franat cu o supernova si am patinat (sau m-am dat cu sania) mai bine de 20- era sa-l fac praf pe un fraier care nu a oprit la stop si mi-a iesit in fata din dreapta- PE SENSUL MEU!!! Si ai dreptate cu "bai rino"!!! :lavolan:

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Scurteaza oricum distanta fie carosabil uscat sau umed si in + te ajuta sa pastrezi controlul asupra directiei! :scarpin: O fi la "bai reno" altfel!

Share this post


Link to post

Creste fiindca 99% din cei care utilizeaza masini cu ABSul activat ridica piciorul de pe pedala cand simt ca pulseaza. E o chestie de obisnuinta. :)

Share this post


Link to post

Din cauza asta s-a inventat asistenta la franare :) )

Share this post


Link to post

Si e disponibila si la frigider?! Ca-mi iau si eu...

LE: @ovi- eu glumeam ca-mi iau dacia... in viata mea nu mai fac vanzare la masina iesita din uzina de la mioveni! Nu vreau sa ajung ca altii care isi zic: m-am nascut cu dacie- dacie vreau pana la moarte! Pe unii ii ajuta mult franele :D .

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Va fi si pe logan cand numai este de actualitate la reno.

Share this post


Link to post
un amic cu un aveo sedan are cam 13-14% consum, calculat pe baza metodei plin-plin. traseu nicolina-independentei.

E ceva anormal ori la stilul de condus, ori la metoda de calcul.

 

Nu- zau- pe carosabil USCAT- chiar NU scurteaza distanta de franare????!!!! Pe bune?!

2emil- pe mine ma umfla rasul cand vad astfel de remarci ca mai sus. Ma gandeam chiar: oi fi fost fraier cand am vrut (si am si luat) ABS la masina? Am franat de la 60->0 in maxim 6m cu ABS.

S-a rasdiscutat, nu are sens sa incepem iar discutia legata de ABS.

 

Cat despre 6 m... Si eu am prins un peste de 40 kg odata la balta, era mai mare decat portbgajul loganului :| . Faci 16m intr-o secunda la 60km/h... Deci tu in 0.266 secunde ai observat obstacolul, ai pus piciorul pe frana si ai oprit, exceptionala perfomanta.

Share this post


Link to post

Nu am oprit de urgenta, Andrei. Am observat pe stanga o cunostinta si mi-am adus aminte ca am ceva sa-i spun. Am franat deci fara sa trebuiasca sa evit ceva. Asfaltul era cu criblura, deci rugos, uscat. Eram doar eu in masina. Tura viitoare cand ne intalnim- facem proba. OK?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...