Jump to content
Sign in to follow this  
SORAN

Accidente... vazute sau suferite

Recommended Posts

Chiar daca e credit, banii sunt ai bancii; asta scrie clar in contractul pentru CASCO - polita se cesioneaza in favoarea bancii creditoare. Deci dupa ce isi ia banca banii, daca mai ramane ceva primeste si clientul.

 

 

 

 

Nu as zice asta. Hotararea trebuia sa o ia razvan. Sunt aproape sigur ca masina a fost achizitionata cu un imprumut in euro. In 2008, euro era muuult mai mic ca acum. CASCO se face raportat la suma in lei din factura, ceea ce inseamna ca daca in 2008 euro era la 3.5 lei iar pretul masinii era de 6.000 euro, pretul in lei pe factura era de 21.000 lei. Raportat la aceasta valoare se calculeaza si suma asigurata.

Acum in 2009 cand euro este la 4.3 lei creditul ar fi de 25.800 lei(presupunand ca nu s-a achitat nicio rata). Avand in vedere ca intr-un an achiti din credit o suma destul de mica, cumulat cu cresterea euro si cu devalorizarea masinii, sunt sanse maxime ca tu sa mai dai bani pe langa suma primita de la CASCO pentru a putea sa-ti achiti creditul.

Adevaru este ca oricum ai gandi-o, tot in pierdere iesi. :(

 

perfecta dreptate ai.

am vorbit unul din managerii bancii!!!! mai trebuie sa platesc eu din buzunar in jur de 6000 lei plus comision de achitare a creditului inainte de termen!!! :wallbanger:

TRAIM IN ROMANIA?!

 

singura solutie: accept caroseria din 2005 si ramane sa-l dau in judecata pe vinovat eu personal, si nu CASCO. si acu cum se face asta? eu, nevinovat, si tot eu platesc?

 

dar pana la urma bine ca TRAIESC, si are cine sa plateasca... :banana:

Share this post


Link to post

Reparatia se face pe casco? Ce faci mai departe, Mircea zicea ca nu se accepta caroserii mai vechi decat masina.

Share this post


Link to post

Dar chiar si in cazul in care se accepta recarosare, cei de la casco vor plati? Pentru ca impresia mea puternica este ca valoarea reparatiei depaseste 80% din valoarea asigurata, caz in care singura optiune ramasa este aceea de incasare a daunei totale.

P.S. totusi iti va ramane epava, pe care o poti exploata pentru a acoperi (integral, cred eu) restul datoriei catre banca.

Share this post


Link to post

Conditii tehnice de acceptare a înlocuirii de caroserie/sasiu

 

Autovehicule din categoria M1 sau M2

Pentru un autovehicul din categoria M1 sau M2 se accepta înlocuirea sasiului/caroseriei cu unul/una destinat/a unui autovehicul identic cu primul cel putin în ceea ce priveste urmatoarele caracteristici:

 

Ą Marca, admitându-se diferente numai în cadrul aceluiasi grup de firme ce colaboreaza la fabricarea aceluiasi produs;

 

Ą Tipul desemnat de catre constructor în conformitate cu definitia din Anexa II B din Directiva 70/156 CEE, mentionat în certificatul de conformitate sau în certificatul de omologare;

 

Ą Tipul caroseriei.

 

 

Autovehicule din categoria M3

Pentru un autovehicul din categoria M3 se accepta înlocuirea sasiului/caroseriei cu unul/una destinat/a unui autovehicul identic cu primul cel putin în ceea ce priveste urmatoarele caracteristici:

 

Ą Marca, admitându-se diferente numai în cadrul aceluiasi grup de firme ce colaboreaza la fabricarea aceluiasi produs;

 

Ą Tipul desemnat de catre constructor în conformitate cu definitia din Anexa II B din Directiva 70/156 CEE, mentionat în certificatul de conformitate sau în certificatul de omologare;

 

Ą Tipul caroseriei;

 

Ą Numarul de axe.

 

 

Autovehicule din categoria N

Pentru un autovehicul din categoria N se accepta înlocuirea sasiului/caroseriei cu unul/una destinat/a unui autovehicul identic cu primul cel putin în ceea ce priveste urmatoarele caracteristici:

 

Ą Marca, admitându-se diferente numai în cadrul aceluiasi grup de firme ce colaboreaza la fabricarea aceluiasi produs;

 

Ą Tipul desemnat de catre constructor în conformitate cu definitia din Anexa II B din Directiva 70/156 CEE, mentionat în certificatul de conformitate sau în certificatul de omologare;

 

Ą Categoria vehiculului

 

Ą Numarul de axe.

 

OBS. Pentru toate categoriile de autovehicule de mai sus, in cazul in care tipul desemnat de catre constructor conform cu Directiva 70/156 CEE nu poate fi determinat, acesta se considera a fi cel precizat în structura denumirii comerciale sau în numarul de identificare poansonat, dar fara a se trece de la o generatie de fabricatie la alta.

 

In cazul in care tipul definit de catre constructor pentru un acelasi vehicul, avand aceeasi denumire comerciala, aceeasi generatie de fabricatie, este diferit (exemplu Peugeot 405(15B - 4B), VW Transporter(251 - 255), etc.) dar conditiile de definire a tipului de vehicul din RNTR 2 sunt identice, tipul vehiculului se considera a fi identic.

 

NOTA: Daca autovehiculul ce apartine uneia dintre categoriile enumerate mai sus are caroserie semiportanta sau neportanta, numai înlocuirea sasiului face obiectul prezentei proceduri, ca fiind principalul element de rezistenta. Întrucât schimbarea acestuia reprezinta o operatiune complexa, care presupune interventii asupra sistemelor implicate direct în siguranta circulatiei, se va accepta si înlocuirea cu un sasiu echipat.

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

Reparatia se face pe casco? Ce faci mai departe, Mircea zicea ca nu se accepta caroserii mai vechi decat masina.

 

da, reparatia pe casco se face. si daca nu mai sunt alte solutii, se accepta si caroserii mai vechi...

 

Dar chiar si in cazul in care se accepta recarosare, cei de la casco vor plati? Pentru ca impresia mea puternica este ca valoarea reparatiei depaseste 80% din valoarea asigurata, caz in care singura optiune ramasa este aceea de incasare a daunei totale.

P.S. totusi iti va ramane epava, pe care o poti exploata pentru a acoperi (integral, cred eu) restul datoriei catre banca.

 

casco repara, eu platesc aditionalele, RAR-ul si ce taxe mai sunt necesare.

Share this post


Link to post

Pentru aditionale il dai pe vinovat in judecata sau te intelegi cu el in acest caz...

Share this post


Link to post

Pentru aditionale il dai pe vinovat in judecata sau te intelegi cu el in acest caz...

 

aşa am să fac... Dă Doamneeee!!!.....

Share this post


Link to post

Si urmarile schitei de aici. Nimic grav, cel care m-a lovit, un Focus, avea portiera infundata binisor si un pic atins la pasajul rotii.

 

Edit: am scos nr de inmatriculare.

post-4428-125629548899_thumb.jpg

Edited by andrew

Share this post


Link to post

Acum un an am fost in situatia B-ului din desen. Am julit bara fata a unui Golf, iar eu mi-am raschetat vopseaua de pe portiera dreapta spate. Nici nu s-a pus problema cine e vinovat, clar eu am fost. Argumentatiile de genul "e obligat de semn sa faca dreapta" mi se par cel putin hilare :) . E clar ca lumina zilei, asta se incadreaza la "neasigurare la schimbarea benzii de mers" si se lasa cu suspendare de permis. Asa ca mai bine o dai lovita in parcare, ca sa nu-i faci un rau omului, daca v-ati inteles.

Share this post


Link to post

Dupa constatarea amiabila ii mai suspenda tipului permisul? Adica e vreo sansa sa se trezeasca cu instiintare sa predea permisul?

Share this post


Link to post

Da

Share this post


Link to post

În cazurile în care se aplică constatul amiabil, se elimină atât amenzile, cât şi suspendarea permisului de conducere. În schimb, odată cu introducerea sistemului bonus-malus, preconizată pentru 2010, şoferul vinovat, care înregistrează daune pe poliţa sa RCA, va fi penalizat de asigurator prin majorarea tarifului de primă pentru anul următor, iar conducătorii auto fara daune vor beneficia de o reducere a acestor tarife.

 

Aici scrie altfel. S-a schimbat intre timp? Am rezolvat deja problema constatarii amiabile, dar daca stiam ca il las fara permis poate il ajutam, tipul s-a comportat foarte ok, accidentul a fost mai mult o neintelegere, el credea ca l-am vazut si il las sa treaca. :(

 

Poate ar fi bun si un topic pentru constatarea asta amiabila, in care sa se mute si post-urile astea.

Edited by andrew

Share this post


Link to post

Eu stiu ca toate aceste constatari amiabile ajung la politie intr-un final. Este insa foarte posibil sa nu se uite nici dracu pe ele...

Share this post


Link to post

Am mai citit undeva pe softpedia ca asigurarile informeaza politia privind evenimentele DOAR la cererea politiei. Si in general, peste tot scrie ca in cazul constatarii amiabile, nu se aplica puncte/suspendarea permisului.

Share this post


Link to post

Si eu stiam tot ca Mircea, ca politia poate suspenda, dar...din linkul postat de tine reiese altceva. Acum, daca ati dat deja declaratiile, asta este, n-ai ce sa mai intorci, indiferent cum o fi. Bine ca v-ati inteles si n-ai mai pierdut ore si pe la politie (unde daca ati fi ajuns tu puteai linistit sa sustii ca ai vrut sa faci dreapta "un pic mai larg" si el te-a atins, de-aia am spus ca mi se pare hilara chestia aia cu "vina comuna" intr-un astfel de caz)

Share this post


Link to post

Pe Decebal, la prima intersectie de la Piata Muncii. O femeie loveste pe trecerea de pietoni pe un barbat. In ciuda eforturilor celor doua echipaje SMURD Morarilor ajunse imediat la fata locului se constata decesul pietonului.

post-109-125658714557_thumb.jpg

post-109-125658716257_thumb.jpg

post-109-125658717136_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Trecerea respectiva de pietoni este foarte periculoasa: masiniile au viteza mare acolo + sint parcate o groaza de masini pe acolo.

Share this post


Link to post

Este si mai periculoasa pe sensul celalalt unde sunt masini parcate de nici nu vezi ca e trecere, daca e vreun pieton etc. Sunt zile cand sunt ridicate masinile de pe interzis si se circula foarte ok acolo, insa seara vin Bmw-urile si Q7-urile la terasele din zona si degeaba e o banda goala daca mergi pe ea si dai de un astfel de nesimtit. Cand e plin de masini si se accepta asta mai pui masina, dar cand esti singurul sau mai e unu ca tine e nesimtire mare, rupere...

Share this post


Link to post

Aveti mare grija cu intersectia aia este un pericol foarte mare pt ca sunt multe masini parcate si nu ai vizibilitate daca trece cineva !!

Share this post


Link to post

:) Ca de altfel la majoritatea trecerilor de pietoni din Bucuresti.

Share this post


Link to post

Acum 2-3 saptamani ma intorceam pe seara pe un dn. De pe contrasens venea o dacie 1310, o vad cu vine spre mine, iese din carosabil pe camp, se rostogoleste pe lateral de vreo 2 ori si aterizeaza in picioare. Nimeni nu a patit nimic, dacia putin sifonata. Daca se intampla acest lucru cu 10-20m mai aproape de mine, nu se stie ce pateam [-O<

Share this post


Link to post

Si ghinionul loveste din nou. Sambata seara prin zona Rahova stateam linistit la semafor cand vad in oglinda un motociclist venind vertiginos, ma observa in ultima clipa si reuseste sa ma evite prin dreapta insa cea de a doua casca legata cumva in stanga motorului imi atinge tripla dreapta spate facand-o tandari.

Am avut noroc de faptul ca nu mi-a atins tabla si numai stopul. Si el a avut noroc, daca intra in plin nu stiu ce se intampla cu el.

 

A si am comis-o si eu acum vre-o 2 saptamani, am "curs" in cel din fata din neatentie :D

Avarii: la el nimic, la mine i intepatura pe spoiler s-a crapat 1 cm probabil avea cuiul de remorcare montat.

Share this post


Link to post

... stateam linistit la semafor cand...

 

Anul acesta am avut doua incidente asemanatoare, asteptind la semafor vine unul din spate cu un Reno si "BUM", am crezut ca am portbagajul pe bancheta din spate, cobor, ma uit, la cutia mea doar rama care tine placuta de inmatriculare era pe jos iar la el, 8-} isi facuse botul masinii flenduri. Zice, acu ce facem, zic dude si fati masina.

Cel de-al doilea cu Opel, la fel, ia intrat spoilerul din fata pina-n roata cred, al meu nici nu s-a clintit :-> .

Share this post


Link to post

Asa crezi tu ,dar daca dai bara jos ai fagurele de acolo facut praf! Ti-a amortizat 2 socuri , nu cred ca la al treilea mai scapi!

Edited by VAXXi
Nu mai cita mesajul anterior, foloseste ADD REPLY sau FAST REPLY!

Share this post


Link to post

Asa crezi tu...

 

[-X Cu mult dupa cele doua incidende, am dat jos bara metalica de care este prins acel plastic (asa numit faguri) pentru a o curata si vopsi ca o cam prinsese rugina, iar acele faguri erau intacte. Oricum planui sa-mi pun bare de protectie, atit pe fata cit si pe spate sub spoilere. Doar vreun camion sa nu ma inpinga de la spate ca atunci...imi face cutia ticolino #-o

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...