Jump to content
Sign in to follow this  
SORAN

Accidente... vazute sau suferite

Recommended Posts

Mai pune portiera dreapta fata, praguri, rezervor, punte spate, probabil bancheta spate. Asta doar pe ce se vede la o privire, pe poze. Un Matiz in 2008 nu cred ca avea cum sa coste mai mult de 6000 de euro, iar acum, la un an dupa achizitie, valoarea asigurata scade cu aprox 20%. Deci un optimist 5000 de euro valoare asigurata. Ori reparatia la masina aia este imposibil (parerea mea) sa fie sub 4000 de euro, astfel incat sa nu intri la dauna totala...

Share this post


Link to post

La prima parte, cearta-te cu ei. Pana la urma de-asta ai CASCO, ca sa nu platesti tu.

La a doua parte, exagerezi clar. La 200km/h nu mai aterizau pe masina ta nici macar bucati din rider.

 

ok aici m-ati prins. dupa calculele politistilor, viteza de impact a fost de 140 km/h dupa ce a franat in jur de cateva zeci de metri. oricum, concluzia politistilor a fost ca a avut 200km/h inainte de franare...

 

 

La 200 kmh trecea prin matiz cu tot cu motor... Iar tu sigur nu mai scriai aici. Oricum, impactul a fost dur, a avut ceva viteza, estimez un 70-80 kmh in momentul impactului, asta dupa daunele create.

Un lucru e cert, masina nu mai faci din aia. Masina e pe numele tau sau e pe numele bancii?

Daca e pe numele tau, CASCO trebuie sa-ti faca masina, nu e o chestie de ce "prefera" ei sa faca. E dreptul tau sa ceri reparatia masinii, sau evaluarea ei ca dauna totala. Ce scrie in polita CASCO, care este valoarea asigurata a masinii? Acopera valoarea asigurata creditul tau, plus inca ceva eventual? Daca da, lupta-te pentru dauna totala pe CASCO, in paralel cu proces civil pentru obtinerea de la vinovat a restului de bani platiti de tine catre banca pana in acest moment. Nu acopera valoarea asigurata creditul... E mai complicat, dar ar fi bine sa repari masina si sa ramai cu ea asa, reparata cat mai bine pe CASCO (eventual inlocuire de caroserie sau partial inlocuire de caroserie (montanti laterali, plafonul, podeaua masinii, panoul spate si intariturile respective, punte si alte elemente avariate, toata reparatia facuta intr-un service cat mai bun, cu avantajul evident al pastrarii anului de fabricatie. Inlocuirea caroseriei cu alta mai veche nu este permisa de legea in vigoare, asa ca uita de ea.

Ori, varianta 3, intelegere cu vinovatul, iti cumpara o masina adusa de afara cu an de fabricatie mai nou sau egal cu cel al masinii tale, faci recarosare si ii dai lui epava care mai ramane si motorul+cutia de pe masina de afara. Te alegi si cu un matiz 2 pe tema asta, pentru ca din 2005 incoace matizurile de afara sunt diferite de cele fabricate in Romania.

 

LATER Edit: Din ce vad in poze, masina e departe de dauna totala si se poate repara chiar bine, nu te speria. Se inlocuiesc urmatoarele repere: Rama dreapta, plafon, podea portbagaj, panou spate, hayon, se indreapta aripa de pe stanga spate, se revopseste tot, se inlocuiesc stopurile, luneta si bara si gata. Gandeste pozitiv, tablele se repara!

 

-Masina e pe numele meu, insa cartea o tine banca...

-valoarea asigurata acopera doar valoarea masinii adica 18 000 lei (6000 euro in 2008);

-dupa constatarile efectuate de cei de la CASCO :dauna 80%...

o idee buna: "varianta 3, intelegere cu vinovatul, iti cumpara o masina adusa de afara cu an de fabricatie mai nou sau egal cu cel al masinii tale, faci recarosare si ii dai lui epava care mai ramane si motorul+cutia de pe masina de afara." de tinut minte...

-si in legatura cu reparatia, au fost facut constatari si de catre cei de la daewoo. concluzia lor: caroserie irecuperabila, deci nu poate fi reparata, decat pe raspunderea mea, ceea ce nu accept.

 

 

Mai pune portiera dreapta fata, praguri, rezervor, punte spate, probabil bancheta spate. Asta doar pe ce se vede la o privire, pe poze. Un Matiz in 2008 nu cred ca avea cum sa coste mai mult de 6000 de euro, iar acum, la un an dupa achizitie, valoarea asigurata scade cu aprox 20%. Deci un optimist 5000 de euro valoare asigurata. Ori reparatia la masina aia este imposibil (parerea mea) sa fie sub 4000 de euro, astfel incat sa nu intri la dauna totala...

 

ai totala dreptate.

Share this post


Link to post

Eu unul nu as accepta masina cu suduri facute in service la structura de rezistenta. Schimbarea ramei laterale, ce include toti montantii laterali este riscanta. Chiar voiam sa scriu ca structura de rezistenta este compromisa in partea din spate. Nu va fi decat o masina facuta din bucati, o carpeala.

De ce nu exista nici un fel de caroserie mai noua de 2005 in tara? Sa inteleg ca fabrica de la Craiova nu mai asigura piese(includ caroseria la piese de schimb)??

Share this post


Link to post

Da, in Romania nu mai exista alta caroserie mai noua de 2005, sau cel putin asa au sustinut cei de la reprezentanta Daewoo. in orice caz, in cele cateva zile, de cand le-am dus masina in curte, au primit 3 oferte pentru caroseria din 2005 de fata cu mine. Deci cine are caroserii de Matiz noi, pe stoc, sa intre pe piata, ca sunt mine de aur.

Share this post


Link to post

Reprezentanta Daewoo, care oricum nu mai e reprezentanta. Era bine de intrebat la Craiova chestia asta direct. Stiu ca au obligatia sa asigure orice fel de piesa de schimb timp de 10 ani de la intreruperea fabricatiei, fie direct fie prin subcontractanti.

In orice caz, dauna 80% inseamna ca masina e dauna totala, deci reparatia iese din calcul. Ai 2 variante:

Varianta 3 propusa de mine mai sus

Mergi la banca si ceri ca despagubirea sa o incasezi tu direct, iti cumperi o alta masina si o gajezi catre banca in aceleasi conditii pe care le-ai avut la matiz si continui sa le platesti ratele ca si pana acum. Cred ca daca ti se dau toti banii te poti lipi de un spark.

 

@Closhcutza, daca piesele se schimba cum trebuie, cu masina pe cal si respectandu-se prevederile constructorului referitoare la punctele de sudura si la pregatirea anticoroziune, nu sunt probleme. Ca fapt divers, in 90% din loviturile primite in lateral de matiz, se procedeaza la schimbarea intregii rame laterale, constructorul neprevazand - tocmai din ratiuni de siguranta - inlocuirea doar a unui prag sau a unui stalp. Se inlocuieste toata laterala, care are niste ranforsari destul de solide atat de-a lungul podelei cat si de-a lungul plafonului.

Share this post


Link to post

Varianta 3 propusa de mine mai sus

Mergi la banca si ceri ca despagubirea sa o incasezi tu direct, iti cumperi o alta masina si o gajezi catre banca in aceleasi conditii pe care le-ai avut la matiz si continui sa le platesti ratele ca si pana acum. Cred ca daca ti se dau toti banii te poti lipi de un spark.

 

Excelenta idee. chiar maine ma voi duce direct "in" directorul de la banca si pun problema. multam mult!!!! :) >-

 

Apropo, pentru cunoscatori, ce inseamna 3800 de ture la o motocicleta Honda (nu stiu modelul)? acolo i s-a oprit acul ...

post-16888-125613550336_thumb.jpg

Edited by razvanscorpio

Share this post


Link to post

Nu te entuziasma. La banca s-ar putea (eu cred ca sa va fi) sa iti spuna ca daca vrei alta masina , nu ai decat sa-ti faci alt credit.

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

Apropo, pentru cunoscatori, ce inseamna 3800 de ture la o motocicleta Honda (nu stiu modelul)? acolo i s-a oprit acul ...

post-16888-125613550336_thumb.jpg

3800 de ture nu e mult la o moto (gandeste-te ca puterea maxima e atinsa undeva in jurul a 10.000rpm). Chiar si asa, nu stii in ce treapta de viteza rula. Si oricum a te baza pe indicatia unui turometru dupa un impact la 140km/h e specific stirilor de la ora 17.

Share this post


Link to post

Apropo, pentru cunoscatori, ce inseamna 3800 de ture la o motocicleta Honda (nu stiu modelul)? acolo i s-a oprit acul ...

DSCN0615 (Large).JPG

Irelevant. Acul poate sa sara acolo in urma impactului. Normal era ca turometrul sa fie la 0 sau aproape de 0, intrucat el era pe frana, deci motorul nu tragea.

 

Nu te entuziasma. La banca s-ar putea (eu cred ca sa va fi) sa iti spuna ca daca vrei alta masina , nu ai decat sa-ti faci alt credit.

Nu neaparat. Ar insemna ca banca sa piarda dobanda bunicica de acum un an, intrucat ei vor incasa din despagubire doar valoarea ramasa din credit, fara dobanzi si doar cu un eventual comision de rambursare anticipata. Depinde cum pui problema cu ei ;)

Share this post


Link to post

Indiferent cum pui problema, rezultatul e cam acelasi. Nu decide ofiterul de credit politica bancii ci ai de mai sus.

Testat de mine la aceeasi banca pe acelasi tip de credit.

Share this post


Link to post

Lasa, ca tu vroiai altceva, adica un buy back, in cazut de fata e vorba ca banca va pierde niste bani, indiferent ca vrea sau nu vrea.

Ai inteles ideea?

Deci, tu vroiai sa schimbi masina pastrand acelasi credit => ei puteau sa piarda niste bani sau sa castige, nu si-au asumat riscul.

Aici vor nu vor, pierd niste bani. Deci e posibil sa accepte sa inlocuiasca gajul si sa continue creditul, eventual vor cere sa faca asta printr-un dealer si prin banca lor, adica incaseaza despagubirea de la CASCO si platesc ei masina pe care o alege colegul nostru.

Share this post


Link to post

 

@Closhcutza, daca piesele se schimba cum trebuie, cu masina pe cal si respectandu-se prevederile constructorului referitoare la punctele de sudura si la pregatirea anticoroziune, nu sunt probleme. Ca fapt divers, in 90% din loviturile primite in lateral de matiz, se procedeaza la schimbarea intregii rame laterale, constructorul neprevazand - tocmai din ratiuni de siguranta - inlocuirea doar a unui prag sau a unui stalp. Se inlocuieste toata laterala, care are niste ranforsari destul de solide atat de-a lungul podelei cat si de-a lungul plafonului.

 

Stiu chestia asta Mircea, insa stiu si cum se lucreaza in momentul de fata in marea parte a service-urilor de pe la noi, cel putin in cele in care poti baga un matiz la reparat(ca doar n-o sa-l duci la Honda sau la Mercedes). Nu zic ca nu se poate face, desigur, se poate face, insa putine(spre deloc) din normele specificate de producator vor fi respectate.

In alta ordine de idei, daca la o masina cu sudurile din fabrica apare rugina in jurul lor dupa 3 ani, ce asteptari ar trebui sa am de la niste suduri facute in service?

Share this post


Link to post

Deci, tu vroiai sa schimbi masina pastrand acelasi credit => ei puteau sa piarda niste bani sau sa castige, nu si-au asumat riscul.

 

 

Sa piarda ce? Sa castige ce? Cat creditul mergea in continuare si aveau alta masina in garantie, ce era de pierdut?

Tu crezi ca banca risca sa-i dea lui banii de despagubire direct? Yeah...right...

 

In orice caz, eu doar l-am avertizat sa se astepte si la o reactie negativa din partea bancii-o banca a carui client sunt din 2004.

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

Aici vor nu vor, pierd niste bani. Deci e posibil sa accepte sa inlocuiasca gajul si sa continue creditul, eventual vor cere sa faca asta printr-un dealer si prin banca lor, adica incaseaza despagubirea de la CASCO si platesc ei masina pe care o alege colegul nostru.

 

CASCO imi asigura doar 80% din valoarea asigurata din care se scade uzura masinii din ultimii doi ani. Adica primesc 14404.8 lei, adica in jur de 3500 de euro. Unde gasesc eu masina noua, pe care sa o accepte banca cu incredibila suma de 3500 de euro? voi incerca sa aflu la banca daca pot modifica creditul, cu toate ca nu prea cred a fi posibil.

 

singura solutie rapida pe care cu greu cred ca o pot accepta ar fi sa inlocuiesc caroseria cu cea din 2005.

 

Tu crezi ca banca risca sa-i dea lui banii de despagubire direct? Yeah...right...

 

 

Sunt de aceeasi parere. nu prea cred ca banca ar accepta ca eu sa primesc banii de la CASCO. in conditiile in care e credit auto... cartea e la ei... Daca iau cartea, ei raman si fara bani, si fara masina, si fara rate de platit... fug in strainatate: :banana:

Edited by razvanscorpio

Share this post


Link to post

Nu este normal ca asigurarea sa-ti despagubeasca, in cazul enuntat de tine(pastrezi epava) 80% din suma asigurata?? Ce uzura sa se mai scada? Nu pricep. Fa-ti un calcul cat mai ai de returnat bancii fara dobanda. Citeste contractul cu banca si vezi, daca intr-un caz ca cel de fata se percepe taxa de rambursare anticipata. Vezi cat mai ai de rambursat, repet, fara dobanda, doar capitalul.

 

Cine este beneficiarul asigurarii Casco? Tu sau banca? Beneficiarul primeste banii, conform contractului de asigurare(politei). La mine scrie clar in polita de asigurare ca este incheiata de mine insa cesionata BCR Leasing. In cazul asta, BCR Leasing primeste banii iar mie imi dau ce mai ramane. Dar daca tu esti trecut ca beneficiar, nu au cum sa primeasca ei banii.Citeste din nou in contractul de credit ce se intampla cand bunul(in speta masina) este distrus.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Cred ca se referea la 80% din valoarea initiala a masinii(cea de la cumparare) din care se scade uzura. Adica 80% din suma asigurata pe anul acesta.

Share this post


Link to post

CASCO imi asigura doar 80% din valoarea asigurata din care se scade uzura masinii din ultimii doi ani. Adica primesc 14404.8 lei, adica in jur de 3500 de euro. ...

 

Ce nu e in ordine aici? :-?

Share this post


Link to post

Nu este normal ca asigurarea sa-ti despagubeasca, in cazul enuntat de tine(pastrezi epava) 80% din suma asigurata?? Ce uzura sa se mai scada? Nu pricep. Fa-ti un calcul cat mai ai de returnat bancii fara dobanda. Citeste contractul cu banca si vezi, daca intr-un caz ca cel de fata se percepe taxa de rambursare anticipata. Vezi cat mai ai de rambursat, repet, fara dobanda, doar capitalul.

 

nu, epava nu o pastrez. ramane la CASCO. deci se ia in calcul si uzura pe 2008 -2009 (in jur de 18000 km).

Fara dobanda, mai am de returnat 18600 lei???? fara comision de rambursare?! :wallbanger: :wallbanger: :wallbanger: :wallbanger:

 

Cred ca se referea la 80% din valoarea initiala a masinii(cea de la cumparare) din care se scade uzura. Adica 80% din suma asigurata pe anul acesta.

 

da, corect. suma asigurata 18006 lei.

Edited by razvanscorpio

Share this post


Link to post

Parca ii vad la TV: "vrem respect in trafic... nu suntem vazuti...

La impactul al ma asteptam sa zboare prin parbriz!

 

PS: Schimba-ti poza de la avatar!

 

PS 2: Acum pe bune, imi pare rau pt ce ti s-a intamplat si ma bucur ca esti ok.

Share this post


Link to post

Parca ii vad la TV: "vrem respect in trafic... nu suntem vazuti...

 

Si asta e rau pentru ca?

Si asta are legatura cu cazul asta pentru ca? A, da, stiu... toti sunt niste nebuni care circula numai cu 200 km/h.

Ma intreb daca in accident era implicata o masina care circula cu 200 km/h ce ziceai?

Hmmm.. daca o luam asa.. poate ca totusi a fost noroc ca a fost un motociclist, daca era un SUV? A, da, stiu.. SUV-urile nu prinde 200 km/h :mda:

Share this post


Link to post

Am uitat sa mentionez ceva, mai in detaliu, masina e achizitionata prin credit auto bancar tot de la BT. deci nu iau eu banii, ii ia banca, apoi mai vin si eu cu o diferenta destul de mare pentru a-l achita, asta daca vreau eu. daca nu imi carpeste masina si continui cu ratele la un jaf...

 

Ai spus cuvantul magic: "credit" si nu leasing. Banii sunt ai tai, tu esti proprietarul masinii, dupa ce banca isi opreste suma ramasa de plata pana la achitarea creditului. Inclin sa cred ca varianta de dauna totala ar fi de preferat, uneia de inlocuire a caroseriei cu una 2005. Si vorba lui Mircea, pune CASCO la bataie. Platim bani pentru el, iar atunci cand vine vorba de utilizarea lui cei de la firma de asigurari ne conving sa facem altfel. Vei pierde ceva, dar nu atat cat consider eu ca vei pierde prin repararea masinii.

 

Intr-o alta ordine de evenimete rutiere ieri 20.10.09 pe la 12 30 , iesirea din Constanta spre Bucuresti, in dreptul reprezentantei Dacia & Reno', a avut loc un alt accident soldat cu avarierea a 2 masini. Starea masinilor dupa accident este ilustrata in imagini si daca admirati lungimea urmei de franare atunci va raspundeti si la intrebarea: " cu cat rula Meganul?"

Am suspiciunea ca si Ford-ul a lovit pe cineva judecand dupa urmele de pe bara fata, dar nu am reusit sa-mi dau seama dupa masinile oprite la fata locului fiind pe banda 1.

post-2099-125615258134_thumb.jpg

post-2099-125615260103_thumb.jpg

post-2099-125615261561_thumb.jpg

post-2099-125615263459_thumb.jpg

post-2099-125615264878_thumb.jpg

post-2099-125615266286_thumb.jpg

post-2099-125615268427_thumb.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Ce nu e in ordine aici? :-?

Fransiza pentru dauna totala/furt total, cel mai probabil.

Share this post


Link to post

Am mutat eu posturile legate de schita unei intersectii acolo unde ar fi trebuit puse de la inceput. Adica aici.

Share this post


Link to post

Ai spus cuvantul magic: "credit" si nu leasing. Banii sunt ai tai, tu esti proprietarul masinii, dupa ce banca isi opreste suma ramasa de plata pana la achitarea creditului.

 

Chiar daca e credit, banii sunt ai bancii; asta scrie clar in contractul pentru CASCO - polita se cesioneaza in favoarea bancii creditoare. Deci dupa ce isi ia banca banii, daca mai ramane ceva primeste si clientul.

 

 

Inclin sa cred ca varianta de dauna totala ar fi de preferat, uneia de inlocuire a caroseriei cu una 2005. Si vorba lui Mircea, pune CASCO la bataie. Platim bani pentru el, iar atunci cand vine vorba de utilizarea lui cei de la firma de asigurari ne conving sa facem altfel. Vei pierde ceva, dar nu atat cat consider eu ca vei pierde prin repararea masinii.

...

 

Nu as zice asta. Hotararea trebuia sa o ia razvan. Sunt aproape sigur ca masina a fost achizitionata cu un imprumut in euro. In 2008, euro era muuult mai mic ca acum. CASCO se face raportat la suma in lei din factura, ceea ce inseamna ca daca in 2008 euro era la 3.5 lei iar pretul masinii era de 6.000 euro, pretul in lei pe factura era de 21.000 lei. Raportat la aceasta valoare se calculeaza si suma asigurata.

Acum in 2009 cand euro este la 4.3 lei creditul ar fi de 25.800 lei(presupunand ca nu s-a achitat nicio rata). Avand in vedere ca intr-un an achiti din credit o suma destul de mica, cumulat cu cresterea euro si cu devalorizarea masinii, sunt sanse maxime ca tu sa mai dai bani pe langa suma primita de la CASCO pentru a putea sa-ti achiti creditul.

Adevaru este ca oricum ai gandi-o, tot in pierdere iesi. :(

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...