Jump to content
Sign in to follow this  
SORAN

Accidente... vazute sau suferite

Recommended Posts

Si eu ma impac bine cu frana de mana- uitati-va la custom-name.. =))

Iarna o folosesc la stationare si cand vreau sa ma joc (caz in care strada/intersectia/parcarea e goala). In caz de prezenta a sotiei- cicuciu distractie- ca face ca trenu'. Stiti unii cum e :) ).

LE: adica stiti cum e sa faca sotia figuri. A nu se interpreta gresit!

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Tolin recomanda frana de mana la cei fara abs, in mod evident.

Totusi, eu personal nu as folosi-o deoarece daca atingi limita blocarii rotilor atunci ai pus-o.

Share this post


Link to post
... tocmai, am folosit cu totii frana de mana si stim foarte bine care este efectul.

Frana de mana are doua extremitati, eu zic ca ai folosit-o doar la una dintre ele.

 

Sa luam inca un caz, te afli pe un plan inclinat, treci cutia in treapta a I-a si totusi, masina aluneca necontrolat. Cum iesi din situatia asta si cobori in siguranta totala panta, cu ABS-ul ? Esti in sant deja sau mai grav, pe contra-sens.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Ieri am venit de la Covasna si mergand pe celebrul DN1 plin de mizerie si de mazga am vasut 2 logane iesite de pe carosabil(unu lovit zdravan intr-un cap de pod si celalalt infipt intr-un pom),dupa ce am ajuns acasa am aflat de la tv ca inca un Logan a avut accident de data asta cu mortaciune (tot din cauza vitezei).

Aste se intampla cand oamenii au impresia ca merg cu BMW...

Share this post


Link to post

Nu-i Loganul de vina si in BMW aveau aceeasi soarta. Asa este cand mergi cu mai multi m/s decat esti in stare sa opresti.

Share this post


Link to post

Lasa toline ca m-a depasit unu inainte de serpentine de se vedea pe mutra lui ca nu mai are loc de fericire in masina(logan) ca a depasit pe unu cu un Cielo...mare realizare...sper ca a ajuns intreg tolomacu in AG...

Share this post


Link to post

Pai, ce am zis, increderea ca masina rezolva totul, ca are mai multi Nm.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Alezzule cum sunt ei complexati ca nu au cielo si tu numai povesti cu loganisti scornesti :P

Share this post


Link to post
Sa luam inca un caz, te afli pe un plan inclinat, treci cutia in treapta a I-a si totusi, masina aluneca necontrolat. Cum iesi din situatia asta si cobori in siguranta totala panta, cu ABS-ul ? Esti in sant deja sau mai grav, pe contra-sens.

 

Uimeste-ma! Sa nu-mi spui ca tragi frana de mana si "cobori in siguranta totala panta"

Masina "aluneca necontrolat" in tr1 , ABS-ul nu face fata si tu o opresti cu frana de mana. Hai sa fim seriosi ...

 

Singurul caz in care mi s-ar parea utila ar fi intr-o situatie disperata, insa numai daca e zapada adanca (adica sa rotesti masina si sa se "infiga" in zapada). In post-ul care a inceput aceasta discutie omul spunea ca era gheata pe jos. Opresti tu masina pe GHEATA cu frana de mana ?! sa nu mai zic ca poate mai vrei sa si eviti ceva, nu numai sa te opresti mergand drept.

 

Dupa cum ti-am spus si pe PM, din partea mea poti sa tragi frana de mana cand si pe unde vrei, atata timp cat esti singur pe drum. Am vazut/auzit destui zmei din astia ca tine care cred ca "ABS-ul e o porcarie domne`, eu franez mult mai bine fara el" (de obicei se intampla cand respectivul NU are aceasta dotare).

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Eu cedez. Discutia a degenerat.

Share this post


Link to post
Eu am inteles foarte bine. Ceea ce nu pot sa inteleg e cum poate cineva sa recomande franarea folosind frana de mana in defavoarea franei de picior + ABS.

 

LE: tocmai, am folosit cu totii frana de mana si stim foarte bine care este efectul.

 

Unde am folosit toti frana de mana? Vara in parcare in fata blocului? Daca tot ai folosit frana de mana.. si stii joaca, ai idee cum poti se poate opri de la 60 in 3-4 metri?Daca nu stii nu inseamna ca nu exista. Daca ai fi mani-pulat vreodata frana si acceleratia (instead of something else) de buna seama ca nu faceai mani-pularea mare aici in parcare. Daca nu crezi ca exista lucruri pe care tu nu le stii, si stii foarte bine care e efectul, afla ca tot prostu stie sa rupa pedala la frana, inclusiv in curba.

Share this post


Link to post

@Tommy - ai dreptate. Eu am folosit frana de mana doar o data, ca sa nu-mi plece masina la vale si nu ma pricep asa bine ca voi. :thumbl:

Opreste tu masina de la 60 la ora in 3m, pe gheata, cu frana de mana. Eu unul nu stiu sa fac acest lucru.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

@LYM: Tommy si Tolin au spus cu totul altceva si exemplul cu planul inclinat este mai mult decat elocvent.

Sa inteleg ca tu esti din cealalata categorie...daca masina are ABS restul nu mai conteaza.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Sunt de acord cu LYM. Mi s-a intamplat odata la munte sa alunec la vale cu toate 4 rotile blocate. Eu zic ca daca masina aluneca necontrolat cu fata blocata, unde in cazul acesta cea mai mare parte din greutatea masinii se afla pe puntea fata, n-ai nici o sansa cu frana de mana care si pe asfalt curat nu franeaza mai bine ca fata datorita tendintei de scadere a greutatii pe puntea spate.

Revenind la cazul meu am reusit sa o opresc cu frana de motor in viteza intai, dupa care am tinut fata la limita de aderenta cu frana de serviciu. Daca blocam rotile simteam cum masina lua viteza :D . Cu frana de mana n-am incercat fiindca nu am vrut sa risc sa pierd spatele in conditiile alea, si asa aveam ditamai morcovul fiindca in fata aveam o masina parcata pe care am evitat-o luand piciorul de pe frana si recapatand directia. Ce se intampla oare daca incercam cu frana de mana si greseam manevra? :D .

 

Si apropo de ABS, e foarte bun in conditiile de aderenta scazuta dar, daca iti cunosti masina bine si nu te sperii, poti frana mai bine fara el. Faza testata.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
:o fftopic:

Mi s-a intamplat odata la munte sa alunec la vale cu toate 4 rotile blocate.

Si apropo de ABS, e foarte bun in conditiile de aderenta scazuta dar, daca iti cunosti masina bine si nu te sperii, poti frana mai bine fara el. Faza testata.

 

Pai tocmai ca ideea este sa tragi frana de mana pana la limita in care blocheaza rotile. Nu spune nimeni ca nu este bun ABS-ul, este foarte bun si util in multe situatii dar, strict in situatia descrisa de tolin, nu te ajuta cu absolut nimic.Parerea mea...

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Pai si nu e mai bine sa tii fata la limita de aderenta fiindca ai mai multa grreutare pe ea si automat ar trebui sa ai adereta sporita? Eu asa cred. Oricum nu am auzit nicaieri pana acum de metoda descrisa de tolin. Asa o fi dar eu raman la parerea mea.

 

PS. De ce oare frana este mai ferma pe fata din fabricatie? :D

 

Ar trebui creat un topic pentru asta :D .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Ba da, asa este dar ia gandeste-te daca procedezi la fel si cu rotile de spate,in acelasi timp, ce se intampla cu masina pe acel plan inclinat+alunecos? Nu crezi ca e mai bine, ca masina isi reduce mai mult viteza si pastreaza aderenta?

Esti liber sa iti pastrezi parerea...scopul meu nu este acela de a ti-o schimba. :) . In legatura cu absenta unor astfel de sfaturi in format scris undeva, chiar nu pot sa cred ca tot ce inseamna stilul tau de condus este dobandit din informatii scrise(mai mult, daca vrei scris aici e vorba de fizica chiora).

 

Numai bine.

 

 

Oricum nu am auzit nicaieri pana acum de metoda descrisa de tolin. Asa o fi dar eu raman la parerea mea.

 

Pentru descretirea fruntilor...unde locuieste Tolin si unde locuiesti tu? :P

Share this post


Link to post

Daca reusesti sa tii fata la limita de aderenta din picior si spatele din mana in acelasi timp, esti un artist si intradevar asta e cazul ideal. Eu inca nu am reusit si nici n-am fost pus in situatii din astea prea des. Oricum eu din vorbele lui tolin am inteles ca folosea doar frana de mana, daca am inteles gresit, scuzele mele.

 

@bella "Pentru descretirea fruntilor...unde locuieste Tolin si unde locuiesti tu? "

 

Dj Dark "Oricum nu am auzit nicaieri pana acum de metoda descrisa de tolin. Asa o fi dar eu raman la parerea mea. "

Share this post


Link to post
Pai tocmai ca ideea este sa tragi frana de mana pana la limita in care blocheaza rotile.

 

Tie ti se pare logic ce spui? Tu INCERCI sa pastrezi rotile (doua) la limita blocarii, pe cand ABS-ul le tine pe toate 4, mult mai eficient ca tine!

Nu am spus eu ca daca ai ABS nu mai conteaza restul, insa daca ABS-ul nu mai face fata cu siguranta nu o sa trag frana de mana!

 

Cazul lui tolin cu panta mi se pare total irelevant. Daca ABS+frana de motor nu fac fata ... atunci strangi din buci si `tintesti` primul banc de zapada :D

Share this post


Link to post

Tu cred ca trebuie sa mai incerci niste franari CU ABS-ul pe zapada/gheata si ai sa vezi ca in anumite situatii iti prelungeste considerabil distanta de franare (probat la Moeciu cu nubira mea si clio lui laurentiu, daca reusesti sa o tii la limita intrarii ABS-ului opreste intr-o distanta MULT mai scurta).

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Ma bucur ca si-a dat cu parerea si cineva cu masina cu ABS. Avand in vedere masina mea actuala, exista riscul sa mi se spuna ca nu am condus masina cu ABS si ma bag aiurea in discutie. :)

 

Oricum, revenind la scopul acestui topic, va doresc tuturor sa postati aici doar intamplari/accidente vazute nu patite.

Share this post


Link to post

Plus ca franarea este mai "curata", masa nefiind aruncata brusc pe fata. Toata smecheria e sa ii patrezi echilibrul. Pe gheata, zapada asta mi se pare cel mai important, sa ai control asupra maselor si a balansului lor.

 

Am condus multe masini si cu abs si fara.. si din putinele mele teste(daca le pot zice asa) asta e concluzia.

Share this post


Link to post

Mai mult, la o masina cu ABS la coborarea unei pante pe un durm inzapezit poti avea placuta surpriza ca masina nu opreste din motivul stupid ca ABS-ul nu permite rotilor sa sape putin in zapada si sa opreasca masina :| .

Share this post


Link to post

Rotile nu trebuie sa fie oprite, Andrei, ca sa sape.

Share this post


Link to post
Tu cred ca trebuie sa mai incerci niste franari CU ABS-ul pe zapada/gheata si ai sa vezi ca in anumite situatii iti prelungeste considerabil distanta de franare (probat la Moeciu cu nubira mea si clio lui laurentiu, daca reusesti sa o tii la limita intrarii ABS-ului opreste intr-o distanta MULT mai scurta).

 

Sa o tii la limita intrarii ABS din frana de picior e una, sa faci acest lucru cu frana de mana, asa cum s-a sugerat, e altceva.

Oricat ati spune voi, cand iti sare un copil in fata masinii nu ai timp sa stai sa freci macaroana cu "dozajul franei de mana" si alte bazaconii. Dai in frane si incerci sa eviti. ABS-ul te ajuta, intr-o anumita masura, sa realizezi asta, pe cand frana de mana ... nu.

 

PS: oricat de mare ar parea distanta de franare pe gheata cu ABS, cu FRANA DE MANA este cu siguranta mai mare (sa nu mai vb. de pastrarea traiectoriei)

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...