Jump to content
Sign in to follow this  
SORAN

Accidente... vazute sau suferite

Recommended Posts

Fereasca D-zeu! Ala cred ca avea peste 200 km/h cand a lovit parapetul. Dementi...

Share this post


Link to post

Hai sa dezgrop eu topicul asta. Am postat la espero bej ca l-am adus in Bucuresti sa car un motor si niste frane, la intoarcere am fost martorul unui accident.

Mergeam cam cu 120, ceata afara, trafic dens din contrasens si se depasea frecvent, drept urmare cam asta mi s-a parut mie viteza maxima de deplasare in conditii de relativa siguranta (adica sa mai pot face ceva in cazul in care se baga cineva aiurea in depasire din contrasens).

In spatele meu un opel astra H a considerat ca merg prea incet, drept urmare ma depaseste dupa ce a stat in spatele meu ceva timp.

Nu trece 1 minut, il prinde pe unul in depasire si se lovesc. Reusesc sa evite impact frontal, insa se "sterg" ambii pe partea stanga, norocul meu ca am pastrat distanta si am reusit sa franez/evit fara sa lovesc nimic si nici sa vina motorul ala peste mine din spate (era fix in spatele scaunului meu).

Opresc in fata celui cu opelul, masina praf  pe partea stanga de la semalizare pana la stalpul B, usa nu se mai deschidea, rama era cascata de pe stalpul A, roata stanga fata pe pana cu o gaura cat pumnul. 

Mai opreste cineva, intrebam daca e ok persoana, mergem pe partea dreapta, deschidem usa, il vad ca e socat, la prima vedere nu pare ranit insa tremura tot, il informez ca daca poate sa iasa pe stanga nu se poate si ca daca poate sa traga masina usor mai spre marginea drumului si il las sa isi revina.

Scot triunghiul (da, culmea, aveam un triunghi in espero 🙂 ) il pun in spate, se formeaza coloane pe ambele sensuri, sun la 112, raspunde o doamna, intreaba de victime, ii explic ce vad, unde suntem..etc, imi face legatura la ambulanta, repet si acolo ca omul nu pare ranit dar pare socat, imi zic ca trimit o ambulanta , intra pompierii, le explic si lor dupa care politia, si aici urmeaza distractia.

Imi raspunde un plictisit deranjat vadit, intreaba de victime, ii repet ce am zis la ambulanta, si ma ia la rost ca eu nu stiu legea..ca aia nu e victima si ca sa se duca la amiabila ca asa e legea :))

Ii explit prostului calm ca nu sunt doctor, nici pompier sau politist si nu pot face o evaluare reala a situatiei din nici un punct de vedere, omul pare socat, traficul este ingreunat, ipactul a fost la viteza destul de mare si cineva trebuie sa via sa coordoneze/constate, el imi repeta aceeasi placa cu legea, ma enervez sii il iau cu "mai nene, eu asta am vazut, sunt aici martor, daca vreti veniti daca nu, nu, discutia asta este deja pierdere de timp". Raspunsul lui este ca eu ii pierd lui timpul, drept urmare ca sa nu scap vre-o injuratura sau ceva la cati nervi aveam ii dau replica "discutia asta s-a incheiat" si ii inchid telefonul.

Ca idee avand in vedere locatia, cel mai probabil "domnul militian" era de la Politia Alexandria, asta ca sa va faceti o idee. Foarte iritat ca l-am deranjat in zi de sarbatoare cand cel mai probabil este platit dublu din banii nostrii sa nu faca nimic acolo.

Anyway, vine ambulanta, reusim sa tragem masina cat se poate de pe margine, schimb cateva cuvinte cu cel de pe ambulanta, vine pe jos si celalalt sofer implicat,  las acolo triunghiul si plec, per total cred ca am stat cel putin o jumatate de ora, timp in care politia nu a venit. Ce s-o fi mai intamplat dupa nu stiu.

Acum 2 zile m-a sunat domnul cu opelul (apucasem sa ii las nr de telefon cu mentiunea sa ma sune daca are nevoie de martor) sa imi multumeasca pentru tot ce am facut si sa il sun cand mai ajung prin zona sa im idea triunghiul 🙂 

Cam atat, va las pe voi sa trageti concluziile 🙂 , eu am una singura.

Vrem o tara ca afara dar unii dintre noi merita fix tara pe care o avem.

 

 

  • Sad 1

Share this post


Link to post

Concluzie : pestele de la cap se-npute !

Share this post


Link to post

la 112 trebuia sa zici ca l-ai vazut pe Drahnea ?! Idioti!!! Probabil, la militie, situatie de urgenta inseamna victima fara suflare!

Share this post


Link to post
14 hours ago, Dj_Dark said:

fara sa lovesc nimic si nici sa vina motorul ala peste mine din spate (era fix in spatele scaunului meu).

Si-n caz ca erai si tu implicat, sa fi vazut fata alora de la interventie incercand sa inteleaga ce prototip de Espero e ala cu 2 motoare, fata/spate 🙂

 

Share this post


Link to post
Acum 11 ore, VAXXi a spus:

Si-n caz ca erai si tu implicat, sa fi vazut fata alora de la interventie incercand sa inteleaga ce prototip de Espero e ala cu 2 motoare, fata/spate 🙂

 

Accident groaznic,motorul masinii a ajuns pe bancheta din spate,soferul este bine mersi  🙄

Share this post


Link to post

La faze din astea eu le zic ca nu stiu, este necesara prezenta unui echipaj. Si vin. Nu mi s-a intamplat niciodata pana acum sa nu vina, chiar si cand le-am spus ca nu sunt victime, dar s-a blocat traficul din cauza accidentului respectiv. Sau le-am zis ca e un pieton d-aiurea pe centura printre camioane, imbracat in negru, iar au venit. Probabil ti-a raspuns vreun obosit de la vreun post de politie local, caruia i s-a dat legatura direct, chiar daca era acasa, nu vreun rutierist, pentru ca 112 alerteaza postul de politie cel mai apropiat.

Share this post


Link to post

Subestimezi politia alexandria, nu cred ca au trimis seful de post din cel mai apropiat sat totusi dar mai stii? 🙂 

Share this post


Link to post

Casc ochii la filmuletul asta si ma intreb daca eu in tinerete (fara batrinete) am fost mai breaz ori norocos doar. Din pacate incidente nefericite gen, se tin lant. Cinci secunde si-ai plecat "in tabara" ...

Share this post


Link to post

Cand aveam eu 20""iers old"" la putere era Dacia cu 54 ""hors pauer"" si mai era o chestie ....stagiul militar obligatoriu

 

Edited by florinellll
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ce vremuri ... dacia, jiglere, catanie, haiducie ...

Azi nici scoala de soferi nu prea mai e obligatorie, graiesti doar ca vrei carnet si se rezolva.

Apropo de stagiul militar. In majoritate erau preocupati cu plantonul, poligonul si n-aveau timp de facut prostii pe ulita, sau cum ?

Share this post


Link to post

Nu, dar li se mai taia din cornite, invatau respectul, umilinta..etc.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Adevar graiesti. Se instala un grad de maturitate dupa catanie. Cert de ca de unii s-o lipit maturitatea ca ghebosu' de gard da' nah, mai sint si pierderi.

Share this post


Link to post

A fost la stiri, cica ar fi murit intre timp. Trist.

Share this post


Link to post

A fost cineva cunoscut?

Share this post


Link to post
La 19.05.2005 la 12:43, amagdea a spus:

Matizul cel viteaz a făcut “varză” un Audi

Ieri, în jurul orei 13.45, pe DN 17, în Viişoara, în zona punctului de control al traficului auto, a avut loc o coliziune aproape frontală între două autoturisme, în care persoanele implicate, din fericire, nu au suferit leziuni grave. Echipajul Poliţiei Rutiere Bistriţa, care s-a deplasat la faţa locului, au stabilit că la originea producerii acestuia s-a situat neacordarea de prioritate. Conform spuselor acestora, Claudiu Rus, din Beclean, care se afla la volanul autoturismului Audi 80 cu numărul 385-PVL-75, înmatriculat în Franţa, şi circula dinspre Beclean spre Bistriţa, la intersecţia DN 17 cu Drumul de Centură, a semnalizat şi efectuat schimbarea direcţiei de mers fără să se asigure dacă din sens invers, de pe drumul cu prioritate, circulă vreun autovehicul şi ca urmare s-a colizionat cu autoturismul Daewoo Matiz cu numărul de înmatriculare CJ-18-EPI, condus regulamentar din sens opus de Claudiu Domşa din Aiud, judeţul Cluj. Din accident a rezultat rănirea uşoară a Mărioarei B., 45 de ani, pasageră în Matiz, care a fost preluată de o maşină a Serviciului de Ambulanţă şi transportată la Spitalul Judeţean, şi avarierea celor două maşini, Audi fiind şifonat serios. Se pare că pasagera a suferit doar un hematom frontal, care nu a implicat internarea, dar a rămas la spital pentru supraveghere. Cei doi şoferi au trecut pe la etilotester, care a indicat valoarea 0,00 pentru amândoi, iar şoferul vinovat s-a ales cu o sancţiune contravenţională şi ridicarea permisului de conducere în vederea suspendării.

 

"Mesagerul de Bistrita Nasaud" 8.04.2005

post-605-1116495622_thumb.jpg

post-605-1116495642_thumb.jpg

post-605-1116495657_thumb.jpg

post-605-1116495671_thumb.jpg

post-605-1116495690_thumb.jpg

post-605-1116495707_thumb.jpg

What ?? Aiud judetul Cluj ;)) 

Share this post


Link to post

Care este misterul pasajului in care a fost implicat in accident autocarul grecesc ? Din cite am inteles acolo au mai avut loc accidente similare, s-au luat masuri de siguranta sporite ? Spre ex. semnalizare accentuata a pericolului ori ... i-o durut la basca.

Share this post


Link to post

Sunt multi cei care vor sa faca pe interesantii si isi dau cu parerea chiar daca nu au trecut in viata lor pe acolo. Din pacate, tot multi incearca sa gaseasca vinovati ... sau sa inventeze vinovati si uita ca, de fapt, esenta discutiei este ca a murit un om. 

Locuiesc oarecum in zona si trec destul de des pe acolo. Ca punct de vedere personal: daca soferul ar fi fost atent, drama nu s-ar fi petrecut. Am prieteni buni, oameni de buna credinta care s-au jurat ca NU exista presemnalizare (inainte de nenorocita de pasarela ucigasa) si care ... au ramas surprinsi cand le-am aratat ca EXISTA lanturi de presemnalizare. Evident, polemica se poate dezvolta ... "Da, dar nu au fost puse cum trebuie, ar fi trebuit observate ...". Si asa mai departe, depinde cum vrei sa te pozitionezi. 

Eu unul militez pentru asumarea greselilor, nu cred ca mergem pe o directie buna daca tot timpul incercam sa dam vina pe altii ... Pana la urma chestia asta e "circulara", in sensul ca, la un moment dat, s-ar putea sa fim noi insine purtatorii unei responsabilitati care, de fapt, nu ne apartine. Si, mai grav, nu ne ajuta la nimic, nu devenim mai buni sau mai vigilenti, ci chiar din contra, mai slabi, mai expusi. Pentru sustinerea punctului meu de vedere recomand o carte scrisa de Nicholas Taleb, "Anti-fragile - Things that gain from disorder"

Acum, cred ca exista si o "contributie" a celor care se ocupa de marcaje, siguranta rutiera etc. In mintea mea, pasarela aia oricum era cu 30 metri (chiar mai mult) inainte de tavanul de beton al pasajului. Cu alte cuvinte, cred ca ar fi putut fi gandita ca un ultim obstacol non-destructiv, plecand de la premisa ca soferul unui autocar (sau altceva la fel de agabaritic) a ratat presemnalizarea. Personal cred ca putea sa se dezintegreze pasarela, ma gandesc ca zgomotul produs ar fi trezit soferul si ar mai fi apucat sa se suie pe frana. 

Nu ma alatur celor care considera ca vina este a primariei sau a celor care se ocupa de drumuri. Insa, cred ca daca astia si-ar fi depasit putin conditia, drama putea fi evitata. Ma gandesc ca evolutia nu consta doar in a demonstra ca ti-ai facut treaba, acoperit de hartii, certificate etc, daca astea pot duce la pierderi de vieti omenesti. Sa le ia naiba de hartii si certificate, astea ar trebui sa fie facute si puse in slujba omului, nu sa acopere pe cineva in cazuri din astea nefericite. Evolutia ar trebui sa ne duca in punctul in care ceea ce facem este gandit nu doar din perspectiva celui care realizeaza ceva ci, mai ales, din perspectiva beneficiarului ... fie el si neatent sau, poate, rau-intentionat. 

Share this post


Link to post

salut! 

stii de ce se intampla ca omul sa vrea sa fie acoperit de hartii? din cauza ca traim intr-un sistem bolnav care e dezbracat de cautarea cauzelor fundamentale. 

asta imi aduce aminte de diverse accidente unde, in loc sa se cerceteze cauza concreta, autoritatile intreaba daca erau autorizatii sau alte balarii. 

in cazul soferului de autocar, probabil ca in loc sa fie atent la presemnalizari, a fost cu ochii pe waze. asta e partea negativa a navigatiilor, ca nu mai dai atentie prea mare la ce e in jurul tau si crezi orbeste ce iti zice ea. ori hartile alea nu sunt 100% exacte, au destul de multe scapari. 

Share this post


Link to post

Problema fundamentala in tara asta e una care-n societatile mai cu apa calda e deja rezolvata: autoritatea tre' sa aiba grija de prosti contribuabili cat mai bine cu putinta, sa-i tina in siguranta si sa plateasca in continuare impozitele. Ori, pasaju' ala e o chestie proiectata cand nu visa nimeni traficul de-acum si nereparata/neadaptata la vremurile actuale din cauza de incompetenta.

Daca ai intr-un an 10 prosti care reusesc sa faca o tampenie, inseamna ca nu ai pus in practica toate masurile antiprost care se pot lua, te intorci frumos la proiectare si implementezi ceva ca sa-i prinzi si p-aia 10. La anu' masori iar si repeti, pana cand mai trece de masurile alea doar unu' determinat si hotarat sa se sinucida, ca-i mai greu sa-i prinzi p-astia cu adevarat hotarati. 

Da' ... in administratia noastra nu exista conceptul de masurat indicatori/bucla de feedback, implementat masuri corective ... exista doar reactivitate si e o reactivitate oricum proasta (cum a fost faza cu parcat politia locala la intrarea in pasaj ... ce rezolvi, ca incetineste lumea cand le vede alora masina, crezand ca-i de la rutiera ? ca doar nu sare din masina in fata autocarului care merge cu 80 km/h). Intr-o tara din Vest aveau in statia de autobuz automate (in 4 limbi) pentru cumparat bilete, dar era si-un angajat al companiei de transport ca sa te-ajute cu automatul daca nu te descurci, sa te sfatuiasca in privinta traseului, etc. In Otopeni am asistat cum un chinez (care nu stia romana) incerca sa cumpere un bilet de autobuz de la toneta, cu tanti care nu stia engleza, darmite sa-i explice aluia cum e cu cartela aia reincarcabila, nema pliante/chestii sa te-ajute ca turist ... IN AEROPORTUL OTOPENI. Si nu e ca si cum directoru' RATB n-a iesit in viata lui din tara, sa fim seriosi (ce-i drept, probabil ca n-a mers cu autobuzul cand a iesit din tara).

Cred c-am mai pus-o pe undeva pe forum, da' incercati sa cititi cartea asta: https://tomvanderbilt.com/the-book/ unde explica omu' ala atatea chestii destepte legate de trafic/masuri/principii incat mi-a venit sa turbez de nervi la gandu' ca nimeni din administratiile noastre n-are habar de nici macar un sfert din chestiile de-acolo. 

Share this post


Link to post

Mi-s pro asumarea responsabilitatii ! Nu ezit o secunda a-mi recunoaste greseala si ma tine coloana a grai cu voce tare : da, am gresit si-mi pare rau ! Aia e, am gafat ... o duc asa cum a cazut ! Si e firesc cred eu sa am asteptari ca la rindul "tau" sa-ti asumi cind o dai de gard. Imi place culoarea gri da' nu in a imbrobodi diverse situatii cu tenta de fuga de responsabilitate gen "adevarul e undeva la mijloc". Maxim sexy ladies detin adevarul undeva la mijloc, in rest, FALS ! Ori e alba, ori e neagra. Acuma, parca care nu greseste, mi-s suta-n - mei convins de faptul ca intr-o masura sau alta cu totii o comitem, iar cel ce sustine ca el nu, minte.

Acuma, revenind la oile noastre, fara a cauta vinovati pun problema din urmatorul unghi : gestionezi un anume sector de drum (indiferent in custodia cui se afla) in care, incidentele se tin lant, ai avut un caz, ai avut doua, ai avut noua ... ce-ai facut sau ce faci tu pentru a minimaliza (cel putin) situatii gen sa nu se mai repete ? Chiar nu sint pirghii de prevenire ? N-or fi pe fata pamintului leji cu tonele si panouri de tot neamul prin intermediul carora sa controlezi situatia ? Clar, nu poti defila pe placul fiecarui individ ca deh, s-or gasi care sa spuna ca mai trebuiau ceva zurgalai p-acolo da' ... ce-ai miscat de-a lungul timpului in ideia de a nu se repeta situatii dramatice. Daca eu suplimentez acel sector critic cu j'de mii de avertizoare si cineva tot se boteste in el, ala ... cel mai probabil are orbu gainii, da cu trei lulele - trei surcele nu tine !

Share this post


Link to post
1 hour ago, rich1974 said:

in cazul soferului de autocar, probabil ca in loc sa fie atent la presemnalizari, a fost cu ochii pe waze.

Am trecut pe acolo cu cateva zile inainte de eveniment, cu Waze pornit, si chiar am ramas mirat ca aparea avertizare cu limita de inaltime, deci clar si aceea a fost ignorata de sofer. Eu presupun ca oboseala si faptul ca nu cunostea autocarul pe care il manevra au dus la producerea incidentului.

Dar sunt de acord cu Salex, ar trebui facut un sistem care sa produca mult zgomot, posibil ca lanturile de presemnalizare sa nu fi atins plafonul (nu am urmarit ancheta, au spus ca vor verifica acest lucru).

Totusi ce ii poti face unuia care vine ca berbecul si trece de toate avertizarile? 

 

P.S. am vazut la un moment dat un reportaj despre sistemul SoftStop (proiectie semne pe perdea de apa), foarte faina implementarea, desi la noi in tara nu vom vedea asa ceva.

 

 

1876674730_article-2325904-19D294BB000005DC-664_634x473(1).jpg.383f592688e9d6851eae668e3905bb38.jpg

 

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...